lauantai 21. kesäkuuta 2014

Hyvää juhannusta!

En koskaan tiedä, minä päivänä näitä juhannuksia ja pääsiäisiä ja muita pitäisi toivottaa, mutta parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan. :) On ollut todella kylmä kesäkuu, ei toivoakaan viattomien ohikulkijoiden järkyttämisestä uusilla narulappubiksuillani. Hassua, kun kerrankin olisin ollut sillä tuulella, että kaipaisin kunnon helteitä. Olisin myös utelias kokemaan, miltä kuumuus tuntuu nyt vähän pienempänä. Viime syksynähän yllätyin siitä, ettei kylmyys tuntunut enää yksinomaan ihanalta, minkä oletan johtuvan siitä, etten enää ole yhtä lihava, kuin pahimmillani. Samaan aikaan kuitenkin ikävöin lunta ja pakkasta, eniten ehkä siksi, ettei niitä ollut viime talvena. Tosin yksi päivä satoi oikein kunnolla rakeita! Olin juuri kävelemässä koiran kanssa, pelkkä t-paita päällä ja olin ihan jäässä, kun pääsin kotiin! Pohjoisemmassa satoi kuulemma ihan luntakin. Kesäkuussa on aina kylmä, mutta en kyllä muista milloin olisi ollut näin kylmä ja tuulisuus ei sovi yhtään yhteen uuden lyhyen tukkani kanssa. Näytän ihan idiootilta, kun hiukseni ovat aivan sekaisin ja roikkuvat silmillä ja sojottavat joka suuntaan. No, pari senttiä lisää ja saan ne kiinni. Ellen sitten joudu leikkaamaan niitä vielä lisääkin, koska minulle sattui pieni uretaanionnettomuus. Taas!! Uretaania on joka paikassa, paitsi siellä, minne yritin sitä laittaa. Erityisen ärsyttävää se on hiuksissa, tätini(se josta en pidä) sanoi, että näytän ihan siltä, kuin minulla olisi kauheasti hilsettä, jonka jälkeen hänen miehensä sanoi, että näytän siltä, kuin olisin lihonut. En oikeasti tiedä, miten suhtautua näihin imarteleviin kommentteihin, en ole tottunut moisiin kohteliaisuuksiin... Tämä pariskunta, varsinkin tätini(se, josta en edelleenkään(todellakaan!) pidä), on aina ollut kommentoimassa painoani ja voi että se ärsyttää minua! Viime jouluna hän sanoi, että päästin lihomisen käsistäni ja onneksi olen älynnyt laihtua. Ja hänellä on aina neuvoja sen suhteen, miten minun pitäisi laihduttaa. Joudun puremaan kieltäni, etten sanoisi, että mitä jos hän kokeilisi niitä ensin itse, koska hänellä on ylipainoa varmaan saman verran, kuin minulla oli isoimmillani. Hän on muutenkin sellainen, että hän tietää aina tarkkaan, miten muiden pitäisi elää ja se on yksi vastenmielisimmistä piirteistä ihmisessä. Emme ole koskaan tulleet toimeen keskenämme, (mikä kenties tuli selväksi jo edellä...) ja välttelen häntä parhaani mukaan, mutta joskus äitini pakottaa minut mukaansa. Luulen, että hän silti tietää, että inhoan häntä ja ärsyttää minua ihan tahallaan, koska tietää, että äitini on hänen puolellaan, mikä ärsyttää minua vielä enemmän! Sukulaiset... Tosin minulla on myös aivan ihana täti, joka on täysin erilainen kuin tämä toinen. (Ja muutama vielä lisääkin, mutta heitä en tunne.)

