sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Puoli kiloa...

...viime viikosta. Se on kai ihan ok minun puolestani, olen jo tottunut tähän hitaaseen tahtiin. Pääasia, että paino laskee, "normaalisti" olisin jo lihonut kaiken pudottamani aikoja sitten takaisin. 

Otin pari kuvaa "tavoitevaatteistani", näitä olen yrittänyt ahtaa päälleni jo kesäkuusta lähtien. Vaikka kiloja on muutama pudonnut, nämä eivät oikeastaan ole tulleet yhtään väljemmiksi. Housut ostin joskus vuosia sitten ja käytin niitä ehkä kerran, kunnes ne ei enää mahtuneet päälle. Minulla on useammat ihan samankokoiset housut, joihin mahtumista odotan malttamattomana, koska tällä hetkellä käytössä olevat housut on ihan liian isoja. Mutta edelleen näytän näissä kuin makkaralta kuoressaan, varsinkin takaapäin, joten edelleen joudun vain odottamaan. Huomaatteko muuten, miten älyttömän leveä takapuoli minulla on?! Se vielä laajenee keskeltä tuollaisiksi levikkeiksi, aivan kuin sillä ei muuten olisi tarpeeksi kokoa! Nuo "levikkeet" on melkein kaikilla sukuni naisilla, joten niistä tuskin pääsen koskaan eroon. 



 

Takin kanssa on sama ongelma. Odotin, että saisin tämän käyttööni täksi syksyksi, mutta taitaa ehtiä tulla talvi ennen kuin tämä on sopiva. Ostin tämän vuosia sitten, koska minusta väri oli kaunis ja koska tämä oli 80 % alennuksessa, mutta jäljellä oli vain yksi kappale, joka oli liian pieni. Ja on edelleen. Mutta kun ihan kohta laihtuisin... Niinpä. Auki se vielä jotenkin menisi, mutta kiinni ollessaan tekee minusta michelinukon. Tai eihän se takkiparan syy ole... :D 



Nämä ovat nyt tällä hetkellä keskeiset tavoitevaatteeni, osin siksi, että epätoivoisesti tarvitsisin molempia; housuja, jotka ei roiku ja vähän lämpimämpää takkia. En kuitenkaan aio tällä hetkellä ostaa uusia vaatteita, näiden sopiminen on niin lähellä. Mutta taitaa tosiaan tulla talvi ennen kuin kummatkaan sopivat, tätä tahtia. Odotin, että nämä sopisivat suunnilleen tässä painossa, mutta nähtävästi ei. Ei auta kuin katsoa, milloin nämä ovat hyvät. 

Tänään oli muuten aivan täydellinen syyspäivä, sellainen ihanan kirpeän raikas, jollaisia odotan aina koko vuoden. Olin monta tuntia ulkona nauttimassa ihanasta ilmasta. Toivottavasti ei tule mitään ennustettua intiaanikesää. :) Hyvää syksyä kaikille! :)



31 kommenttia:

  1. Sähän oot todella paljon pienempi kuin noissa aiemmissa kuvissa! Eikä nuo housut mitenkään pahalta näytä. Mulla on takin kanssa nyt sama ongelma, kun tuntuu että oon ihan valas semmosessa äitiystakissa... Mutta sulla on kumminkin ihan vyötärö oikeasti olemassa! Voisko takin päälle laittaa vaikka jonkin leveän vyön, niin tulis sellanen kaventava vaikutelma sen makkarankuoriefektin sijaan? Ja puoli kiloa painoa alas taas niin tuo takki sopiikin jo ihan nätisti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa tiukat vaatteet puristaa pahimpia läskejä kasaan, ilman vaatteita ei minusta näy vielä suurta muutosta. :) Voisi varmaan harkita jotain vyötä, kun vielä hiukan pienenisi. Nyt on vähän hankala, kun ei saa kunnolla liikutettua käsiä. :D

      Minusta sinulla on aika pieni vauvamasu, eikö sinulla ole aikakin jo parin kuukauden päästä? Mutta tietysti takin läpi varmaan näyttääkin aina isommalta, kun muutkin osat kuin vatsa peittyy. Kohta olet taas entisen kokoinen ja saat vielä olla äitikin. :)

      Poista
  2. Wau, sähän näytät hyvältä!

    Tuosta takamuksen koosta täytyy kyllä sanoa, etten mä huomaa, että sulla olis muka jotenkin epätavallisen iso takamus. Mä oon normaalipainoinen, ja mun takamus on ihan saman mallinen ja suhteessa reisiin samanlainen.

    Housuja voit mielestäni käyttää jo nyt, ainakin, jos ne ei ahdista päällä. Ja voisitko käyttää takkia nyt alkusyksystä vaikka auki ja jonkun paksun/pitkän huivin kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Niinkö?! :) Minulla on melkoinen takapuolikompleksi, kun aina koulussa sitä haukuttiin niin antaumuksella, mutta vaikka kuinka objektiivisesti yrittäisin katsoa, niin kyllä se näyttää minun silmissäni ihan valtavalta! Hyvä, jos se ei muiden mielestä ihan yhtä iso ole. :)

      Housut tuntuu ihan hyviltä, mutta näyttää jokaisen muhkuran läpi. Tosin vähän pidemmän paidan kanssa menee. Minäkin olen kyllä miettinyt, että ehkä voisin takkia jo käyttää, vaikkei se kunnolla menekään kiinni. Nyt on vielä niin lämminkin, ettei näyttäisi oudolta olla takki auki. :)

      Poista
  3. Hyvältä näyttää! Oot kutistunut ihan roimasti. Päivitäppä ens viikolla, kun se -20kg tulee täyteen, noi kuvat tuonne editymisosioon. Näytät Kyllä hyvältä. Oon sun jutuista saanu sen kuvan että oot "valtava", mutta ei oo. Nyt itseluottamusta kehiin ja alat tiirailla peiliin tarkemmin. Näytät hyvältä. Takki on ihan kohtsillään hyvä ja housut näyttää nyt jo ok:lta.
    Ja puoli kg viikossa on just hyvä tahti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo, kun vain 97 alittuu, laitan uudet alusvaatekuvat. Minusta niissä ei vielä(kään) näy suurta eroa, mutta katsotaan.

      Minä tunnen olevani ihan valtava, enkä tällä hetkellä tunne pienentyneenikään. Aiemmin tunsin itseni vähän pienemmäksi, mutta nyt, kun olen ollut jumissa niin pitkään, tunne on kadonnut. Olen kai sopeutunut tähän painoon. Ehkä taas tulevaisuudessa tunne palaa, toivottavasti.

      Puoli kiloa viikossa on ihan ok, pahemminkin voisi olla. Olen vain niin malttamaton, mutta pysyypä iho paremmin mukana. :)

      Poista
  4. Meinasin todeta ihan samaa kun näin kuvat eli puhut itsestäsi jotenkin valtavana, mutta sinähän näytät ihan sopusuhtaisen normaalilta. Itse en kiinnittäisi sinuun mitään huomiota jos vastaan tulisit. Muistan, että olet sanonut ajattelevasi, että kaikki katseet kiinnittyvät heti sinuun. Ja pöh! Itse olen muuten huomattavasti isomman kokoinen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaatteet hiukan auttaa huijaamaan, odota vaan, kun laitan alusvaatekuvat! :) Mutta ihanaa, jos muut näkee muutoksen, itsensä kun näkee joka päivä, niin ei näe sitä muutostakaan. :)

      Se minulla onkin toiveena, että muuttuisin huomaamattomammaksi, olen niin kauhean epävarma ylipainon takia. Todella kiva ajatus, että olisin jo nyt huomaamaton. :)

      Sinullahan ei ollut blogissa kuvia? Vähän vaikea väittää siksi vastaan, mutta epäilen. :) Laitapa kuvia, niin vertaillaan! :D


      Poista
    2. BMI on itselläni isompi ;) Katsotaan jos joskus pienempänä laitan kuvia!

      Poista
    3. No vähän joo, mutta tälläisellä sohvaperunalla kuin minä, kaikki on läskiä. :)

      Kannattaa laittaa kuvia, niistä näkee paljon selkeämmin eron, kuin vain kiloissa. Ja jos et halua julkaista niitä, niin ota ainakin itselle. :)

      Poista
  5. No olet kyllä todella hyvin saanut painoa alas ja aivan upean näköinen kuvissa!
    Menisikö vähän lämpimämmällä ilmalla takki auki käyttöön?
    Hitsi , kun annat itsestäsi sen kuvan, että olet valtava. Et ole. Ihan todella. Kai sitä jokainen kuitenkin on itseään kohtaan kriittisiin. Tsemppiä !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ajattelinkin, että kun saan -20kg täyteen, alan käyttämään takkia, vaikka sitä ei voi vielä pitää kiinni.

      Minä todella tunnen itseni ihan valtavaksi, joten minun on niin vaikea nähdä muuta. Tiedän, että olen pienentynyt, mutta peilissä ja kuvissa näen ihan saman, mitä aina ennenkin. Kai aivot seuraa vasta jossain kaukana perässä. :)

      Kiitos tsempeistä! :)

      Poista
  6. Mä luen aika montaa blogia, ja yleensä nappaan niitä tuolta listalta aikajärjestyksessä vanhimman päivityksen mukaan, ja luen uusimmat jutut viimeisenä.
    Mutta kun toi sun kuva pomppas naaman eteen niin aukasin ekaks sun blogin!

    Ihan tosi, mä oon kans jotenkin miettiny sun tekstien perusteella sua paaljon isompana, ja sähän olet aivan tavallisen kokoinen! :D

    Noi housut on tosi hyvät sun päällä! Sun takamuskin on varmasti pienempi kuin mulla! Ja mitä pepun muotoon ja "levikkeisiin" tulee, niin musta tossa ei ole mitään outoa. Ihan tavallinen peppu :D

    Mulla oli kans tää mun syys/kevät-takki liian pieni kolmen vuoden ajan. Pidin sitä sitten vaan aina auki, ja alle laitoin paksumman paidan ja pidin kaulassa isoa huivia joka roikku vähän vatsan päälläkin lämmittämässä ;) Oon muutamia viikkoja käyttäny viileällä samaa takkia, ja pitäny sitä auki.
    Tossa ihan muutamia päiviä sitten kokeilin takkia kiinni, ja se meni! Vaikka oli neule alla!
    Ja sullakin toi takki menee kiinni, joten siihen että toi istuu kunnolla, ei paljoa enää vaadita :)

    Ja ihan samaa kuin Raparperikin sanoi, että oot ihan tavallisen näköinen, enkä minäkään suhun kiinnittäis mitään huomiota kokosi suhteen.

    Laita ihmeessä itestäs kuvia ja vertaile! Tollasen paiNoeron näkee taatusti! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt minun täytyy kyllä varoittaa teitä kaikkia, että kuvat vaatteet päällä "valehtelee"! Odottakaa vain noita alusvaatekuvia ja näette, etten ole kovinkaan paljon pienentynyt viime kuvista! Olen kuitenkin yleensä julkaissut lähinnä kuvia ilman vaatteita, joissa näkyy kaikki läskit valloillaan, eikä ole vaatteita puristamassa kasaan. (Nyt te kaikki petytte, kun näette seuraavat edistymiskuvat! :/ :D)

      Eikä tosiaan olen minun peppuni pienempi kuin sinun! Kuten sinulle jossain vaiheessa kirjoitinkin, niin sinä näytät ihan mielettömästi pienemmältä, vaikkei eroa välillämme ole kuin vähän päälle 10 kiloa.

      Housut on muuten ihan hyvät jo, mutta ovat takapuolesta niin ihonmyötäiset, etten ihan vielä viitsi ne päällä mennä minnekään ihmisten ilmoille. Mutta takkia olen minäkin tosiaan miettinyt, että jokohan sitä voisi alkaa käyttää, jonkin lämpimämmän huivin kanssa. Täytynee laittaa se jo aamulla päälle. :)

      Kuvat tulee, kun saan miinus 20 kiloa täyteen. Toivottavasti jo ensi viikolla! :)

      Poista
    2. Itse sitä harvemmin edistymisensä näkee yhtä hyvin kuin muut. Kuvia siis odotellaan :D

      Poista
  7. Wau... en voinut uskoa silmiäni kun näin nämä kuvat... sinä olet kaventunut ihan älyttömästi!!! Todella upeaa :) Näytät ihan normaalipainoiselta kuules! :) Sinä saat olla todella ylpeä itsestäsi.

    ps. Ihana peppu! Iso peppu on pop....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt minulle tuli ihan hirveät paineet noiden alusvaatekuvien suhteen! :D En ole pienentynyt mitenkään merkittävästi, vaatteet vain puristaa läskiä kasaan!

