lauantai 18. elokuuta 2012

VIH-DOIN-KIN!!!


98,8!!!

Kylläpä se kesti!! Minun piti alittaa satanen jo kesäkuun lopussa, mutta vasta nyt se tapahtui. Maailmassa ei varmaan ole kauhean montaa naista, jotka ovat vilpittömästi iloisia painaessaan 98,8 kiloa, mutta minäpä olen! :D Tuntuu mahtavalta, tämä on eräänlainen rajapyykki ja tästä on hyvä jatkaa. Ja melkein kahden kilon pudotus on ihan hyvä, olkoonkin, että sitä edeltää loputon jumitus. Nyt vain pitää toivoa, ettei ensi viikolla olla taas yli satasessa, kilo ja kaksi sataa grammaa tulee helposti takaisinkin. 

Seuraava tavoite on 97:ssä kilossa oleva 20 kilon pudotus(ja samalla merkittävästi lihavaksi siirtyminen) ja sen jälkeen heti 96:ssa kilossa puoliväli urakasta. Tämä ei enää tunnu niin loputtomalta ja toivottomalta kuin silloin aikanaan lihavimmillaan. En oikein tiedä, että olenko laihtunut paljon vai vähän… Jollekin hoikemmalle tämäkin olisi varmaan paljon, mutta minulle… No, kohta laitan edistymiskuvia, niin katsotaan näkyykö niissä vieläkään eroa. Tiedän olevani pienempi, mutten vielä näe eroa, ainakaan itse. 

Jumituksesta huolimatta olen periaatteessa vain kaksi kiloa jäljessä tavoitteesta, leikkauksesta on nyt kulunut 20 viikkoa. Haluaisin kovasti ottaa eron kiinni puolivuotistarkastukseen mennessä, mutten oikein usko sen onnistuvan. Syyskuun 20. minun pitäisi painaa 91 kiloa ollakseni laihtunut kilon viikossa ensimmäisen puolen vuoden ajan ja vaikka se ei varmaan onnistu, haluan kuitenkin ottaa sen tavoitteekseni. Se tarkoittaa sitä, että liikuntaa pitäisi lisätä. Olen nyt tavallaan antanut itselleni luvan olla tyytyväinen pelkkään kävelemiseen ja siihenkin vain 4 - 5 kertaa viikossa ja se ei ole riittävää. Aion ihan tosissaan yrittää uskaltautua uimahallille syksyllä, mutten tiedä pystynkö siihen. Mutta lupaan yrittää. Ja ai niin, lupaan käydä kahvilassa sopivan tilaisuuden saatuani. :) 

Mutta, vihdoin painan kaksinumeroisen luvun, mitä ei muuten ole tapahtunut sitten vuoden 2008! Nyt sitten vain eteenpäin ja kohti yhä pienempiä lukuja! :)

...

Vielä loppuun vastaus Talliksen haastekysymyksiin. :)

1. Minkä nimen antaisit lapsellesi? Varmaankin Ava tai Alissa
2. Mitä harrastuksia sinulla oli lapsena? Ei kai oikein mitään varsinaista harrastusta. Aloitin kaikenlaista, mutta ne aina loppuivat lyhyeen.

3. Onko sinulla jokin kammo? Jos, niin mikä. Pelkään käärmeitä ihan hirveästi, erityisesti mielikuvituskäärmeitä. Saatan näin kesäisin nousta yöllä tutkimaan makkariani käärmeiden varalta ja varmaan oikeasti kuolisin kauhusta, jos minulle kävisi niin, että jonkun naapurin lemmikkikäärme tulisi asuntooni.

4. Mikä on lempimarjasi? Mustikka. Hyviä ja terveellisiä.

5. Mikä on pohjoisin paikka Suomessa, jossa olet käynyt? Ei kovin pohjoisessa, mikähän laskettelukeskus olisi ylinnä… Ylläs?

6. Onko sinulla kummilapsia? Mitä he merkitsevät sinulle? Ei ole, olen ateisti ja kirkostaeronnut, joten se ei ole edes mahdollista.

7. Kuka on mielestäsi maailman parhaimman näköinen julkkis (sekä mies että nainen)? Robert Downey! En edes ymmärrä, miksi hän on niin puoleensavetävä minun silmissäni. Naisista… Naisten kohdalla ei ole sellaista ihan ehdottoman täydellistä ketään, mutta esim. AJ Cook, Robin Wright ja Kim Kardashian ovat minusta kauniita. Niin ja kovan lain Connie.

