torstai 11. huhtikuuta 2013

Hei taas!

Laihdutuksen suhteen olen nyt jostain syystä aika positiivisella mielellä. Ulkona on vihdoin lumet sulaneet, niin pystyy kävelemään kunnolla ja saa tunteen, että tekee jotain ihan konkreettista laihtuakseen. Ja viime vuonna tähän aikaan pudotin mielestäni juuri tähän aikaan vuodesta kaksikin kiloa viikossa! Siitä ei nyt ole toivoa, mutta jos edes pääsisin alle yhdeksäänkymmeneen tämän kuukauden aikana. Olen edelleen iloinen jo siitäkin, ettei paino sentään nouse. 

Olen mietiskellyt jonkin ihmedieetin kokeilua. Pidemmän päällehän niistä ei ole mitään iloa, mutta kun haluaisin niin päästä niihin kasialkuisiin lukuihin, saisin siitä motivaatiota muutenkin. Eniten kiehtoo tuo jonkun ehdottama ananas-rahka -dieetti, koska rahkaa syön joka tapauksessa ja ananaksesta pidän. Olen joskus ollut ananas -dieetillä, siinä piti syödä muistaakseni kaksi kiloa ananasta päivässä, eikä mitään muuta. Ei muistaakseni kestänyt kauaa. :D Kauemman kuitenkin kuin kaalisoppadieetti... Ja toinen, mitä aion kokeilla, on tämä. Näitä pitäisi juoda yhtenä päivänä viikossa kolme kappaletta ja muuten syödä normaalisti, mutta ajattelin, että nuo olisi ihan hyviä muutenkin. Saisin vihdoin sen ostamani blenderinkin käyttöön. Onko kukaan kokeillut? Nuohan on oikeastaan aika perussmoothieita, mutta aika tasapainoisia ravintoaineiden suhteen.

Ananaksesta puheenollen, pitää vinkata, että ananasmehu on ihan loistava kuorinta-aine. Sitä kun levittää vanulapulla kasvoille, kestää kutinan ja sitten hankaa pois, vaikka ihan kuorinta-aineella kevyesti, saa helposti kuolleet ihosolut pois. Myös sitruunasta ja munanvalkuaisesta tehty vaahto toimii. Käytin ennen paljon kaikkea ruokaa kosmetiikkana, mutta nyt se on jotenkin jäänyt, tulee enemmän ostettua kaupasta. Rakastan kyllä kosmetiikka hieman liikaa...

Monesti on pitänyt kirjoittaa palkinnoista, joita annan itselleni, jos laihdun, kun niitä on kyselty. Minulla ei oikeasti ole mitään varsinaista palkintoa, laihtuminen on enemmänkin kuin tarpeeksi, mutta yksi, millä ajattelin palkita itseni, on kemiallinen kuorinta. Sitä ei voi nyt enää tehdä, mutta syksyllä sitten. Minulla on siis aika huono iho, isot ihohuokoset ja epätasainen väri ja olen jo kauan unelmoinut kemiallisesta kuorinnasta, mutta luulin, että ne on todella kalliita. Mutta ei se maksakaan kuin muutaman satasen, joten sellainen on syksyllä toiveenani, jos vain saan sen sovitettua aikatauluihini. Se tulee olemaan vähän ongelma, jos saan töitä, mutta ehkä voin olla sitten poissa sen aikaa. Muutenkin se olisi nyt hyvä tehdä, koska se lisää kollageenin tuotantoa ja olen sopivan ikäinen. Ja kasvoilleni on ilmestynyt ensimmäiset vauriot auringosta, olisi hyvä saada nekin pois. Minä en onneksi pala, mutta en pysty käyttämään aurinkovoidetta, enkä edes kosteusvoidetta, jossa on aurinkosuoja, koska olen sille kai jotenkin allerginen. En voi edes laittaa vartalolleni aurinkovoidetta ilman, että silmät alkaa kirvellä ja vuotaa ihan hirveästi. Jos laitan kasvoille aurinkosuojaa, silmäni vuotaa niin voimakkaasti ja niin kauan, että se kaikki valuu hetkessä pois. Mutta odotan innolla kuorintaa, olisi ihanaa, jos se edes vähän parantaisi ihoni ulkonäköä. Olen hiukan "katkera", että vaikka olen jo näin vanha, minulla on edelleen iho kuin teinillä, se kiiltää ja on isot huokoset ja joskus tulee vielä finnejäkin. Nuorena minua aina lohduteltiin, että kun on rasvainen iho, niin ei tule ryppyjä, mutta ihan yhtä lailla minulla on ryppyjä kuin muilla ikäisilläni. Varsinkin silmien ympärysiho on kärsinyt melkoisesti. Ostin ripsienhoitoainetta ja otin muutaman ennen -kuvan, että saan verrata tuloksia ja järkytyin silmänympärysihoni kunnosta! Sitä ei peilistä huomaa samalla tavalla. Olen tosin aika laiska käyttämään silmänympärysvoidetta, nyt pitää parantaa tapansa!

Mutta pitää nyt mennä laittamaan pyykit kuivumaan. Ilmeisesti täällä on jotenkin poikkeuksellisen kostea ilma, koska kämppis on kuivannut omiaan jo kohta kolme viikkoa... :D Toivottavasti minun pyykit kuivuu hiukan nopeammin... :)

4 kommenttia:

  1. On niitä finnejä minullakin ja tuleepahan niitä muuallekin kuin naamaan! Kivuliaimmat lienee jostain korvasta kalastetut (anteeksi vaan mielikuvasta!). Ja alaikäisenä aikuiset sano, että finnien tulo loppuu kun teini-ikä on ohi, NO EI LOPPUNUT?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei kyllä tosiaan loppunut! Vähintään kuukautisten aikaan on aina jossain finni! Kyllä niitä minullekin välillä muuallekin tulee... :)

      Poista
  2. Ei minusta noiden ihme-diettien kokeilussa ole mitään pahaa. Kyllä niillä varmasti saa painoa alaspäin ja näin ne toimivat innostuksen antajana. Ja kaikkihan tietävät, että pitkää aikaa niitä ei viitsi/jaksa kokeilla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä ja nyt kun olen tällä hetkellä niin fiksoitunut vain tuon ysikympin alitukseen, niin ehkä sen saavuttaisi noilla. Ja nuo smoothiet ainakin näyttää ihan terveellisiltäkin! Saisin kyllä taatusti motivaatiota jos vihdoin olisi niissä kasialkuisissa. :)

      Poista