perjantai 1. lokakuuta 2010

Nälkää ja tomaattikeittoa

Nyt on sitten ensimmäinen täysnutrauspäivä meneillään, (taas!) ja nälkä ja ruoanhimo ovat ihan hirmuisia. Silloin edellisenä maanantaina oli paljon helpompaa, tänään ottaa aloitus todella koville ja harmittaa entistä enemmän se viime sunnuntain repsahtaminen. Varmaan painoakin on tullut takaisin, mutta en nyt aio käydä vaa'alla, koska en halua tietää. Tein nyt sen päätöksen, että yritän olla käymättä vaa'alla koko kuukauden. Vein vaa'ankin varmuuden vuoksi varastoon, niin en ainakaan hetken mielijohteesta pilaa suunnitelmaani. Jos sitten marraskuun ensimmäinen päivä saisin raportoida pienemmästä painosta... 

Kävin ostamassa Nutriletin tomaattikeittoa ja vasta kotona aloin katsomaan sitä pakkausta tarkemmin ja tajusin, että niissä oli jostain syystä naudanrasvaa! Yök! Onneksi en ostanut kuin yhden paketin, nyt harmittaisi muuten. No, ehkä se olisi muutenkin ollut pahaa, mutta en tajua kenen typerä ajatus on alunperinkään ollut laittaa tomaattikeittoon naudanrasvaa. Kaipaisin vain jotain vaihtelua noihin suklaapirtelöihin, mutta en pidä mistään muusta mausta. Täytyy varmaan vielä kokeilla Naturdietin ananasta ja päärynää, vaikka ne onkin paljon kalliimpia.  

7 kommenttia:

  1. Laition itsenikin tuohon virtuaali juttuun. Kiitos teille ideasta. Sai minut itseni suhteen paremmalle mielelle. :)

    Rakastan tomaattikeittoa, jossa on täysjyvä nuudeleita ja paljon chiliä. Nykyisin vaan näissä kätevissä nopeissa tomaatti kuiva jauheissa on minulle liikaa suolaa omaan makuuni. Tarvitsee opetella itse tekemään oikeista tomaateista.

    Minun tavoite on myös jouluna viedä vaaka pois silmistä ja mitata vain mittanauhan kanssa ja tarkistaa vasta tammikuun lopulla sitten paino...mutta se vasta jouluna. Koitan sitten punnita vain kerran viikossa ja lopulta kerran kuukaudessa.Mutta katsotaan miten tän tytsyn käy.

    Ananas on kyllä makoisa herkku hedelmä jota opin maissin kera kesällä grillaamaan.

    Uskon kyllä että marraskuussa näkyy jo uusia lukuja :)...jos ei painossa niin mittanauhalla varmasti näkee eroja, sillä lihaksethan painaa enemmän. Tsemppiä!

    VastaaPoista
  2. Minäkin tykkään tomaattikeitosta(varsinkin siitä Campbellin pussikeitosta) ja siksi olin toiveikas, että noista nutriletin vastaavista saisin kaivattua vaihtelua. Mutta ei, joku eläinparka oli pitänyt sinnekin survoa. :/

    Ajattelin, että olisi hyvä päästä vaa'asta eroon ihan siksikin, että helposti luovutan, jos ei tuloksia synny. Jos nyt onnistun olemaan koko kuukauden nutrilla, niin ihan pakko on jotain tuloksiakin olla nähtävillä marraskuussa. Ja siitä on sitten vielä melkein kaksi kk jouluun, joten edelleen toivon sitä alle satasta ennen joulua... :)

    VastaaPoista
  3. Jep nuo lisää näihin 'valmis' juttuihin ties mitä. Saa tarkkana olla jos meinaa välttää eläinperäisiä tuotteita.

    Kaverilla oli aina kilometrin pituinen lista näistä aineista joita hän kasvissyöjänä piti välttää. Suurin osa ruoasta oli sellaisia ettei hän voinut syödä kasvissyöjänä.

    Itse olen pyrkinyt nykyisin luomu ja reilunkaupan tuotteisiin tai lähiruokaan. joskus rahojen loppuessa tai kiireessä pitää turvautua halpis lisäaine ruokiin. Toisaalta sekin on varmaan järjestely kysymys.

    Toivonkin jouluksi pakastinta, että vois tehdä valmiiksi ruokia.

    VastaaPoista
  4. Wow, ihailtavaa moinen vaa'an selätys :) ite kyllä tahdon kerta viikkoon tietää missä mennään... mutta todellakin, jos se ahdistusta tuo, männikköön vaan! Tsemppiä nutreille!

    VastaaPoista
  5. Absurde: Mulla on jossain ihan älyttömän hyvän tomaattikeiton resepti ja yritin etsiskellä sitä sulle, mutta ei ainakaan vielä löytynyt.
    Luomut ja vastaavat on tosiaan todella kalliita, minäkin ostan niitä vain satunnaisesti rahatilanteesta riippuen.
    Silloin ajat sitten kun lakkasin syömästä lihaa, olin todella hämmästynyt mistä kaikesta löytyi esimerkiksi liivatetta tai jotain eläinrasvaa. Oikeasti yhtään mitään ei voi ostaa lukematta tuoteselostetta, koska sellaisissakin ruoissa, mistä ei ikinä arvaisi, on jotain eläinperäistä.

    TJ: Mulle ei vaa'asta ole kuin haittaa, koska hyvät tulokset ei tunnu oikein miltään(koska on kuitenkin vielä niin paljon pudotettavaa) ja huonot tulokset saa helposti luovuttamaan tai repsahtamaan. Välillä käyn montakin kertaa päivässä vaa'alla ja koska mun paino heittelee todella paljon, ei se oikein edes kerro mulle mitään. Jos nyt pystyisin koko lokakuun pysymään poissa, niin ehkä sitten olisi nähtävillä tulos, joka myös hiukan kannustaisi!

    VastaaPoista
  6. Mä olen taas hurahtanut kasvis ruokavalioon. Olen lukiossa ollut sellainen. Nyt olen löytänyt sen uudelleen. :)

    Aloitan sen nyt ensin lukemalla asiasta ja aion tällä hetkellä olla semivege eli syön jonkun verran lihaa (kala, joulu). En ota stressiä asiasta vaan pikku hiljaa muutan asioita. Viikolla en syö muutenkaan lihaa nykyisinkään, mutta viikonloppuna jos käyn vanhemmilla.

    Minulle tämä on terveys valinta ennen kaikkea, ei niinkään eettinen eläin kysymys. Kestävä kehitys teema kylläkin kiinnostaa minua.

    Olenkin jo löytänyt monia mielenkiintoisia juttuja näistä kymmenestä eri aihetta käsittelevästä kirjasta...ja tietty netistä. Olen tottunut tarkistamaan monesta eri lähteestä tietoja, koska jokaisella on oma totuutensa ja itse muodostan omani näistä kaikista. Olen avoin kaikille ajatuksille ja pohdiskeluille. Kyllä olen aika jänkä joonas, joka kyseinalaistaa aina kaiken, jopa itsensä :).

    No niin nyt loppu mun paasaus...kaksostutkimusta tölläämään.

    VastaaPoista
  7. Moi! Minä aloitin kasvisruoansyönnin myös lukion alussa, oikeastaan lähes hetken mielijohteesta, mutta siitä on nyt 15 vuotta, enkä ole sen jälkeen syönyt lihaa. Minulla se oli eettinen valinta, koska tykkään kovasti eläimistä, mutta sillä oli myös suuri vaikutus terveyteeni, koska siihen asti onnistuin sairastamaan joka ikisen kulkutaudin, joka lähistöllä oli. Sen jälkeen olen ollut flunssassa vain muutaman kerran ja vatsatautia en saa, vaikka kaikki ympärillä olisivat kipeitä. Muutenkin tunnen voivani paremmin, kun en syö lihaa. Mutta kannattaa edetä omien tuntemusten mukaan! :)

    VastaaPoista