perjantai 25. lokakuuta 2013

Arkisia asioita ja kosmetiikkaa

Elin blogista nappasin tällaisen kyselyn, jossa on tarkoitus esitellä arkipäiväisiä asioita. Ilmeisesti tarkoitus oli esitellä näitä kuvina, mutten jaksanut kuvata kaikkea mahdollista, joten otin vain muutamia satunnaisia kuvia. Joten; 

1. Laukku
Ennen rakastin laukkuja ja kaupat pursuivat ihanuuksia, jotka olisin halunnut viedä kotiin. Sitten ihan yhtäkkiä lakattiin valmistamasta mitään, mistä tykkäisin, joten joudun tyytymään käytännölliseen. Nykyään useimmiten käyttämäni ostin, koska se on riittävän iso ja muutenkin ihan ok. Vähän tanttamainen ehkä, mutten parempaakaan tähän hätään löytänyt.

2. Lompakko
En ole koskaan nähnyt lompakkoa, josta pitäisin, mutta se on välttämättömyys. Nykyisen löysin kirpparilta ja se on ihan ok, joten siihen oli tyytyminen.

3. Korut
Minulla on paljon koruja, mutten koskaan käytä niitä. Pidän kristallista, joten mitään kovin kallista minulla ei ole, yksiä aitoja helmiä lukuun ottamatta. Joskus käytän korviksia, mutta en voi käyttää mitään käsissäni, koska minulla on isot, miehekkäät kädet, enkä haluaa vetää niihin huomiota ja kaulakorut taas vaatisivat kauniin ihon, mitä minulla ei ole. Tykkäisin kyllä käyttää koruja. En tosin tiedä, onko korvanikaan mitään valioluokkaa, mutta käytän usein yksinkertaisia helmikorviksia, joten eivät ne niin kiinnitä huomiota. :D

4. TV
Vanha romu. Taitaa olla tätini vanha. Siinä on pinkki raita ja ääni vaihtelee... (onneksi tykkään pinkistä!) Olen aina ajatellut, että ostan uuden, kun seuraavan kerran muutan.

5. Puhelin
Jokin Nokia, jota inhoan. Minulla oli ennen aivan ihana pinkki nokia ja ikävöin sitä suunnattomasti, mutta kuollut, mikä kuollut.

6. Kengät
Minulla on ns. suojalat, joten en voi ostaa kenkiä, joista pidän, joudun ostamaan kenkiä, joita voin käyttää. Niitä on vain muutamia, parit kolmet jokaiseen vuodenaikaan.

7. Tennarit
En omista. Olen liian vanha tennarin käyttäjäksi, enkä myöskään mielelläni käytä kenkiä, joissa ei ole ollenkaan korkoa. :)

8. Farkut
En vain pääse väleihin farkkujen kanssa. 17 -vuotiaaksi saakka en suostunut käyttämään muuta, nyt ne tuntuvat jotenkin miehekkäiltä ja junteiltakin. En edes tiedä miksi, eivät ne minusta muiden päällä näytä kummaltakaan, mutta itselleni ne eivät sovi. Minulla on yhdet farkut ja pukeudunkin niihin joskus, mutten koskaan pääse ovesta ulos vaihtamatta housuja.

9. MP3
Vihreä iPod Shuffle. Voitin joskus jostain. Ihan ok.

10. Tietokone
Minulla on Packard Bellin kannettava. Toistaiseksi ei valittamista. Paitsi tietysti se, ettei se ole pinkki... :/

11. Meikit
En varsinaisesti meikkaa, käytän vain puuteria hillitsemään ihoni kiiltoa. Tällä hetkellä käytössä on Lumenen parikin eri puuteria.

12. Kasvovoide
Tykkään kosmetiikasta, joten.... Kuten kerroin, olen hamstrannut pakkaustaan vaihtavia Lumenen voiteita, lisäksi minulla on muutama muu voide. Näkyy kuvissa. :)

13. Deodorantti
Nivean Pearl&Beauty. Rakastan sitä! Olen käyttänyt sitä vuosia ja se on ensimmäinen kosmetiikkatuote ikinä(okei, Erioilin lisäksi), johon en ole kyllästynyt. Se ihan oikeasti kaunistaa kainaloiden ihoa, on hellävarainen ja hoitava, eikä tuoksu liian voimakkaasti. Ja tehoakin lupaa 48 tunniksi, joskaan en tiedä, kuka on peseytymättä 48 tuntia putkeen... Mutta minulla se ei ainakaan ole pettänyt. Joskaan ei kyllä ole mikään muukaan deo.

14. Hammastahna
Vihreä perusPepsodentti on ainoa, jota käytän. Kaikki muut saa suuni kuivumaan.

15. Shampoo ja hoitoaine
Nivean Straight&Easy ja Doven tehohoito. (Dovet oli Anttilassa tarjouksessa, siksi niitä on vähän hamstrattuina.)

16. Saippua
Vaihtelee. Minulla on tuolla kylppärissä varmaan kymmenen pulloa, mutta suosikkini tällä hetkellä ovat dermosilin voidesaippua(tuoksuu märältä villalta, mikä ei häiritse minua), Natusanin vauvasaippua ja Niveän öljysaippua. Tykkään laventelin tuoksusta ja rakastin Body shopin laventelisuihkugeeliä, jota ei enää saa.

17. Tuoksu
Minulla on Raplh Laurenin Romance, Nina Riccin Nina, Bossin Femme Nuit, Hilfigerin Woman ja Naomi Cambellin tuoksu, jonka olen joskus saanut kylkiäisinä ja jota en ole pahemmin käyttänyt. Suosikkini tällä hetkellä on varmaan Bossin Nuit, joka kyllä haihtuu harmittavan äkkiä ja on hintaisekseen nopeasti kuluvaa.

18. Kivennäisvesi
En edes muista, milloin olisin juonut... En ainakaan leikkauksen jälkeen.

19. Viini
Sama kuin edelliseen. En pidä alkoholin mausta, enkä vaikutuksesta.

20. Drinkki
Sama kuin edelliseen.

21. Leipä
Joskus ihan himoitsen vaaleaa leipää! Tykkään erityisesti Vaasan iso vaalea -paahtoleivästä, ihan sellaisenaan. Pidän myös Vaasan ruisleivästä.

22. Jäätelö
Leikkauksen takia jäätelö ei oikein pysy alhaalla, joten en enää pahemmin syö sitä. Joskus voin vähän ottaa. Pingviini keksijäätelö on aivan ihanaa!

23. Ruoka
En syö lihaa ja leikkauksen takia joudun miettimään, mihin vatsani kapasiteetin käytän, joten rahka, plusmaito ja valion luonnonjugurtti ovat todella keskeinen osa ruokavaliotani. Niitä syön oikeastaan joka päivä.  Syön myös todella usein fetaa ja kurkkua, usein myös tomaatteja ja välillä teen proteiinipirtelöitä niillä ohjeilla, joita tännekin keväällä hehkutin. Ja syön myös aina toisinaan ruisleipää, johon laitan päälle juustoa ja kurkkua ja sitä Vaasan vaaleaa paahtista, johon laitan tomaattia, juustoa ja sourcream&onion -dippiä. Mutta se on kyllä herkku, ei ruokaa.

24. Karkit
En erityisesti välitä makeasta, enkä ole mikään karkki-ihminen, mutta joskus ostan Jumbo tutti frutti choco -pussin, josta syön ne suklaiset ja lakritsit ja annan loput äidille. :)

25. Lakanat
Minä kelpuutan vain ja ainoastaan Finlaysonin puuvillasatiinia. Aluslakanat äiti on neulonut petaripusseiksi, koska muuten ne eivät pysy paikallaan, olen niin levoton nukkuja.

26. Kampaaja
No, jos kerron, että olen käyttänyt muun muassa oksasaksia ja koiratrimmeriä, niin se jo osaltaan vastannee kysymykseen... :D Leikkaan itse tai pakotan äidin leikkaamaan, jos saan oikein pahaa jälkeä aikaan, niin äidin ystävä, joka on parturikampaaja(siis sellainen, joka leikkaa miesten hiuksia?) korjaa pahimmat tuhot. Laskuttaa siitä yleensä kahdeksan euroa. :) En ole koskaan käynyt sen kummemmalla kampaajalla.

27. Päivälehti
Minulle ei tule mitään lehtiä.

28. Lehti
Sama, en (enää) pidä lehdistä.

29.Sänky
Surkea romu. Narisee ja notkuu ja saa selän kipeäksi. Oli huono alusta alkaen. Senkin olen ajatellut uusia seuraavan muuton yhteydessä.

30. T-paita
T-paita on ehdottomasti yleisin käyttämäni vaate, kotona minulla on lähes aina t-paita päällä. Ihan täydellistä en tosin ole löytänyt. En pidä tekstistä paidoissa ja suorastaan inhoan sellaisia muka-hauskoja t-paitoja, joissa lukee jotain ”hauskaa”. Ne on vielä pahempia kuin eurolla teneriffan tuliaisina tuodut rätit, jotka kätketään kaapin perällä, kunnes sopiva aika on kulunut, että kehtaa heittää ne roskiin. Oikeasti, sellaista asiaa, kuin hauska t-paita, ei ole olemassakaan! Tosin, pidän paidasta, jossa lukee... "I solemnly swear that I am up to no good" ja takana "Mischief managed".




Jossain blogissa näin myös haasteen kuvata kaiken kosmetiikkansa, joten samalla kun siivoilin, tartuin siihenkin haasteeseen. En jaksa kanniskella kosmetiikkaa mukanani, joten minulla on sekä kotona, että omalla asunnollani samojakin tuotteita. Ja jotain tuosta näköjään unohtuikin, mutta ne nyt tässä samalla: :)








12 kommenttia:

  1. Tämä oli hauska postaus. Voisi jopa itsekin harkita, tosin aika työläs. Tuo kosmetiikkapurkkien määrä on kyllä kunnioitettava. Todella kunnioitettava... Hih hih.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä oli ihan mukava tehdä, en vain jaksanut kaikkea kuvata ja jotain kuvia otin netistäkin. Voithan aina tehdä osissa tai vain osan kohdista. :)

      Minä taas olin positiivisesti yllättynyt, ettei minulla olekaan niin paljon kosmetiikkaa, kuin pelkäsin! :D Tosin tuosta puuttuu ainakin nuo kaikki uudet Dovet, jotka oli tarjouksessa sekä kaikki jalkakylpyaineet ja hampaidenhoitovälineet.

      Poista
  2. Hurjan mielenkiintoinen ja hauska oli tämä postaus minunkin mielestäni :-). Taidan itsekin tähän tarttua, kun reaalielämässä ei ole viime aikoina tapahtunut mitään raportoimisen arvoista mutta kuitenkin kovasti tekisi mieleni jotakin kirjoittaa ihan kirjoittamisen ilosta.

    Arvelen muuten, ettei mulla ole viidesosaakaan tuosta kosmetiikkamäärästä :-D. Rumuudenhoitoni onkin tosin aivan retuperällä, eli en todellakaan edusta asiassa tyypillistä naisihmistä.

    Toivon hyvää ja aurinkoista mieltä syyspäiviisi, J.B!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa, sitä oli tosiaan kiva tehdä. :)

      Eihän tuollaista määrää kosmetiikkaa tarvitse, mutta minusta on ihanaa kokeilla uusia tuotteita ja ostaa kosmetiikkaa. :) Ei tosin ole kovin ekologista, mutta...

      Kiitos! :) Samoin sinne! :)

      Poista
  3. Tämäpä oli kiva postaus! Vois itekkin tässä viikonlopun tylsän hiljaisuuden kunniaksi tehä tällaisen! :)

    VastaaPoista
  4. Hei J.B.!

