tiistai 17. huhtikuuta 2012

365:n päivän haaste, päivät 91- 109

Day 91: Kirja, jonka luit koulussa ja joka ei ollut täysin hirveä?

Minä olen lukenut niin paljon… Mutta jos nyt puhutaan kouluun liittyvistä ns. pakollisista kirjoista, niin Tuntematon sotilas oli todella positiivinen yllätys.

Day 92: Mitä opit koulussa vain olemalla paikalla?

Minä en koskaan tehnyt mitään, joten kaiken mitä opin, opin vain ilmestymällä paikalle. Minulla on aika hyvä yleissivistys, joten siitä on kai kiittäminen kouluani (ja kummallista muistiani).

Day 93: Mitä vastakkaiseen sukupuoleen liittyvää et pysty ymmärtämään?

Tästä voisin kirjoittaa vaikka kirjan, koska minä en ymmärrä miehiä ollenkaan. Minusta miehet ovat kummallisimpia otuksia, joita koskaan on ollut olemassa, ja minun on hyvin vaikea uskoa, että meidän väitetään kuuluvan samaan lajiin. Luulen, että tulevaisuudessa tiedemiehet vielä keksivät, ettemme ole millään tavoin sukua keskenämme, satumme vain näyttämään samankaltaisilta.  

Day 94: Pidätkö ajatuksesi omana tietonasi?

Olen arka puhumaan julkisesti, mutta puolustan kyllä näkemystäni, jos on kyse asiasta, joka on tärkeä minulle. En pelkää olla eri mieltä kuin muut, mutta pelkään huomiota, joten riippuu asiasta, sanonko mitään vai en.

Day 95: Kuvaile säätä juuri nyt.

Keväinen sää, aurinko paistaa, on lämmin ja ilmassa lentää pölyä.

Day 96: Mitä rakastat eniten isovanhemmissasi?

En ole valitettavasti tavannut yhtäkään isovanhemmistani.

Day 97: Jotain, mitä olet aina pohtinut?

Hmm… Montaakin asiaa, mutta… Ainakin olen aina pohtinut sitä, että mitä minusta ja elämästäni olisi tullut, jos en olisi koskaan lihonut. Sitä en valitettavasti saa koskaan tietää, mutta ehkä saan joitain viitteitä, jos laihdun.

Day 98: Mikä olisi vaikein ja pelottavin asia, jonka saatat joutua kohtaamaan elämäsi aikana?

Vaikeinta tulee olemaan vanhempieni kuolema ja yksin jääminen.

Day 99: Onko sinusta parempi, että on muutama hyvä ystävä vai paljon kavereita?

Muutama hyvä ystävä olisi mielestäni parempi.

Day 100: Mikä on parasta iässäsi?

Ei kerta kaikkiaan mikään. On paskamaista olla vanha, ei siitä mihinkään pääse, vaikka kuinka naistenlehdet kirjoittaisivat, miten kolmekymppiset vuodet on elämän parasta aikaa ja miten 40 on uusi 20. Eikä ole!   

Day 101: Haluaisitko matkustaa ulkomaille oppiaksesi maailmasta?

Voi kyllä vain! Se olisi ihanaa ja yksi suurimmista unelmistani.

Day 102: Mitä olet oppinut elämässä?

Enpä paljoa. Sanotaan, että virheistään oppii, mutta minä en selvästikään opi. :D

Day 103: Uskotko jumalaan?

En usko.

Day 104: Kolme sanaa, joita käyttämättä et selviä koko päivästä.

Minulla ei tietääkseni ole tapana käyttää mitään muotisanoja, eikä kauheasti esim. kiroile, joten enpä tiedä. Monena päivänä puhun vain äitini kanssa ja kun ei minulle yleensä ole tapahtunut mitään, puhumme lähinnä äitini asioista ja hän hoitaa enimmäkseen puhumisen, minä kuuntelun.

Day 105: Kuvaile suosikkipaikkaasi maailmassa.

Se olisi varmaankin Koti. (Lapsuuden)kotini on vanhahko maalaistalo pienellä paikkakunnalla keskellä metsää ja peltoja. Se on rauhallinen paikka luonnon keskellä. Mitäpä siitä voisi sanoa… Se on kai aika tyypillinen suomalainen talo. Minulle se on ainoa koti, joka minulla on koskaan ollut.

Day 106: Joku, jonka tuomitsit ensivaikutelman takia?

Muodostan aika herkästi vaikutelman ihmisestä, mutta olen oppinut antamaan ihmisille tilaisuuden siitä huolimatta. Joskus olen oikeassa, joskus väärässä. Joskus negatiivisessa mielessä, joskus positiivisessa. Yritän olla takertumatta ensivaikutelmaani.  

Day 107: Lemmikkisi nimi?
Anonymiteetin takia en voi vastata tähän, koska lemmikeilläni ei ole ihan perinteiset Musti/Mirri nimet.

Day 108: Onko helpompaa antaa anteeksi vai unohtaa?

Anteeksiantamisen voi valita, unohtamista ei. Tosin kaikkea ei kai voi antaa anteeksikaan.

Day 109: Jos olisit supersankari, minkälaisia voimia sinulla olisi?

No ainakin näkymättömyys olisi ensimmäinen valinta. Minusta olisi ihanaa, kun kukaan ei kiinnittäisi minuun huomiota. Voisin myös olla todella vahva ja… Onpas tämä vaikea kysymys! Ajatusten kuuleminen olisi mielenkiintoista, mutta varmaan myös aika yksinäistä ja raskasta. Samoin hyvin korkea äo. Ehkä minä olisin vain näkymätön ja supervahva.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti