maanantai 28. kesäkuuta 2010

Ei herkkähermoisille!

Ajattelin laittaa tänne myös kuvan aloitustilanteesta. Toivottavasti jo muutaman kuukauden kuluttua kuva on vähän kauniimpi. Kun on vielä vaaleanpunainen paita päällä, niin mieleen tulee etsimättä mielikuva pystyyn nostetusta siasta. Huomenna olisi tarkoitus aloittaa ihan tosissaan, tänäänkin tosin oli ihan hyvä päivä. Join kyllä limsaa enemmän kuin on järkevää, mutta muuten en syönyt mitään erityisen epäterveellistä. Huomenna kun on sopivasti maanantai, niin sehän on hyvä aloituspäivä, eikö niin...
Olen päättänyt, että tällä kertaa en ole varsinaisella dieetillä, vaan yritän ihan pysyvästi muuttaa elämäntapojani. Yritän alkaa syömään terveellisesti, luopua ylenmääristä sokeria ja valkoisia jauhoja, yrittää muistaa syödä riittävästi proteiineja ja vähintään sen puoli kiloa päivässä kasviksia. Siinä on aina vain se ongelma, että koska minulla ei edes lapsuudenkodista ole peräisin minkäänlaista luonnollista suhtautumista terveelliseen ruokaan, se, että syö monipuolisesti ja terveellisesti on minulle ihan kokopäivätyö! Kesäkuun alussa olin söin pari viikkoa terveellisesti, ns. sateenkaaridieetin soveltaen huomioiden ja laskin, että minulla kului ruoan valmistukseen, ostamiseen ja syömiseen yli viisi tuntia päivässä! Minulla ei yksinkertaisesti ole niin paljoa aikaa joka ikinen päivä. Ja jos yrittää laittaa jotain valmiiksi edellisenä päivänä, niin kasvikset ehtii nahistua, mikä on oikeastaan vielä pahempi, koska eivät ne tuoreinakaan mitään herkkua ole. Onneksi kohta saa tuoreita marjoja, ne on terveellisiä ja vielä oikeasti hyviäkin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti