torstai 5. joulukuuta 2013

Blogihaasteita

Haasteen säännöt:

1. Kiitä antajaa ja linkitä bloggaaja, jolta haasteen sait
2. Vastaa annettuihin kysymyksiin
3. Keksi 11 uutta kysymystä, jotka haluat antaa seuraavalle
4. Valitse viisi blogia, joilla on alle 100 lukijaa ja kerro se heille jättämällä kommentti heidän blogiinsa.

Haasteen sain Leealta, kiitos! :)

Ja ne minun kysymykseni...
1. Onko elämäsi sellaista, kuin pienenä kuvittelit?
Voi ei tosiaan! :D Minun piti olla lääkäri ja minulla piti olla kolme tytärtä ja minulla piti olla kaunis oma talo. Nolla kolmesta saavutettu. :)

2. Mitä ammattia arvostat vähiten?
En tiedä, voinko sanoa noin... Arvostan sitä, että elättää itse itsensä(mitä en voi tällä hetkellä sanoa itsestäni) ja vaikka tietysti arvostan jotain ammatteja enemmän, kuten lääkäreitä ja juristeja, en tiedä, että onko sitten jokin, jota arvostaisin vähemmän... No, ehkä kun jotkut ihmiset leveilee, että eivät tee mitään, että nostavat palkkaa netissä pyörimisestä, niin sellaista en kyllä pahemmin arvosta. 

3. Asuuko joulupukki Napapiirillä vai Korvatunturilla?
Korvatunturilla tietysti! Höh! 

4. Laitatko aterimet astianpesukoneeseen kahva vai "suupää" ylöspäin?
Meillä on siinä sellainen ristikko, ettei niitä saa sinne kuin yksinpäin eli kahva alaspäin.

5. Paljonko lainaa on PALJON?
Riippuu siitä, että mitä lainaa se on. Luottokorttivelka johonkin ihan turhaan on kuitenkin aivan eri asia kuin asuntolaina. Olen perinyt äidiltäni kammon velkaa kohtaan, jos olisin ollut järkevä, olisin ostanut (äitini takaamana luonnollisesti) asunnon jo nuorena ja maksanut sitä vuokran sijaan, varsinkin, kun joskus lukioaikoina, jolloin ajatus kävi mielessä, olisin saanut haluamani asunnon moninkertaisesti halvemmalla kuin nyt... Eikä minulla ole luottokorttia, eikä tule koskaan olemaan. Mikäköhän olisi sellainen kynnys, jota en olisi valmis ylittämään edes asuntolainana, joka mielestäni on ainoa järkevä laina... Ehkä satatuhatta? Tosin jos olisi perhe, niin ei sillä kovin isoa asuntoa saa, mutta sitten olisi myös toinen aikuinen maksamassa sitä velkaa. Mutta yhdelle ihmiselle, 100 001 euroa on PALJON! :) Mutta jos se on velkaa jostakin, josta ei sitten myös omista jotakin, kuten taloa, niin sitten jo muutama tonnikin on kyllä minusta aika paljon. 

6. Olitko kiusaaja , kiusattu vai seinäruusu?
Kaikkea kolmea. Kiusattu ja seinäruusu nyt ainakin, mutta kuulemma yhtä tyttöä kiusasin (eli riitelin hänen kanssaan, piste. Ja häntä "kiusasi" myös ihminen, joka ei ollut koskaan sanonut hänelle sanaakaan, joten en ihan kiusaajaksi kuitenkaan itseäni laske. )

7. Mistä saat virtaa lähteä urheilemaan?
Ööh? :D Tuota... Joo. :D

8. Iphone, Nokia, Samsung vai mikä?
Haluaisin iPhonen, harkitsen tyytymistä Samsungiin, omistan Nokian. :)

9. Mitä elokuvaa suosittelet minulle?
Hmm... No kun sanoit eilen, ettet tykkää jouluelokuvista, niin suosittelen sinulle Love, Actually -joululeffaa, josta sekä minä että Darling tykkäämme. :) 

10. Katsotko Linnanjuhlat?
En katso. 

11. Koska keski-ikä alkaa?
Riippuu vähän ihmisestä, mutta siinä noin 45 - 50 tienoilla... Jos siis eliniänodote on Suomessa vajaa 80, niin sittenhän se olisi hiukan aiemminkin, mutta tykkään ajatella, että oma keski-ikäni on vielä kaukana... :D


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sain myös aiemmin Jenniltä haasteen, jossa piti kertoa 11 asiaa itsestään. Kiitos siitä! :)

Koska jo valmiiksi olen kertonut kaiken itsestäni, nämä ovat aina vähän haaste(haaste, joka on haaste?), mutta... 

