lauantai 11. joulukuuta 2010

Ei oikein suju...

Tämä koko laihdutus on nyt mennyt ihan poskelleen... Liikaa houkutuksia ja lähestyvä joulu on vieneet mun itsekurini kokonaan. Enää viikko joululomaan, joten en jaksa tästä nyt kauheasti stressata, yritän sitten joulun jälkeen. Jospa tämän vuoden uudenvuodenlupaus pitäisi kerrankin... Enhän ole vielä tehnyt sitä samaa lupausta kahtakymmentäkään kertaa... :D 

Tosiaan viikko joululomaan ja mulla on joululahjat ostamatta! Pää on ihan tyhjä, en tiedä mitä ihmettä ostaisin ihmisille! Olen muutenkin maailman huonoin keksimään hyviä lahjoja ja tänä vuonna olen löytänyt jonkinlaisen uuden pohjan, en nimittäin keksi lahjoja edes itselleni! Perhe aina kysyy, että mitä haluaisin, kun eivät halua ostaa mitään turhaa, enkä keksi mitään! Eilen, kun kiertelin kauppoja, niin mietin taas suhdettani ruokaan. Olen tavallaan aika tarkka rahan suhteen, koska perheeni ei ollut rikas ja minulle oli jo hyvin nuorena erittäin tärkeää tulla toimeen täysin omillani. Mietin aina todella tarkkaan mitä ostan ja tarvitsenko oikeasti ostamaani tavaraa. Mutta ruoan suhteen en edes pysähdy miettimään! Eilen epäröin varmaan 15 minuuttia, että ostaisinko alle 5 euroa maksavan DVD:n, vaikka juuri edellisenä iltana olin tuhlannut melkein 20 euroa ruokaan! Se tuntuu ihan hullulta! Varsinkin kun ruoka on niin turhaa, siitä ei jää mitään konkreettista. Jos olisin ostanut sen DVD:n se olisi minulla ikuisesti. No okei, ei ehkä ikuisesti, mutta saisin aivan varmasti siitä pitkäaikaisempaa iloa kuin ruoasta! Mutta minun aivoni ei jotenkin ymmärrä sitä. En koskaan ruokaa ostaessani edes pysähdy ajattelemaan, miten paljon rahaa heitän hukkaan ostaessani herkkuja, koska koko huomio on kiinnittynyt siihen ruokaan. Tunnen yhden ylipainoisen nainen, joka sanoi kuluttavansa noin 800 euroa kuukaudessa ruokaan! Minä en kuluta läheskään tuollaisia summia, mutta silti ruoan ostaminen on minullakin ihan sairasta. Vähän kuin menisi kauppaan ja ihan tarkoituksella ostaisi huonon olon, ruman ulkonäön ja hirveän morkkiksen koko loppupäiväksi ja mahdollisesti seuraavaksikin päiväksi! 

Vaa'alla en ole käynyt pitkiin aikoihin, enkä aio käydäkään. Siitä ei vain ole minulle mitään hyötyä. Jos olen lihonut tai paino on pysynyt samana, se vain masentaa ja vaikka painoa olisikin pudonnut, ei se tunnu oikein miltään, joten yritän luopua vaa'asta kokonaan. Joka tapauksessa voin vain yrittää parhaani ja sillä on sama vaikutus, kävin sitten vaa'alla tai en. Ensi viikolla on se lääkäriaika ja tulen sitten kertomaan sainko lähetteen leikkaukseen vai en. 

Hyvää joulun odotusta! :)

7 kommenttia:

  1. Moi!

    Toi on muuten hyvin sanottu, että ostaa itselleen huonon olon ja morkkiksen (mulla suklaan muodossa). Suklaalevyihinkin pitäisi laittaa varoitustekstit niin kuin tupakkaan: "saattaa aiheuttaa pahoinvointia ja huonoa mieltä"... Nyt on vaan niin tuskakausi kun joka ikisessä kaupassa (taisi olla jossain kirjakaupassakin karkkia myynnissä!) on kaikki mahdolliset joulu- ja muut herkut esillä. Et totisesti ole ainoa, jolle joulu on kevyen syömisen suhteen vaikeaa aikaa, kiva löytää kohtalotovereita vaikka ei tietenkään kivaa, ettei laihdutus suju :(.

    Kohta tulee ilmeisesti karkkivero, toivottavasti se edes vähän hillitsee mua, jos Lidlissäkin hinnat nousisivat tarpeeksi mua estämään.

    Tsemppiä ja hyvää joulunodotusta sullekin!
    t. uusi lukija pullis

    VastaaPoista
  2. Nyt näin joulun alla ei tarvitse ylläpitää mitään dieettiä, henkilökohtaisesti en pidä dieteeistä ollenkaan, sillä se paino mitä dieetillä saa pois tulee helposti takaisin. Mutta näin jouluna voisit syödä sitä mitä on tarjolla, sillä ehdolla että juot lasi kylmää vettä ennen ruokailua, korvaat (lautas-annoksesta) osa-ruoasta kasviksilla/vihanneksilla. Lopeta illalla noin 2h ennen nukkumaan menoa syömiset, jos tekee kuitenkin mieli syödä jotain niin kuori porkkana ja syö sitä taika omenaa. Myös popcorn, pähkinät, kuivatut hedelmät käy siihen hätään. Keep it light :) Voisit esim. korvata mehut vedellä, siinäkin säästät turhat hiilarit pois :)
    Kokeile myös:
    http://somaalina.blogspot.com/2010/11/ruoansulatusraketti.html (Tätä kannattaa ottaa niin kuin ohjeessa lukee vain 1tl:n verran ennen lounasta ja päivällistä).

