maanantai 2. joulukuuta 2013

Läskien joulukalenteri, luukut 2 ja 3

Koska ainakin täällä on aivan hirveä ilma, etsin youtuubista jumppavideon, jonka minäkin pystyn suorittamaan ilman epätoivoa tai lamppujen rikkomista. Tämä on siis luukun kaksi liikuntasuoritus ja sen voit tehdä joko kerran tai useamman kerran, oman mielen/tarpeen/jaksamisen mukaan. Se sopii tuohon kävelyteemaan, josta eilen aloitimme. 




Huomiseksi ajattelin tehdä jonkinlaisen portaisiin liittyvän luukun, koska olen monta kertaa ajatellut, että reisieni ja takapuoleni takia minun täytyisi alkaa kiipeämään portaita. Minun asuinkaupungissani on paljon tarkoitukseen soveltuvia ulkoportaita ja koska asun kerrostalossa, voin mennä tuonne rappukäytäväänkin kiipeämään, joten kaupungissa asujat varmasti löytävät portaat kiivettäväkseen. Jos lähelläsi ei ole sopivia portaita, niin jonkinlainen matala jakkara tai ulkona puunrunko soveltunee tarkoitukseen. 

Minun asuntooni on matkaa 72 porrasta (laskeminen saa aina niiden nousemisen tuntumaan kevyemmältä), joten ajattelin kiivetä ne ainakin viidesti(ja katson sitten, miltä se määrä tuntuu). Tavoitteeni siis on 350 kiivettyä porrasta tai askelta, mutta määrää saa taas muuttaa. Eikä niitä tarvitse kiivetä kerralla, joten voitte vaikka jättää hissit käyttämättä huomenna ja sitten illalla katsoa, montako porrasta tarvitsette vielä lisää. 

Aloin muuten eilen illalla melkein panikoimaan, että mitä jos minä nyt tuotan hirveän pettymyksen, enkä osaakaan keksiä mitään mielenkiintoisia liikuntajuttuja! Pitäkää siis odotukset alhaisina, minulla ei ole kovin hyvää mielikuvitusta! :D 

Mutta nyt liikkumaan. Yritän tästä lähtien laittaa nämä jo edellisenä päivänä, niin sopivat paremmin erilaisiin aikatauluihin. :)

7 kommenttia:

  1. Okei, no tämän luukkutehtävän voin huomenna tehdä (tietysti nimenomaan HUOMENNA...). Porrastehtävää kannatetaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä! Näitä voi tosiaan tehdä oman mielen mukaan, eikä kannata odottaa kauhean mielenkiintoisia juttuja! :D

      Poista
  2. Mä asun maantasalla. En siis pysty osallistumaan porrasjuttuun ;) en niin mitenkään ;))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä sinne asuntoosi johda yhtä ainoaa rappusta? :D Onpas tosiaan tasaista, mutta ei sitten kyllä voi mitenkään osallistua! :D

      Poista
  3. Jes. Tällaista blogia olen etsinyt koko aamun, lisäsin sinut blogilistalleni :)

    T. Excited about life (findmywayup.blogspot.fi)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiva! :) Liityin lukijaksesi tuolla bloglovin'issa. :)

      Poista