lauantai 5. tammikuuta 2013

92,6 kg

Sata grammaa plussaa viime viikosta. Ihan ok, koska olen syönyt vähän kaikenlaista, mitä ei varmaan pitäisi. Ensi viikolla pitäisi sitten saada paino kääntymään taas laskusuuntaan, toivottavasti onnistuu, koska ainakin ennen ensimmäinen viikko joulun jälkeen on se vaikein, kun tekee mieli kaikkia herkkuja, joihin on taas totuttanut itsensä. Mutta tahdon laihtua, joten toivottavasti se auttaa. Suunnitteilla olisi myös luopua limsasta ainakin joksikin aikaa ja myöhemmin juoda vain kohtuudella. Olin typerä, kun aloin juomaan sitä uudelleen, vaikka leikkauksen jälkeen olin pitkään ilman. Mutta rakastan pepsiä ja kun se on kaloritonta, sillä on helppo hemmotella itseään, kun en enää saa mitään muuta hyvää. Olen silti todella huolissani hampaistani, nyt kun syönkin niin usein. Kävin ennen joulua tarkastuksessa ja kaikki oli kyllä hyvin, mutta silti. Täytyy sanoa, että on aika uskomatonta, että hampaani ovat ihan ok, niin paljon roskaa kun olen syönyt ja juonut. Ja häpeäkseni joudun myöntämään, että useimmiten hampaidenhoitoni rajoittuu niiden harjaukseen. Joskus yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja käytän jonkin aikaa hammaslankaa ja suuvettä, mutta sitten se aina jää... Mutta, minulla ei tosiaan ollut reikiä tai hammaskiveä tai ientulehdusta tai mitään muutakaan, joten ilmeisesti olen sitten ollut geneettisesti onnekas edes tässä asiassa. 

Viime päivät on olleet vähän rankkoja, loman loppuminen ahdistaa. Tämä on aina vaikeinta aikaa vuodesta, kun ei ole mitään mukavaa odotettavissa ikuisuuksiin ja kohta on taas kevätkin. Säälittävää, että kokonaisessa kahdessatoista kuukaudessa on vain muutama päivä, joita odotan, muuten "elämäni" on samaa tasaisen harmaata massaa. Pitäisi keksiä jotain, mutta kun ongelma ei ole asioissa joita teen tai olen tekemättä, vaan siinä että teen ne aina yksin. Sille en oikein voi mitään. Mutta ensimmäinen viikko arkea on aina se vaikein, kohta taas totun siihen. 

Mutta, ensi viikolla alkaa taas laihdutus ja toivottavasti hieman onnistuneempana ja nopeampana kuin ennen joulua! Kun nyt edes saisi painon kääntymään laskusuuntaan aluksi ja sitten vihdoin alle yhdeksänkympin! Sitä odotellessa... :) 


10 kommenttia:

  1. Moi!

    Loppuvuoden hulinoiden jälkeen on äärimmäisen vaikea palata ruotuun, minullakin. Mulla paino nousi joulukuussa melkein kolme kiloa :( Mutta tässä mun niksit uudelleen ruotuun pääsemiseen nämä toimii siis minun kohdallani, sen suurempaa tieteellistä näyttöä ei löydy):

    - Aloita radikaalisti. Ala noudattamaan tarkkaa ja selkeää ruokavaliota. Itse noudatan Jutan GFG:ta. On helpompi pysyä ruodussa, kun kaikki ruuat on merkitty grammalleen. Minulla tämä toimii, koska tuloksia tulee nopeasti ja sekös motivoi jatkamaan: positiivinen oravanpyörä :)

    - Aloita uusi liikuntaharrastus ja hanki siihen selkeä ohjelma. Se voi olla juoksuohjelma, johon löytyy ohjeet netistä tai saliohjelma, mihin voit hankkia ohjelman salihenkilökunnalta. Itse aloitin salillakäymisen ja kun tietää tarkkaan mitä täytyy tehdä, tulee treenit myös tehtyä.