    Joulun jälkeen voisit aloittaa päiväsi hedelmillä. Elämääsi kuntoon kirjailijan mukaan kl.04-12 välisenä aikana elimistö puhdistaa itseään kuonoaineista, jolloin ei kannata ylikuormata itseään, vaan pitäisi syödä hedelmiä :) Myös toinen mistä on kauheasti ollut monelle hyötyä on
    http://somaalina.blogspot.com/2010/10/puhdistava-energiajuoma.html Tällä jos aloitat aamusi saat sekä energiaa että puhdistaudut kuonoaineista :D
    Hyvällä ruoalla ja liikunnalla (30min power-kävely n.3-5kertaa vko:ssa)voi saada jopa 20kg pois ilman että jouttuu luopumaan kokonaan kaikista herkuista! Pitää vain vähentää vähitellen, askel kerrallaan! Onnea vain!
    Toivottavasti onnistut saavuttamaan haluamaasi painon :)

    P.S. jos on kysyttävää laitta postia vaikka somaalina@yahoo.com

    VastaaPoista
  3. Pullamössöilijä: Tuo olisikin aika hyvä idea, että herkuissa olisi varoitus. :) Nyt on tosiaan joka paikassa karkkeja ja herkkuja esillä, nykyään jopa postissa! Yritä siinä sitten olla sortumatta, kun seisot tunnin jonossa ja ajattelet suklaata, suklaata ja suklaata! Yksi päivä, kun kävin ostamassa joulupostimerkit, olin niin keskittynyt niihin hemmetin suklaisiin, että oma vuorokin meni ohi ja jouduin ottamaan uuden jonotusnumeron!! :D
    Minä myös olen toiveikas, että korkeampi vero hiukan hillitsisi syömistäni...

    Someone: Kiitos vinkeistä, täytyykin ottaa sinunkin blogisi seurantaan! :)

    VastaaPoista
  4. Elät nyt vain rauhassa joulun, otat joulun jälkeen skarpin sitten laihdutukseen ;)

    VastaaPoista
  5. Äläpäs nyt sano, että laihduttaminen on mennyt poskelleen! Viisi kiloa miinusta, vaikka viime aikoina olisikin mennyt huonommin.

    Ja jouluna saa pari päivää sikailla. Alkaa sitten jo kroppa oikeen kerjäämään terveellisempään elämään siirtymistä.

    VastaaPoista
  6. Jep mulla on monta kertaa kanssa tullut vastaan että jokin asia on liian kallis, vaikka seuraavana hetkenä laittanut rahani johonkin turhaan.

    Ei ole epäonnistumisia eikä repsahduksia. On vain elämänkokemuksia, joista voimme oppia tai olla oppimatta. Elämässä pitää olla muutakin kuin onnistuminen laihiksessa. Olet tärkeä ihminen on ulkomuotosi mikä tahansa.Nämä ovat varmasti itsestään selvyyksiä, mutta itseään on vaikea kehua, jos joku ei ole sitä sanonut aikaisemmin.

    Tunnut todella mukavalta ihmiseltä ja sellaiselta joka ajattelee lähimpiään ja on valmis jopa uhraamaan itsensä heidän vuokseen. Olet yksi blogeista, joka on tullut minulle yhdeksi top 5 suosikiksi, koska sen tunnelma on aito. :)

    Jutustelut ja pienet viestit on ainakin auttanut minua, joten kiitos siitä. :) Nämä blogit joita muutenkin luen julkisesti tai salaa ovat kyllä joskus henkireikä.

    Jouluna ajattelin itse ainakin koittaa nauttia kaikesta ja jättää ajattelun jonnekin nurkkaan ja vain olla. Ns. tyhjentää pään. Herkutella jouluruualla. Itse kuuntelen Rajaton yhtyeen joululevyä...se tuo minulle rauhan ja jotenkin kivanmielen.

    Hyvät joulut jollen enää nettiin tässä kerkeä, mutta yritän. Rauhallista joulua ja piparin ja laatikoiden tuoksua :)... sekä hyasintin.

    VastaaPoista
  7. Nnetta: Niin taidan tehdäkin. En halua jouluna edes ajatella laihdutusta, enkä minä muutamassa päivässä ehdi paljoa lihoa... (toivottavasti...:))

    Kristiina: Viisi kiloa puolessa vuodessa... No, olisin toki saattanut lihoakin, joten on tuokin parempi kuin ei mitään. Mutta minua ihan oikeasti välillä oikein nolottaa pitää laihdutusblogia, jonka pitäjä ei vaan laihdu! :D

    Absurde: Voi kiitos, olipa ihanasti sanottu. :) Kiva, jos joku tykkää lukea mun blogia, itsestä välillä tuntuu, että kirjoitan kovin negatiivisesti ja olen miettinyt, että tuntuukohan se lukijoista ärsyttävältä tai epämiellyttävältä, mutta toisaalta haluan olla ihan täysin rehellinen.
    Minusta myös on ollut todella kivaa jutella sinun kanssasi ja lukea kommenttejasi, joten toivon, että jaksat lukea (ja kommentoida) edelleenkin. :) Mullekin muiden blogit auttaa todella paljon, koska tietää, ettei paini yksin näiden asioiden kanssa ja varsinkin sinun blogisi, kun tietää, että joku on onnistunut!
    Hyvää joulua myös sinne suuntaan! :)

    VastaaPoista