      Minä en kyllä ole kovinkaan iloinen viiden hehtaarin takamuksestani! :D

      Kiitti! :)

      Poista
  8. Olet laihtunut tosi paljon. Toivottavasti hankit hieman naisellisempia ja nuorekkaampia vaatteitakin kunhan seuraavan kerran päivität vaatevarastoa. Ei pahalla, mutta tuo takki on aika mitäänsanomaton ja mummomainen:) Tsemppia vaan! Näytät jo tosi pieneltä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Takki ei tosiaan ole mikään nuorekas, mutta pidin väristä ja erityisesti hinnasta. :D Minulla on valitettavasti paha tapa ajatella, että kun kuitenkin olen lihava, niin ihan sama, mitä päälleni vetäisen, kun ei mikään kuitenkaan näytä hyvältä ja että ihan turha tuhlata rahaa nätteihin vaatteisiin. :/ Tiedän kyllä, ettei se nyt ihan niin ole, mutta niin olen aina ajatellut.

      Mitäänsanomattomuus sen sijaan minulla on ihan tavoitteena, koska pelkään huomiota. En osaa vielä ajatella, miten alan pukeutua sitten, kun tavoite on saavutettu. Minulla on kyllä hyvin selkeä mielikuva siitä, millaisista vaatteista pidän, mutta mielikuvissani näen ne aina kauniiden naisten päällä. En oikein tiedä, minkä koen sopivaksi itselleni tai että millaisia vaatteita ylipäätään voin käyttää, ajatellen siis sitä, että missä määrin joudun peittämään löysää ihoa, jne. Enkä tiedä osaanko edes pukeutua hyvin, en ole koskaan kokeillut! Ehkä minä olen yksi niistä naisista, joiden pukeutumista kauhistellaan niissä lukuisissa tositv-formaateissa, joissa tyylitajuttomia naisia väijytään kadulla kameran kanssa! :D Katsellaan, miten se sujuu, jos minulla joskus on vartalo, jota on kiva pukea. :)

      Poista
  9. Komppaan muita. Näytät näissä kuvissa normaalilta naiselta. Eipä tulisi mieleenkään ajatella, että olet erityisen iso!

    Tulee sellainenkin päivä, ettet enää halua olla mitäänsanomattoman näköinen, koska et ole mitäänsanomaton. Sinulla on hyvä blogi, teräviä ajatuksia ja erityisen huolellinen ja mielyttävä tapa kirjoittaa. Blogisikaan ei ole väritön ja huomaamaton, ja taatusti sinä olet paljon kiinnostavmpi kuin pelkkä blogisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Täytyy kuitenkin edelleen sanoa, että nyt kyllä vaatteet auttaa piilottamaan totuuden! :D

      Minä en usko, että sitä päivää tulee. Aina välillä jotkut laihduttajat sanoo, että miehet ovat alkaneet kiinnittämään huomiota ja jo se riittää täyttämään minut kauhulla, vaikka tiedänkin, että rumat kasvoni pelastaa minut siltä, vaikka kuinka laihtuisin. Minulle huomio on lähes synonyymi sille, että nyt joku sanoo jotain ilkeää ja pelkään sitä kuollakseni. Yksi keskeisimmistä tavoitteista laihduttamisessa onkin se, että olisi mahdollisimman neutraali ja huomiotaherättämätön.

      Kiitos kehuista! :) En tosin taida olla kovinkaan kiinnostava, kyllä tässä minun blogissa näkyy suurinpiirtein kaikki, mitä olen ikinä ajatellutkaan! :D

      Poista
  10. Hyvältä näyttää jo! Odotan innolla edistymiskuvia!

    Saanko kysyä miksi värjäät hiuksesi mustiksi? Ei pahalla, mutta suomalaisnaisille ei sovi mustat hiukset, ne näyttää aina luonnottomilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mutta edistymiskuvat ei edelleenkään ole kaunista katsottavaa! :D

      En minä värjää hiuksiani, eikä nuo ole mustat. Totta, harvalle sopii mustat hiukset, mutta minun on tummanruskeat ja sellaiset ihan luonnostaan. :)

      Poista
  11. Ensin täytyy komppailla muita - et todellakaan ole mikään jättimäinen hirviö jollainen kuvittelet olevasi. Ihan tavallinen nainen. Sinulla on vieläpä erittäin sopusuhtainen vartalonmalli verrattuna ylipainon määrään, moni muu lihoo paljon "epätasaisemmin", itseni mukaanluettuna... Minusta tuo takki on nyt jo hyvä tuolla lailla auki pidettävänä, vaikkapa just jonkun kivan huivin kanssa kuten joku ehdotti. Eikä mene aikaakaan, kun se istuu jo kiinnipidettynäkin. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että se on kauniin värinen, sopii hyvin tummiin hiuksiin, ja mielestäni tuo malli on ennemminkin klassinen kuin mummomainen, juuri sellainen josta saa kivoilla asusteilla upean kokonaisuuden.

