perjantai 29. heinäkuuta 2011

Haaste

Jaunden blogista löytyi minulle osoitettu haaste.


Oletko tyytyväinen ulkonäköösi?  En. Koskaan.
Mitä muuttaisit ulkonäössäsi?  Voi, varmaan suurimman osan. Mitä inhoan eniten on ylipaino ja sen mukanaan tuomat muutokset ja ihan rakenteellisesti kalloni muoto ja myös huono iho on sellaisia, jotka haluaisin muuttaa. Muun kanssa voisin kai elää, vaikka en siltikään hyvältä näyttäisi.
Mitä muut ovat kehuneet ulkonäössäsi? Joskus hiuksia.
Meikkaatko päivittäin? En, paitsi hiukan puuterilla yritän hillitä ihoni kiiltämistä.
Perusmeikkisi? Puuteri.
Hiustesi väri & pituus? Pitkät tummat.
Miten pidät hiuksiasi? Aina kiinni.
Miten tukkasi on nyt? Kiinni.
Kuinka usein…
 …värjäät hiuksiasi? En koskaan.
 …peset hiuksesi? Joka päivä.
 …käyt suihkussa? Joka päivä.
 …kuorit ihoasi? Kerran, joskus kaksikin, viikossa.
 …käyt kosmetologilla? Joskus lukioaikoina olen käynyt, en sen jälkeen.
Shampoo- ja hoitoainemerkkisi? Vaihtelee.
Rasvaatko ihoasi? Kyllä, aina kun viitsin.
Tyypillisimmät vaatteesi? Kotona pyjaman housut ja t-paita, ihmisten ilmoilla mahdollisimman peittävää ja tummaa…
Mitä sinulla on nyt ylläsi? Pelkkä t-paita ja alusvaatteet.
Kuinka monet farkut omistat? Yhdet, jotka mahtuu, lukemattomia liian pieniä.
Millaisia kenkiä käytit viimeksi? Sporttisandaaleja.
Lempikorusi? En koskaan käytä koruja, mutta omistan aivan ihania koruja. Rakastan kristallia, joten varmaan vaaleanpunainen kristalliriipus.
Lempihajuvetesi? Ralph Laurenin Romance.
Millaisia sormuksia löytyy sormistasi? Ei löydy.
Tarkkailetko painoasi? Jatkuvasti, mutta siihen se sitten jääkin…
Viimeisin ulkonäköösi liittyvä kehu, jonka olet saanut? Rehellistä kehua en ole saanut koskaan, äiti toisinaan jotain valehtelee.
Menisitkö kauneusleikkaukseen? Kyllä.
Minkälainen on meikkipussisi? Käytän sellaista pientä söpöä käsilaukkua kosmetiikkapussina, jonka kauan sitten sain lahjaksi.
Minkä värinen on hiusharjasi? En käytä tai omista hiusharjaa.
Käytätkö ryppyvoiteita? En.
Käytätkö kynsilakkaa? Toisinaan.
Montako käsilaukkua omistat? Todella monta, mutta juuri jokin aika sitten lahjoitin suuren osan kirpparille.
Onko sinulla lävistyksiä tai tatuointeja? Tatuointi ja korvikset.

Tästä saa taas haasteen napata ne, jotka eivät vielä ole samaa haastetta saaneet. :)

4 kommenttia:

  1. Hei, älä ihmeessä pukeudu säkkeihin.
    Huomasin tuosta valokuvasta, että sulla on todella hoikka vyötärö, vaikka ylipainoa onkin. Ihan varmasti vaatteet näyttävät hyviltä sun päällä!

    Säkit ja teltat roskiin, ja kauniita naisellisia vaatteita tilalle. Ja ota ihanat korusi myös käyttöön!

    Tein itsekin ylipainoisena sen virheen (jota kadun nyt), että pukeuduin lähinnä johonkin mahdollisimman peittävään kaapuun. Kerranhan sitä vain elää ja on nuori. :)

    VastaaPoista
  2. Moi! Minulla oli silloin aiemmin aika pieni vyötärö ja kai se vieläkin on muuhun ruhoon verraten pieni. Mutta valtava perseeni varmistaa sen, ettei mikään näytä hyvältä, joten samantien kai voisin laittaa päälleni nättejä vaatteita, enkä säkkejä. En vain pääse eroon sellaisesta älyttömästä ajattelusta, että jos nyt ostan vaatteita, niin ihan kohta kun laihdun, joudun heittämään ne pois ja rahaa meni hukkaan! Se vain, että olen ajatellut näin jo kymmenen vuotta... Ja minulla olisi tuolla kaapissa ihan kivoja vaatteita jo jonnekin parinkymmenen kilon päähän. Jos sinne pääsisin...

    Koruissa on se ongelma, etten halua korostaa itseäni ja olemassaoloani. Mutta on ihan naurettavaa, että minulla on kauniita koruja, joita en ole julkisesti käyttänyt yhtä ainoaa kertaa! Siinäkin odottelen laihtumista.

    Välillä tunnen ihan paniikkia siitä, että ainoa aika elämässä, jolloin olisin voinut pukea päälleni mitä vain meni ohi tummissa peittävissä vaatteissa piilotellessa. Tässä iässä ei enää voi mitään kovin erikoista vetäistä päälleen.

    Mutta edelleen minä toivon, että laihdun ja vihdoin saan pukeutua kauniisti.

    VastaaPoista
  3. Minä taas olen aina ollut jostain syystä ihan ylpeäkin siitä, että mulla on muhkea peba. :D Vaatteita ostaessa välillä tulee pulmatilanteita, kun takapuolen kohdalta ja samasta kohtaa edestä kaikki kiristää, muualla on sitten löysää (esim. vyötäröllä selän kohdalla). Mutta olen kai jotenkin ajatellut, että se on osa naisellisuuttani ja siksi hyvä.

    Kun näen kauniisti pukeutuvia ylipanoisia, ihailen heitä ihan samalla tavalla kuin kauniisti pukeutuvia hoikkia. En koskaan ajattele, että tuon kuuluisi pukeutua säkkiin, etteivät läskit näy. Päinvastoin.

    Ei sulla ole mitään hävettävää tai menetettävää (paitsi ehkä rahaa), jos pukeudut kauniisti. Olet ihan varmasti ansainnut sen. Varsinkin, jos rakastat kauniita vaatteita. Ja voithan nyt laihduttaessa ostaa esim. sellaisia vaatteita / asusteita, jotka eivät jää suuriksi (kenkiä, käsilaukkuja jne.), ja pieneksi jäävät vaatteet voi ostaa jostain halpisketjusta (niissäkin on ihan ok vaatteita).

    Mutta sovituskopit ovat joka tapauksessa ihan kaameita ja traumatisoivia paikkoja, oli paino mikä hyvänsä... :/

    VastaaPoista
  4. Minä häpeän isoa persettäni, varmaan siksi, että minulla oli iso takamus jo ennen lihomista ja minua kiusattiin sen takia aina niin paljon. Mutta sama juttu minulla, että kun saan ahterini ahdettua housuihin, jää vyötärö todella väljäksi.

    Noin minäkin ajattelen hyvin pukeutuvista ylipainoisista. Mutta yleensä näen heidät myös muutenkin paljon paremman näköisinä kuin itse olen ja kun minulle on niin tärkeää juuri se, ettei minua huomata, se ei kannusta pukeutumaan samoin. Siksikin pukeudun säkkeihin, etten vain kannustaisi ketään huomaamaan minua ja vinoilemaan läskeistäni.

    Oikeastihan ottaen huomioon, miten paljon rahaa olen laittanut ruokaan, ei olisi kovinkaan suuri uhraus ostaa edes muutama kaunis, sopiva asu. Rakastan vaatteita, nuorempana vietin paljon aikaa vaatekaupoissa. Minulla onkin nyt tapana ostaa juuri kenkiä ja laukkuja ja huiveja. Ja sukkia, sukat ovat minun juttuni. :) Ja kirppareilta ostan paljon vaatteita, minun kokoani vain ei kauheasti löydy.

    Sovituskopit on tosiaan ihan kauheita, ei ole kiva nähdä jokaista muhkuraansa joka kulmasta! :D

    Mutta katsotaan nyt, jos onnistuisin edes vähän laihtumaan, niin ostaisin sitten palkkioksi itselleni jotain kaunista. :)

    VastaaPoista