1. Joudun joulun jälkeen hankkimaan uudet silmälasit, vaikka vannoin, että seuraavan kerran, kun tarvitsen uudet, minulla olisi rahat leikkaukseen. No, ei ole. Olen alkanut siristelemään silmiäni ja lukemaan mitä uskomattomampia asioita erilaisista kylteistä, joten lasit on saatava. :)

2. Valitsin värin perusteella itselleni joululahjaksi tabletin. Ketä muka jotkut tekniset ominaisuudet edes kiinnostaa... 

3. Ikävöin kissoja ihan hirveästi ollessani omalla asunnollani ja joka kerta, kun menen kotiin, he näyttävät minusta jotenkin muuttuneen kovasti tässä neljän päivän kuluessa... :D He taitavat olla ihan kyllästyneitä minuun, kun koko ajan silittelen ja hellin heitä ja pyydän heitä tulemaan syliin istumaan. :) 

4. Olen käyttänyt vanhempieni joululahjoihin aika suuren summan rahaa jo vuosia. Se on tavallaan minulle vähän kuin hyvitys muista puutteistani ja joulun aikaan tunnen paljon vähemmän syyllisyyttä kuin yleensä.

5. Kuulun myös aivan ehdottomasti niihin sekopäihin, jotka ostaa lemmikeilleen joululahjoja ja vielä odottaa kattien vilpittömästi ilahtuvan niistä lahjoistaan. :) Koira tosin kyllä on niin innoissaan saadessaan paketteja ja uusia leluja, etten kestäisi hänen pettymystään, jos en olisi hankkinut mitään. Tänä vuonna hän saa ison pehmokrokotiilin ja pehmolehmän, sekä jouluisia puruluita. Kissoille ostan/(teen?) leikkitunnelin ja maitonappeja. :) 

6. Mietiskelen, että jokohan olisi aika lopettaa herkkulakko. Tosin olen kyllä tässä syksyn aikana syönyt esimerkiksi leivonnaisia ja satunnaisen tarjotun karkinkin, mutta muutama jouluksi ostamani pätkis tuossa pöydällä houkuttelee minua kovasti... Tosin sillä keinolla ei kyllä pysytä lievässä ylipainossa. 

7. Olen tainnut päästä postikammostani, mutta pelkään yhtä sähköpostitiliäni. Minulla on erillinen sähköposti kaikkeen viralliseen, mutta hädin tuskin uskallan tarkastaa sen. Ja puhelinta olen alkanut pelkäämään yhä enemmän. Varsinkin, kun lehtimyyjät soittavat ihan koko ajan, vaikka tekisin mitä! Ja he soittavat nykyään ihan satunnaisesti, minulle on muun muassa tarjottu kaikenlaista lapsilleni ja yksi kysyi, olenko huolissani sairastumisesta eturauhassyöpään!! Vakuutuksen olisin saanut, mutta en ollut huolissani... Ja aina se sama aloitus; te olette olleet meidän hyvä asiakas jo vuosia... Enpä oikein usko... 

8. Pelkään edelleen mandariineja... Olen tosin edistynyt... 

9. Näin viime yönä sellaista unta, että lensin tahallani kuumailmapallolla(jossa ei ollut koria, vain ne nauhat) sellaiseen valtavaan myrskyllä syntyvään vesipyörteeseen ja se oli aivan mieletöntä! Viileä vesi roiskui kasvoilleni ja en muista, milloin minulla olisi ollut niin hauskaa! :D

10. Tein ne Pisan matikantehtävät, joista on vaahdottu viime päivinä ja niihin meni noin viisi minuuttia. Jos niihin ei yläasteikäiset ihan oikeasti osanneet vastata, niin sitten hyvä peruskoulutuksemme todella on pulassa...  Minä en nimittäin edes ole hyvä matikassa. Vai oliko ne kuudesluokkalaisille ettei ysiluokkalaisille? 