    Sitten on ihan pakko kommentoida vielä tuohon, kun useaan kertaan olet vastannut kommentoijille, että vaatteet piilottaa totuuden... toivottavasti tiedostat, että niin se on ihan kaikilla muillakin?? :) Kaikkihan valitsee (tai ainakin yrittää) vaatteita, jotka saa parhaat puolet esiin ja piilottaa huonompia puolia. Kaikki näyttää vähän erilaiselta ilman vaatteita, niitä ylimääräisiä muhkuroita ja läskejä on piilossa vaatteiden alla muillakin. (Jopa niiden alusvaatemallien kuvat, joilla on vartalo jonka joku 0,1% naisista voi saavuttaa, muokataan kuvankäsittelyllä ihan uusiksi...) En ajattelisi siis niin että vaatteet piilottaa totuuden, vaan ennemminkin että se on vähän kuin toinen totuus - jos näytät tietyt vaatteet päällä hyvältä ja sopusuhtaiselta niin silloin näytät ja ansaitset siitä kaikki saamasi kehut. :)
    -Maria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Minä aina tunnen itseni kaikkein lihavimmaksi, vaikka olisi minkä kokoisia ihmisiä lähistöllä. Ja kyllä se aika takapuoli/reisivoittoista läskiä on, joskin voisi kai olla pahemminkin. :) Minulle tuli nyt jotenkin sellainen tunne, että huijaan teitä läskit kokoon puristavilla vaatteilla ja ihan hirveä tarve todistella, että olen minä iso edelleen! :D

      Minäkin ihastuin takin väriin, se on kivan syksyinen. Itsekin ajattelin, että huivilla on suuri vaikutus siihen, miltä se näyttää päällä. Minulla on paljon huiveja, koska niiden kanssa ei tarvitse ajatella kokoa tai että mahtuuko ne päälle, joten täytyy vain löytää hyvä yhdistelmä.

      Olen ihan kauhuissani täällä, että nyt aiheutan kaikille valtavan pettymyksen, kun laitan seuraavat edistymiskuvat! :D Minusta kun tuntuu, etten vieläkään näytä yhtään pienemmältä, vaikka kuinka yrittäisin peilin edessä nähdä eroa. Tiedän, että olen hiukan pienempi, koska vaatteet ovat jääneet väljiksi, mutta mitään näkyvää eroa en itsestäni löydä. Moni muukin laihtunut on silti puhunut siitä, että kestää kauan, ennen kuin alkaa tuntemaan itsensä pienemmäksi ja näkemään eron peilistä. Siksi tuntuu hämmentävältä lukea näitä kommentteja, kun itse mielestäni näytän ihan samalta kuin aina ennenkin! :)

      Kiitos! :)

      Poista
  12. Voisitkohan siirtää takista nappeja. Näyttäisi olevan varaa takissa. Entäs onko housuissa sellainen takasauma, että siitä voisi levittää. Itse teen näin vanhoille vaatteille, milloin levennän ja milloin kavennan. Näytät muuten oikein hyvältä, et ollenkaan lihavalta. terv yks mummo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan voisikin, ainakin takin kohdalla, mutta haluan olla optimistinen ja uskoa, että kohta mahdun niihin, koska olen laihtunut tarpeeksi. :) Olen tosin monta kertaa ajatellut, että olisi hienoa, jos osaisi muuttaa vaatteiden kokoa, niin ei tarvitsisi koko aikaa ostella uusia, mutta en osaa. Pitää katsoa, josko oppisin.

      Kiitos! :)

      Poista
  13. Blogissani on sinulle tunnustus :)

    http://365dayswithjenni.blogspot.fi/2012/09/i-your-blog.html

    VastaaPoista