lauantai 19. lokakuuta 2013

Täällä taas!

Tasan 87 kg. :/ Mutta lipsuin, en pystynyt palaamaan kitudieetilleni, vaan leipä houkutteli liikaa. No, ehkä ensi viikolla... Edelleen toivoisin pääseväni sinne lievään ylipainoon mahdollisimman pian, sitten voisin suosiolla olla taas jumissakin.

Ulkona on maa ihan jäässä, joten vaikka ensi lunta saammekin vielä odottaa, maa on silti raikkaan valkoinen. Olin jo eilen kotona ja laitoimme pihaa talvikuntoon. Meillä jäi tänä vuonna altaan pois laittaminen vähän myöhäiseksi, kun vielä viime viikonloppunakin kävimme uimassa ja nyt kun satoi räntää, oli pieni pakko vihdoin laittaa se pois. Ja tietysti oli muutenkin ihan hirveän kylmä päivä, johon varauduin pukeutumalla kunnolla. Mutta kun seisoin altaan äärellä kahdessa toppatakissani, kolmet housut jalassa ja katselin altaan pinnalla kelluvaa ohutta jäälevyä, tajusin, että jos aion saada alimmat tulpat irti, minun on riisuuduttava ja mentävä veteen! Minä kestän hyvin kylmää vettä, mutta täytyy sanoa, että tämä oli aika ikävä kokemus! En tiedä lämpenenkö enää koskaan kunnolla! Olin ihan jäässä koko loppupäivän ja illalla saunassa kesti varmaan kymmenen minuuttia, ennen kuin aloin taas tuntea sormeni. Ehkä ensi vuonna suosiolla laitamme altaan pois ennen talvea, vaikka olisi kuinka ihanaa käydä uimassa.

Äidin kissoista pienimmän mielestä olen muuten ilmeisesti aivan kammottavan näköinen. Hän saattaa istua ihan tyytyväisenä sylissäni, mutta jos hän jostain syystä vilkaisee kasvojani, hän katsoo minua kuin olisin kissoja kiduttava antikristus ja juoksee karkuun ja piiloon. Aamulla hän tuli sänkyyni jalkopäästä ja kiemurteli peiton alle ihan viereeni nukkumaan. Hän kurnutteli kyljessäni tyytyväisenä puolisen tuntia, mutta sitten hänen ilmeisesti tuli kuuma ja hän laittoi päänsä peiton alta pois. Hän katsoi minua ilmeellä ”my eyes, oh god my eyes” ja sitten häntä vietiin! Löysin hänet vasta tunnin kuluttua sähköhellan takaa! Ei tee hyvää itsetunnolle! :D

Muutenkin, olen menettämässä otteeni kissoihin. Olen aina pitänyt kissoista ja kissat ovat aina pitäneet minusta. Saan kiinni vaikka kuinka villin kissan, enkä ollut ennen tavannut kissaa, joka ei pidä minusta. Mutta nyt… Äidin kissa tosiaan käyttäytyy todella kummallisesti minua kohtaan, mutta myös muutama uusi kissatuttavuus on päättänyt, ettei pidä minusta. Niin ei ole oikeasti käynyt koskaan ennen, joten olen alkanut ihan tosissani miettimään, että onko jokin muuttunut minussa laihtumisen mukana. Vaikka jonkinlainen aineenvaihduntaan liittyvä juttu, joka muuttaa hajua? Onko se mahdollista? Olen joka tapauksessa todella onneton, etten enää ole kaikkien kissojen sankari! :(

Mutta, nyt pitää mennä vielä tekemään lisää ulkotöitä. Hyvää talvista viikonloppua! :)

4 kommenttia:

  1. No huh tuo altaan tyhjennys. Kylmä päivä ollut kyllä. Toppavaatteissa minäkin tein pihahommia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se oli tosiaan aika hyytävää puuhaa! Jotenkin ihan outoa, että yhtäkkiä on näin kylmä, kun ihan juuri oli vielä liian lämmintä syksyksi!

      Poista
  2. Lämpenevää on taas luvattu. Tsemppiä sekä laihdutukseen että syystöihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saisi kyllä tulla jo lunta! :) Kiitos! :)

      Poista