8. Mihin uskot? Niin… En oikein tiedä! En jumalaan, en itseeni, en karmaan… En tiedä…

9. Minkä yhden esineen haluaisit hankkia juuri nyt? Uuden tietokoneen, vanha on raivostuttava.

10. Osaatko soittaa jotain soitinta? En valitettavasti osaa, haluaisin osata.

11. Minkä nimisiä o(li)vat mummosi? Anni ja toisen nimen olen kyllä varmaan joskus kuullut, mutta en muista.  

60 kommenttia:

  1. Tuo on ihan loistavaa! Onnittelut, hienoa työtä! Äläkä suotta murehdi, jos paino välillä junnaa. Kroppa vaatii oman aikansa, ja tärkeintä on mitä tapahtuu pitkällä aikavälillä. Olen ihan varma, että pääset vielä tavoitteeseesi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Minä olen myös yrittänyt pitää jumitusta merkkinä siitä, että tämä on nyt pysyvää pudotusta...

      Minäkin alan uskoa, että ehkä minä joskus vielä olen suurinpiirtein normaali! Se on aika huikea ajatus! :)

      Poista
  2. Onnittelut satasen alituksesta! :)

    VastaaPoista
  3. No vielä on kyllä matkaa normaaliuteen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, mutta kuitenkin vähemmän kuin ennen. 25 kiloa tuntuu pienemmältä urakalta kuin 50 kiloa.

      Poista
  4. Huikea saavutus, onnea onnea! Nyt on lupa olla ylpeä itsestään! :)
    -Maria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olin kyllä todella iloinen! :)

      Poista
  5. Oikein paljon onnitteluja!! Olen NIIN iloinen puolestasi! Se on symbolisesti tärkeä, ja psykologisesti. Se, että saavuttaa kaksinumeroisen painon ei ole mikään pikkujuttu.
    Ja sitten sulle ilkeälle, anonyymille kommentoijalle: mene pois täältä. Sanon niin vaikka tämä ei ole blogini. Mene pois ja pysy poissa. Jos olet lukenut miten JB on kuvaillut elämäänsä ja omia ajatuksiaan sekä tunteitaan, täytyy olla tunteeton ja jossain määrin sadisti jotta tuntee tarvetta kiusata toista tuollaisilla kommenteilla. Sitäpaitsi kaikki tietävät että ne jotka kiusaavat muita voivat huonosti itse.
    Perkele.
    -Annis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Se on tosiaan merkittävä rajapyykki. :)

      En minä välitä, olen kuullut sellaisia kommentteja elämässäni, ettei minua noin lapsellinen kommentointi edes häiritse.

      Poista
  6. Ihanaa! Olen niiiiin onnellinen puolestasi! :)

    VastaaPoista
  7. Onnea satasen rajapyykin alituksesta!!! :D Itselläni henkinen taisto kesken, mutta sen jälkeen taas rytisee ja perästä tullaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinulle yritin jo vastata, mutta se katosi jonnekin. :/

      Mutta kiitos! :)

      Sinähän olet jo laihtunut melkein yhtä paljon kuin minäkin! :) Nyt meidän pitääkin alkaa kilpailemaan, niin saamme motivaatiota! :)

      Poista
    2. Kilpailua pystyyn :D Mikä tavoite ja mikä aikajänne? :D Sepäs voisi ollakin avuksi tähän rimakauhuun!

      Poista
    3. Voi apua! :) Minä olen aina perinteisesti asettanut jonkin tavoitteen jouluksi(saavuttamatta sitä varmaan ikinä!), kävisikö se? Mutta mikä olisi hyvä kilomäärä? 15?

      Poista
    4. -15kg jouluun mennessä? Se kuulostaisi aika passelilta! Done&deal?

      Poista
    5. Jep. :) Pitäisikö meidän määrätä jokin palkinto/rangaistus?

      Poista
    6. Ehdottomasti palkinto! Ja joku niin houkuttava palkinto, että sen haluaa myöskin saada. Rangaistuksen kannalle en itse ole, sillä se ei kannusta ja saattaisi saada tekemään ns. pikaisia ratkaisuja kun kyse on kuitenkin laihdutuksen lisäksi pysyvistä elintapojen muutoksesta.

