torstai 5. joulukuuta 2013

Vain lievästi!!

Ylipainoinen nimittäin! Tosin tänään ei ole virallinen punnituspäivä, mutta kun huomenna leivotaan pipareita ja joulutorttuja ja muutenkin painoni aina nousee kotiin mennessä, hehkutan sitä tänään, koska tiedän, että lauantaina uutiset ei ole yhtä hyviä! :) Ihan mieletöntä! 

Kuulostaako se teistä muista (minusta puhuttaessa) yhtä absurdilta kuin minusta itsestäni? Enhän minä voi olla vain lievästi ylipainoinen! Lievällä ylipainolla ei katsota olevan merkittäviä riskejä terveydelle ja se on terveellisempää kuin olla lievästi alipainoinen. Ja, leikkauksen tavoite on nyt sitten saavutettu, painoindeksini alittaa maagisen lukeman 30. Olen varma, että olen vielä jonain päivänä tästä todella iloinen, minun pitää vain ensin ymmärtää tämä. Palataan siis asiaan joskus vuoden parin päästä... :D

Tiedän, että on paljon ihmisiä, jotka ovat onnistuneet laihtumaan paljon nopeammin ja tehokkaammin ja ilman apua, mutta minulle tämä on silti aivan valtavan suuri asia. Olen todella kiitollinen, että pääsin leikkaukseen, koska en olisi koskaan laihtunut ilman sitä. Nyt toivotaan, että pystyn pitämään painon poissa. Ja vielä lisääkin pitäisi saada pois. Mutta ennen kaikkea, kun nyt ei tulisi lisää, niin jo se olisi todella hienoa! 

Viikko sujui itse asiassa huonosti, joten odotin, että olisin lihonut. Olen juonut todella huonosti vettä ja syönytkin milloin olen muistanut, ja olen syönyt kaksi voileipää, joten ajattelin, ettei onnistuisi vieläkään. Joskus kehoni vain tuntuu tekevän mitä tahtoo, ilman, että minulla on siihen mitään vaikutusta. Se vain valitettavasti pätee niihin jumituskausiinkin. :/

Taisin sanoa aiemmin, että yrittäisi päästä seiska-alkuisiin jouluksi keinolla millä hyvänsä, mutta sen mahdollistavaa keinoa ei ole olemassakaan, joten lupaan vain, että tänä jouluna (tai ainakin sen alussa...) olen lievästi ylipainoinen. Ja noista 8,5 kilosta on sitten päästävä eroon ensi vuoden kolmen ensimmäisen kuukauden aikana, etten joudu pulaan kontrollissa. Olen nimittäin kertonut heille, mikä tavoitteeni on, enkä usko, että he uskovat minun muuttaneen mieltäni. Minulla on myös kolme kuukautta aikaa päättää, mitä ajattelen siitä vatsanahan poistosta... Onkohan minun pakko päättää lopullisesti nyt? Vai voinko hakeutua siihen joskus myöhemminkin? Ilmaiseksi siis, toki itse maksamalla voin mennä koska vain. 

Ulkona muuten sataa lunta! Tai no rakeita, mutta maa on ensimmäisen kerran kunnolla valkoinen! Ihanaa! :) 19 päivää jouluun, voitteko uskoa?!!

14 kommenttia:

  1. Olen iloinen puolestasi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Laitoin sen jo tuonne tickeriinkin, enkä kyllä ota sitä sieltä enää pois! :)

      Poista
  2. Olen tosi iloinen puolestasi! Lievä ylipainosi ei kuulosta minusta mitenkään absurdilta, vaan ihan täysin normaalilta asialta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)

      Se kai siksi tuntuu niin oudolta, kun olin niin kauan sairaalloisenkin ylipainoinen! En vain osaa yhdistää noin "pientä" painoindeksiä itseeni. :)

      Poista
  3. Ihan mahtavaa J.B, onnittelut! :)

    Ja minusta kuulostaa kyllä hiukan absurdilta, sen takia, että yritit niin kauan, etkä uskonut laihtuvasi koskaan. Ja juuri siksi tämä on niin hienoa! Olen todella iloinen ja onnellinen puolestasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Tämä ei itsestänikään tunnu todelliselta, siihen vaa'an lukemaan ei yhdisty oikeita tuntemuksia! Aivan kuin raportoisin jonkun toisen painosta! Mutta minä se kai olen nyt lievästi ylipainoinen! :) Kiitos! :)

      Poista