tiistai 22. lokakuuta 2013

Takki?

Olen tosiaan kuumeisesti yrittänyt löytää uutta villakangastakkia, mutta tänä vuonna valikoima on poikkeuksellisen pieni. Tai ainakin minusta tuntuu, että muina vuosina olen himoinnut jos jonkinlaista takkia, mutta olen ollut liian lihava niitä ostaakseni ja nyt kun ostaisin, en löydä sopivaa. Silloin Keski-Euroopassa asuessani näin siellä sellaisen vanhan roosan värisen villakangastakin, joka jäi mielikuviini elämään täydellisenä villakangastakkina(todennäköisesti olen nyt jo mielikuvissani yhdistellyt siihen kaikkien ikinä näkemieni takkien parhaat piirteet, eikä se ollut ollenkaan niin täydellinen, kuin kuvittelen), jonka vertaista yritän etsiä. Realistina tyytyisin harmaaseenkin takkiin, mutta niitäkään ei tänä vuonna ole liiaksi tarjolla. Lähinnä on mustia ja tummansinisiä, jotka ovat liian tummia minulle, koska minulla on tummat hiukset, mutta verrattain kalpea iho. Jotkut näyttää hyvältä rekillä, mutta sitten ovatkin ihan katastrofi päälläni. Näin henkkamaukalla takin, jossa oli todella hienot saumat ja muutenkin se oli ihan kiva, mutta en vain saanut aseteltua sitä kaulusta niin, että olisin nähnytkin sieltä jotain! Näytin päättömältä kanalta! :D 

Ainoa, mistä tavallaan pidin ja joka oli kaiken puolin ok, oli tämä takki




































Pidin siitä takaa ja sivuilta ja se loi vyön avulla illuusion vyötäröstä, mutta edestä se näyttää vähän nuhjuiselta ja vanhanaikaiselta. Ja se on aika pitkä, mietin, että tekeekö se minut hobbittin näköiseksi... Tuossa kuvassa se muuten näyttää sellaiselta 1800-luvun poliisintakilta, joita aina välillä näkee telkassa, mutta kun sitä ei napita leukaan asti, se on ihan kiva. En tosiaan tiedä... Toppatakissa minulla on jotenkin teini olo, kaipaisin jotain vähän aikuisempaa, mutta onko tämä sitten jo tanttamainen? Se oli lämmin ja istui hyvin ja oli mukava päällä, joten... Jos en muuta löydä, ehkä ostan sen... Mitä mieltä olette? 

Minulta on usein pyydetty vaatepostausta ja olen parhaani mukaan yrittänyt saada sitä aikaan, mutta olen niin kriiittinen, ettei siitä ole tullut mitään, kun en muka ole onnistunut löytämään juuri täydellisiä kuvia kuvaamaan vaatemakuani täsmällísesti. Nämä vaateasiat on näköjään vakava juttu minulle. :) Olen keräillyt kuvia kansioon ja sitten poistanut niitä, mutta vaatepostauksen ollessa edelleen puolitiessä, ainoastaan yksi kuva on pysynyt kansiossa. 


Ratkaisijaa katsovat varmaan tunnistavatkin takin tai ainakin naisen. Tämä on Ralph Laurenin muutaman vuoden takaisesta mallistosta, maksoi noin tonnin, eikä sitä enää edes saa mistään. Ei sillä, että olisin voinut/raaskinut tonnin takkia edes ostaa. (Tai että sitä olisi koskaan valmistettu minulle sopivassa koossa) Mutta joka kerta, kun näen sen tv:ssä, tunnen syvää kateutta. Aivan ihana! 

Muuten olen ehkä aika hakoteillä vaatemakuni suhteen, en edes tiedä, onko minulla vaatemakua! Kun on vuosia ostanut vaatteet sillä perusteella, että jos jokin vain mahtuu, ei ole ollut varaa pohtia värejä ja leikkauksia ja tyylejä. Tykkään pinkistä ja vaaleanpunaisesta ja valkoisesta, en tykkää mistään sekamelskasta, pidän vain harmaista ja mustista housuista, rakastan hameita, trenssit ja villakangastakit ovat minusta kauniita, samoin paitapuserot, joita minulla on noin miljoona, käytän aina eriparisukkia, kengät ostan edelleen periaatteella "josnesopiijalkaan", minulla on paljon huiveja ja sukkia ja yöpukuja... Ja vasta totuttelen käymään vaatekaupoissa ja ostamaan vaatteita. Ehkä minulle kehittyy jonkinlainen tyyli tai vaatemaku jossain vaiheessa. Toivottavasti hyvä! Ainakin minulla on kallis maku, melkein poikkeuksetta vaate, josta pidän, on yksi kaupan kalleimmista. Niin oli kuulemma jo lapsena. Mutta, yritän edelleen saada aikaan kunnollisen vaatepostauksen. Olen myös harkinnut esitteleväni lempivaatteeni, mutta sitten ajatellut, että joku ehkä tunnistaisi minut niiden perusteella... No, joka tapauksessa, vaatepostaus on suunnitteilla ja ihan varmasti joskus tulossakin. Sitä odotellessa joudutte tyytymään näihin kahteen takkiin. :)

Nyt olen jo ihan puolinukuksissa, joten pakko mennä sänkyyn! :) Hyvää yötä! :)

Ai niin, piti vielä kirjoittaa, että kauppojen sovituskopit on jänniä paikkoja, kun niissä ne peilit on niin, että näkee itsensä vaivatta joka kulmasta ja usein jää vain tuijottamaan, että tuoltako minä näytänkin... :D Ei sitä arjessa näe omaa ahteriaan suoraan edessään... Mikä on kyllä suuri helpotus ja tahdon tässä samalla esittää pahoitteluni kaikille, jotka ovat perässäni kulkeneet... Näin leikatulle/laihtuneelle ne ovat erityisen mielenkiintoisia paikkoja, koska on niin utelias näkemään mahdolliset muutokset ja kehonsa nykytilan. Puolet takin sovitusreissustakin kului siihen, kun yritin muistaa, mikä sen linnun nimi on, millä on tyhjä pussi leukansa alla, johon se säilöö silakoita. Minä en aio säilöä silakoita, mutta pussi minulla näköjään olisi siihen tarkoitukseen nykyään...

