lauantai 28. huhtikuuta 2012

Vaikeasti lihava


Toivoin kolmella ykkösellä alkavaa painoa ja sain neljä ykköstä; 111,1 kg. Se on puolitoista kiloa viime viikosta, joten olen siihen varsin tyytyväinen, varsinkin kun siirryin nyt sairaalloisesta ylipainosta vaikeaan ylipainoon. Ei sekään mikään hyvä juttu ole, mutta parempi. Nyt muutama samanlainen viikko lisää. :) Tavoitteesta jäi kuitenkin puuttumaan kilo, mutta yritän toukokuussa kuroa eron umpeen ja asetan tavoitteeksi 105:n alituksen kesäkuun alkuun mennessä. Tosin sen saavuttaakseni minun on käytävä lenkillä joka ikinen päivä, muuten ei ole toivoakaan. Mutta aina voi yrittää.

Havahduin jotenkin vasta nyt tajuamaan, ettei minulla ole kerta kaikkiaan mitään sopivaa päällepantavaa hautajaisiin ja olen nyt epätoivon vimmalla yrittänyt löytää sopivaa paitaa. Minulla on mustia housuja, joten ne saavat kelvata, mutta minulla ei ole mitään paitaa, jonka voisin laittaa päälleni. Kävin varmaan kymmenessä kaupassa eilen ja isoissa marketeissa tänään ja ei mitään. :/ Ne harvat, jotka olisivat olleet sopivia tarkoitukseen, eivät mahtuneet päälle. Ei ole paljon nöyryyttävämpää tunnetta, kuin se kun valikoimien isoinkaan paita ei mahdu päälle. :/ Ja missään isoille tytöille tarkoitetuissa mallistoissa taas ei ollut mitään tarpeeksi asiallista paitaa, en voi missään perhoshörhelökuviossa mennä hautajaisiin. (Varsinkin, kun joudun laskemaan kukkaseppeleen ja kaikkien silmät on minussa. Tiedän kyllä, että heillä on parempaakin ajateltavaa kuin minä, mutta eivät he silti sokeita ole.) Joten nyt en tiedä mitä ihmettä voin tehdä! Netistä en enää ehdi tilaamaan. Pitää vielä käydä niissä kaupoissa, joissa en vielä käynyt, mutta mitä jos en niistäkään löydä sopivaa?! Mitä minä sitten teen? (Ja minulla ei ihan oikeasti ole MITÄÄN, mitä voisin laittaa päälle!) Miksi en tajunnut tätäkään aiemmin…

Painon laskuun olen siis kerrankin tyytyväinen, enkä oikeastaan edes välitä, etten päässyt alle sadan kympin. Ensi viikolla sitten, toivottavasti. :)

Hyvää vappua! Olkaa kiltisti! :)

12 kommenttia:

  1. Onnittelut hienosta puotuksesta:)Sulla alkaa liikunnat purra:)

    Eihän se hautajaispaidan pakko ole musta olla, harmaa tai joku muu tummansävyinenhän käy. Luulis kyllä löytyvän.

    Vappu menee tienatessa;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeisesti joo. Pitäisi nyt sitten vaan jaksaa liikkua joka päivä.

      Olin aika avoin väreille, kunhan nyt ei mitään riemunkirjavaa olisi(eikä mustaa, koska olen niin tumma, että näytän täysmustissa ihan kuolemalta ja se on ehkä hitusen liian osoittelevaa hautajaisissa. :/ Ja muissakin tilanteissa. ), ihan valkoisen peruspaitapuseron olisin ensisijaisesti halunnut. Mutta ei. Vielä on muutama kauppa käymättä, sitten vasta vaivun epätoivoon.

      Poista
  2. Katsos nyt, kyllä se paino putoaa!

    Jos et löydä mistään mieleistäsi puseroa, niin oletko ajatellut mitään isoa hartiahuivia? Ne on muutenkin monikäyttöisiä. Minulla on semmoinen noin 60cm X 2m kantikas huivi ja siitä saa jos minkälaisia viritelmiä olkapäät peittävästä "moderniksi" rinkulaksi kaulalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näköjään, pitää vain liikkua enemmän. :)

      Tuossa voisikin olla ideaa. Ja minulla olisikin jo huivi valmiina. Kiitti!

      Poista
  3. Onneksi olkoon painonpudotuksesta! Ehditkö tilata vaatteita postimyynnistä? Ainakin Yoursin ja Evansin tilaukset tulivat minulle alle viikossa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)

      Kun en oikein tiedä... Ehkä, mutta mitäs sitten, jos ne ei ehdikään perille tai ei olekaan oikean kokoisia. Tällä viikolla kun on vappukin. Täytyy vielä käydä muutamassa kaupassa.

      Poista
  4. Onnea painon putoamisesta ! Hienoa!
    Toivottavasti hautajaispaitaongelma ratkeaa. Tuo ison huivin monikäyttöisyys olikin hyvä vinkki. Ei olisi tullut minulla edes mieleen. Loisto idea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Niin olikin, voi olla, että otan sen käyttöön. :)

      Poista
  5. Onnea painonpudotukseen!! Jos löydät jostain vaalean puuvillapaidan tai -tunikan, niin voisit vaikka värjätä sen mustaksi?! Onnistuu helposti pesukoneessa esim. Nitor tekstiiliväreillä (ostin jostain marketista alle kympillä) ja voi käyttää ihan tavallista suolaa, en ole ostanut koskaan sitä suolaa mistä puhutaan värjäysohjeissa. Värjäsin vanharoosan tunikan mustaksi talvella ja se onnistui oikein hyvin. Mutta saumat jäivät valkoisiksi. Joten hinkkasin niitä mustalla merkkitussilla (oikeasti!) ja lopputulos oli ihan jees. ..
    -Annis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Kun olisikin jotain, mistä saisi värjäämällä sopivaa, mutta ei! Minulla alkaa vaatetilanne olemaan aika katastrofi, kun olen viime vuodet ajatellut, että ostan vaatteita sitten kun laihdun, mutta... Mutta tuo on hyvä idea, jos löydän jotain sopivaa, mutta väärän väristä! :)

      Poista
  6. Hyvää vappua, kiltisti ollaan tietenkin :)

    Sinulle on haaste blogissani:

    http://projekti20kg.blogspot.com/2012/04/paiva-kuvina-haaste.html

    VastaaPoista