keskiviikko 11. elokuuta 2010

Aamulla...

...kävin taas vaa'lla ja ilmeisesti en ole laihtunut yhtään. Sanon ilmeisesti, koska huomasin sellaisen jutun, että vaaka näyttää eri lukemaa eri paikoissa. Siinä vaatekaapin vieressä, missä yleensä punnitsen itseni, en ollut laihtunut yhtään, mutta parvekkeen oven vieressä olikin pudonnut kilo! Keittiössä taas en kokeile enää koskaan, siellä olin mukamas lihonut puolitoista kiloa! Ilmeisesti lattiani on vähän vino tai jotain vastaavaa. Myös matolla sain eri lukeman, kuin paljaalla lattialla.

Alkaa myös heräämään ajatus, että pitäisikö mun muuttaa tämä minun blogini aihe, kun tämän piti käsitellä laihtumista, mutta kun sitä ei nyt näy tapahtuvan...:D Kyllä tämä vielä tästä lähtee... 

Olen myös miettinyt, että pitäisikö ostaa erilainen vaaka. Tuo nykyinen näyttää painon puolen kilon tarkkuudella, mutta olen alkanut haaveilla sellaisesta, joka näyttäisi sadat grammat ja josta näkisi myös rasvaprosentin. Mulle tarkempi vaaka olisi hyvä, koska helposti masennun ja annan periksi, jos en ole laihtunut yhtään. Jos laihtuisi vaikka 100 grammaa joka päivä, se olisi 36,5 kiloa vuodessa ja se olisi kai ihan ok. Ainakin mulle, kun useimpina elämäni vuosina suunta on ollut päinvastainen. 

Ja se suunniteltu Atkins ei nyt suju ollenkaan. Tein ison pellillisen täytettyjä paprikoita, joissa on sisällä riisiä, mikä ei kai sekään kuulu Atkinsin ruokavalioon...  Sain joskus sellaisia täytettyjä paprikoita, joissa oli kik-herneitä ja ne oli ihan älyttömän hyviä, mutta en ole onnistunut löytämään reseptiä. Ne oli vähän tulisia, niissä kai oli jonkinlainen kastike niiden herneiden kanssa. Jos joku osaa vinkata reseptin, niin olisi kiva kuulla. 

Mutta ehkä ensi kerralla saan raportoida pienemmästä painosta. Toivottavasti! 




3 kommenttia:

  1. Minä huomasin tänään, että minun vaaka näyttää samalla paikalla eri lukemia...jouduin nousemaan vaa´alle vaikka kuinka monta kertaa, että lopulta sain 3 samaa tulosta :D

    Digitaalinen vaaka, joka näyttää 100g tarkkuudella, on aika hyvä. Tuo rasvaprosentin näyttö olisi aika luxus ominaisuus.

    Tsemppiä kuitenkin jatkoon.. kyllä se siitä lähtee! Sitkeesti vaan!

    VastaaPoista
  2. Mulla vaaka kans näyttää eri lukemia eri paikoissa. Ja teen kans samaa kuin Silmu, luotan tulokseen kunhan vaaka näyttää saman 3 kertaa putkeen! :D Ärsyttävää se on silti. Mulla on Soehnlen digitaalivaaka, mutta kaippa se on jo niin vanha (7 v.), että alkaa reistaa. Tosin muistan, että se olis tehny tätä aina.

    VastaaPoista
  3. Mulla on ihan sama juttu siinä, että joutuu aina monta kertaa peräisin käymään vaa'alla, koska aina on eri lukema. Ja yleensä vielä se ensimmäinen lukema on alin, pitäisi varmaan tyytyä siihen... :)

    Ilmeisesti tuo on silti sitten ihan vakiokäytöstä vaaoille, kun muilla on sama ongelma.

    Pitänee ostaa tuollainen sadan gramman tarkkuudella näyttävä, jos vaikka siitä saisi motivaatiota laihdutukseen.

    VastaaPoista