10 kommenttia:

  1. Tarkoitiko pelikaania... :) Minulla suurin ongelma on, että en vain jostain syystä tykkää yhdestäkään kaupassa olevasta vaatteesta. Tai sitten kun löydän mukavan, on se käsivarsista ja kainaloista aivan liian tiukka, vaikka koko olisi muuten ihan sopiva. Siis allit haittaavat. Tai sitten vaate on liian kalllis.

    Joskus ajattelen, kun tarvitsen vaikka takin, että ostan sen, mikä milellyttää. Maksoi mitä maksoi. Mutta en vain ole löytänyt sopivaa. Minä haluan, että vaatteissa on joku juju, joka miellyttää minua. Nyt olen kulkenut college-hupparilla, vaikka pakkasia on pidellyt. Eli palaan ainakin 8 vuotta vanhaan toppatakkiini. Joka on muuten kokoa 38 ja on palvellut minua kaikki nämä vuodet...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tosiaan! :) Minunkin on aika vaikea löytää ihan täydellisiä vaatteita, aina on jotain vikaa, enkä mielelläni käytä rahaa mihinkään, mikä on vain vähän sinnepäin... Käsivarret on minullakin ongelma, koska nykyään joudun suunnilleen tunkemaan ne hihoihin! :/ Ne on kyllä pakko leikata jonain päivänä.

      Se on vielä niin hassua, että kun menee ostamaan vaikka juuri takkia, niin silloin löytyisi muita vaatteita, mutta ei takkia! Minullakin on kyllä toppatakki, mutta se on musta ja minusta vähän mauton. En ole edes ostanut sitä itse, mutta paremman puutteessa käytin sitä jo viime vuonna. Mutta kenties ostan tuon Stockmannin takin, se on ainakin ihan ok.

      Poista
  2. Tyylisi kuulostaa minusta melko klassiselta ja voisiko sitä kuvailla jopa toimistotyyppiseksi pukeutumiseksi. Paitapusero, hame / suorat kangashousut, trenssi tai muu istuva ei niin rento takki. Minusta sinulla selkeästi on jokin tyyli :D

    Koitappa muuten repäistä ja mene lindexille vaikkapa kokeilemaan farkkuja! Itse olen nyt ostanut muutamat tiukkalahkeiset joissa kuminauha vyötäröllä ja juurikin lindexiltä. Ovat mukavat ja joustavat päällä sekä antaa vähän erilaista ilmettä tyylilleni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ehkä joo... Pidän kyllä sellaisesta hyvin virallisesta jakkupukutyylistä ja muutenkin vähän asiallisemmasta pukeutumisesta. Ehkä se sitten on minun tyylini! :)

      En ole käyttänyt farkkuja vuosiin, enkä oikein tunnu enää kaverustuvan niiden kanssa... Minulla on yhdet, mutta käytännössä en käytä niitä koskaan. Puen ne joskus päälleni, mutta ennen kuin lähden mihinkään, olen jo riisunut ne. En tiedä, mikä siinä on... Mutta voisin toki yrittää... :)

      Poista
  3. Tuo harmaa villakangastakki on miusta tosi hyvännäköinen! Miulla itselläni on sellainen Prismasta pari vuotta sitten ostettu tylsä musta villakangastakki, jossa pelkään kieltämättä näyttäväni vähän tantalta. Näinköhän se mahtuu enää päällekään, kun maha tuntuu vain kasvavan, vaikka mitä tekisin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin se on kyllä aika kiva... Mustia on nyt saatavilla, mutta musta ei oikein sovi ihooni. Se on muuten ihan kamalaa, kun ei mahdu johonkin vaatteeseen, johon ennen mahtui! Tuttua minullekin! :/ Mutta ei nyt vielä ole hirveän kylmä, joten ehdit pudottaa muutaman kilon ja sitten se onkin jo liian iso! :)

      Poista
  4. http://www.zalando.fi/naisten-villakangastakit/ Entäs tämä sivusto? Tuolla olisi vaikka minkälaisia villakangastakkeja, harmaitakin ja värikkäitä :) Ilmainen postitus & palautus, jos pelkäät väärää kokoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolla olisikin kyllä aika suuri valikoima... Hmm... Olen huono ostamaan netistä, koska ne vaatteet näyttää aina ihan erilaisilta, kuin kuvittelin, mutta... Katsotaan! Kiitti! :)

      Poista
  5. Entä Ellos? Niiden laatu on usein aika paskaa, mutta välillä löytyy helmiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä tosiaan olisi muutama ihan kivannäköinen vaihtoehto. Niin kuin oli zalandollakin... En tosin olet tottunut ostamaan vaatteita netistä, mutta saahan ne aina palautettua. :)

      Poista