    Olen lähes alusta asti seurannut blogiasi ja pari kertaa kommentoinutkin. Tunnen suurta hengenheimolaisuutta kanssasi, mutta viime aikoina postauksesi ovat saaneet minut todella surulliseksi.

    Pidän aidosti positiivisista ihmisistä, mutta kaikenlainen naminamiteeskentely on minulle kauhistus. Arvostan perusrealismia (jota edellä mainitut kuvaavat negatiivisuudeksi), mutta arkisten asioiden postauksesi - niin kiva kuin se periaatteessa olikin - huokui niin paljon negatiivisuutta, että minun oli pakko tehdä vähän laskelmia.

    Tulokseksi sain, että 30 arkiasiaasi sisältää:

    23 en-sanaa, 12 ei-sanaa, 4 eivät-sanaa, 4 mutten-sanaa, 4 enkä-sanaa

    vs

    4 pidän-sanaa, 4 tykkään-sanaa, 1 rakastan-sanan

    Normaalipaino (saati laihuus) ja raha eivät tuo onnea, etenkään jos oma mieli ei ole kunnossa. Toivottavasti et loukkaannu kommentistani, mutta todella toivon voisit irtautua arkiympyröistäsi ja tehdä jotain, mistä todella saat iloa ja hyvää oloa. Tartu lukijoidesi tarjouksiin live-tapaamista!

    Mitä jos kokeilisit tehdä itseksesi pienen ”positiivisuusharjoituksen” ja kirjoittaisit arkisten asioiden listauksen uusiksi käyttäen tällä kertaa 23 pidän-sanaa ja vain 4 en-sanaa - onnistuisiko?

    Nautitaan tästä kirpeästä syksystä!

    ts

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Todellako? :( Olen itse asiassa ollut ihan ok viime aikoina! Ja minusta oli mukavaa kirjoittaa tuota postausta. Okei, jotain negatiivisia juttuja tuossa oli, kuten koruista, mutta osa oli sellaisia, ettei niillä ole suurta merkitystä, kuten nyt vaikka se, etten löydä kovin kauniita laukkuja, lompakkoja tai kenkiä. Mutta kai minulla on tapa nähdä asiat sen negatiivisen puolen kautta. :/ Tosin, kuten sanoin, ei se nyt ole suuri juttu, ettei enää ole myynnissä kauniita laukkuja. Olinkin jo menossa vararikkoon niiden takia! :D

      En minä enää uskokaan, että normaalipaino toisi onnea, se vain tekee elämän helpommaksi. Tai no, siltä kannalta, että jos en olisi koskaan lihonutkaan, niin elämäni olisi ollut parempaa, mutta ei nyt enää. En minä mitenkään loukkaannu, olen vain vähän yllättynyt, koska tämä ei ollut ollenkaan negatiivisella mielellä kirjoitettu! Olen tosiaan ihan ok tällä hetkellä. Mutta tosiaanhan olisi voinut tämän(kin) eri kannalta kirjoittaa, se kai ei vain ole luontaista minulle. :) Ja rakastinkin sentään jotakin, vaikka sitten vain deodoranttia! :D

      Ja tosiaan nautin syksystä suunnattomasti! Tosin eilen tätini sanoi, että kohta alkaa taas valostua ja olisin voinut kuristaa hänet! :D

      Poista
  5. Kiva postaus minunkin mielestäni! :) Vähän hymyilytti tuo kosmetiikan määrä, itellä ei ole kuin pari hassua putelia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Niitä vain jotenkin kertyy... :D Saan jonkinlaista iloa uuden voiteen tai vastaavan ostamisesta ja kokeilemisesta ja varsinkin nyt, kun en enää voi ostaa herkkuja, tulee usein ostettua kosmetiikkaa. :)

      Poista
  6. Tätä oli yhtä kiva lukea, kuin itsekkin tehdä! :) Huh mikä putelien määrä ;) En ole varma olenko eläessäni omistanut noin monta putelia yhteensä....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei... :D Minusta niitä ei ihan oikeasti ollut kovin paljoa! :D

      Poista