keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Kuvotusvaroitus!! :D

Olen monta kertaa bloggaamiseni aikana nähnyt netissä kuvan vartalotyypeistä, yleensä kysymyksen "mikä näistä viehättää sinua eniten?" seurana. Ajattelin nyt itsekin laittaa kuvan blogiini. Minua välillä hieman hämmentää, kun runsaasti ylipainoiset laittaa blogeihinsa kuvia täydellisen kropan omaavista naisista ja motivoivat itseään sillä, että jonain päivänä hekin näyttävät siltä. Hyvä tietysti löytää motivaatio laihtumiselle, mutta runsas ylipaino jättää väistämättä jälkensä, kenelle enemmän ja kenelle vähemmän ja ainakin minulla se ajatus on ollut mukana koko ajan. En voi näyttää _hyvältä_ vaikka pääsisin ihan ihannepainoonikin, eikä se ole missään vaiheessa ollut minulla edes tavoitteena. Itse asiassa olin täysin henkisesti valmistautunut hyvinkin ikävään lopputulokseen ja tässä vaiheessa näyttää siltä, ettei ihan pahin mahdollinen tilanne tule tapahtumaan kohdallani, joten vaikka minulla ei koskaan tule olemaan sitä upeaa bikinikroppaa, olen kuitenkin päätymässä parempaan lopputulokseen, kuin mitä odotinkaan ja pidän sitä hyvänä asiana. Mutta, se kuva. :)



Näistä nimenomaisista vartaloista minua viehättää eniten kuvan 5 kroppa. Kuvan naisella on kauniin muotoinen vartalo ja kaunis, sileä iho. Myös kolmannen kuvan naisella on todella kauniin mallinen vartalo. Vähiten pidän nollasta, ykkösestä, kasista ja ysistä. Ja tietenkään en haluaisi enää olla noin runsaasti ylipainoinen kuin nainen kuvassa seitsemän. Se on jo valitettavasti koettu ja mikä tahansa on parannus siihen. :/ Mutta jos valinta olisi ysin ja kuutosen välillä, valitsisin kuutosen. Nykyään varmaan olenkin realistisesti jossain viitosen ja kuutosen välissä, noissa kuitenkin varmaan on painoeroa ainakin parikymmentä kiloa ellei enemmänkin. Lähempänä kuitenkin kuutosta.

Itse asiassa voisin elää jo tämän nykyisenkin vartalon kanssa, jos ihoni ja jalkani olisivat sileät ja jos ylipaino ei näkyisi kasvoistani. Jos minulla olisi sileä iho, eikä näitä muhkuroita ihon alla, voisin hyväksyä itseni jo tässäkin painossa, vaikka tietenkään laihtuminen ei yhtään haittaisi. Halusin oikeastaan vain olla näkymätön ja koen aika pitkälti saavuttaneeni sen; en ole pitkään aikaan huomannut kenenkään tuijottavan ja usein huomaan ihmisten silmien liukuvan ohitseni julkisilla paikoilla. Se on aivan ihanaa! :) En silti tiedä voinko edes päästä niin alhaiseen painoon, että nämä muhkurat vähenisivät, koska vaikka kokonaisuus on pienentynyt, muhkurat eivät ole. Muistan kyllä, että kun viime kerralla kerroin näistä muhkuroistani, joku lukijaparka ilmoitti menettäneensä lounaansa ja yöunensa, mutta kerronpa silti uudelleen. :D Ne hämmentävät minua, koska ne eivät ole tasaista, yhtenäistä muhkurakerrostumaa, vaan ihon alla tuntuu isoja pallukoita ja niiden välissä tyhjää tilaa. Varsinkin vasemman reiden ulkoreunan ihon alla on noin pienen appelsiinin kokoinen hyvin selkeä kiinteä muhkura, joka hieman pullistuu ihosta ulos istuessani. En oikein tiedä onko se enää normaalia ylipainoisellekaan... En luonnollisestikaan ole koskaan tunnustellut muiden ylipainoisten läskejä, mutta en ole nähnyt kenelläkään muulla vastaavanlaisia muhkuroita, paitsi sairautta käsittelevässä wikipedia-artikkelissa, jonka eräs blogini lukija minulle taannoin lähetti. Vatsani läski tuntuu yhtenäiseltä ja kiinteältä(siltäkö muillakin lihavilla rasvakudos tuntuu?), tasaiselta massalta, mutta myös käsivarret tuntuvat jokseenkin epätasaisilta, joskaan muhkurat eivät ole yhtä isoja. Samoin minulle kehotus tarkastaa rinnat säännöllisesti muhkuroiden varalta on naurettava, koska eihän siellä muuta olekaan kuin muhkuroita. En tiedä, onko tämä normaalia, mutta minua hieman huolettaa se, että vaikka painoa on lähtenyt, muhkuraisuus ei ole yhtään vähentynyt. Tietysti ne saa suhteellisen hyvin peitettyä vaatteilla, mutta ne ovat tällä hetkellä se asia, mikä on minun ja uima-altaan välissä ja toivoisin, että niille olisi tehtävissä jotakin tai että ne edes vähän katoaisivat painon pudotessa. Mutta koska niin ei ole käynyt tähänkään mennessä, ei taida käydä jatkossakaan. Se on kuitenkin muuttunut minulle oleellisemmaksi osaksi painonpudotusta, kun ennen ajattelin vain kokoani tai lukemaa vaa'alla. Pystyn minä näiden reisienikin kanssa elämään, mutta ne valitettavasti rajoittavat paljon, sekä tekemisissä että pukeutumisessa. Ja olen jossain määrin huolissanikin, koska kuten sanoin, tämä tuskin on normaalia.

Paino on taas laskenut sinne noin 84:ään, en tiedä mistä nousu lauantaina johtui. Mutta nyt olisi kyllä aika jo saada enemmänkin painoa pois, edes sinne seiska-alkuisiin, siellä voisin taas jumitella jonkin aikaa. Se on hassua, kun tietyt lukemat tuntuvat olevan yhtä aikaa niin lähellä ja niin kaukana. Kyse on vain muutamasta kilosta, mutta silti tiedän, että vaatii pitkän ajan pudottaa ne. No, ehkä kesäkuussa voisin yrittää painaa alle 80. Sen ei kai pitäisi olla mahdoton tavoite. Varsinkaan, kun en sanonut kesäkuun alussa. :) Ja tänä vuonna aion vihdoin myös päästä tavoitteeseeni! Kahdeksan kuukautta ja yhdeksän kiloa! Pikkuisen päälle kilo kuukaudessa pitäisi onnistua. No, teoriassa ainakin. Mutta aion onnistua myös käytännössä. Noiden muhkuroiden tilannettakin mietin sitten tarkemmin, kun olen tavoitteessani.

Mutta nyt suihkuun ja nukkumaan. Olen ilmeisesti juonut taas liian vähän vettä ja tuijottanut ihan liikaa tietokoneen ruutua, koska päätä vihloo ikävästi. Ennen leikkausta en edes tiennyt, mitä päänsärky on(migreeniä lukuun ottamatta), jo se kertoo, miten tärkeää riittävä juominen on. Mutta, hyvää yötä! :)

13 kommenttia:

  1. Minusta nuo kuvat, vaikka niiden pitäisikin kuvata erilaisia vartalotyyppejä, ovat tavallaan vääristyneitä. Esimerkiksi kuvien 4 ja 5 naisilla on molemmilla kauniit ja sopusuhtaiset vartalot, eikä 5 näytä mielestäni edes ylipainoiselta, vaikka kuvaus onkin chubby. Mutta todella harva nainen on noin sopusuhtainen ja nätin kurvikas muutaman ylikilon kanssa, vaan yleensä ne kilot asettuvat paljon epätasaisemmin. Esimerkiksi itse en todellakaan saa kurveja painon lisääntyessä, vaan pikemminkin minusta tulee tasapaksu pötkylä. Ja hoikkana en todellakaan olisi yhtä nätti kuin kakkoskuvan skinny, koska minulla olisi 4-kuvan reidet ja 1-kuvan tissit...

    Hmm, vaikea sanoa mitään noista muhkuroistasi, koska mielestäni kuvissa jalkasi näyttävät aika normaaleilta, mutta kuvauksesi perusteella eivät kuitenkaan kuulosta pelkästään selluliitilta tai normaalilta rasvakudokselta... Tuo on tietysti ikävää, että kun olet saanut niin hienosti tiputettua painoa, niin silti nuo muhkurat vaivaavat. :(

    Nestehukasta johtuva päänsärky on muuten ikävää, joten muistetaan juoda riittävästi! Varsinkin nyt, kun ulkona alkaa lämpenemään ja (juoksu)lenkeilläkin nestettä haihtuu enemmän! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä mietin ihan samaa, että tuolla viitosella on kyllä ihan täydellisesti jakautuneet kilot, muuten hän ehkä olisikin vähän turhan iso. Minulla on ihan sama juttu, että vaikka laihtuisin kuinka, minulla tulee aina olemaan päärynävartalo.

      Olisi varmaan pitänyt kysyä niistä lääkäriltä, mutta eipä tullut silloin mieleen. No, ehkä ensi kerralla. Ei ne nyt varmaan mitään vakavia ole, mutta ei kyllä normaalejakaan. :/

      Silloin ennen join paljon vettä, mutta niin, että join paljon kerralla. Nyt kun pitäisi muistaa juoda pitkin päivää, välillä menee tunteja ilman, että muistan. :/ Pitäisi jotenkin yrittää muistaa juoda vaikka tasatunnein tai jotain.

      Poista
  2. Niitä sinun muhkuroita kukaan huomaa! Muutko sie itte. Ja vaikka huomaiskin niin täytyy olla tosi sivistymätön pösilö, jos toiselle niistä jotain sanoo. Siia kuka oikeast isanoa jotain esim uimassa? Ei kukaan. Paitsi sie tunnet kyllä aika hurjaa porukkaa, jotka laukoo mitä kummallisempia asioita. Mutta jos mulle tulis joku salin suihkussa sanoon jotain muhkuroista, niin mie varmasti löisin.

