perjantai 5. elokuuta 2011

Painopäivitys

Vaaka näytti 116,7. Pääsin siis alle sen toivomani 117:n, mutta ei tämä nyt mitään suurta edistystä ole. Olin silloin toukokuussa niin toiveikas tämän kesän suhteen ja mielestäni olen selviytynytkin ihan hyvin, joskin liikunnan harrastaminen lopahti aika alkuunsa. Mutta olen kuitenkin päässyt eroon tavasta syödä herkkuja, kai sekin on jo jotain. Tällä hetkellä olen aika luottavainen sen suhteen, etten sorru enää herkkuihin. Ainakaan suuriin määriin, jäätelön napostelusta pitäisi vielä päästä eroon. Siltikään en ole laihtunut. Kai minä sitten syön jotenkin väärin tai liikaa, täytyy yrittää vielä vähentää. Varsinkin proteiinien saanti on edelleen ongelma, vaikka yritänkin syödä rahkaa ja raejuustoa, en pääse lähellekään 75 grammaa päivässä. 

Olen nyt käynyt joka päivä vaa'alla ja vaaka näyttää aika tasaisesti aina pari sataa grammaa vähemmän joka päivä. Minua harmittaa, että silloin aiemmin, kun nutrasin ja sain hyviäkin tuloksia, en tiedä putosiko paino tasaisesti vai isommissa erissä, koska minulla ei ollut omaa vaakaa ja kävin vaa'alla sitten vasta nutrauksen loputtua. Nyt en vielä tiedä onko tämä vain samaa jumitusta, kuin pari ensimmäistäkin tämän kesän nutrausyritystä. Tällä kertaa minulla ei tosin ole nälkä, joten luulen, että nyt saatan olla ketoosissa. Pitäisi varmaan ostaa ketoosimittatikkuja, niin tietäisi varmasti. 

Seuraavan viikon perjantaina toivoisin painon olevan alle 115. Tosin jos laihdun vain 200 grammaa päivässä, en varmaankaan sitä saavuta, mutta jos en, sitten tiedän varmasti, ettei Nutriletit enää toimi ja palaan yrittämään perinteisin metodein. Jotka eivät nekään näytä toimivan, joten jotain uutta pitäisi keksiä. Ehkä minun pitäisi kokeilla jotain julkkisdieettiä, onko kenelläkään suosituksia? 


7 kommenttia:

  1. Laitoin lokini "piiloon" hetkeksi ainakin, mut jos kiinnostaa lukea viimesimpiä vitutuksiani, niin laita @osoitteesi http://paremmaksiminaksi.blogspot.com/ blogiini kommentteihin. Tulee vain mun näkyviin, ei muiden! Ja poistan sen sit saman tien! (Säkin voit poistaa tämän..)

    Pinnistele, kyllä se siitä!

    VastaaPoista
  2. Joo, huomasinkin jo, että olit kadonnut. :/ Käyn laittamassa.

    Kyllä tämä tästä... Ehkä. Olen vain niin kyllästynyt yrittämään, kun mitään ei silti tapahdu.

    VastaaPoista
  3. Suosittelisin, että jos nyt päätät luopua nutreista niin valitset tietyn "metodin" (itse suosisin ihan vaan tavallista elämäntapamuutosta), jota jatkat VÄHINTÄÄN kuukauden. Muuten et kyllä pysty millään tietämään mistä laihtuminen/lihominen johtuu... Oletko miettinyt mitä tapahtuu jonkin julkkisdieettikuurin jälkeen? Jostain muuten muistan lukeneeni, että ihminen voi PYSYVÄSTI laihtua vain 500g per viikko eli ei tuo sinun niin huonosti ole! :) Luulen, että kunnon hikiliikunta auttaisi saamaan aineenvaihdunnan kunnolla liikkeelle? Miten nutrit mahtavat vaikuttaa aineenvaihduntaan? Jos olet kovasti vaihdellut menetelmää, voi olla aineenvaihdunta sekaisin? Heittelen nyt vaan kaikkea kun yritän pohdiskella tilannettasi :P Onko sulla sykemittaria ja jotain musasoitinta? Itseä ainakin innostaa kun pistää sykemittarin käteen (näkee koko ajan kalorinkulutuksen) ja lähden reippaalle kävelylle/hölkälle musat raikuen :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
  4. Tottahan tuo. Minä vain olen yrittänyt tavallista elämäntapamuutosta koko kesän ja huonoin tuloksin, joten tekisi mieli koittaa jotain muuta. Ei varmaan kovin merkittävästi ihan läskiä voikaan lähteä pienessä ajassa ja liikunta tosiaan olisi tärkeää, koska sitten saisi lihasta joka auttaisi polttamaan rasvaa sen lisäksi, että kuluttaisi enemmän kaloreita. Mutta inhoan liikuntaa. Olen nyt ihan tosissani silti ajatellut, että jos uskaltautuisin syksyllä uimahalliin, vaikka en tiedä pystynkö siihen. Uimisesta kuitenkin tykkään ja uin ennen joka päivä, joten se on sellainen liikuntamuoto, jota ehkä jaksaisin jatkaa. Se vain, etten oikeasti tiedä pystynkö, en ainakaan sellaisessa uimahallissa, jossa on miehiä, mutta ehkä naisten vuorolla.

    Ei ole sykemittaria, olen kyllä ajatellut, että täytyisi ostaa, iPod löytyy. Hölkkäämään minusta ei ole, mutta kävelystä pidän ja luulen, että syksyllä taas alan kävelemään, kun on iltaisin pimeää. Minkälainen sykemittari sinulla on?

    Minulla varmaan on nyt jokin ongelma jossain aineenvaihdunnassa tai säästöliekki tai jotain, muuten luulisi jo pelkästään sen, etten ahda sisääni kaikkea sitä roskaa, mitä ennen, riittävän pudottamaan painoa. En oikein ymmärrä, miksi en laihdu. Mutta ei auta, kuin jatkaa yrittämistä. Ehkä vielä joskus.

    Kiitos! :)

    VastaaPoista
  5. Moikka!

    Olen uusi lukija (ja laihduttaja), ja mielenkiintoinen blogi sulla. Vähän mäkin ihmettelen tota sun nutraamista, tietysti varmaan itse tiedät mikä sinulle sopii, mutta vaikka elämäntapamuutos on paljon hitaampi tapa (kestää Keventäjien asiantuntijoiden mukaan ilmeisesti ainakin 2 vuotta ennen kuin elämäntavoista tulee pysyviä ja paino on pudonnut), mutta varmaan sitten olisi helpompi pitääkin paino alhaisempana, kun noudattaisi uusia tottumuksia. Ja kropalle varmaan terveelisempää kuin nutraaminen.

    Proteiinin saannin avuksi ehkä vinkkinä, että vaikka maitorahkaan ja raejuustoon kyllästyy aika helposti, niistä saa niin helposti proteiinit täyteen. Vaikka 500 g maitorahkaa ja 200 g raejuustoa päivässä, niin siinähän on jo 80 g proteiinia. Ja niitä voi maustaa kanelilla tai kardemummalla, syödä hedelmien, marjojen tai mehukeiton kanssa, raejuustoa salaatin kanssa, tai tekee vaikka vihannessosekeittoa, johon lisää raejuustoa tai maitorahkaa. Ja kyllähän sitä muutakin proteiinia tulee syötyä päivän mittaan.

    Toivottavasti vinkeistä on hyötyä edes vaihtoehtojen etsimiseen. Tsemppiä ja positiista asennetta!

    -Laila

    VastaaPoista
  6. Päädyin sattumalta blogiisi ja liityin samalla lukiaksi :) Toivottavasti löydät itsellesi sopivan menetelmän, ja onhan tuokin pudotus todella hyvä, ei ainakaan ole paino noussut.Ymmärrän kuitenkin täysin turhautumisesi. Peukut on täällä pystyssä, tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
  7. Tervetuloa uudet lukijat! :)

    Laila: Nutraan sen takia, että minusta on niin uuvuttavaa ajatella ruokaa ja laihduttamista ja proteiineja ja kaloreita ja ruoan valmistusta ja koko asiaa. Nutreilla saa vain juoda pirtelön kolmen tunnin välein, eikä asiaa tarvitse ajatella sen enempää. Ja sekin tietysti auttaa, että nutreilla kiloja putoaa enemmän kuin tavallisella dieetillä. Toiveena olisi nyt vain saada paino edes laskusuuntaan, pysyvä ratkaisuhan nutraaminen ei voi olla.

    Raejuustosta ja rahkasta minäkin yritän saada proteiinit, sekin vain tuntuu määrällisesti olevan paljon ruokaa. Minulle tuntuu olevan luontaista syödä hyvin hiilihydraattipitoisesti, mikä on ongelma. Pitää kokeilla noita maustevinkkejä, kiitos! :)

    Lin: Olin niin toiveikas tämän kesän suhteen ja todellakin turhauttaa, varsinkin kun olen ihan tosissani yrittänyt ja mielestäni onnistunutkin, mm. luopumaan herkuista. Mutta ehkä se tästä vielä lähtee laskuun. Kiitti!:)

    VastaaPoista