keskiviikko 4. elokuuta 2010

Tänään...

...aamulla uskaltauduin taas vaa'alle ja oli tullut kilo takaisin. :/ Masentavaa! Huomasin myös, että on kauhean vaikea päättää mitä söisin. Ravasin koko päivän ensin jääkaapilla ja ruokakaapilla ja kaikki mitä sieltä olisi löytynyt pelkästään ällötti ja yritin keksiä, että mitä terveellistä voisin hakea kaupasta, enkä keksinyt mitään ja sitten lopulta viiden aikaan tein nälissäni ison annoksen pastaa ja pastakastiketta. Se siitä Atkinsista... Nyt on edelleen huono olo ylensyönnin takia. 

En vain oikeasti tiedä, että miten pitäisi syödä saadakseen täysipainoisesti ja sopivassa suhteessa kaikkea. Tiedän rahkan olevan hyvä valinta laihduttajille, mutta kun se on mun ainoa kunnon proteiinilähteeni, sitä alkaa jo pursua korvistakin ulos! Mä niin kadehdin jotain julkkiksia, joilla on varaa palkata oma kokki ja traineri hoitamaan kaikki ajattelupuoli laihdutuksesta; olisi ihanaa, kun vain saisi tehdä niin kuin he sanovat ja paino putoaisi. 

Lukiko kukaan muuten iltalehdestä(verkkoversiosta), kun joku tyttö kertoi laihtuneensa 20 kiloa kahdessa kuukaudessa?!! Eikä ollut kuulemma edes vaikeaa! Mulle 20 kiloa vuodessakin olisi jo ihan valtava saavutus, jonka en edes usko toteutuvan. Ihan uskomaton juttu... 

Miksi tämän pitää olla näin vaikeaa?! Kaikki vain hokee, että eihän laihdutus ole ollenkaan vaikeaa, syöt vain vähemmän kuin kulutat jne. Mutta kun ei se oikeasti ole niin yksinkertaista, ei ainakaan mulle... 

Ehkä huomenna. Huoh! :(  


6 kommenttia:

  1. Heips!

    Päädyin tänne mutkien kautta ja ajattelin vinkata hyviä proteiinin lähteitä rahkan lisäksi. Ei sitäkään liikaa jaksa syödä :)

    Broilerihan on mitä paras proteiinin lähde ja siinä ei ole rasvaakaan. Rasvan voi sitten ottaa vaikka oliiveista tai pähkinöistä niin tulee hyvälaatusta.
    Vaikka kevyttuotteita pitäis vältellä niiden jalostustason takia, niin kevytjuustot (max 10% rasvaa) on silti hyviä proteiinin lähteitä. Voi syödä vaikka sellaisenaan välipalaksi paprikan ja pähkinöiden tai hedelmän kanssa. Ja raejuusto kuuluu samaan kastiin.
    Ja sit ei tietty sovi unohtaa kananmunaa. Se ei nykytutkimusten valossa ole edes niin "vaarallinen" tuote kuin aiemmin luultiin, joten yhden päivässä voi syödä ihan huoleti :)

    VastaaPoista
  2. Moi! Joo, minulla tosiaan alkaa rahka pistämään todella vastaan. Lihaa en syö, mutta nuo muut vinkit kuulostaa hyvältä, kiitos niistä! :)

    VastaaPoista
  3. Ettei tuossa jutussa oli ollut kyse jostain pussikuurista? Vaikea kuvitella että olisi mitenkään muuten saanut noin paljon noin lyhyessä ajassa pois.

    VastaaPoista
  4. Minä käytän apuna laihdutuksessa tuota kiloklubin ilmaista kalorilaskuria. Sieltä olen saanut paljon hyviä uusia ruokia ruokavalioon.

    Itselläni kiloklubin kalorilaskuri on auttanut hillitsemään sokerihimoja ja syömisvimmaa..

    VastaaPoista
  5. Moi,

    Joo, huomasinkin sitten, että oletkin kasvissyöjä. Itse söin aikoinaan paljon soijatuotteita kun olin kasvissyöjä. Juuri bongasin kaupasta uuden tuttavuuden, soijahiutaleet. Niitä voi ilmeisesti syödä kuin muroja jogurtin tmv kanssa. Kilohintakin on ihan kohtalainen :)

    Kannattaa käydä myös finelissä ihastelemassa ravintoarvoja. Mä saatan eksyä sinne tunneiksikin kun vertailen joitain tuotteita keskenään :)

    VastaaPoista
  6. S: Joo, oli ilmeisesti jokin pussikuuri, mutta silti! Kymmenen kiloa kuukaudessa on ihan valtava painonpudotus!

    Silmu: Mä olen joskus aiemmin myös yrittänyt käyttää joitain netin laskureita, mutta koen sen aika hankalaksi ja sitten se aina jää. Ihan paperille olen tosin pitänyt ruokapäiväkirjaa Finelin avulla. Tuota kiloklubia pitää katsoa, sitä en ole koskaan kokeillut.

    Molla: Mulla on soijarouhetta tapana syödä, siitä saa kivasti proteiineja, vaikka maistuukin pahalta. Pitääpä katsastaa nuo hiutaleet. Ja myös linssejä sekä herneitä/papuja syön paljon, ne sopii tuohon Atkinsiinkin, mitä olen ajatellut.

    VastaaPoista