maanantai 18. helmikuuta 2013

Homo sapiens deformis

Ihan käsittämätöntä, miten valoisaa ulkona on, vaikka kello on jo yli kahdeksan! Minä silti tavallaan odotan kevättä, koska sitten se on taas ohi ja ihana syksy lähempänä. Vaikka viime syksy ei minusta ollut läheskään yhtä pimeä kuin syksyt yleensä ja varsinkin joulunaikaan ulkona oli ihan vääränlaista. Oliko loppuvuosi jotenkin poikkeuksellisen valoisa vai onko se vain omaa kuvitelmaani? Tämä on ihan hullua, mutta odotan joulua ihan hirveästi! Koska minusta ei tänä vuonna tuntunut joululta ollenkaan, minusta nyt tuntuu kuin joulusta olisi jo 14 kuukautta! Ja seuraavaan on vielä kymmenen! Olen todella peloissani, etten enää koskaan pääse joulutunnelmaan, joten toivottavasti ensi joulu myös tuntuu joululta. Ehdotin jo äidille, että mitäs jos haettaisiin kuusi takaisin... Tosin ei sitä samaa kuin jouluna, siitä putosi neulaset jo ennen kuin se vietiin uloskaan...

Nukuin niin huonosti viime yönä, että olen ollut koko päivän ihan puolinukuksissa. Olen alkanut näkemään uneni tekstitettyinä ja se on todella raivostuttavaa, koska ne tekstit on jotenkin ihan eri ajassa kuin itse uni. Heräilen siihen ajatukseen, että tekstit pitäisi saada kohdalleen ja se on todella ahdistavaa! Ja unia on vaikea seurata, kun niistä ei saa mitään selvää! Kenties katson vähän turhan paljon tv:tä...

Katselin tänään kaupassa hiusvärejä, koska kai se on sitten hyväksyttävä, että nämä harmaat eivät johdu vain leikkauksesta. Hiukset ei enää lähde, mutta muutamat harmaat ohimoilla on ja pysyy. Se tuntuu aika ahdistavalta, koska olen vasta 33! Äitinikin hiukset alkoi harmaantumaan vasta muutama vuosi sitten! En tiedä miten turhamainen olen yleisesti ottaen, mutta kaikki vanhenemisen merkit on minulle kyllä aika kova pala. Oletan sen johtuvan siitä, etten elänyt nuoruuttani, joten miten voin olla jo vanha... En ole koskaan värjännyt hiuksiani(muuten kuin teininä vain huomatakseni, ettei sitä kukaan edes näe, kun  oma värini on niin tumma), enkä pidä ajatuksesta, mutta jos harmaita hiuksia alkaa ilmestymään enemmän, ne on pakko peittää. Toistaiseksi yritän kuitenkin sietää niitä ja toivoa, ettei kukaan huomaa. :/ Mutta olen hiukkasen katkera aikaisesta harmaantumisestani... Minusta tuntuu, että luontoäidillä on ihan tosissaan jotain minua vastaan; pitääkö ulkonäössäni ihan oikeasti olla kaikki mahdolliset viat?! Siis ihan tosissaan! Kun ainahan sanotaan, että jokaisessa naisessa on jotain kaunista ja olen yleisesti ottaen kyllä samaa mieltä, mutta minussa ei ole! Minusta tuntuu, kuin olisin joku koekappale, että miten ruman sitä voi naisesta tehdä niin että hänet vielä tunnistetaan ihmiseksi. Ensinnäkin, olen lihava, mutta jos nyt jätetään se pois, koska se on omaa aikaansaannostani, niin silti, minulla on todella omituinen luusto, joka saa kasvoni näyttämään jotenkin irvokkaan litteiltä, minulla on todella epätasainen hiusraja, joka näyttää kummalliselta(ja todennäköisesti yhä kummallisemmalta harmaantuessaan), minulla on pikkuruiset, ruskeat siansilmät, nenä, joka näyttää terävältä sivusta katsottuna, mutta leveältä edestä katsottuna, pieni suu ja kapeat huulet, joissa taas on epätasainen raja, pitkät korvat, valtavat ihohuokoset, luisut olkapäät, liian suuret riippuvat rinnat, isot miesmäiset kädet, tummaa, paksua karvoitusta vähän siellä ja täällä, pilkullinen kellertävä iho, epäsuhtaisen valtava takapuoli ja reidet, sääret kuin puhelintolpat, paksut töppöjalat ja vinkurat varpaat! Ihan kuin kuvailisin jotain uutta eläinlajia, joka tutkijoiden kauhuksi löytyi synkimmästä, kaukaisimmasta viidakosta! Paitsi, että jos niin olisi, se ammuttaisiin sukupuuttoon noin viidessä minuutissa ja ruumiit haudattaisiin kymmenen metrin syvyyteen, eikä suuri yleisö koskaan saisi tietää löydöstä, koska se olisi liian karmaisevaa julkistettavaksi! Minä nauraisin, ellen olisi täysin tosissani! :D No, okei, nauran rehellisyydestäni huolimatta, mutta silti, miten sitä edes voi saada näin epäonniset geenit?! :D Ja nyt minun pitää vielä harmaantuakin 33- vuotiaana?! Ei, ei ei... Tosin, jos muutkin karvani harmaantuu, niin ehkä ne ei enää erotu niin selvästi. Jokaisella pilvellä tosiaan on hopeareunus! Jipii! :)

Mutta, vien nyt epäonnistuneen ulkomuotoni suihkuun ja sitten nukkumaan. Jospa saisin nukuttua kunnolla, ilman tekstityksiä. :)

Hauskaa helmikuista viikkoa! :)

6 kommenttia:

  1. Haha, miten sä keksitkin tällasia juttuja? :D Täällä mä itsekseni naureskelen sun teksteille! :D
    Osaat kyllä kirjottaa niin hauskasti :)

    Et taatusti oo ainoa nainen jolla on harmaita hiuksia tossa iässä. Itse tunnen 26-vuotiaan jolla on jo pari vuotta ollu sama ongelma. Hän käy kampaajalla värjäämässä hiuksensa, enkä oo koskaan kuullu että kukaan ois huomannu että hänen hiukset ois harmaat. Joten sen asian ainakin voi melko helposti peittää :D

    Muuhun on vaikea mitään sanoa kun ei oo nähny sua, mutta ei sun tilanne voi olla niin paha kun annat ymmärtää. Taidat olla vähän liian kriittinen kun mietit omaa ulkonäköäs :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Peilistä katselin mallia. :) Tämä on jo niin traagista, ettei voi itsekään kuin nauraa. :D

      Jennifer Lopez sanoi jossain haastattelussa alkaneensa harmaantua 23 -vuotiaana ja että nyt hänellä on jo ihan kokonaan harmaat hiukset. Mutta en vielä odottanut sitä omalla kohdallani, koska äitinikään ei harmaantunut nuorena. No, ei auta kuin peittää, täytyy vain löytää väri joka vastaa omaani.

      Pikemminkin minusta tuntuu, että jokin suojamekanismi sallii minun olla näkemättä joitain vikojani! :D

      Poista
  2. Kuulostat mielenkiintoiselta uudelta eläinlajilta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! Mutta olisi siinä tutkijaparat kummissaan... :D

      Poista
  3. Täällä meinas aamukahvit mennä väärään kurkkuun, kun repeilin sun kuvaelmaa uudesta aläinlajista :) Siis oikeesti oot vaan niin hyvä kirjoittamaan ja sulla on todella hyvä mielikuvitus. HUOM.mielikuvitus. Mulla tuli heti mieleen lastenkirja. Olisit varmaan hyvä sellaisen kuvittamaan. En siis tarkoita kuvia vaan keksimään hahmoja yms sinne :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Taitaisi lapsiraukat nähdä painajaisia, kun minusta kerrottaisiin iltasatuna! :D Mutta pistetään harkintaan! :)

      Poista