    Mie koitan akns lujasti päästä kesäkuun aikana seiskaan. Olis kyllä mahtavaa jos pääsis jo ennen sitä, mutta ei tät vaiuhtia onnistu. Mutta toivottavasti juhannusviikon kesälomareissulla (jonka aviomieheni ja poikien kanssa meinaan tehdä...) olisin normaalipainoinen. Mutta ei mitään mahollisuutta päästä siihen mennessä 71. Ei todellakaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai niin, nuo kuvat.... 3 ja 5 on mun suosikkeja. Ja 6 ja 7on kamalia. Olisin mielummin mikä muu tahansa kuin 6 tai 7. Tuo 0:kin on kauniipi noita. JeesPoks ja öitä!

      Poista
    2. Enemmän ne tosiaan tuntuu ja jalkani kai näyttävät "vain" siltä, kuin minulla olisi pahaa selluliittia.

      Uimahalleissa on se hyvä puoli, ettei siellä ole paljoa miehiä, eikä ketään, joka olisi sukua minulle! :D Minulla on kyllä sellaisia sukulaisia, että on tullut kuultua kaikenlaista. No, ihan hyväkin kai, että on vähän paksumpi nahka. :)

      Mutta mehän päästään niihin seiska-alkuisiin kesäkuun aikana! Ihan varmasti! Tai no, uskon, että sinä pääset, mutta itsekin aion kyllä yrittää todella kovasti!

      3 ja 5 on kyllä todella kauniita. Minä en kyllä haluaisi olla tuo 9, hän näyttää ihan mieheltä! Mutta en kyllä tosiaan ikinä enää halua näyttää tuolta seiskaltakaan! :/ Ja toivottavasti en näytäkään!

      Poista
  3. Noista ei kyllä mikään kuvasta mua. Olen varmaan 5 ja 6 välillä, roikkuvan mahan takia lähempänä kuutosta. Aikaisemmin sitten taas 6 ja 7 välillä. Ei noista kyllä mikään kuvasta juuri mun vartalonmallia, koska mulla on nyt kuitenkin tisseinä tyhjät nahkapussit, ja maha on aina pömpöttäny no matter what.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama minulla; vaikka koon puolesta pääsisinkin tuohon viitoseen, minulla ei koskaan olisi noin kauniin mallista vartaloa. Ja jos olisikin tuon mallinen vartalo, niin ei kyllä yhtään haittaisi olla vähän ylipainoinenkaan! Nämä minun läskit vain eivät ole asettuneet kovin imartelevasti! :D

      Poista
  4. Minä olen opetellut olemaan armollinen itselleni. En ajattele ihanteita vaan yritän hyväksyä itseni tällaisenaan.

    Minun läskini ovat muuttuneet "pehmeämmäksi " hötöksi. Aivan erilaisa kuin nuorempana laihtuessani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle alusta asti ne ihanteet olivat ihan absurdin kaukaisia, joten siksi en sellaista toivonutkaan.

      Luulen, että se, miltä läskini tuntuu vatsan kohdalla, on normaalia, nuo reidet on kyllä jotain ihan muuta.

      Poista
  5. Aurinkoista pääsiäistä J.B:lle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos samoin! :)

      (Viesti ilmestyi tänne näkyviin jostain syystä vasta nyt!)

      Poista
  6. Itsellänikin on aikoinaan ollut jopa nyrkin kokoinen pahkura toisessa reidessä. Siis kivikova sellainen! Olin aivan järkyttynyt kun en tiennyt mitä se on. Muista syistä sitten aloin käymään säännöllisesti hieronnassa ja hän huomasi samaisen pahkuran. Hän otti tavaksi moukaroida sitä oikein kunnolla kuivahieronnassa joka kerta ja kappas, puolessatoista kuukaudessa muhkura oli sulanut pois. Minulla kyseessä oli kuulemma rasvakertymä, joka oli pakkautunut jostain syystä yhdeksi isoksi superkovaksi palluraksi, joka hieronnan ja veden juonnin avulla sitten saatiin sulamaan ja tasoittumaan. Nyt on kulunut pari vuotta tuosta eikä onneksi ole tullut takaisin :) Itse olin tuolloin hyvinkin ylipainoinen, joten ehdottomasti ylipainon seurausta se oli. Nyt tarkkailen edelleen kaiken maailman palluroita itsessäni ja jopa ennaltaehkäisevästi kuivahieron reisiäni jotta pintaverenkierto olisi parempi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeksi, etten heti huomannut kommenttiasi! :/

      Samalla tavalla minulla on toisessa reidessä iso kova pallukka, vaikka kyllä muutenkin olen todella muhkurainen. Eipä kai se sitten ainakaan vaarallista ole, mutta ei kovin kivaakaan... :/ Täytyy kokeilla, jos saisin jotenkin itse hierottua sitä pienemmäksi!

      Poista