keskiviikko 7. marraskuuta 2012

Silmänruokaa

Monella on ollut blogissaan haaste, jossa on esitelty silmää miellyttäviä miehiä ja naisia. Ajattelin minäkin nyt tehdä tämän haasteen, vaikka ilmeisesti aivoni toimivat tässäkin suhteessa jotenkin oudosti, koska pelkkä ulkonäkö ei herätä minussa oikeastaan mitään ajatusta tai tunnetta. Saa olla kyllä aika lailla täydellinen, että minä edes huomaan pelkän ulkonäön perusteella. Ainoana poikkeuksena, jos joku tuntematon muistuttaa jotakuta muuta, silloin saatan huomata ihmisen. Minulle esimerkiksi se, että joku jossain baarissa näkee kiinnostavan ihmisen, on täysin käsittämätön asia, en edes ymmärrä, mitä siinä tapahtuu. Minä en tunne minkäänlaista kiinnostusta, ellei minulla ole jonkinlaista käsitystä persoonasta, vaikka olisin sitten väärässäkin sen suhteen. Minulle se oleellinen asia on ilmeisesti eleissä tai puhetyylissä, en oikein osaa edes sanoa, mikä minua vetää puoleensa... Niinpä se, ketä pidän puoleensavetävänä ja ketkä ovat minusta objektiivisesti komeita on kaksi täysin eri asiaa. Voin tuntea vetoa ihmiseen, jota en pidä hyvännäköisenä ja voin pitää ihmistä hyvännäköisenä, mutta olla tuntematta mitään. Edes kuva rakkaasta Robertistani ei herätä minussa oikein mitään, mutta hänen näkemisensä elokuvissa taas... No, siitä huolimatta, hänen kuvansa minä tietysti etsin ensimmäisenä, koska häntä täydellisempää miestä ei olekaan. Kyseessä oleva kuva on vanha, mutta pidän silmälaseista miehellä, joten siksi tämä kuva.




Pidän myös kovasti Goran Visnjicista, hänessä on jotain perinpohjin hurmaavaa.



Kolmantena Johnny Depp, vaikka ei hänkään ulkonäöltään ehkä niin miellytä silmääni, mutta hänessä on silti jotain...


Emmekä tietenkään voi unohtaa Georgea, joka oli suosikkini, kunnes Robert syrjäytti hänet...



Naisista ensimmäisenä Cheryl Cole, joka on aivan uskomattoman kaunis ja viehättävä nainen:



Toisena Alana de la Garza, josta paljon täydellisemmäksi nainen ei ulkonäöltään voi tulla.




Minä myös jostain itsellenikin tuntemattomasta syystä pidän Sharon Osbournea puoleensavetävänä, en oikein tiedä miksi... Kyse ei taaskaan ole ulkonäöstä, kuten ei kenenkään heidän kohdallaan, vaan jostain ilmeissä tai eleissä. 



Myöskin Rena Sofer on aivan mielettömän kaunis;



Kauniita naisia ja komeita miehiä löytyisi varmaan lisääkin, mutta näissä on sitä jotakin, mikä on vuosien varrella kiinnittänyt huomioni. Kyse ei ole varsinkaan noiden miesten kohdalla ulkonäöstä, vaan paljon viehätyksestä johtuu roolihahmosta, jota olen nähnyt heidän esittävän, esimerkiksi Robert Downey Ally McBealissa oli täydellinen mies, samoin George Clooney oli aivan ihana Teho-osaston roolissaan. Kyse on enemmänkin roolihahmoista, kuin oikeasta ihmisestä, tuskin pitäisin heistä yhtään, jos tuntisin heidät oikeasti. Tai niin kai se on kaikkien kohdalla...

Mutta siis, tässä teille silmäniloa keskiviikoksi. :)

11 kommenttia:

  1. Itse olen myös aina ihmetellyt, kun nuorempana kuljin kavereiden kanssa ja he aina katsoivat että "hyvä takamus" etc. tyyliin. Itse en ole koskaan ajatellut noin. Miehessä pitää olla muuta kuin ulkonäkö ja eikös jokaisessa ole jotain kaunista etenkin omassa rakkaassa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Minulla oli ihan sama juttu, kaverit kommentoivat jonkun komeutta ja minä en ollut edes huomannut. Enkä koskaan ymmärtänyt, miten joku sanoi vaikka ihastuneensa ihmiseen, josta ei tiennyt mitään muuta kuin ulkonäön! Miten se on edes mahdollista?!

      Minä en ole koskaan tuntenut mitään ketään kohtaan pelkän ulkonäön perusteella ja samoin minun on hyvin vaikea ymmärtää sitä, kun niin monet sanoo, että jos ei heti ole kiinnostusta, niin ei sitä koskaan tulekaan. Minun kohdallani se ei jostain syystä mene niin, minun aivoni eivät toimi sillä tavalla. Tässä minun tilanteessani se tosin on siunaus, koska nyt pystyn estämään itseäni ihastumasta keneenkään ihan vain pysyttelemällä kaukana miehistä. Olisi aika kurjaa kuulua niihin, jotka ihastuu ulkonäön pohjalta.

      Poista
  2. Hmm mielenkiintoista..pelkkä komea ulkonäkö ei ole kaikkea, ei todellakaan. Esim jenkkiläiset tv- ja leffastarat voivat kaikessa komeudessaan ja täydellisyydessään olla melko mitäänsanomattomia. Minä olin nuorena heikkona Billy Idoliin, Type O Negativen edesmenneelle Pete Steelelle, Led Zeppelinin Robert Plantille (siis 70-luvun versio hänestä) mutta vahvimmat vibat toi kyllä Tutger Hauer leffoissa Blade Runner ja Liftari. Nam..Johnny Depp on mielenkiintoinen mies, hänessä on jotain syvällistä, humoristista, kaunista, herkkää ja "goofya". Ottaisin!
    -Annis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jonkinlaista särmää pitää olla, ei pelkkään kiiltokuvaan voi ihastua. Minä en koskaan pystynyt nuorena ymmärtämään kaverieni ihastusta Brad Pittiin, hän on minusta niin mitäänsanomaton. Mutta kaikilla on makunsa.

      Johnny Deppissä tosiaan on jotain, joskin pettämistä inhoavana mielikuvani hänestä laski melkoisesti hänen jäädessään kiinni vaimonsa pettämisestä, vaikka tiedänkin, ettei tuon tason miehet ole uskollisia. Mutta hänessä on silti juuri nimenomaan syvällisyyttä.

      Poista
    2. Hmm mutta oletko tosiaan varma siitä, että hän on pettänyt? En halua ajatella niin...Ehkä ne vain kasvoivat Vanessan kanssa erilleen ja niiden suhde oli jo kaveritasolla kun heidän erostaan uutisoitiin..
      Mukavaa loppuviikkoa:) -Annis

      Poista
    3. No sitä ei varmaan tiedä kuin asianosaiset itse, mutta tilaisuus tekee varkaan ja Johnnylla oli taatusti tilaisuuksia... ;)

      Kiitos samoin! :)

      Poista
  3. Siis Rutger Hauer:)
    -Annis

    VastaaPoista
  4. Robert Downey oli munkin suosikki yhdessä vaiheessa mut se oli enemmän ulkonäön takia. Enää se ei kovin innosta. Mä olen kasvanut siitä erilleen, nyyh ;D.

    Loppupeleissä mua viehättää aika monet kasvot ja ulkonäöt ja ne yleisesti hyvännäköisinä pidetyt ihmiset on munkin mielestä hyvännäköisiä. Having said that, mä jaksan joka ikinen kerta ihastua kun mä näen Bill Nighyn roolissa kun roolissa. Kun se on vaan ihana *syvä huokaus*. Se ei taida millään mittarilla olla siellä hyvännäköisten ihmisten kärkipäässä mut me like so much. Se ääni ja artikulointi ja toki ulkonäkökin, ah ja voih.

    Sit mie piän myös Alan Rickmanista, silläkin se ääni ja puhetapa *sulaa ihastuksesta*.

    Mut takasin ulkonäköön. Jos ihan sillä perusteella pitäis valita niin ykköseks taitais tätä nykyä nousta Michael Persbrandt. Se on kyllä upea kaikin muinkin tavoin (sellanen ihku paha poika, tsih :)) mut yksistään sen silmät... Mmmmm... *kuolaa*

    Naisista ei kukaan muu kosketa visuaalista silmää kuin Angelina Jolie. Ne silmät, voi voi. Kun se sais pikkasen takasin lihaa luidensa päälle niin my goodness. Mut laiha tai ei, upea näky se on silti.

    Heh, olipas kiva aihe :). Tuli ihan päälle kolmikymppisellekin teini olo kun kauniita ihmisiä ihasteli *kikattaa silleen kuin vain teinit voivat* ;D.

    T: noenmänytkeksimitäännimimerkkiähöh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, minä en taida koskaan päästä yli Robertista! On hän sen verran ihana! :)

      Sinun pitää sitten katsella sitä joululeffaa, missä Hugh Grant esittää pääministeriä, eikö siinä ole nuo molemmat? Vaaleat miehet eivät ole oikein minun makuuni, joten kyllä se ulkonäkökin jossain määrin minunkin kohdalla vaikuttaa.

      Angelina on tosiaan kaunis, mutta hän on jo liian laiha minusta. Kauniit kasvot hänellä kyllä on.

      Nuo listaamani ihmiset ovat kyllä sen verran kaunista katsottavaa, että itsekin piristyy kun tulee omaa blogiaan katsomaan. :D Ehkä pitää kiinnittää heidät pysyvästi tuohon etusivulle!

      Poista
    2. Oon nähny sen joululeffan joskus ja siinä tosiaan on molemmat. Täytys katsoa uudestaan kun muistelen että se oli ihan hyvä leffa. Ja vaikka ei olis niin hyvä niin onhan siinä silmän- ja korvanruokaa :-D.

      Se Angelinan laihuus on tosiaan jo liian laihaa mut ne kasvot on kyllä niin upeat et ei sitä kroppaa aina edes huomaa :-). Ja se teki aivan loistosuorituksen siinä Girl, Interrupted -leffassa. Ja on se nyt muutenkin hyvä näyttelijä. Tai siis mie piän ainaki.

      Robert Downey taustakuvaksi blogiin, mmmm.. ei lepää silmä ollenkaan ei :-). Kyllä siinä edelleen särmää on vaikka ei suosikkeihin niin lukeudukaan.

      Mäkään en ihan aikuisten oikeesti pidä vaaleista miehistä per se, mut jostain syystä suosikkinäyttelijät on näköjään järjestään vaaleita, go figure :-D.

      T: noeimullavieläkäänmitäännimimerkkiäole

      Poista
    3. Joo, se oli ihan ok, vaikka en yleensä lajityypistä tykkääkään. Angelinalta en ole nähnyt muuta kuin juuri tuon Vuosi nuoruudestani ja puolet Mr. ja Mrs. Smithistä, joka oli niin huono, etten jaksanut katsoa enempää.

      Mutta Robertia ei kyllä voita kukaan, koskaan. :)

      Poista