    - Osta treenivaatteita. Ne motivoi aina!

    - Lataa MP#:een uusia hyviä treenibiisejä. Musa auttaa niin lenkillä kun salillakin.

    Näillä mä oon päässyt sohvan pohjalta ja joulusuklaiden kimpusta pois, toivottavasti oli apua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, keho tottuu kaikkiin herkkuihin. :/ Onneksi noissa joulukiloissa on varmaan edes osa pelkkää nestettä, minä ainakin olen syönyt niin paljon suolaa.

      Nuo on hyviä vinkkejä, kiitos! :) Tosin minä olen juuri niitä ihmisiä, jotka pukeutuu kuntoillessaan vanhaan rähjäiseen t-paitaan, en itse asiassa taida edes omistaa mitään kuntoiluvaatteita! :D Pitäisi varmaan ostaa! :)

      Poista
    2. Itsekin paahdan vielä isossa T-paidassa, koska mulla on niin läski maha ja haluan sen peittoon. Mutta uudet salikengät ja houdut ostin. Ja onhan niitä erimallisia vaatteita, joilla saa ongelmakohtia kivasti piiloon.
      Ja hei, kunnon urheilurintsikat tuo buustia!! Ja ihan tekee treenistäkin miellyttävämmän.

      Nyt meet peilin eteen ja sanot itsellesi, että olet hyvä tyyppi, tänä vuonna pystyt mihin vaan ja että tämä vuosi on sun supervuosi!!!

      Poista
    3. Niin ja kaikki liikuntavaatteet on aika kalliita ja minä kun aina ajattelen, että sitten ne kuitenkin jäisi liian isoiksi, kun ihan kohta laihdun! :D Tosin urheilurintsikat minun on pakko ostaa, vaikka joudunkin menemään jonkinlaiseen korjausleikkaukseen sitten joskus, mutta olisi liikunta vähän mukavampaa.

      Toivon tosiaan, että tämä on se vuosi, jolloin saavutan tavoitteeni painon suhteen! :)

      Poista
  2. Ei paha plussa..
    Oletko hakenut töitä? Onko kotiseudullasi paljon työttömyyttä? Täällä ei ole juuri muita töitä paitsi jotain sairaanhoitohenkilökunnalle ja kausityötä ravintolatyöntekijöille...
    Mukavaa loppuviikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei, ihan hyvä, varsinkin kun vertaa muihin vuosiin.

      Olen, mutta turhaan. Olin päättänyt, että jos en vuodenvaihteeseen mennessä löydä mitään oman alan töitä, niin on kai pakko tyytyä mihin tahansa, joten aion nyt alkaa etsimään muutakin. Kai täällä töitä olisi, mutta en oikein osaa mainostaa itseäni, kun olen itsekin sitä mieltä, ettei minua kannata palkata! :D Ja paljon on tosiaan juuri hoitajille ja vastaaville, mihin minulla ei tietenkään ole pätevyyttä. Toivon, että löydän edes jotain!

      Kiitos samoin! :)

      Poista
  3. Ystävien saaminen / löytäminen aikuisiällä on todella vaikeaa. Mullakaan ei montaa ystävää ole enkä edes niitä vähäisiä näe loppujen lopuksi montaa kertaa vuodessa. Yksin käyn aina ostoksilla, yksin menen jumppaan tai uimaan.. täällä lähellä ei oikein ketään asu. Se on harmi, nykyään tuntuu ettei missään oikein edes tutustu! :(

    Tsemppiä myös työnhakuun ja karkkikoukusta pois pääsemiseen!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta ja minä kun vielä olen aika omituinen ja tylsä tyyppi, niin aika toivotonta se on. Mutta olisi kiva, kun olisi seuraa, siis joku muukin kuin äiti. :)

      Kiitos! :)

      Poista
  4. Hei! Minulla on sinulle blogissani tunnustus/haaste :) Toivottavasti et ole tällaiseen vielä törmännyt.

    VastaaPoista