lauantai 6. heinäkuuta 2013

Lukijat esittäytyy?

Amanda esitti tuolla kolmivuotispostaukseni kommenteissa loistavan idean, että pyytäisin lukijoitani esittäytymään. Tässä blogatessa olenkin jo joihinkin vakituisiin kommentoijiin ”tutustunut”, mutta koska usein puhumme minusta, en tiedä kovin paljoa heistäkään. Minä kyllä muistan kuka on kuka sikäli, että yhdistän ihmiset/kommentit tiettyyn nimimerkkiin, mutta moni kirjoittaa ilman nimimerkkiä ja joskus kaksi ihmistä kirjoittaa samalla nimellä ja osa ei tietysti kommentoi ollenkaan, joten jotkut ovat jääneet ihan täysin tuntemattomiksi. Nyt siis pyytäisinkin lukijoitani esittäytymään kommenttiosiossa, tämä koskee myös niitä, jotka jo ”tunnen” ja niitä, joilla on omakin blogi. Ihan ketä tahansa, joka tämän lukee ja haluaa osallistua. :) Ihan vapaavalintaisesti saa kertoa, mitä haluaa, minkä sitten kukin kokeekin oleelliseksi osaksi itseään. :) Tämä kiinnostanee muitakin lukijoita, joten siksi kannustan niitäkin osallistumaan, jotka minä jo tunnen.

Myös ehdotus kirjoittaa lukemistani kirjoista otettiin innolla vastaan, olenkin sitä jo aloittanut. Luulen, että kohta joudun jo lyhentämään sitä, tekstiä syntyy sen verran paljon. :) Ja edelleen, saa kysyä tai ehdottaa aiheita, jos haluaa. Vastaan melkein mihin tahansa, paitsi anonymiteettini vaarantaviin kysymyksiin. :)

Muuten aiheet on taas hiukan kortilla, eilenkään en tehnyt kerta kaikkiaan mitään. Painokin oli aamulla täsmälleen sama kuin viime viikolla. Lintuvauvoja on edelleen vain kaksi ja olen hieman huolestunut, että onkohan se normaalia… Olen aina pitänyt luonnosta ja eläimistä, mutta nyt vasta huomaan, miten vähäisiä tietoni lintujen pesimispuuhista ovatkaan. Jospa ne loput syntyy sitten, kun nämä nykyiset ovat poissa pesästä. Mutta koska he makaavat nyt munien päällä, luulisi, että heidän ruumiinlämpönsä hautoisi seuraavia munia. Pitänee ottaa selvää! :)

Mutta, olen taas kotona ainakin viikonlopun yli ja menen nyt äidin avuksi tekemään joitain puutarhajuttuja. Hyvää viikonloppua ja toivottavasti osallistutte esittelyyn! :)

13 kommenttia:

  1. Taidan olla näitä tuttuja kommentoijia, mutta täällä tosiaan käyn joka kerta lukemassa sinun kuulumisesi kun niitä kirjoittelet. Seurailen bloggerin kautta, joten lukulistalleni tulee aina päivitys uudesta tekstistäsi...

    Olen niin viimeisen päälle laiska laihduttaja, jolla ikää on 35-vuotta. Toivottavasti nelikymppisenä edes näyttäisin eriltä, heh! Kirjoittelen blogia omasta projektistani. Tällä hetkellä vietän kesälomaa ja blogissakin on hiljaisempaa. Muutoinkin silloin kun laihdutus ei ota onnistuakseen, aihepiiri on jossain muualla kuin siinä ;-)

    http://raparperisydan.blogspot.fi

    sellaista esittelyä minulta. Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Pitää minunkin nyt esittäytyä, kun kerran tämän ideankin sinulle annoin!

    Olen 30+ nainen ja jonkinlainen elämänmuutosprojekti on minullakin käynnissä. Laihdutin yli 15 kiloa kolmisen vuotta sitten, ja sen jälkeen syöminen ja painonhallinta on ollut vaivalloista ja paino on jojoillut ees taas. Normaalipainoinen kuitenkin olen, mutta painonhallinta tuottaa vaikeuksia. Olen armoton tunnesyöppö, ja välillä myös ahmin, kun oikein ahdistaa. Kärsin masennuksesta ja ahdistuksesta, ja yritän hoitaa ongelmiani pehmein keinoin, purkaa ahdistusta kirjoittamalla ja juoksemalla ja saada elämästäni mielekkäämpää.

    Blogissani kirjoittelen painonhallinnasta, ahdistuksesta ja juoksusta, ja mistä nyt milloinkin. Yleensäkin ajatuksistani ja tunteistani. J.B.:llä olen huomannut olevan paljon samanlaisia ajatuksia kuin itsellänikin, ja tämä on yksi suosikkiblogeistani!

    VastaaPoista
  3. HelloHello,
    minä olen Sallamari, blogisi vakkarilukija ja satunnaiskommentoija.

    Minä olen läskiaktivisti SHtoipilas ja bloggailen MangojaFlamingolle - FATpositiivista asennetta ja toipumistarinaa.

    Blogini on joskus saanut tunnustuspalkinnot sinun blogissasi ja siitä olen kovati kiitollinen.

    Love,
    S
    mangosforflamingos.blogspot.com


    VastaaPoista
  4. Minä olen reilu 40-vuotias lukija Länsi-Suomesta. Itsellä ei varsinaista laihdutustaustaa. Lähinnä sellaista muutaman kilon pudotusta välillä normaalipainon rajoissa. Blogiisi löysin jotain kautta, mitä en muista ja olen lukenut siitä lähtien (oli noin leikkauksen aikoihin). Luen, kun kirjoitat mukavasti ja mielenkiintoista on ollut myös seurata kaikenlaista, mitä kirjoittelet.

    VastaaPoista
  5. Minä olen seurannut tätä blogia jo varmaan kaksi vuotta, en ikinä kyllästy sinun kirjoitustyyliisi! :--)
    Mutta joo, mitähän kiinnostavaa minussa olisi kerrottavana... Noh, olen ikuisuuslaihduttaja, lapsesta asti pullukka tyllerö joka ei nykyään enää ole niin pullukka. Tykkään treenata ja liikkua, suurin kompastuskivi nykyään on ruokapuoli; söin juurikin äsken viimeiset palat vadelmasuklaalevystä.

    Olen 21-vuotias muhokselta kotoisin oleva oululainen, joka muuttaa kohta Tampereelle opiskelujen perässä (vihdoin ja viimein)... Hui! Blogiakin kirjoitan, ja se kertoo aikalailla juurikin näistä asioista joita tässä kerroin. :-)

    Mitään erityistä postaustoivetta ei ole, kunhan vaan jatkat kirjoittamista. Tykkään lukea lahjakkaiden kirjoittajien tuotoksia sisällöstä riippumatta, koska joka päivä oppii jotain uutta ja kehittyy itsekin kirjoittajana.
    Ja hei, kohta on syksy! ;-)

    VastaaPoista
  6. Minä olen 28-vuotias lihavuusleikattu PK-seudulta, alunperin Porista. Olen lukenut sun blogin mielestäni kokonaan ja parhaita tekstejä useita kertoja. Erityisiä postaustoiveita mulla ei ole, mutta olisi kiva nähdä vaikka pari kollaasia nettikauppojen kuvista: voisit kerätä mielestäsi kauniita vaatteeita ja myös sellaisia, joita et välttämättä itse pukisi pääällesi. Eniten tykkään kuitenkin lukee sulta ihan arkisia postauksia, joissa juttelet niitä näitä.

    VastaaPoista
  7. Olen Jenni, 36-vuotias tyttö. Tykkään oudosta huumorintajustasi joka on lähellä omaani. Työskentelen erityistä tukea tarvitsevien erityislasten parissa ja tykkään työstäni. Olen myös myynyt aseita työkseni. Omaan kylmät hermot ja yksin kotona ollessani kiroilen paljon, muuten en ollenkaan. Olen vähään tyytyväinen ja onnellinen pienistä asioista. Tykkään lukea blogistasi niitä arkisia juttuja, sitähän tämä elämä enimmäkseen on :)

    VastaaPoista
  8. Olen Johanna, yli nelikymppinen nainen etelä-suomesta. Sleeve-leikkaus takana (n.2v sitten) Painoa pudonnut 60kg ja välillä tunnen niin sympatiaa, kun painosi jumittaa...niin tuttua kuitenkin täällä myös, mutta aina välillä se tipahtaa alaspäinkin, niin käy myös sinulle :) Aika pitkän aikaa olen juttujasi lukenut :) jatka vaan samaan malliin :)

    VastaaPoista
  9. 35-vuotias vantaalaisnainen, joka löysi blogisi pari vuotta sitten etsiessäni laihdutus- ja elämäntapablogeja. Luen vähän vaihtelevasti tekstejäsi kuten muidenkin bloggaajien. Ite kirjoitan myös blogia ja sen sisältö on aihepiireiltään vaihtelevat. Viime aikoina tekstiä tullut paljon opaskoiran vaihtumisesta, mökkeilystä, ruuasta jne. Laihduttaja olen minäkin, mutta aihe jäänyt nyt blogissa vähän taka-alalle. Silti se ei ole unohtunut ja edelleen etsin niitä hyviä juttuja millä hyvinvointia parantaa. Harrastuksiini kuuluu käsityöt, lukeminen, liikunta, bloggaaminen jne.

    VastaaPoista
  10. Kivaa, täällä saa kertoa itsestään, yhdestä lempiaiheistani! :)

    Minä olen Vadelma. Iältäni hieman yli kolmekymmentä. Nainen, vaikka tytöksi usein kutsutaan. Isosisko, pikkusisko, täti, äiti. Ja kauhean ylipainoinen, toistaiseksi.

    Todella pahan pelastajaprinsessa-syndrooman omaava. Parisuhteeton, omaa prinssiään vielä (epätoivoisesti) odottava.

    Tykkään laulaa ja nauraa. Itkeä (ja ilkeillä). Runoilla ja haaveilla. Tykkään tutkia ja selvittää, tehdä käsitöitä. Tykkään kinastella ja olla aina oikeassa.

    Rakastan vesisateita ja kovia pakkasia. (Ja suklaata!) Rakastan hörökorvia ja ärrävikaisten puhetta. ♥

    Kaiken kaikkiaan olen hieman raiteiltaan suistunut yksilö, kuten bloginikin!

    VastaaPoista
  11. Minä olen 28-vuotias nainen Keski-Suomesta. Ujo, huumorintajuinen, rauhallinen ja vähän tällainen kaikista huolehtija. Blogiisi löysin joskus Blogilistan kautta, kun etsin inspiraatioksi laihdutusblogeja. Tämä oli ennen leikkaustasi, en muista sen tarkemmin.

    Ja kyllä, olen ylipainoinen ja ehkä parannuksen tehnyt ikilaihduttaja. Huhtikuusta 2012 olen laihtunut 17 kiloa. Enenmmän kuin ikinä ennen, pudotettavaa tosin on masentavan paljon. (Painan nyt suurinpiirtein saman verran kuin sinä ennen leikkausta.) Mutta en murehdi sitä, vaan mietin, että olen läskiä kerännyt 20 vuotta, mitä sitten vaikka sen hävittämiseen menisi vielä viisi vuotta :D Se mikä nyt eroaa edellisistä laihdutuskerroista on tuo pääkopan tarkkailu ja kuuntelu. On ilahduttavaa huomata, ettei enää (ainakaan kovin usein) vastoinkäymisten, surun tai muiden negatiivisten tunteiden takia tarvitse syödä jääkaappia, pakastinta ja kuivakaappia tyhjäksi.

    Minäkin olen vanhapiika. Harrastan lukemista, liikuntaa, käsitöitä, tv:n katselua ja netissä surffailua. Haaveilen koirasta, mutta nyt ei elämäntilanne ole sopiva. Tulevaisuudessa on tarkoitus matkustaa, mutta edelleen elämäntilanne ei vielä anna myöden.

    Luen melko vähän blogeja ja olen todella laiska kommentoimaan, mutta lähes päivittäin käyn täällä vilkaisemassa ja toivon todella, että jatkat kirjoittamista! :) Kirjoitat hyvin, jotenkin lämpimästi ja huumorintajuisesti. Vaikka välillä toivoisin, että olisit itsellesi armollisempi. <3

    Vähän siihen liittyen, otapa lukulistallesi kirja Mielekkäästi irti masennuksesta (Williams, Teasdale, Segal ja Kabat-Zinn). Minä ostin sen joskus, kun MeNaiset suositteli sitä meditaation opiskeluun (arvaa olenko opiskellut?! :D). Viime talvena minulla oli vähän rankempaa ja pelkäsin jotain romahdusta. Ahdisti, oli nukahtamisvaikeuksia, pelkotiloja ja kaikkea kauheaa ja minulle epänormaalia. Silloin kaivoin tuon kirjan esiin, (Ai minäkö menisin lääkäriin pyytämään apua? Hah.) ja luin sitä ennen nukahtamista. Oma oloni helpotti ehkä kahdessa viikossa. Ei välttämättä kirjan takia, joulu ja valoisan ajan lisääntyminen varmasti auttoi. Mutta se mitä tässä nyt yritän sanoa, niin hyvin usein mietin tuota lukiessa, että tuo on ihan kuin J.B, voi kun hän lukisi tätä ja voi kun tästä voisi olla hänelle apua. Aika useasti olen tekstejäsi lukiessa toivonut, että hakeutuisit terapiaan. Vaikka minäkin täällä paras neuvomaan, itsellenikin tekisi ihan hyvää käydä vähän purkamassa elämääni, mutta kun ei vielä viimeinen pakko ole, niin antaa olla...

    Toivottavasti en nyt loukannut, toivon ihan vain kaikkea hyvää sinulle :)
    -Nappi-

    P.S. Kiitos illan nauruista: kirjapostauksen kommenteissa tuo Team Idontgiveafuck :D :D :D (Minä olen kirjoissa Team Edward ja leffoissa Team Jacob. Minuun sekä kirjat että leffat iskivät ihan tarpeeksi tehokkaasti... *köh-teini-köh*)

    VastaaPoista
  12. No Mimi täällä hei! :D Olen kakskytjotain (melkein 30), kaupunkilainen kasvissyöjä etelästä. Olen lukenut blogiasi jo ties kuinka kauan, melkein alkuajoista saakka. Etsin muistaakseni inspiraatiota muutaman kilon laihduttamiseen, ja kirjoitit niin mielenkiintoisesti, että koukkuun jäin! :D Mäkin pidän eläimistä ja Harry Pottereista! Mulla on vähän samanlaisia ajatuksia kuin sulla opiskelujen suhteen... itselläni vielä opinnot kesken, mutta jo nyt tuntuu että olen tehnyt vääriä valintoja, ja se ahdistaa. :-/ Loppukevennykseksi vielä epäoleellinen tieto minusta: yritän aina keittää makaroneja sekunnilleen tasan sen ajan, mitä pussin kyljessä lukee, en yhtään enempää enkä vähempää. :D

    VastaaPoista
  13. Moikka! Olen 24-vuotias opintojen perässä pian Itä-Suomeen muuttava tytsy. Olen kerran kommentoinut aikaisemmin ja silloin tällöin seurailen, oletko päivitellyt. Blogiisi tutustuin vuosi sitten, kun googlettelin laihdutusblogeja. Itse laihduttelen myös, tällä hetkellä lähes 30kg tiputettu, mutta ihannepainoon vielä noin 15kg. Tykkään kirjoitustyylistäni ja vähän vinksahtaneesta huumorintajusta, jotkut ongelmasi tuntuvat myös ihan omilta. Toivon samaa mitä muutkin kommentoijat, että olisit armollisempi itsellesi. Itselle on samankaltaisissa ongelmissa ollut apua psykologista. Hyvää kesää <3

    VastaaPoista