      Poista
    7. Jospa jokainen saa itse valita palkinnon ja sitten muut saa päättää, onko se riittävä?

      Rangaistus ei tosiaan kannata, riittäköön häviämisen häpeä! :D

      Poista
    8. Tuo sopii vallan mainiosti. Toki ultimatevoittajalle voisi jotain pientä laittaakin ehdotuksesi mukaisesti. Olipas nyt vähän hassua, kun kommentoin varmuuden vuoksi vähän joka kohtaan tätä niin menee vallan sekaisin :D

      Poista
  8. Satanen paukkui rikki, ja komeasti:) Oikein lämpimät onnittelut, upeaa työtä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerrankin vähän isompi pudotus, ettei aina vain muutama sata grammaa! Kiitos! :)

      Poista
  9. Moi.Tulin vierailulle pitkästä aikaa. Hienosti painosi on puonnut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Joo, minäkin alan olemaan aika tyytyväinen, jotain tapahtuu vihdoinkin! :)

      Poista
  10. Mahtavaa :) Nämä uutiset saivat minut hymyilemään, olen onnellinen puolestasi! :)

    VastaaPoista
  11. onnea,onnea!
    mehinhän se satanen rikki! eli mikään ei maailmassa ole mahdotonta!
    kovasti tsemppiä tulevia haasteita silmällä pitäen
    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Välillä alkoi jo usko loppua, mutta vihdoin painan alle sata kiloa! :)

      Poista
  12. Ihanaa ihanaa! Onnea huikeasta saavutuksesta! Olen niin iloinen puolestasi! Saat tästä varmasti nyt jälleen voimaa mennä eteenpäin sekä painonpudotuksen että muidenkin asioiden kanssa. Huippua! <3 Ja kiitti, että vastasit kysymyksiin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Tämä kyllä kieltämättä motivoi, koska minulla oli niin pitkään tunne, että vaikka kuinka yritän, niin mikään ei muutu. Nyt pitää vain jatkaa.

      Kiitos haasteesta!

      Olen muuten yrittänyt pariinkin otteeseen kommentoida jotain blogiisi, mutta se kommentti aina katoaa. Vika tosin on varmaan minun netissäni...

      Poista
  13. Hienoa ! Onneksi olkoon !
    Kävely on hyvää liikuntaa, mutta muu liikunta tuo vaihtelua ja kuormittaa kehoa eri tavoin. Kiva, kun olet ottanut uimisen tavoitteeksesi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)

      Totta, kävely on vähän turhan yksipuolista, siksi olenkin ajatellut, että jotain muutakin pitäisi tehdä. Katsotaan nyt uskaltaudunko altaaseen! :)

      Poista
  14. Vau, upeeta!!! :)
    Oot varmaan ihan fiiliksissä :)
    Toivottavasti sait taas uutta motivaatiota jatkaa :)

    Mun tarvii varmaan alkaa kiristämään vauhtia, sähän meet kohta mun ohitse ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Joo, olen kyllä aika iloinen. :) Mikä on tietysti vähän hassusti sanottu satakiloiselta naiselta, mutta kuitenkin! Tästä tosiaan saa intoa jatkaa.

      Sinulla on sujunut hyvin, etten varmaan ainakaan ohitse mene, mutta toivottavasti saan sitten jonain päivänä sinut kiinni, kun ollaan molemmat normaalipainoisia. :)

      Poista
  15. Löysin blogisi hiljattain ja oon seuraillut sitä, sekä lukenut myös vanhemmat tekstit, monesti on tehnyt mieli kommentoida, mutten ole koskaan keksinyt mitään järkevää, mutta nyt on pakko onnitella saavutuksestasi! Jatka samaan malliin, sä pystyt siihen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Ei-järkevät kommentit sopisivat hyvin yhteen minun kirjoitusteni kanssa! :D Mutta vakavissaan, kaikki kommentit on tervetulleita. :)

      Kiitos onnitteluista ja kannustuksesta! :)

      Poista
  16. MAHTAVAA!! :) Tuli ihan tippa linssiin- oon NIIN iloinen sun puolesta! Onnittelut upeasta saavutuksesta! -Mervi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Olen kyllä on todella iloinen!

