perjantai 22. lokakuuta 2010

Nutraus jatkuu...

Kokonaiset 12 päivää nutrausta takana, enkä ole lipsunut. Ihan harkitusti olen toisinaan syönyt muutakin, kuten hedelmiä ja vihanneksia sekä kaloritonta limsaa, mutta muuten pelkkiä nutreja. Ongelmaksi on tosin muodostunut se, että nyt kun ei enää ole nälkä, unohdan koko ajan syödä nuo pirtelöt. Tänäänkin söin ensimmäisen aamulla kahdeksalta ja seuraavan muistin vasta kahdelta. Toivottavasti se ei vaikuta laihtumisnopeuteen... Mulla on silti jotenkin sellainen tunne, etten ole laihtunut yhtään tai ainakin hyvin vähän. Voi johtua siitäkin, että ketoosin kanssa on ollut ongelmia, ainoastaan parina aamuna on tikut näyttäneet ketoosia. Ehkä syön liian epäsäännöllisesti tai sitten noista hedelmistä tulee liikaa kaloreita, niitähän ei oikeastaan saisi syödä ollenkaan. Yleensä nutreilla tunnen heti esimerkiksi housuista, että olen hiukan pienentynyt, mutta nyt ei tunnu siltä. Viikko ja kaksi päivää punnitukseen, toivottavasti ei ole suuri pettymys edessä...

Ja toivottavasti selviän taas viikonlopusta repsahtamatta, olen äidin luona käymässä ja täällä nutreilla pysyminen on aina paljon vaikeampaa. Sanoin kyllä äidille, etten voi syödä mitään, mutta silti hän oli ostanut minulle tortilla-aineet! Ja olen todella ylpeä itsestäni, kun sanoin, etten syö niitä nyt, koska rakastan tortilloja! Onneksi ne säilyy, jos kyseessä olisi ollut joku ruoka, joka pilaantuu, olisin ehkä sortunut. Tosin olen aika monta kertaa ennenkin vielä tässä vaiheessa viikonloppua sanonut, etten sorru syömään mitään, mutta kuitenkin olen repsahtanut. Äsken oikein kiusasin itseäni ja ajattelin tarkoituksella kaikkea herkullista, mutta ei edes tuntunut vaikealta olla ilman. Olen alkanut toivomaan, että pystyisin olemaan nutreilla ensi kuunkin. Mulla on nyt joka tapauksessa nutreja vielä 18 päiväksi, ne ainakin syön loppuun ja katson sitten. Ja lääkäriin pitää mennä heti marraskuun alussa, että kuulee, että kaikki on hyvin. Mulla on tosin nyt ollut ihan hyvä olo, joten en usko, että on mitään ongelmaa. 

Toivottavasti kirjoitan seuraavan kerran vasta joskus alkuviikosta, koska se tarkoittaisi, että olen pysynyt repsahtamatta nutreilla. Nyt ainakin olen optimistinen sen suhteen... :)  

6 kommenttia:

  1. Hienoa ettet ole sortunut syömään. Itse huomasin että on kamalan vaikea päästä puhtaalle kuurille takasin kun syö välillä.

    Tsemppiä jatkoon.

    VastaaPoista
  2. Hienosti olet kuurilla pysynyt :) Takuulla niitä kilojakin pikkuhiljaa karisee!

    VastaaPoista
  3. Kyllähän ne karisee, mutta vaarallista pitemmällä tähtäimellä.Ei niistä kuitenkaan saa sitä ravintoa mitä tarvitsee ja sitten jossain vaiheessa palattava normiin ruokavalioo, niin liekkö kilot tuloo takasi :/
    Tsemppiä joka tapauksessa.

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä hirveästi nutraamiseen! Toivottavasti tuloksia tulee ja motivaatio pysyy korkealla :)

    Hienosti olet kyllä tähän asti pärjännyt. Toivottavasti jatko menee yhtä hyvin:)

    VastaaPoista
  5. Kiitos kannustuksesta! :)

    Nnetta; nutreissa ainakin pitäisi olla juuri kaikki tarpeellinen ravinto, mutta ei mitään ylimääräistä. En ole kuullut tapauksesta, että nimenomaan nutrileteista olisi ollut vaaraa kenellekään ja erityisesti mun tapauksessa ottaen huomioon, mitä rasva- ja sokeriroskaa olen ahtanut itseeni vuosikausia, en ole terveellisyydestä kovinkaan huolissani. Varmuuden vuoksi olen kuitenkin menossa lääkäriin ensi viikolla.
    Se on totta, että ne kunnolliset ruokailutavat pitää joka tapauksessa jossain vaiheessa opetella, mutta juuri nyt kaipaan vain lepoa siitä ikuisesta ruoan kanssa taistelusta ja on todella helpottavaa, ettei tarvitse miettiä syömisiään.

    VastaaPoista
  6. Hienoa että nutri etenee hyvin :)...se on muuten totta, että kun nälkä katoaa ei osaakaan enää syödä oikeisiin aikoihin. Itse ajastin aina jonkin herätyksen jolloin piti syödä välipala.

    Heh, syysloma meni kokeillessa 'vanhoja' tapoja eli mässyä, mutta huomasin että maku elämys oli enemmän mielellinen kuin se että tarvitsee vetää montaa munkkia peräkkäin. Karkeistakin ekat ihan hyviä, mutta sitten vain söin kun pussi oli siinä. Tavallaan jätin hyvästejä ruuille, joita vegaanina välttelisin. Ei kyllä tule niitä ikävä(mielessä kyllä, mutta makuna ei enää ollut minun juttuni). Lihaa en ole syönyt vähään aikaan enää, kun se vaan ei maistunut. Puistattaa jopa mitä ennen olen syönyt sillä saralla. En osaa muuta kuin oudoksua asiaa, mutta niin vaan on käynyt. :)

    Nyt taas arki, ihanaa syödä vihanneksia ja ruokaa. Kyssäkaali odottelee tuolla kaapissa...ehkä tällä viikolla siitä jotain valmistuu :)...tänään kokeilin kikherne ja papu salaattia, hyvää tuli, vaikka itse sanonkin.

    Hyvää alkavaa viikkoa sekä tsemppiä nutreiluun :)

    VastaaPoista