torstai 12. joulukuuta 2013

Uusi punnituspäivä ja 12. luukku

Olisi ihan hirveä kiusaus vaihtaa viralliseksi punnituspäiväksi torstai, koska painoni on aina alimmillaan torstai-aamuna. Oletan sen liittyvän siihen, että kotona syön ehkä hiukan eri tavalla ja varsinkin juon eri tavalla. Tänään siis 82,8 kg. Se alkaa kuulostaa jo aika kivalta. Onhan tästä vielä matkaa, enkä tunne itseäni mitenkään pieneksi, mutta lukemana tuo ei enää tunnu yhtä toivottamalta, kuin ne kolminumeroiset aikanaan. 

Nyt olen joka tapauksessa menossa joululomalle kotiin jo tämän viikon lopussa ja palaan asunnolleni joskus tammikuussa ja siinä välissä... Syön ainakin jouluruokia, mutta myös herkkuja. En ole oikeastaan edes huolissani, viime vuonna keräämäni kilot lähtivät heti, kun palasin normaaliin ruokavaliooni. Ja vaikka ei niin tänä vuonna kävisikään, paino putoaa kyllä. Vaikka laihduttaminen on edelleen hirveän vaikeaa, ilmeisesti leikkauksen ansiosta en kovin helposti liho. Kerään kyllä nestettä, mutta se aina lähtee heti, kun palaan ruotuun, joten varsinaisesti en saa lisää läskiä. Ainakaan toistaiseksi, ei siihenkään tietysti voi ihan noin vain luottaa. 

Niin outoa, että muka on joulu ihan kohta... Välillä odotan sitä innolla, välillä olen kauhuissani. Katsotaan nyt, mitä tästä tulee. Olen kovasti yrittänyt sisäistää ajatuksen siitä, että joulu on jo ihan lähellä, mutta silti se tuntuu uskomattomalta. Varsinkin, kun ulkona ei ole enää yhtään lunta, vain harmaata sumua ja vesisadetta. Täällä meilläpäin on ainakin kurjin ilma ikinä! Olin ajatellut täksi päiväksi jonkinlaista ulkona tehtävää liikuntaa, mutta... Juutuubiin taidan taas turvautua. Tämä valitsemani oli todella perusjuttu ja aika helppo, mutta ainakin minulla koordinaatiokyky on todella huono, joten tarvitsen näitä ihan perusjumppia. Jos tämä tuntuu liian helpolta, niin voit käyttää tätä vain alkulämmittelynä ja tehdä vielä lisäksi jotain muuta. 




6 kommenttia:

  1. Sie oot niin lähellä jo!
    Mie oon niin kateellinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vajaa kahdeksan kiloa, se on kyllä aika uskomatonta... :) Minulla on kyllä edelleen enemmän uskoa sinun onnistumiseen, kuin omaani! Mutta tämä on kyllä aika huikeaa... :)

      Poista
    2. Oot sie mahoton! Miehän vaan lihon ja sie laihut. Meillä on kohta 10kg painoeroa. Mutta nyt on alkanu tuo pääkoppa sisäistää ajatuksen elämäntaparemppaan. Ko ei mun vaikuta sitä aloittaa, jos ei mieli ole mukana. Ehkä mie joulun jälkeen alotan. Tai sitte...joskus. Mutta oon onnellinen sun puolesta ja ehkä pikkusen tekis mieli sanoa "mitä mie sanoin..."

      Poista
    3. Niin, mutta sinä olet pystynyt siihen ennenkin, ihan yksin ja omin avuin, ilman, että kiltin lääkäritädin piti tehdä sinuun muutama reikä ja ottaa osa vatsastasi pois, koska minä en muuten siihen pystynyt. :D

      Luulen, että laihdutuksen aloittaminen tähän aikaan vuodesta on aika toivoton yritys... Tiedätkö, vieläkin osa minusta on sitä mieltä, etten pysty laihtumaan. Olen vilpittömän ilahtunut ja yllättynyt jokaisesta sadasta grammasta, joka lähtee. Ja tuo lukema on myös sellainen asia, että joudun ihan ajattelemaan sitä, että mitä se nyt tarkoittakaan. Yritin kuitenkin niin kauan turhaan, että on ollut vaikea uskoa tähän nytkään. Mutta vannon, että vuoden 2014 aikana painan alle 75 kg! :D

      Poista
  2. Hei, hyvä idea tämä joulukalenteri. :) Voisiko jonakin päivänä tehtävänä olla esimerkiksi kerätä tietty askelmäärä päivän aikana, tai voisitko ehdottaa jotakin uutta terveellistä (ja herkullista, tietysti!) ruokareseptiä, jota voisi kokeilla? :P Onnea laihtumisestasi, hurja työmäärä on jo takana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Joo, tuo onkin hyvä idea, yritinkin keksiä jotain ulkona tehtävää, mutta olen vähän mielikuvitukseton. :)

      Ja kiitos! :) Lähellä aletaan olla, se on aika uskomatonta! :)

      Poista