      Poista
  17. Hieno tulos. Kyllä se paino tippuu, välillä enemmän ja välillä vähemmän :)Ja tohon uimahalli juttuun. Mee rohkeesti vaan sinne. Siellä on aina isompia kuin sinä. Sen tuut huomaamaan :)Itsekin olen nyt vuoden käynyt. Ja aivan ihastunut vesijuoksuun ja jumppaan. Kokeilein jopa kerran vesizumbaa. Rohkeasti vaan. Missä päin suomee asut? Jos hakisin sut matkalla mukaan uimaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)

      Aion ihan todella yrittää uskaltautua, lupaan ainakin mennä sinne katsomaan millaisia ihmisiä siellä ui! Jos kaikki on nollakokoa, niin varmaan jänistän, mutta jos ihan tavallisia, niin aion pakottaa itseni altaaseen!

      Poista
  18. Hirmuisesti Onnea!!!! :)

    VastaaPoista
  19. Mua vähän nolottaa sun puolesta, kun et tajuu et olet vieläkin ihan törkeen läski ja että nää ihmiset kommentoi vaan, kun olet sellainen säälittävä luuseri. Sä luulet, että sulla on joku suosittu blogi, mut ihmiset vaan säälii sua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaahas. Toki tiedän, että olen edelleen merkittävästi ylipainoinen, mutta olen ollut niin paljon lihavampikin, että minulle tämäkin on saavutus. Sitä on varmasti vaikea ymmärtää, jos ei ole koskaan ollut ylipainoinen. En minä kuitenkaan itseäni miksikään keijukaiseksi kuvittele, mutta pienemmäksi kuin ennen ja minulle se on todella suuri juttu.

      Uskon ihan vilpittömästi, että ihmiset kommentoi siksi, että he ovat mukavia ja kilttejä ihmisiä, jotka haluavat kannustaa. Mitä he sitten minusta ajattelevat on toinen juttu, mutta tällainen minä olen. Jotkut ei tykkää yhtään, jotkut ajattelee neutraalisti, jotkut varmaan pitää minua ihan ok:na. Eikö se niin ole vähän kaikilla?

      Poista
    2. Hei anonyymi. Monella blogistilla, jota seuraan, on omat ongelmansa ja niin on minullakin. Olemme kaikki epätäydellisiä ja meissä on omat huonot puolemme. Harvoin kuitenkaan säälin ketään "tuntemaani" blogistia, mutta nyt täytyy sanoa, että säälin sinua, arvoisa anonyymi. Monet epätäydellisyydet ihmisissä ovat loppujen lopuksi vain persoonallisia piirteitä ja tietyllä tapaa rikkauksia, muta ilkeys ja pahansuopuus eivät ole. Toivon, että sinä ja läheisesi löytävät elämästä asioita, joilla pääsette yli ilkeydestäsi ja että sinäkin pystyt muuttumaan paremmaksi ihmiseksi. Voimaa läheisillesi ja sinulle.

      Ai niin ja suuret onnittelut J.B.lle!!! Mä tiesin, että sä pystyt siihen! Pidä pää pystyssä tyttö!!! <3

      Poista
    3. Joku on nyt kovasti ärsyyntynyt minusta. :/

      Kiitos kovasti onnitteluista! :) Olen kyllä todella iloinen, vaikka iso edelleen olenkin. :)

      Poista
  20. Hei HIENOA! Vihdoin. Onnea kovasti pudotuksesta. Uskon että nyt tuntuu todella hyvälle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen tosiaan aika iloinen tästä! :)

      Poista
  21. Onnea, onnea, onnea! Jatka vain sitä lenkkeilyä, sinullahan on koirakin. Molemmille hyvä mieli! Sinähän olet laihtunut enemmän kuin minä. Ja tiedän, että jokainen pudotettu kilo vaatii työtä ja sitoutumista. Ja sitähän sinulta löytyy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo, on tosiaan koira ja häntä kyllä lenkitän, mutta sitä ei oikein voi kuntoiluksi sanoa, koska annan hänen pysähtyä nuuhkimaan ja leikkimään ja muuta.

      Kun on näin paljon ylipainoa, on helpompi saada sitä myös pois, joten sinä olet tehnyt todella paljon suuremman työn (ja ihan kiloissakin suuremman). :) Mutta aion kyllä saada vielä paljon painoa pois. Ainakin tahtoa siihen löytyy, jos ei mitään muuta!

