perjantai 27. toukokuuta 2011

Ei muutosta taaskaan...

Vaaka näyttää 118,5. :/ Ei siis mitään muutosta, mitä en jälleen voi ihmetellä, koska viikko on mennyt vähän miten sattuu. En ole käynyt ostamassa mitään varsinaisia herkkuja, mutta olen koko ajan napostellut jotain. Lähinnä lääkitäkseni ahdistusta, kai. Yritän kovasti keskittyä syksyyn tai jouluun. Kevät on minulle vaikeaa aikaa sinällään, en ole onnistunut laihtumaan ja minulla on ihan hirveä stressi parista muustakin asiasta, joten yritän kovasti visualisoida ajankohdan, jolloin kaikki on paremmin ja minulla on parempi olo ja keskittyä siihen. Yritän kuvitella miten olen parisenkymmentä kiloa laihempi, minulla ei ole stressiä mistään, nukun kunnolla, kaikki on hyvin... Olen ajatellut, että ehkä laihduttaminen onnistuu paremmin, jos yritän tavoitella sitä hetkeä sen sijaan, että yritän päivä kerrallaan. Muuten on liian helppo siirtää aloittamista aina vain päivän eteenpäin. Olen nyt taas nukkunut ihan kohtuullisen hyvin, mutta näen painajaisia melkein joka yö. Oletan, että se johtuu stressistä. En ole oikeastaan koskaan ennen nähnyt painajaisia, joten tämä on ihan uusi ilmiö, eikä mikään mukava sellainen.  

Ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa se kolmen kuukauden laihdutusjakso, josta viime postauksessa puhuin. Ensimmäinen päivä kesäkuuta on keskiviikko, mutta aion aloittaa maanantaina. Tarkoitus olisi kehitellä jonkinlainen säännöllinen ruokavalio, jota noudattaisin joka päivä. Kolmen tunnin välein, ei mitään herkkuja, paljon proteiinia... Limsan suhteen en ole vielä tehnyt päätöstä. Aiemmin laihduttaessani olen ollut ilman limsaa ja olisi syytä olla nytkin, mutta rakastan limsaa. Ja juon sitä aivan liikaa! Siinä ei tosin ole kaloreita, mutta eihän se mitenkään terveellistä ole ja varsinkin hampaat kärsii. Juon sitä paitsi enemmän kuin sen suositellun puolitoista litraa viikossa. Ehkä voisin kokeilla sen suhteen jonkinlaista rajoitusta, vaikka niin, että saisin juoda kolme litraa kuukaudessa. Jos en pysty pysymään siinä määrässä, luovun kokonaan.

Mutta katsellaan maanantaina, miten ensimmäinen päivä on sujunut. :) 

2 kommenttia:

  1. Olen lueskellut blogiasi noin kuukauden verran jättämättä vielä mitään kommenttia, joten ehkäpä nyt olisi korkea aika... :)

    Täällä siis toinen satapluskiloinen limsanlitkijä, päivää! Kirjoitat mielestäni todella hyvin ja halusin tämän viestin välittää myös sinulle. Olet todella järkevä, oivaltava ja huumorintajuinen nainen. Muista aina, että kaikki nämä piirteet ovat äärimmäisen arvokkaita elämässä - vaikka älä ota sanomaani väärin, ymmärrän aika hyvin down-hetkesi... Joita kuvailet loistavasti tässä blogissasi! :)

    Paljon tsemppausta täältä päin ja toivottavasti jatkat tätä blogia vielä pitkään.

    Jenni :)

    VastaaPoista
  2. Hei Jenni! Kiitos kovasti! :) Välillä ajattelen, että minulla ei kohta ole enää yhtään lukijaa, kun menee välillä pelkäksi valitukseksi nämä postaukset, mutta koska yritän irl olla olematta negatiivinen, niin tänne jää sitten ne huonot asiat ja vaikeammat hetket kerrottavaksi. Kiva kuulla, ettei ne häiritse liikaa. :)

    No, ottaen huomioon, että tämän oli tarkoitus olla laihdutusblogi ja olen tämän vuoden aikana onnistunut vain lihomaan, blogin tulevaisuus vaikuttaa taatulta! :D Mutta ihan vakavissaan, pidän kirjoittamisesta todella paljon ja uskon, että jatkaisin bloggaamista sittenkin, vaikka onnistuisinkin laihtumaan.

    Tsemppiä myös sinne ja kiitos kannustuksesta! :)

    VastaaPoista