perjantai 17. kesäkuuta 2011

Ei tämä nyt oikein toimi...

Vaaka näyttää 118,5, vähän vähemmän kuin viime viikolla, mutta ei mitenkään merkittävää pudotusta. Viikko on muuten mennyt hyvin; en ole sortunut syömään mitään ylimääräistä ja olen onnistunut syömään aika säännöllisestikin. Maanantaina en ehtinyt syömään iltapäivällä mitään ja menin vielä illalla ostoksille. Minulla oli hirveä nälkä ja olisin ihan hirveästi halunnut jotain hyvää, mutta ostin sitten sellaiset Nuttriletin suklaapatukat. Tosin söin ne molemmat, mutta koska en syönyt enää illallakaan mitään muuta, se on ihan ok. Nutraajille tiedoksi, että ne uudet tumma suklaa patukat olivat todella hyviä, melkein kuin oikeaa suklaata. Vielä ihan tarkoituksellisesti maanantaina kidutin itseäni katselemalla sipsihyllyä, mutta onnistuin olemaan ostamatta. Minulla ei ole kyse pelkästään herkkujen himoitsemisesta, vaan siihen liittyy jokin muukin tunne, josta en oikein saa otetta. Se saa minut ajattelemaan, että minun pitäisi ostaa herkkuja, vaikka en haluaisikaan, koska... En tiedä miksi. 

Jotain muutosta tähän syömiseeni täytyy nyt kuitenkin keksiä, koska se ei tuota toivottua tulosta. Ajattelin ensin kokeilla proteiinien lisäämistä ja hiilihydraattien vähentämistä. Edelleen ruokavalioni on suhteellisen hiilihydraattipainotteinen, vaikka syön riittävästi proteiinejakin, joten ehkä se auttaa. Lempparigratiiniani tein yksi päivä ja laskin samalla kalorit, joita kertyi lähes tuhat! Tosin siinä oli lähes kilo kasviksia. Pääsyyllinen oli juusto, joten ajattelin vkl kokeilla tehdä sitä ilman juustoa tai laittamalla vähemmän juustoa. Ostin myös aineita intialaista ruokaa varten, joka alkoi kiinnostaa jonkun mainittua sen kommenteissa, mutta osaa aineista en saanut vielä hankittua, joten ehkä sen kokeilu jää juhannukseen. Joka tapauksessa jotenkin on tehtävä muutoksia ruokavalioon, sekä sen tylsyyden että tehokkuuden takia. 

Mutta ehkä ensi viikolla... Kuinkahan kauan olen jaksanut toivoa samaa.... :) Silti, toivo elää edelleen.  


8 kommenttia:

  1. Miinus on aina miinus! Meille (ja aivan varmasti monelle muullakin!!) on hirveä pettymys, jos puntari ei heti näytä -5kg. Faktahan on se, että suositeltu painon pudotusvauhti on 500g-1kg/vk. Hitaasti, mutta varmasti siis. Guuglettele noita gratiinin ohjeita, josko sieltä löytyis vinkkejä!

    VastaaPoista
  2. Niin, ainakaan en ollut lihonut. Mutta en jaksa edes muistaa montako kertaa laihdutus on kaatunut ennenkin siihen, että teen mielestäni kaiken oikein, mutta mitään ei tapahdu. En ymmärrä miten voin pysyä samassa painossa sekä syömällä terveellisesti, että syömällä sitä roskaa, mitä tavallisesti syön! Mutta jospa se tästä vielä joskus...

    Joo, tarvitsee katsoa olisiko jossain vähän kevyempää ohjetta.

    VastaaPoista
  3. Tuohan oli ihan reipas painonpudotus, ainakin minun mittapuullani. Puoli kiloa viikossa on tosiaan sellainen pudotus, joka on lähes kokonaan rasvaa, lihas- yms. rasvattoman kudoksen määrä lisääntyy isommissa pudotuksissa. Ja mitä pidempään jaksat jatkaa tuota säännöllistä ja järkevää syömistä, sitä parempi ennuste projektillasi on.
    Hienolta näyttää, sekä vauhdin että suunnan suhteen!

    VastaaPoista
  4. Noin ajatellen kyllä, mutta kun olin jo noissa lukemissa ennen dieettiäni, joka ensi töikseen nosti painoni uusiin ennätyslukemiin! :)

    Tosiaan toivon, että tämä hankala alku on vain ollut jonkinlaista sopeutumisvaihetta ja että alan ihan oikeasti kohta laihtua. Toisaalta olen todella tyytyväinen jo siihen, että olen pysynyt herkuista erossa jo kokonaiset 17 päivää! :)

    VastaaPoista
  5. Hieno alku sulla kun olet pystynyt pysymään erossa herkuista! Ei onnistu mulla sitten millään :(
    Joko olet käynyt siellä ravintoterapeutilla vai oliko se aika vasta myöhemmin? Sieltä varmaan saa paljon vinkkejä tohon ruokailuun. Mutta laitapa jossain postauksessa meille kiinnostuneille yhen päivän ruokapäiväkirja, ehkä se kertois jotain enemmän?
    Paljon tsemppiä! :D

    VastaaPoista
  6. Moi! Ei minullakaan yleensä, mutta nyt tämä on mennyt jopa aika kivuttomasti. En tiedä miksi, mutta toivon, että tämä jatkuisi.

    Ravintoterapeutti on vasta heinäkuun alussa. Hänen kanssaan ajattelinkin keskustella, että mitä muutoksia pitäisi tehdä tehostaakseen laihtumista. Joo, laitan tarkemmin syömisistäni jossain postauksessa.

    Kiitos kannustuksesta! :)

    VastaaPoista
  7. Minä olen ollut monta vuotta taaksepäin samanlainen...paino junnannut samassa vaikka kuinka olisin pysynyt "ruodussa". Jostain artikkelista luin taannoin, miten tärkeää on riittävä D-vitamiinin saanti myös painonhallinan osalta. Niinpä marssin lääkärin pakeille ja vaadin päästä verikokeelle, josta näkee D-vitamiinini taso. No tuloshan oli että arvoni olivat aivan alakanttiin. Siispä apteekkiin ja D-vitamiinin ostoon...ja lisäsin proteiinipitoista ruokaa...nyt on paino tippunut 11 kiloa 3kk:ssa ilman mitään kevätjuhlaliikkeitä-terveellistä ruokaa, ei mitään nälkäkuureja. Kannattaa harkita.... Tsemppausterkuin: Riikka

    VastaaPoista
  8. Moi! Kävin keväällä verikokeissa ja myös minun D-vitamiinitasot olivat todella alhaiset. Kävin kyllä heti ostamassa D-vitamiinia apteekista, mutta kun en muista syödä niitä, niin ei ne kauheasti tuolla kaapissa auta! Ehkäpä siitä olisi apua minullekin, jos muistaisin ottaa niitä säännöllisesti...

    Onnea laihtumisen johdosta! :)

    VastaaPoista