keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

365 päivän haaste, päivät 110 - 129

Day 110: Jotain, mikä tekee sinut onnelliseksi? 

Perheeni. Koirani. Syksy ja sade. Tv. Hyvä kirja. Sauna.

Day 111: Toivotko nähdessäsi tähdenlennon, vaikka toiveesi ei ehkä toteudukaan?

En ole koskaan nähnyt tähdenlentoa ja nyttemmin siitä on tullut eräänlainen taikauskojuttu minulle, koska ajattelen, että jos joskus näen tähdenlennon, minun täytyy olla tarkkaan päättänyt, mitä silloin toivon, enkä halua nähdä sitä ellen ole varma toiveestani. Saatan tähtikirkkaina öinä varoa visusti katsomasta taivaalle. Mutta en minä oikeastaan usko, että tähdenlennon nähdessä toiveet toteutuu. :)

Day 112: Mikä on mielestäsi tärkein osa parisuhdetta?

Minulla ei ole kokemusta näistä asioista, mutta uskon, että ystävyys.

Day 113: Uskotko, että jos jotain haluaa tarpeeksi, sen saa?

En todellakaan usko ja minun elämäni on todiste siitä. Ennemminkin uskon, että asiat saa sattumalta ja harvoin kukaan saa sitä, mitä kaikkein kipeimmin haluaisi.

Day 114: Pidätkö siitä, kun ihmiset ovat suojelevia sinua kohtaan?

En pidä, pidän mieluummin huolen itsestäni.

Day 115: Onko mahdollista olla sinkku ja onnellinen?

Ei ehkä kaikkien kohdalla, mutta kyllä moni on yksinkin onnellinen. Olin nuorena onnellinen, vaikka sinkku olinkin ja tunnen useammankin onnellisen ja elämäänsä tyytyväisen vanhanpiian. Sinkkuus sinällään ei ole koskaan ollut minulle mikään suuri ongelma, mutta henkilökohtaisessa elämässäni parisuhteen puute korostuu, kun ei ole ketään muutakaan ja koska se tarkoittaa myös sitä, etten saa lapsia. Minulla ei ollut valinnanvaraa, mutta vaikka olisi ollutkin, olisin silti todennäköisesti päätynyt olemaan yksin; en ainakaan olisi tyytynyt huonoon suhteeseen vain suhteessa ollakseni. Olen paljon mieluummin sinkku kuin tulen petetyksi ja tai olen huonossa suhteessa, joten tämäkin on niin suhteellinen kysymys, koska eihän kukaan unelmoi suhteesta, jossa mies käy vieraissa jatkuvasti tai on ilkeä tai väkivaltainen, mutta moni kuitenkin päätyy sellaiseen suhteeseen. Olin nuorempana tyytyväinen elämääni vaikka olinkin yksin ja jos en haluaisi lapsia, ei yksinjääminen sinällään olisi ollut minulle mikään valtava tragedia.

Day 116: Yksi mies, joka merkitsee paljon sinulle?

Ei ole ketään sellaista.

Day 117: Jos ottaisit tatuoinnin, millaisen ottaisit?

Minulla on jo tatuointi, mutta jos ottaisin toisen, ottaisin keijukaisen.

Day 118: Ketkä ihmiset elämässäsi inspiroivat sinua eniten?

Elämässäni ei varsinaisesti ole ihmisiä, joten… Mutta ainakin äitini, koska hän osaa tehdä mitä vain.

Day 119: Jotain, jota toivot, ettei sinun koskaan tarvitsisi tehdä?

Tämä on hirvittävän itsekäs vastaus, mutta toivon, etten joudu hoitamaan vanhempiani niin, että heillä on esimerkiksi dementia tai vastaava sairaus. Se olisi minulle todella raskasta.

Day 120: Mikä on horoskooppimerkkisi ja mitä se mielestäsi tarkoittaa?

Ei yhtään mitään. :) Totta puhuen olen hämmästynyt siitä, miten hyvin ihmisten luonne vastaa heidän horoskooppimerkkiään ja olen hyvä arvaamaan ihmisten horoskooppeja.

Day 121: Mitä mieltä olet stereotypioista?

Minusta stereotypioissa on useimmiten aika isokin osa totuutta, eivät ne turhaan ole syntyneet. Mutta ennakkoluulot ovat aina ikäviä ja ihmisten pitäisi ainakin antaa toisille tilaisuus.

Day 122: Mitkä aktiviteetit saavat sinut menettämään ajantajun?

Ainakin saunominen ja uiminen. Usein myös hyvä kirja. Ja nukkuminen; saatan luulla kellon olevan monta tuntia vähemmän kuin se oikeasti on. :/

Day 123: Uskotko, että teini-ikäiset voivat rakastua?

Siinä määrin, missä aikuisetkin. Tai itse asiassa ehkä heidän hormonitoimintansa on jopa paremmin soveltuvaa rakastumiselle.

Day 124: Onko sinulla koskaan ollut tunteita sellaista ihmistä kohtaan, jolla oli joku toinen?

Kenelläpä ei olisi ollut.

Day 125: Oletko koskaan mennyt äärimmäisyyksiin tehdäksesi jonkun onnelliseksi?

Valitettavasti en.

Day 126: Oletko koskaan tullut petetyksi jonkun sellaisen taholta, johon luotit?

Kyllä. Mikä on tavallaan sääli, koska opin olemaan luottamatta keneenkään.  

Day 127: Uskotko toisiin mahdollisuuksiin?

Uskon kyllä, oman tilanteeni takia on kai pakkokin, koska olen tehnyt niin paljon virheitä.

Day 128: Mikä on elämäsi tarkoitus?

Uskon, että elämäni tarkoitus on antaa jotain vanhempieni elämään ja olla tukena heille heidän vanhetessaan.

Jos tässä haettiin jotain filosofisempaa aspektia, niin en usko elämällä olevan sen kummempaa tarkoitusta, kunhan siirrämme geneettistä materiaalia eteenpäin.

Day 129: Suosikkikuukautesi ja miksi?

Syyskuu. Pidän syksystä, syyskuun sää on erityisen kaunis, joulu on jo lähellä, mutta vielä edessä ja saa tunnelmoida ja suunnitella. Illat on pimeät ja sataa ja myrskyää ja… Voi kun olisi jo syyskuu! :)   


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti