maanantai 14. huhtikuuta 2014

Säätiedotus ja kosmetiikkaa. :)

Ensi viikonlopuksi on luvattu jopa 20 astetta lämmintä! Jotenkin hassua, kun koko ajan tuntuu, että kevät on aikaisessa, mutta eihän se oikeastaan taida olla, lumettoman talven takia vain tuntuu siltä. Ainakaan leskenlehtiä tai vuokkoja ei näkynyt yhtään aiemmin kuin aiemminkaan ja suunnilleen samankokoiset silmut on puissa ja pensaissa kuin muinakin vuosina samaan aikaan. Mutta ehkä olisi jo aika laittaa talvitakit varastoon. Silti vaikka ulkona tuntuu olevan todella lämmin, ei minulla ainakaan ole vielä ollut liian kuuma villakangastakissakaan. Hassua, että on taas kevät...

Viikonloppuna poikkesin äidin kanssa jonkun hänen ystävänsä luona, jota en oikein tunne ja jota vähän arastelen. Kävin siinä sitten välillä autossa hakemassa jotakin ja kun tulin takaisin, ulko-oven kahva irtosi, enkä saanut sitä millään paikalleen. Olin ihan kauhuissani ja mietin mitä ihmettä teen, mutta sitten ajattelin, että menen vain ihan tyynen rauhallisesti sisälle ja sanon naama perusilmeellä kuin haudankaivajan hevosella, että tässä on tämä sinun ovenkahvasi, aivan kuin ei mitään outoa olisi tapahtunut. Hän katsoi minua todella pitkään, mutta oli niin hölmistynyt, ettei osannut sanoa mitään. Ja vähän vinksahtanut kun raukka olen, minua alkoi jälkeenpäin ihan kauheasti naurattaa oma toimintani(hyvin tuttu tilanne, minä nauran omalla "vitsilleni" samalla kun muiden osalta kuuluu sellaista sirkkojen siritystä) ja vaikutin entistä hullummalta, kun yritin olla ihan vakava. Okei, tämä ei kerrottuna kuulosta hauskalta, mutta siinä tilanteessa sain kaikki äänensävyt ja eleet kerrankin ihan kohdalleen ja ainakin minulla itselläni oli hauskaa. :D Hulluilla on halvat huvit. :)

Odotan ihan innolla suihkuun menoa(kämppikseni on ollut siellä noin viikon), kun ostin vihdoin Aussien shampoot ja olen säälittävän innokas kokeilemaan niitä! Olen ajatellut niiden ostoa jo kauan, mutta ne on kuitenkin aika kalliita ja hiukseni on ihan ok jollain perusshampoillakin, mutta ehkä nämä ovat hintansa arvoiset. Tosin minua ärsyttää suunnattomasti, kun hoitoainepullo on tässä sarjassa pienempi kuin shampoopullo. Minulla ainakin samankokoisistakin hoitoaine kuluu loppuun paljon aiemmin, vaikka ihan tarvittavan määrän käytän kumpaakin. Ja minusta on suunnattoman ärsyttävää joutua käyttämään eri sarjan hoitoainetta, kun shampoota on vielä jäljellä. Onko muka jossakin joku, joka saa shampoon ja hoitoaineen kulumaan edes ihan tasatahtiin, saati sitten shampoota enemmän?! Vähän huijauksen makua, kun varmasti joudun ostamaan toisen hoitoaineen ennen kuin shampoo on loppu. Silti, minusta on ihanaa, kun noissa pulloissa kehotetaan käyttämään saman sarjan hoitista, mutta sitten: "But then we would say that, wouldn't we?" Virkistävää rehellisyyttä! :) Tosin tästä saisi täydellisen tekosyyn ostaa vielä sellaisen tehohoidon, nekin kun olivat miinus 20 prossan alennuksessa... (Anttilassa, jos jotakuta kiinnostaa). Jos ostaisi senkin, sitten shampoo ja ne kaksi hoitoainetta ehkä loppuisivat yhtä aikaa. Hmmm... :)

Muuten täytyy kyllä käyttää aika säästäväisesti tuon hintaisia shampoita joka tapauksessa, joten ehkä voisin tehdä vertailua sen suhteen, kuinka moneen käyttökertaan ne riittävät. Tosin olen kai yleensäkin aika säästeliäs tai en ainakaan tuhlaa kosmetiikka, joskaan ei hygieniatuotetta varsinaisesti voi säästelläkään. :D Mutta tuli vain siitä mieleen, kun minulla oli nuorena yksi ystävä, joka kaatoi sitä shampoota suunnilleen puoli pulloa kerralla päähänsä ja koko kylppäri oli vaahtoa täynnä, enkä koskaan oikein ymmärtänyt sen logiikkaa... Hän näytti valkohiuksiselta Marge Simpsonilta! :D En yleensä huomaa tai osaa ajatella käyttämiäni määriä, kun käytän useampia tuotteita yhtä aikaa vähän fiiliksen mukaan(tai siis eri päivinä vaihdellen, en yhtä aikaa...), mutta nyt viime viikolla käytin samaa kosteusvoidetta koko ajan, koska en pitänyt siitä ja halusin saada sen käytettyä pois ja sitä kului puoli litraa viikossa. Siis noin 70 millilitraa per kerta. Onko se vähän vai paljon? Tietysti minulla riittää tätä pinta-alaa... Yksi syy lisää laihduttaa, vähemmän kosteutuspinta-alaa!

Sain myös testattavaksi Hopottajien kautta Bepancare raskausarpivoiteen. Sivostolla kerrotaan, että se "on kehitetty raskausarpien ehkäisyyn ja hoitoon, mutta soveltuu hienosti myös muiden venymäarpien hoitoon. Voide on hypoallergeeninen ja dermatologisesti testattu. Bepancarella ihosta tulee pehmeä, joustava ja kimmoisa". Kuten on varmasti tullut selväksi, minä rakastan kaikenlaisia voiteita ja muuta kosmetiikkaa ja raskausarpivoiteelle todellakin on käyttöä ylipainon takia, vaikka en ole raskaana ollutkaan. Testaan siis tuotetta seuraavat pari viikkoa ja kerron sitten, mitä pidin. Teen tästä ihan oma postauksensa sitten aikanaan. :)

Mutta, nyt sinne suihkuun uusia shampoita testailemaan. :)

14 kommenttia:

  1. Meillä oli lapsena aina sitä jotain Erittäin Hieno Suomalainen Shampoota tai jotain... Siitä tuli aina ihan sikana shampoota ulos. Nykyisin tykkäisin lotrata hoitoaineella niin paljon, ettei tarvitse harjata, mutta se nyt on vähän tyhmää.

    Ja olihan toi kahvajuttu aika hauska :D. Siis kun ajattelen että olet vaan muina miehinä, että täs on tää sun kahva, aivan kuin sun olis pitänytkin irrottaa se. Mulla jäi joskus 17-vuotiaana käteen vessanpöntön se huuhtelunuppi, ja asettelin sen vaan paikalleen etten jäisi kiinni, vaikka se oli tietysti puhdas vahinko, ja onneks se sitten jäi veljeni käteen seuraavaksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, niin meilläkin! Eikä se mitään ihan surkeaa ollutkaan.

      Tätini aina rikkoo kaikenlaista ja joka kerta hän asettelee rikotun esineen niin, että seuraava joka koskee siihen, muka on rikkonut sen! :D

      Poista
  2. Mun mielestä leskenlehtiä näkyi kyllä aika aikaisin, ja tänään löysin jo valkovuokkoja, vaikka yleensä ne on kukkineet siinä vähän ennen äitienpäivää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkö? Minusta taas meillä kotona on aina tähän aikaan ollut vaikka kuinka leskenlehtiä, nyt löysin vkl vain kaksi. Sini- ja keltavuokot kukkivat, mutta valkovuokkoja en vielä nähnyt. Ehkä se on osittain paikallista sitten. :)

      Poista
  3. Haha mä olisin kahvatilanteessa varmaan vaan paennut paikalta :D

    Mukavaa muuten lukea siltä välillä näin ihanan positiivisia postauksia kun välillä olet niin down (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin kyllä harkitsin sitä! :D

      Nyt on tosiaan ollut ihan ok olo, välillä taas ollaan vähän huonommissa fiiliksissä. Mutta hyvä näin. :)

      Poista
  4. Luin tuota kahvajuttuja moneen kertaan ja nauroin :D Pitäisipä itselläkin pokka noin hyvin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin niin kauhuissani, ettei siinä tilanteessa vielä ollut vaikea olla nauramatta! :D

      Poista
  5. Mä luin ihan huuli pyöreänä, että joku saa siis hoitoaineen kulumaan ja vielä shampoota nopeammin! :O Mulla on pari senttiä yli lapaluiden pitkät hiukset ja mä en koskaan saa hoitoainetta kulumaan samaan tahtiin kun shampoota. Itseasiassa aika monesti käytän 2 shampoota yhtä hoitoaineputelia kohden. Ja jos aineet on olleet kalliita niin en raaski ostaa uutta shampoota ja siks mulla on tuolla puolenkymmentä puolitäyttä hoitsikkaa suihkussa.

    Ehkä se johtuu siitä, että mulla on suht lasimaiset hiukset ja jos hoitoaineen kanssa lotraa, niin hiukset on jopa parissa tunnissa jo likaisen näköiset. Pieni sipaisu riittää mulle.

    Jos et vielä ole kokeillut, niin voin suositella sellaisen "suihkukamman" ostamista. Siis sellainen harvapiikkinen paksu muovikampa. Kun hoitoaine on levitetty, niin hiukset kammataan sillä joko ennen huuhtelua tai jopa samalla kun huuhtelet hiukset. Mulla se vähensi hoitoaineen tarvetta entisestään, kun hiukset suoristuu kuin itsestään. Sitten pyyhekuiviin hiuksiin jotain tehohoitoa, mulla on kuiville latvoille joku voidemainen hiuksiin jätettävä aine. Ei tule sitten lotrattua sitä hoitsikkaa suotta koko päähän, jos vain latvat vaatii lisäkosteutta, niinkun yleensä on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta?!! Minä taas yleensä kulutan melkein toisenkin hoitoainepullon yhtä shampoota kohden! Tykkään aina, jos samassa sarjassa on tehohoito tai naamio, niin sitten shampoo, normi hoitoaine ja tehohoito yhdessä kestää suunnilleen yhtä kauan.

      Samoin kun joskus saa näytepusseja, niin se shampoon määrä niissä on ihan riittävä, mutta hoitoaine ei riitä mihinkään!

      En minä mielestäni sitä mitenkään ainakaan liikaa laita, mutta sen verran, että se tuntuu levittyvän kaikkialle hiuksiin. Voisin tosiaan kokeilla jotain tuollaista kampaa, kuulostaa mielenkiintoiselta! Ja minulla ei ole tilannetta muuttanut hiusten pituuskaan, vaikka välillä annan kasvaa pitkiksi ja välillä leikkaan aika lyhyiksi, silti hoitoaine loppuu aina ensin.

      Mutta nyt sitten tiedän, että jossakin on tosiaan joku, joka oikeasti saa shampoon kulumaan loppuun ennen hoitoainetta! :)

      Poista
    2. Josko sulla on jotenkin hyvin karkea hius ja se imee enempi hoitoainetta? Meidän äidillä on samanlainen tukka kun mulla (siis normaalisti laadultaan) mutta aina kun se vaalentaa hiuksia, niin hoitsikka ja shampoo kestää yhtä kauan, muutoin hoitsikkaa jää yli. Että ainakin sillä se kuivuus vaikuttaa.

      Btw. Et kai sä sitä hoitoainetta niin laita, että se tuntuu _tuntuu_? Tosi hyvin selitetty ;) Mutta mä tosiaan sipaisen sitä ihan vähän, eikä se kyllä mitenkään tunnu, paitsi huuhdellessa hiukset on liukkaammat. Kokeile joskus miten vähällä voisit pärjätä? :)

      Poista
    3. Varmaan niinkin ja minulla myös on paksut hiukset, joten siksi kai sinne katoaa sitä hoitoainettakin ihan kunnolla.

      Laitan siis kyllä sen verran, että tunnen, että hiuksissa on jotakin, mutta ohuen kerroksen. Sen verran, että minusta tuntuu, että sitä on kaikkialla hiuksissa. Täytyy kokeilla, jos tulisi vähemmällä toimeen, varsinkin nyt kun on tavallista kalliimpaa hoitoainetta käytössä. :D

      Poista
  6. Tuo kahvajuttu oli kyllä huvittava :DD Naurattaa. On kyllä itsellänikin jäänyt joskus jotkut kahvat käteen, mutta itse olen sitä sorttia, että yrittäisin peitellä tapahtunutta :D

    Ja tosiaan hoitoainepurkki on yleensä loppu jo siinä vaiheessa kun shampoossa on vielä puolet jäljellä :D Taidan lotrata hoitoaineella aivan liikaa....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ehkä minäkin jossain tapauksessa, mutta tästä olisin jäänyt heti kiinni! :D

      Kai se sitten johtuu hiuslaadusta. Netissä etsiskelin tietoa ja sielläkin joku sanoi, että ns. lasimaiset hiukset eivät tarvitse paljoa hoitoainetta. Minusta käytän sitä tarpeeksi, en mitenkään liikaa. Mutta tummat hiuksethan on jotenkin imukykyisemmät. Tai niin muistan parikin kertaa jostain kuulleeni, että tummat hiukset imee enemmän ilmansaasteita ja pölyä, yms. Ehkä se sitten pätee hoitoaineeseenkin.

      Poista