11. Aloin nyt ihan oikeasti miettimään, että onko jotain, mitä en olisi kertonut. Olen alittanut riman oikein reilusti bloggaamalla vessassakäynneistäkin, joten ei kauheasti ole tainnut jäädä kertomatta! :D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Haastan molempiin haasteisiin kaikki bloggaavat lukijani, joiden blogi on nuorempi kuin 1-vuotias! :) 

Kerro siis 11 valinnaista faktaa itsestäsi ja vastaa 11 kysymykseen, jotka ovat; 

1. Olisitko mieluummin kaunis kasvoiltasi, mutta lihava, vai ruma, mutta upeavartaloinen?
2. Jos saisit tietää, ettet tule koskaan laihtumaan, miltä se sinusta tuntuisi? Jos et ole ylipainoinen, niin miltä ajatus lihomisesta sinusta tuntuisi?
3. Pelkäätkö jotain eläintä?
4. Onko sinulla mitään muuta outoa fobiaa?
5. Onko sinulla suosikkielokuvaohjaaja?
6. Tv -sarjat vai leffat?
7. Uskotko, että Iran valmistelee ydinaseita?
8. Kuulutko niihin ihmisiin, jotka aikuisinakin pitää nenästä kiinni mennessään veden alle? :)
9. Mikä on omituisinta, mitä olet syönyt?
10. Onko hiustesi väri sinulle tärkeä asia?
11. Suosittele lukijoillesi muutamaa uutta blogia luettavaksi. 

20 kommenttia:

  1. Kerro minulle esimerkki rumasta ihmisestä, joku julkisuuden henkilö?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, en tiedä uskallanko sanoa kenestäkään niin ilkeästi, jos vaikka joku googlettaa nimensä ja pahoittaa mielensä! No, tänään luin vanhaa lehteä ja siinä oli Mari Perankoski... Hän ei ole läheskään yhtä ruma kuin minä, mutta ei hänen kasvojaan kyllä voi kauniiksi sanoa. Ja aina kun näen Greyn Anatomian mainoksen, en voi olla miettimättä, että miten se tumma kiharatukkainen aasialaisen näköinen näyttelijätär on päässyt suosittuun tv-sarjaan, vielä Jenkeissä... Olenko ihan hirveä, olisiko tähän pitänyt antaa jokin diplomaattinen vastaus? :) Mutta ihan vilpittömästi, he ovat ihan ok molemmat minuun verrattuna.

      Poista
    2. Et ole lainkaan hirveä, vaan olet rehellinen ja mä olen ainakin tyytyväinen ettet vastannut mitään "kaikki ovat kauniita omalla tavallaan" -liibalaabaa. MUTTA: Mari Perankoskihan on tosi nätti, joten voisiko olla, että jonkun mielestä sinäkin olet kaunis vaikket itse niin ajattelekaan? :)

      Poista
    3. En ole koskaan katsonut Greyn Anatomiaa, täytyi googlettaa. Tarkoitatko Sandra Oh -nimistä näyttelijää? Ja Perankoski on mielestäni kaunis, ainakin niissä kuvissa mitä itse netistä löysin.

      En edelleenkään ymmärrä ruumuuden määritelmääsi. Onko ihminen kaunis, vain jos hänellä on täydellisiksi määritellyt kasvonpiirteet, täydellisen virheetön iho ja vartalo? Silloinhan pidät suurinta osaa maailman ihmisistä rumina. Minäkin olen sinun ajattelutavallasi äärettömän ruma. Surullista.

      Poista
    4. Darling; No, eivät kaikki ole kauniita millään tavalla. :)

      Ei se ole mahdollista, kyllä minä olen niin rujon näköinen. Ja tosiaan olen saanut siitä kuulla niin paljon, että ei se nyt mikään salaliitto ole sinua vastaan.

      Vadelma: Joo, tarkoitin.

      Minun silmissäni suurin osa ihmisistä on ns. tavallisia. Siihen mahtuu sitten niitä, jotka ei pahemmin erotu seinästä aina nätteihin saakka. Sitten on pikkuinen osa varsinaisesti kauniita ja pikkuinen osa varsinaisesti rumia. Ei minulla ole tästä mitään määritelmää, jotkut nyt vain näyttää hyvältä ja jotkut ei. Kun tarpeeksi moni on samaa mieltä, ihminen on yleisesti ottaen joko tavis, kaunis tai ruma. Enkä usko, että pitäisin sinua rumana, kuitenkin niitä molempia ääripäitä on aika vähän. Ja; Suomessa asuvana tietäisit kyllä, jos olisit, olisit saanut kuulla siitä niin monta kertaa, ettei olisi jäänyt epäselväksi. Ei siis huolta! :)

      Poista
    5. Niin ja, tarkoitan yleensä kauneudella vain kasvoja(kasvonpiirteitä), hyvä kroppa on sitten asia erikseen.

