maanantai 20. syyskuuta 2010

Nutriletteja

Ensimmäinen päivä nutraamista menossa ja pää särkee ja on niin nälkä, että vatsaa särkee niin kovasti, että selkääkin särkee. Mutta en aio luovuttaa, nyt aion ainakin kahdesta viikosta selviytyä. Tosin kävin ostamassa palan vesimelonia illaksi, ajattelin, ettei siinä varmaan ole niin paljoa kaloreita, että haittaisi. Eikä elimistöni vielä ensimmäisenä päivänä mene ketoosille kuitenkaan, niin tuskin pala melonia haittaa. Huomenna en sitten syö mitään ekstraa. Syön nyt pelkästään noita suklaapirtelöitä, koska se on ainoa maku, jota saan vaivatta juotua, muut eivät pahan makunsa takia mene millään alas. Tosin se uusi tomaattikeitto houkuttelee, koska tykkään oikeastakin tomaattikeitosta, mutta jos se onkin niin pahaa, että menee vain rahat hukkaan ja lakkaan tykkäämästä tavallisestakin tomaattikeitosta lopuksi elämäkseni. Ehkä jos pystyn jatkamaan näiden kahden viikon jälkeen, niin kokeilen sitä.  En jaksa odottaa, että nämä alkupäivät menee ohi ja olo paranee...

5 kommenttia:

  1. Olen kuullut samaa, että nutrilet maut eivät ole kaikkien mieleen. Itse olen kokeillut joitain välipalajuttuja...nooh ihan ok, mutta mulla on/oli ihan oma ohjelma.

    Vesimeloni on niin hyvää :). Se onkin pääasiassa nestettä ja auttaa aineenvaihduntaa. Jos nyt muistan oikein. Kesällä söin sitä ja mansikoita aika paljon.

    Mulla kestää noin kolme päivää päästä eroon esim. kofeiinista ja muusta sokeritason laskusta ja viikon jälkeen olo on mitä mainioin. Päänsärkyä esiintyy(mässyjen ja muiden) jälkeen juuri tuo kolme päivää ja epämiellyttävää jopa turvotusta viikko. Elimistö siis totuttelee uuteen vaihteeseen.

    Silloin kun aloitin projektini aikoinaan huomasin, että vasta 2-3 viikon jälkeen paino alkoi vasta tippumaan. Vähempiin kaloreihin totuin hyvin noin viikossa ja ekan kuukauden pidin tiukkaa linjaa ruokailussa. Sitten opettelin herkuttelemaan joka toinen viikonloppu kaloreita laskematta.

    Mutta kaikki menee ja tekee omalla tyylillä, koska kaikilla on erilainen keho ja mieli. Kaikki tavat(dieetit..ym.) ei sovi kaikille. Halusin vain jakaa, että miten itse aloitin.

    Takapakkeja tuli useasti, mutta periksi olin päättänyt tällä kertaa olla antamatta. Itse tsemppaamista se vaati paljon. Itse menin päivä kerrallaan ja pieniä päätöksiä tehden.

    Tsemppiä :), toivottavasti särky menee ohi.

    VastaaPoista
  2. Mä olen kokeillut kaikkia nutrilett pirtelömakuja ja myös sitä kasviskeittoa sekä joskus myös allevon vastaavia. Kaikki muut oli ihan kauheita paitsi suklaa, joka ei sekään mitään herkkua ole, mutta ei myöskään niin pahaa, ettei saisi juotua. Niistä patukoista olen tykännyt kaikista(paitsi Browniesta), mutta en voi ostaa niitä, kun ne on niin lähellä karkkia, että ne vain pahentaa ruoan himoa. Helpompi syödä vain noita pirtelöitä...

    Minä myös tykkään vesimelonista, eikä siinä tosiaan paljoa kaloreita näyttänyt olevan, kun Finelistä kurkkasin. Ihan hyvin jää alle sen 800:n tämäkin päivä.

    Toivoisin, että voisin joskus pitää karkkipäiviä, mutta mulla jää se syöminen päälle, pakko yrittää olla kokonaan ilman. Paljonko sinä olet laihduttanut?

    VastaaPoista
  3. Tiputin sellaset runsas 30 kiloa...viime vuodesta (riippuen miten lasketaan aloitus ja punnitus hetket). Bmi oli varmaan siinä 37 ja nyt ollaan pyöritty siinä 22. Sentteinä lähti roimasti :).

    Mun blogin sivusta löytyy kaikki ajat ja tiedot aika tarkasti ...mun blogi vaan ei aina näy kaikille, kun ne asetukset on siel vähän sekasin ja en ole kerinnyt tsekkaan niitä.

    Joo mä olen kanssa ilman karkkia tai mässäään sitä...mut nyt olen opettelemassa kohtuullista annosta. Koitan sitä et jos karkituttaa niin max. 100 grammaa per päivä. Se on yleensä määrä minkä pystyy vielä päivässä kuluttaa painon vielä nousematta. Niin tosiaan karkkipäivä kokeilu on menossa...tai siis karkki viikonloppu...eli karkki (patukka/100g irtsareita)per la ja su.

    Isoin asia minkä huomasin oli että mun makutottumukset on muuttunut...jotain mitä ennen inhosin syön nyt ja jota ennen kuolasin en syö ollenkaan. En käytä juurikaan mausteita (paitsi tuoremausteita) lemppareina chili ja valkosipuli...haluan maistaa ruoan aitona. Mutta totta kai jokainen tyylillään...makuasioista voi aina kiistellä :D

    VastaaPoista
  4. Löysinkin sitten sun blogin, kun keksin painaa tuota sun kuvaketta näissä kommenteissa, tuo tuolla lukijoissa oleva ei johda minnekään. Ihan mielettömän hyvin olet onnistunut laihtumaan, onnittelut siitä!

    Mä huomasin silloin aiemmin laihduttaessani, että vähän kaikki alkoi maistumaan hyvältä, kun ei saanut mielin määrin syödä kaikkea mitä sattui huvittamaan. Ja sitten kun söin ekan kerran perunalastuja, niin ei ne olleet läheskään niin hyviä kuin kuvittelin. Mutta makusilmuthan uusiutuu muistaakseni kolmen viikon välein, ehkä se johtuu siitä.

    VastaaPoista
  5. Kiitos, kiitos ja kumarrus :)

    Itselleni tulee vieläkin suuri hämmennys ja hävetys, kun jotkut tutut huomio ja kauhistelee tiputusta. En vian osaa vielä suhtautua siihen. Joksus kauan sitten oli tosi laiha ja sitten lihoin ja luulin olevani ok ja sitten tajusin olevani iso ja nyt taas ehkä normaali, mutta kehonkuva mielellisesti ei vielä ole täydellisesti vielä iskostunut. Testien mukaan järkeä käyttäessäni saan ihan oikein kehonkuvani, mutta mieli joskus tekee tepposiaan. Huoah...tätä elämän opettelua. Toisaalta onhan se opiskelu kivaakin :)

    VastaaPoista