torstai 19. joulukuuta 2013

Läskien joulukalenterin 20. päivä ja vallaton hame

Viimeinen tilaisuus joulushoppailla! Valitse mahdollisimman kiireinen aika ja mene kauppaan. Rynni liukuportaita ylös väärään suuntaan ylös kyynärpäitäsi apuna käyttäen! Taistele kynsin hampain viimeisestä kolhiintuneesta kahvikonepakkauksesta, halusit sen tai et! Ajatus on tärkein!  Jos sykkeesi ei vähintään tuplaannu, et taistele tarpeeksi aggressiivisesti. Jos nyt kuitenkin olet jo ostanut kaikki tämän vuoden joululahjat, voit suorittaa päivän liikunnan myös naruhyppimällä. Kuulemma 10 minuuttia hyppelyä vastaa kolmen vartin juoksua. Koska ainakaan meilläpäin ei ole enää lunta, eikä jäätäkään, voit mennä ulos hyppimään. 

~ ~ ~

Sain juuri äsken lahjat paketoitua, huomenna pitää jatkaa siivoamista. En koskaan silloin lihavampanakaan kokenut, että painoni mitenkään haittaisi arjessa, mutta nyt olen huomannut, ettei koko päivän siivoaminen tunnu enää missään. Ennen jalat ja selkä olivat illalla kipeät tai ainakin väsyneet, mutta nyt ei tunnu mitään. Samoin olen jo aiemmin huomannut, ettei portaissa enää tule sellaista kuolen ihan juuri -tunnetta. Yksi kielikurssi järjestetään paikassa, jonne joutuu kiipeämään monta kerrosväliä ja saan lapsekasta iloa siitä, että moni muu on ihan punainen ja hikinen ylös päästessään, kuten minäkin ennen, mutta nyt minä olen ihan ok. Kai minulla on enemmän lihaksia, kun olen tottunut kanniskelemaan mukanani kymmeniä ylimääräisiä kiloja. Se on käytännössäkin kiva muutos, koska minua aina hävetti ihan hirveästi, kun en jaksanut portaissa samalla tavoin kuin muut. 

Ja ai niin, se hame... Päätin pitää sen ja olen jo uskaltautunut käyttämäänkin sitä. Kävin ensin harjoitukseksi Siwassa, mikä sujui oikein hyvin, mutta koska en luonnollisestikaan istuskellut kaupassa, en ottanut huomioon sitä, että se nousee melkoisen ylös istuessa. Kauhukseni tajusin bussissa, ettei ainoastaan sääreni näy, vaan myös hyvän matkaa reisiäni... Ja koska hameessa on liukas sisäpinta liukkaita sukkahousuja vasten, liuin koko ajan eteenpäin penkillä hameen noustessa koko ajan ylöspäin. Onneksi minulla oli pari kassia mukanani, jotka sitten levitin syliini ja toivoin, ettei kukaan huomaisi katsoa heijastustani ikkunasta. :D Mutta kun vaihdoin bussia, jouduin seisomaan hirveässä tungoksessa ja tunsin hameen koko ajan liikkuvan ylöspäin, kuin sillä olisi oma tahto! Ateistiksi harjoitan yllättävän paljon rukoilua hame päällä, joskaan "älä nouse ylemmäs, älä nouse ylemmäs, älä nouse ylemmäs" -hokema ei olisi kummoinen ruoka- tai iltarukouksena, mutta tilanteeseen varsin sopiva. No, selvisin, eikä kukaan mielestäni tuijottanut tai ei ainakaan sanonut mitään, mutta en pystynyt ajattelemaan mitään muuta kuin hamettani! :D Aion kuitenkin kokeilla uudelleen sunnuntaina. Ehkä. :) 

En voi uskoa, että aattoon on neljä päivää! Olen tällä hetkellä aika positiivisella mielellä ja odotan aattoa innolla. Katsotaan nyt, miten se sujuu. Toisaalta minua pelottaa, että kohta joulu on ohi, koska sitten on taas niin hirveän pitkä aika siihen, että on jotain kivaa odotettavaa. Ehkä pitäisi löytää elämäänsä jotain muutakin sisältöä kuin joulu... Joka tapauksessa, yritän nyt vain nauttia joulusta ja toivottavasti mielialani pysyy korkealla. Ihanaa joulun odotusta teille muille! :)


6 kommenttia:

  1. Mulle oli ennen pieninkin fyysinen ponnistus hirveän työn takia. Siivosin aina noin 5 minuuttia kerrallaan ja sitten pidin tauon. Mä karsin silloin pois aivan kaiken mahdollisen arkiliikunnan, joten ihmekö tuo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta ei koskaan silloin tuntunut, etten jaksaisi painoni takia (siis en tietenkään olisi jaksanut vaikka juosta), mutta nyt huomaan, että kaikki fyysinen on helpompaa. Luulen, että olen ehkä keskivertoa vahvempi, koska äitini on aivan luonnottoman vahva. Mutta aika sohvaperuna minäkin kyllä olin... Jos en nytkään mikään himoliikkuja ole. :D

      Poista
  2. Hei olethan huomannut blogisi suosion, muutkin ovat:
    http://news.cision.com/fi/cision-finland-oy/r/cisionin-joulukuun-top-10--blogilistauksen-aiheena-painonhallinta,c9514781

    Jouluiloa + onnea ja menestystä tulevalle vuodelle!

    ts

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Joo, he lähettivät minulle spostia. Tosin olin kyllä aika yllättynyt, kun mielestäni verkossa on niin paljon painoaiheisia blogeja, mutta oletan, että nämä fitness -orientuneet blogit on sitten omassa kategoriassaan. :)

      Kiitos! :)

      Poista
  3. Hienoa että pidit hametta! Se on suht konservatiivinen joten ei pelkoa että saisit mitään negatiivisia katseita. Ehkä jos yhdistäisit sen verkkosukkiksiin !! Hyvää vloppua Suomen Rivierasta :)
    -Annis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bussimatkojen aikana oli kyllä konservatiivisuus kaukana, kun pelkäsin, että takapuoli näkyy! :D Mutta seistessä se ei tosiaan vetänyt puoleensa mitään kummempaa huomiota. Ja edelleen se on minusta kaunis. :)

      Kiitos, samoin! :) Täällä sataa ihan kaatamalla vettä! :/

      Poista