      Poista
    6. Vielä sekin, että taviskategorian sisässä näkyy juuri se henk.koht mielipide, että minkä asteiseksi tavikseksi kuka sitten sijoittaakin. Mutta kauniisiin tai rumiin kuuluvista ollaan suurimmaksi osin yhtä mieltä. Aina nyt tietysti on joku, joka on eri mieltä, mutta enemmistö on samaa mieltä. Mutta ei sielläkään niin, että joku pitäisi rumaa kauniina ja päinvastoin, vaan niin, että joku voi pitää sitä rumaakin vain ei seinästä erottuvana ja kaunista vain nättinä.

      Ja tämä on nyt tietysti vain minun mielipiteeni, joten älkää kukaan loukkaantuko. Ainoa, minkä tiedän varmuudella, on se, että omasta mielestäni olen ruma, moni on sanonut minulle, että olen ruma ja kukaan (äitini poislukien) ei ole koskaan sanonut mitään positiivista ulkonäöstäni, (paitsi hiuksistani). Joten, kyllä minä olen ruma. :) Ja se on ihan ok. :) Haluan vain, että jonain päivänä en enää ole ruma JA LIHAVA! :)

      Poista
    7. No, en tietenkään voi väittää vastaan että minusta olet kaunis, koska en ole nähnyt kuvaasikaan, mutta varmaan muistat kun lisäsit tänne blogiin kuvan silmästäsi kun olit käyttänyt ripsiseerumia. Niin eikös se kerännyt aika paljon kehuja. Kauniit silmät pelastavat jo paljon, Mutta nyt lopetan tämän vänkäämisen :)

      Poista
    8. Kyseinen näyttelijä ei myöskään ole minusta millään tavalla ruma. Personallisen näköinen kyllä. Mutta kai hän on rumakin, kun sinä niin sanot. Minäkin olen kai huora ja narkkari, kun toiset ovat niin sanoneet. (Vaikka en koskaan mitään niihin liittyvää tehnytkään.) Jopa äitini sanoi minua jälkimmäiseksi.

      Ihmiset näkevät asioita ja ihmisiä eritavoin. Minusta maailman kauneimmiksi luokitellut ihmiset eivät ole maailman kauneimpia. Mielestäni esiimerkiksi hörökorvat ovat ihanat, harmi, ettei minulla ole sellaisia. Esimerkiksi Tegan Quin ja Bridie Carter ovat minusta maailman kauneimpia ihmisiä.

      Minullakaan ei ole tarkoitus loukata, en vain ymmärrä tätä rumuus-asiaa! :D

      Poista
    9. Niin, mutta pitää huomioida lukijoideni kohteliaisuus/kiltteys. :)

      Vadelma; Huoraamisesta tai huumeidenkäytöstä ei voi tietää sataprosenttisena faktana kuin ihminen itse, ulkonäköään taas ei voi salata ollenkaan. Tai no, ehkä jollain valepuvulla, mutta tajuat pointin.

      En tosiaan halua loukata ketään, mutta minua on sanottu rumaksi noin 11-vuotiaasta saakka ja omastakin mielestäni minä olen ruma. En oikein tiedä, että mitä minun sitten pitäisi ajatella... Että päinvastaisista todisteista huolimatta en ehkä sittenkään ole ruma? Se ei ole kovin todennäköistä... Eikä se nyt ole edes sellainen asia, mitä istuisin itkemässä täällä päivästä toiseen, mutta siksi olen siitä täällä kertonut, koska se on osa itseäni ja olen halunnut antaa itsestäni niin realistisen kuvan kuin vain anonymiteetin säilyttäen pystyn. Antaisin väärän kuvan arjestani ja mahdollisuuksistani elämässä, jos en kertoisi, että minulla on rumat kasvot. Ja se on tavallaan kai minusta niin oleellista, koska ne ovat ne kaksi asiaa, joista olen läpi elämäni saanut kuulla toistuvia kommentteja, rumuus ja lihavuus. Joten oletan, että se sitten minussa on se hallitsevin piirre, muiden mielestä.

