lauantai 15. helmikuuta 2014

Masentava maaliskuu

Tai helmikuuhan nyt vasta on, mutta voi tuota säätä… Helmikuu on yleensä ollut vielä siedettävä kuukausi, lunta ja auringonpaisteessa kimaltelevia hankia ja pikkupakkasia. Yritän pitää verhot kiinni, mutta silti olen koko ajan tietoinen siitä, miltä ulkona näyttää. Ja mielialani pysyvät pohjalukemissa sään mukana. Yleensä helmikuussa olen aina ajatellut lähteä hiihtämään, mutta eipä tuolla kurassa paljoa hiihdetä. Tosin en tiedä onko se niin oleellista, koska muinakin vuosina se on jäänyt pelkäksi ajatteluksi! :D Olen muistaakseni viimeksi hiihtänyt vuonna 2001… Mutta tänä vuonna olin ihan valmistautunut luisteluun ja olen pettynyt, ettei lammessa ole niin paksua jäätä, että voisin sinne mennä. Enkä päässyt edes kokeilemaan uutta pinkkiä potkukelkkaani kunnolla koko talvena! Jos näitä paria mennyttä kuukautta nyt edes talveksi voi kutsua…  

Minusta tuntuu, kuin koko ajan olisi vatsa vähän kipeä ja olo on ihan hirveän levoton ja mikään ei ole kivaa. Syksyllä ja alkutalvesta voin vain istua tuijottamassa takkatulta tai lukea monta tuntia peräkkäin, mutta tähän aikaan vuodesta en pysty keskittymään mihinkään. Levottomuus on pahinta, tunnen sen melkein kuin pikkuisina sähköiskuina, jotka kulkevat pitkin ihoani, enkä pysty rauhoittumaan hetkeksikään. Toivottavasti sitten kesäkin on tänä vuonna aikaisessa, se on kuitenkin helpompi kuin kevät. Se on silti outoa, koska sää on nyt suunnilleen samanlainen, kuin se on tyypillisesti marraskuussa, mutta marraskuu on silti yksi helpoimmista kuukausista minulle. Mutta lisääntyvän valon lisäksi huonolla säällä on kyllä selkeä vaikutus olotilaani.

Hain kirjastostakin ison kasan kirjoja, yrittäessäni löytää jotain tekemistä, mutta yksikään niistä ei oikein jaksa kiinnostaa. Luin uuden Bridget Jonesin ja se oli niin huono, että tunsin ihan myötähäpeää! Nyt pitää varmaan lukea ne ekatkin kirjat uudelleen ihan vain nähdäkseni, että olinko jossain tilapäisessä mielenhäiriössä tykätessäni niistä. Uusi oli kyllä todella surkea, eikä juonessakaan ollut paljon järkeä.

Ärsyttää vielä sekin, ettei viikonloppuisin tule edes mitään katsottavaa tv:stä. Minusta olisi mukava saunan jälkeen katsella telkkaa, mutta lauantaisin ei tule koskaan mitään, nykyisin ei edes saksalaisdekkareita. Olen katsellut kettua lapsesta saakka, koska se on vanhempieni lempiohjelma, olen nähnyt nekin jaksot, jotka on peräisin ajalta ennen syntymääni. Tosin huomenna tulee kahden keikka, joka on lähinnä ärsyttävä. Jotain viihdearvoa on silti silläkin, että joka ikisessä jaksossa, jonka olen nähnyt, Matulaa on lyöty päähän, niin, että hän on menettänyt tajuntansa. Jokaisessa jaksossa! Hän on ilmeisesti maailman surkein yksityisetsivä, koska edelleen roistot pääsevät yllättämään joka jaksossa! Ja aina häntä lyödään päähän, aina! Ihan vaihtelun vuoksi häntä voitaisiin välillä vaikka puukottaa tai ampua tai tainnuttaa etälamauttimella. Mutta ei, lyönti päähän sen olla pitää…

Siis vähän kaikki ärsyttää tänään… Ja unirytmini on taas todella sekaisin ja vaikka saatan nukkua kymmenenkin tuntia, olen silti koko ajan väsynyt. Keväät ei kyllä ole minun aikaani… Voisin vaipua jonkinlaiseen keväthorrokseen ja heräillä vaikka vapuksi… Yritän nyt silti valjastaa tämän kurjan olon laihdutukseen; jos minulla on kamalaa joka tapauksessa, niin samalla voisin tehdä olostani vielä pahemman syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän. Vaikka todellisuudessa reagoin levottomuuteen ja ahdistukseen himoitsemalla ruokaa vieläkin enemmän! Yksi viikko söin neljässä päivässä kokonaisen taikaruisleivän ja viime viikolla ostin karkkeja, vaikka en edes pitänyt niistä!

Mistäs sitten vielä valittaisin… :) No, ehkä en mistään, mutta kurjaa on… :D Illalla kuitenkin saunaan, siitä sentään edelleen pidän. :) Ja nyt pitää mennä viemään koira ulos. Hauskaa viikonloppua teille muille kuitenkin! :)

6 kommenttia:

  1. voi ei, harmi että uusin bridget jones on huono! et ollut kyllä missään mielenhäiriössä vanhojen kohdalla, tai sitten molemmat oltiin. minäkin tykkäsin niistä ihan kamalasti! tai noh, ykkönen oli huippu, kakkonen oli niin tavanomainen jatko-osa.. ihan kiva, mutta kuitenkin hivenen pettymys. en kyllä taida lukea sitä uusinta, parempi jättää mieleen tuo positiivinen muisto siitäkin :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kyllä, ettet lue, sen verran huono oli... Hän yritti ilmeisesti olla hauska, mutta ainakin minusta ne "vitsit" oli pelkästään noloja!

      Poista
    2. Mulle oli aivan ylläri että Bridgettejä vielä kirjoitetaan! Luin ne kaksi ekaa yläasteella ollessani. Ainakin silloin tykkäsin niistä. Ainoa mieleen jäänyt miinuspuoli oli se Bridgetin "ylipaino". Muistaakseni kirjoissa se painoi jotain alle 60 kg? Ellei se sitten ollut ihan kääpiö, ni ei tuo ihan hirveeltä ylipainolta mulle kuulosta :D

      Poista
    3. Olisi ollut parempi, että ei olisi kirjoitettu...

      Nytkin Bridgettiä ihan sairaalassa laihdutetaan ja sitten kun hän taas vihdoin saavuttaa 60 kg, elämä voi alkaa... En tajunnut tuonkaan jutun oleellisuutta.

      Poista
  2. No mutta tuleehan sieltä Putous :D Olen kyllä vähän ihmeissäni, miksi ihmiset pitävät sitä niin laadukkaana sarjana. Seuraan kyllä sitä itsekin (Go Antsku!), mutta ihan samaa luokkaa se on kuin mikä tahansa suomalainen sketsisarja. Lajina varmasti vaativa näyttelijöille, mutta en minä siksi mitään ohjelmaa seuraisi, että onpas vaativaa noille esiintyjille... Jotenkin ne jutut ovat ihan älyttömän huonoja toisinaan. Makuasiahan se on, mutta en mä näe Putousta laadukkaana ohjelmana ollenkaan.

    Oletko seurannut koskaan Monkia? Se tulee Viitoselta klo 19 tänään. Vanhoja jaksojahan ne ovat, mutta Suomessa on käsittääkseni aikaisemmin esitetty sarjan kahdeksasta tuottarista vain osa. Monk on musta tosi viihdyttävä ja yllättävä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen joskus nähnyt jotain pätkiä, mutta ne ei ainakaan naurattaneet. Harvemmin ylipäätäänkään katson mitään suomalaista, se on jotenkin liian "lähellä". Tykkään katsoa kaikkea, mikä tapahtuu jossain ihan muualla, toisessa kulttuurissa ja todellisuudessa. :)

      Olen joskus joo, yhteen aikaan ihan säännöllisestikin. Täytyykin vilkaista, että tuleeko sieltä nyt sellaisia jaksoja, joita en ole nähnyt! Minustakin Monk on kyllä hyvä ja hauskakin sarja! :)

      Poista