Nyt juhannusviikonloppua olen sallinut itselleni vapauksia syömisen suhteen, ostin pizzaa ja jäätelöä, mutta sen jälkeen olisi tarkoitus ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa herkkulakko, ainakin toistaiseksi. Tarkoitus olisi myös taas luopua kahvijuomista, se alkuvuotinen lakko lopahti parin kuukauden jälkeen. Kahvijuomista luopuminen on osittain pakkokin, koska rakastamani Nescafen Ice coffee -jauhe käsittääkseni poistuu myynnistä. Niin säälittävältä kuin se epäilemättä kuulostaakin, olen aidosti todella onneton sen takia! :D Kuten olen varmaan kertonutkin, minulla on sellainen kirous, että kaikkea, mistä pidän, lakataan valmistamasta. Minun pitäisi varmaan julkaista lista asioista joista pidän, jotta ne, jotka pitävät jostain samasta, voisivat alkaa hamtsrata sitä, koska aivan varmasti sitä ei kohta enää valmisteta. Doven hoitoaineet ainakin poistuvat markkinoilta ihan varmasti, siinä ensimmäinen vinkki! Ne ovat aivan liian hyviä, jotta niitä voisi saada jatkossakin. 

Tein myös itse jäätelöä, kun ostin jouluna äidilleni lahjaksi jäätelökoneen ja tähän mennessä olen käyttänyt sitä kokonaisen yhden kerran. En kyllä ole mitenkään vakuuttunut sillä tehtävän jäätelön maustakaan, liian makeaa, enkä saa sitä jäätymään tasaisesti. Mutta mikä minua tosissaan ärsyttää on se, että sitä mainostetaan sanomalla, että voi tehdä itse herkullista jäätelöä vain viidessätoista minuutissa. Ok, se varsinainen jäätymisaika on tosiaan 15 minuuttia, mutta sitä ennen pitää ihan kaikkein yksinkertaisintakin perusreseptiä varten vaahdottaa aineet vatkaimella kahdessa erillisessä kulhossa, yhdistää ne, viilentää ne jääkaapissa, jakaa se massa kahden desin annoksiin, laittaa se koneeseen kymmeneksi minuutiksi, pysäyttää kone, lisätä erikseen sekoitetut mausteet, jäähdyttää vielä viisi minuuttia, toistaa viimeiset neljä vaihetta vielä viisi kertaa ja lopuksi pestä vaahdotuskulhot, vatkaimet, jäätelökoneen kulhot ja sekoitin. Mutta joo, sillä saa herkullista jäätelöä vain 15 minuutissa. Kiva, että mainoksessa sekin saadaan kuulostamaan jonkinlaiselta helpotukselta elämään; ajatelkaa, sen sijaan, että vaivalloisesti avaisitte pakastimen oven ottaen samalla riskin, että saatte jäätä silmään tai jotain vastaavaa ja leikkaisitte viipaleen jäätelöä kulhoon, voitte nyt valmistaa sitä itse vain viidessätoista minuutissa! Niin siis jos unohdetaan ne kaikki muut vaiheet... En tiedä, miten aina silti vakuutun näistä mainoksista. Samoin kävi popcorn -koneen kohdalla. Se on ihan hyvä ostos, jos on lapsia, joiden haluaa antaa valmistaa itse popcornia, koska se on turvallinen, mutta kun siinä on miljoona pientä osasta, joita ei voi laittaa tiskikoneeseen, on paljon helpompaa tehdä popcornit kattilassa. Ja kun aiheeseen pääsin, niin myös kahvikone ja limsakone ovat ihan pelkkää rahastusta. Ei tosiaankaan maistu ne kahvit samalta kuin kahvilassa ja joisin ennemmin kuravettä ojasta kuin limsakoneella valmistettua limsaa. Ei se edes maistu limsalta! Minkäköhän koneen ensi jouluksi ostaisin... Suosituksia? Ei sen tarvitse toimia, kunhan mainostatte sitä parilla lauseella ja jos sitä vielä on saatavana pinkkinä, menen aivan varmasti lankaan...

Vaikka olenkin nyt ihan tykännyt kesästä, enkä kaipaa muita vuodenaikoja, olen kuitenkin jo huomannut ajatusteni kääntyvän jouluun. Ostin jo kynttelikönkin(koska se oli alennuksessa) ja joululahjojakin pitäisi alkaa vähitellen ostaa. Itse asiassa minulla on yleensä ollut tähän aikaan vuotta jo paljon lahjoja ostettuna, mutta tänä vuonna en tiedä, mitä ostaisin. Minusta tuntuu oudolta, etten ole vielä tehnyt mitään joulua ajatellen, yleensä aloitan jo joskus toukokuussa. Olen kuitenkin yrittänyt kuluttaa vähän paisumaan päässeitä kosmetiikkavarastojani pienemmiksi, jotta saisin jouluna ostaa jotain uutta. En tiedä mikä minussa on vialla, mutta saan suurta iloa kaikista purkeista ja puteleista ja uusien tuotteiden kokeilemisesta. Mutta koska saan suurta iloa myös alennuksista, ostin ennen viime joulua vähän liikaa kaikenlaista ja nyt yritän olla lakossa, kunnes saan ne käytettyä loppuun ettei ne pilaannu.  En sinällään tiedä, miten helposti kosmetiikka pilaantuu, en ainakaan ole koskaan huomannut mitään ongelmaa, mutta ei niitä varmaan vuosia kannata säästellä. Eikä ne kyllä minun käytössä säilykään. :)

Mutta nyt menen viemään koiran lenkille. :) Hyvää juhannuksen jatkoa! :)

4 kommenttia:

  1. Viikolla oli kyllä mielenkiintoinen ilma, lähdimme juuri asiakkaiden kanssa kävelylle ja parinkymmenen metrin kohdalla alkoi sataa rakeita, joka muuttui lumeksi ja sitten rännäksi ja jo minuutin päästä paistoi aurinko.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika erikoinen kesäkuu kyllä... Tai koko alkuvuosi on ollut poikkeuksellinen säiden suhteen. Ehkä nyt sitten saisimme oikein kunnon perinteisen valkoisen joulun ja lumisen talven ja sitten ensi vuonna hellekesän sateineen ja ukkosineen!

      Poista
  2. Minä olen jostain kumman syystä lopettanut perinteisen kahvin juonnin kokonaan. Ei vain maistu. Mutta vastaavasti olen ostellut näitä valmiita kahvijuomia, kuten Valion Cafe latte -juomaa. Tai Starbucksin vastaavaa... Ne ovat makeita, hyviä ja .... kaloripitoisia...

    Seuraavaksi ajattelin sijoittaa semmoiseen suoristusrautaan, jota taivuttelemalla saa myös kiharoita... Tai tv-shopissa mainostetaan kätevää kiharrinta... Yhteenkään "kodinkoneeseen" en enää rahojani pistä. Jäävät kuitenkin käyttämättä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä taas olen aloittanut. Olin vuosia ilman minkäänlaista kahvia, sitten aloitin juomaan noita kahvijuomia ja nykyään juon ihan tavallistakin kahvia, tosin runsaan maidon kera. Starbucksin Seattle Latte on niin hyvää!! Ja kun ennen saatoi kerralla syödä tuhansia kaloreita, en niin osaa pitää 150 kcal:ia suurena ongelmana. Enemmänkin niiden hinnan takia yritän lopettaa.

      Minä en ole noita tv-shopin ihmeitä ostellut, tosin siellä on yksi shampoo ja yksi kosmetiikkasarja, joita olen himoinnut. :D Miten muuten se nicerdicer toimi? Oliko rahan arvoinen?

      Annoin jo popcorn- ja limsakoneen äidin yhdelle ystävälle, jolla on lauma lapsia, jospa heillä olisi niille jotain käyttöä. Mutta yritän pitää ne mielessä, kun seuraavan kerran näen jonkin "tarpeellisen" kodinkoneen...

      Poista