      Poista
  2. Vaihdoin juuri HTC:n Samsungiin ja voin kyllä suositella. Ostin Samsung Galaxy Trendin (99€) ja tykkään kovasti. Epäilen suuresti, että olet itse suht normaalin näköinen ja tarkastelet itseäsi ja kasvojasi ja kallonmuotoasi liian kovalla kädellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ok, pitää harkita. Kiitti! :) Onkos niitä pinkkejä? :D

      En kuitenkaan itse vain yhtenä kauniina päivänä päättänyt, että olenpas ruma, vaan sain kuulla siitä niin paljon muilta, että sen tuloksena aloin edes kiinnittämään siihen huomiota. Joskus ennen, lapsena, en muista ajatelleeni kerta kaikkiaan mitään ulkonäöstäni. Vasta, kun minua alettiin sanomaan rumaksi, aloin edes sillä mielellä katsomaan peiliin. Jos ei ole kyseessä jokin kansallinen salaliitto minua vastaan, niin kyllä minä olen ruma. :D

      Poista
    2. Ei ole pinkkinä. mustana ja valkoisena vain mutta äkkiäkös kuoret taikoo eriväriseksi :)

      Poista
    3. Se on kyllä vakava puute. :D Mutta voisin spraymaalata ne... :)

      Poista
  3. Minunkin mielestäni Sandra Oh on nätti, tai sanosinko "attractive". Hän on sitä paitsi hyvä näyttelijä! Se toinen nainen, Mari jotainjotain on mielestäni vulgääri jotenkin. Mutta nätti..
    -Annis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkö? No, minun silmissäni hän ei kyllä ole... :) Hänen näyttelijäntaidoistaan en osaa sanoa, kun en ole nähnyt häntä kuin mainoksissa. :D

      Poista
  4. En oikein ymmärrä tuota kauneusobsessiota (mitä maailmalla liikkuu). Jotenkin kaikkien pitäisi olla niin superextrahyvinhoidettuja, kaiken pitää olla niin tiptop-hampaat, hiukset, kynnet, ripset, ihon väri jne jne. Minusta sellainen obsessio omaa kehoa kohtaan on uberpinnallista ja aivan turhaa. Olisin tietysti itse hoikempi enkä halua rupsahtaa totaalisesti liian aikaisin mutta ilon, elämänilon, löytää oikeista asioista eikä kauniista pinnasta. Jees..
    -Annis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta jos näyttää hyvältä, ihmiset yhdistää positiivisia ominaisuuksia, kohtelee paremmin, saa parempaa palkkaa, jotkut voi jopa tehdä uran ulkonäkönsä avulla; mallit ja näyttelijätkin. Mutta ihan liian pitkälle siinä on kyllä menty, kun jotkut on valmiita tekemään ihan mitä vain, riskeeraamaan terveytensäkin! Ja parhaan näköisilläkään se ei kestä. Minulla ei siis vanheneminen tule tekemään minkäänlaista muutosta! :D

      Poista
  5. Joo mutta ihmisen karisma on niiiin paljon tärkeämpi kuin se, että hänellä on klassisen kauniit kasvot. Ja "näyttää hyvältä"-skaala on laaja. Olisi tietysti ollut mukavaa jos olisi ollut kaunis ja omata hyvän, terveen itsetunnon (ne tuskin kuuluvat yhteen automaattisesti, kauniillahan on samat traumat kuin muilla) mutta jossain vaiheessa kannattaa vain hyväksyä, että on mikä on. Tiedätkö mallin nimeltä Ninja Sarassalon-hänellä on jännät kasvot. "aasialaiset" silmät ja on mielestäni tosi upea! Upeampi kuin Nina Kurkinen joka on enempi klassinen kaunotar. Vaikka Kurkinen on kauniimpi varmaan useimpien mielestä.?? Ehkä..
    -Annis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä, en tiedä... Minusta ulkonäöllä on ihan liian paljon merkitystä, eikä sille oikein mitään voi. Sen kanssa on vain elettävä.

      Minä ehkä enemmän pidän juuri klassisesta kauneudesta, mutta on Ninja Sarasalokin ihan hyvännäköinen. Hän on vain aika erikoisen näköinen. Mutta en minä häntä missään nimessä rumana pidä. :)

      Poista