maanantai 21. helmikuuta 2011

Mikä tauti!

Ilmeisesti joku on ottanut raastinraudan, päällystänyt sen syövyttävällä hapolla ja tunkenut sen kurkkuuni, jossa se jokaisella hengenvedolla liikahtaa ja repii kipeää kurkkuani entistä kipeämmäksi. En muista milloin olisin viimeksi ollut näin kipeä! Olen todella harvoin sairaana ja silloinkin, kun olen, jaksan silti elää ihan suurinpiirtein normaalisti, mutta ei tällä kertaa... Viikonloppuna hädin tuskin jaksoin nousta käymään vessassa, nyt yritän väkisin olla hiukan poissa sängystä, koska en jaksaisi enää maata. Kurkkuni on ihan hirvittävän kipeä, pää särkee, yskittää, lihakset särkee ja olen kuumeen takia ihan sekaisin. Viime yönä heräsin kurkkukipuun ja piti nousta ylös juomaan kuumaa mehua, mutta en voinut, koska olin vakuuttunut, että pääni on jakautunut kahtia! Paitsi nenäni, joka oli edelleen kiinni molemmissa päissä! Kävin siinä sitten varmaan puoli tuntia neuvotteluja itseni kanssa, että miten saan jaettua nenänikin kahtia, että voin nousta juomaan ennen kuin tajusin, että tässä on nyt jotain outoa... Olen myös juonut tauotta joko kuumaa mehua tai hunajaa tai imeskellyt kurkkupastillia ja ihan kirjaimellisesti tunnen kudoksiini varastoituneen nesteen. Housut eivät varmaan mahtuisi kiinni, jos jaksaisin yrittää. Laihduttamisen suhteen jostain on tässä makaillessani noussut ihan kauhea taistelutahto, haluan vielä joskus olla normaali! Toivottavasti se ei vain taas huku sipsipussien ja karkkien houkutuksessa, vaan kestäisi myös silloin, kun apunani ei ole se tosiasia, etten edes pystyisi syömään, vaikka haluaisinkin... Mutta nyt on pakko palata sänkyyn... 

7 kommenttia:

  1. Kyllä se siitä, koita kestää! Meillä on muut sairaana paitsi minä - eli toimitan palvelijan virkaa, ei sen parempi..

    VastaaPoista
  2. Pikaista paranemista!
    -KZ-

    VastaaPoista
  3. Kiitos! :) Tänään tuntuu jo vähän paremmalta. :)

    VastaaPoista
  4. Mä vihaan sitä, kun on niistäny keuhkonsa ja aivonsa pihalle, ja nenän iho on hajalla. Sillon ei oo hirveen viehättäväkään olo. Mut eiköhän se tauti taitu :)

    VastaaPoista
  5. Totta, mun nenäni on ihan punainen ja kipeä! Onneksi olen niin kipeä, etten jaksa mennä minnekään, niin kukaan ei näe Petteri Punakuonon nenääni. :) Mutta kai tämä tästä, nyt jaksan jo olla poissa sängystäkin vähän.

    VastaaPoista
  6. Joo, tuli itseeläkin kurkkukivun jälkeen keuhkopöpö ja sitten oltiinkin kuumeessa ja lääkkeillä...ne antibiotit ei vain sovi mulle...aina ne tahtoo tulla ulos. Toivottavasti siellä on jo parempi vointisia ja nämä virukset ja bakteerit ei ole ihan pahasti iskeneet. Itse hämmästyin että keuhkoputkentulehduksessa(kuten itselläni) bakteeriperäinen ei kuulemma tartu, mutta viruspeäinen kyllä sekä että antibiootit ei auta siihen. Nooh kyllä minulla tehosi...maha vaan meni ihan sekasin...onneksi tabujen napsiminen on ohi niiltä osin :) kuulemma jälkitaudit voi olla pahojakin...sellaista en kyllä halua.

    Nyt vaan tarvitsisi jaksaa tervehtyä kunnolla ennen kuin aloittaa mitään rehkimistä...maltti olisi valttia kyllä monessa muussakin asiassa ainakin itselläni.

    VastaaPoista
  7. Todella moni on tänä talvena kertonut saaneensa jonkin jälkitaudin, toivottavasti minulle ei käy niin! Olen edelleen kipeä, mutta nyt jaksan jo olla enemmän poissa sängystä, tosin tänäänkin jäin vielä kotiin. Mutta ainakaan en enää yski ja niistä koko aikaa.

    VastaaPoista