      Poista
  22. Siis mä katsoin nuo tickerin lukemat väärinpäin, mutta olet siis lähes samoisa lukemissa kuin minä ja muu pitää sitten paikkansa :) :) :)

    VastaaPoista
  23. Onneksi olkoon :) Loistavaa, että sun paino jatkaa putoamistaan!

    Ps. Lueskelin noita sinun aikaisempia tekstejä ja ilmeisesti olet epäillyt, että minä olen tullut tänne anonyymina postailemaan. En harrasta sellaista anonyymia kommentointia, koska voin sanoa mielipiteeni ihan suoraankin. Mulla ei oo mitään syytä olla sulle mistään katkera (vaikka yksi sun kommentti mun blogin pitämisestä olikin tosi törkeä), joten miksi mä jotain anonyymia tänne postailisin? Mun blogin lopettaminen liittyi 100% anonyymeihin kommentteihin, ei sun kommentteihin. Yritä päästä yli sellaisista peloista, että heti jos riitannut jonkun ihmisen kanssa niin siitä tulee anonyymikiusaaja. Ei elämää voi ajatella niin, että kuvittelee kaikki eri mieltä olevien ihmisten olevan seuraavassa hetkessä potentiaalisia kiusaajia. Jos kommentoin tänne niin kommentoin kyllä ihan omalla nimelläni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      En itse asiassa epäillyt sinua, vaan yhtä sinullekin anonyyminä kommentoinutta ihmistä, koska hänen kirjoitustyylinsä oli ihan sama ja koska hän sanoi minulle jotain kritiikin kestämisestä, mistä olin itse juuri sanonut. Voin tietysti olla väärässäkin, mutta jos se ei ollut hän, on tämä melkoinen sattuma. Enkä minä edes ottanut noita viestejä minään kiusaamisena, jollakin oli vain huono päivä tai minä satuin olemaan poikkeuksellisen ärsyttävä hänen mielestään. Sitä sattuu.

      Tuosta kritiikistä... Tiedätkö, olen saanut sähköpostiini pari niin tylyä "luonneanalyysiä", että oksat pois, mutta olen ajatellut, että olin sitten millainen tahansa, niin aina on ihmisiä, jotka eivät minusta pidä. En halua mitenkään vähätellä sinun herkkyyttäsi tai mistä on syytä loukkaantua, mutta kun ottaa sen riskin, että kertoo henkilökohtaisista asioistaan julkisesti, niin samalla ottaa riskin siitä, että ihmiset voi sanoa ihan mitä vaan. Eikä se välttämättä ole edes henkilökohtaista, joku turhautunut teinipoika voi provoilla omaksi ilokseen. Minä en nyt oikein tiedä, mitä sinulle sanottiin, joten ehkä loukkaantumisesi oli ihan paikallaankin, en tätä sillä sano. Ja ehkä se myös on minulle eri asia, koska olen niin nuoresta saakka kuullut sanottavan niin ilkeitä asioita itsestäni, että se kynnys, mikä minua enää loukkaa, on noussut aika korkeaksi. Mutta sanoin sinulle tuosta kritiikin vastaanottamisesta ihan kannustavalla mielellä, en arvostellakseni, koska ajattelin, että jos suhtautuisit siihen niin, että tämä on nyt vain joskus siedettävä ja vastapainona on ne positiiviset kommentit, niin ne eivät pystyisi loukkaamaan sinua. Sanoit, ettet halua kasvattaa paksua nahkaa, mutta kyllä se kummasti auttaa elämässä, eikä se silti tarkoita, ettet voisi olla herkkä sen nahan alla. Olen minäkin. Se on vain päätös siitä, ettei tuntemattoman ihmisen mielipiteillä ole kohtuutonta valtaa minuun.

      Hyvää jatkoa ja onnea laihdutukseen! :) Ja toivottavasti tulet siihen tulokseen, että v***t! jonkun anonyymin kommenteista ja jatkat bloggaamista. :)

      Toivoo JB, jonka google-tili on taas sitä mieltä, ettei sinne voi kirjautua... :/

      Poista
  24. Onhan kaikki ok? :) Toivottavasti sulla on ollut hyvä viikko!
    -Maria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Kaikki hyvin, netti vain takkuaa, enkä saa mitään kirjoitettua. :/ Jospa tämä tästä, nyt tämä ainakin meni hetkeksi päälle. :)

      Kiitti! :)

      Poista
  25. Onnittelut pudotuksesta!! :)

    -Mimi

    VastaaPoista