maanantai 21. heinäkuuta 2014

Unettomuutta ja painajaisia

Ihan uskomatonta, että heinäkuu on yli puolessavälissä ja viiden kuukauden päästä joulu on jo lähellä! Ihan vastahan kesä alkoi! Minusta on kai tullut vanha, kun aika kuluu niin hirveän nopeasti! Tai yhtä aikaa kyllä hitaastikin, kun tuntuu, että esimerkiksi viime syksystä on noin miljoona vuotta.

Kiitos muuten hikantorjuntavinkeistä; minulla ei vielä ole ollut uudelleen hikkaa, mutta koirallani oli, joten testasin niitä häneen. Hän ei suostunut nielaisemaan etikalla kostutettua sokeria, joten yritin painella hänen palleaansa, mutta heikolla menestyksellä. Koira tosin innostui huomiosta niin paljon, että unohti koko hikan! Mutta vinkeistä innostuneena googlettelin aihetta ja löysin paljonkin vinkkejä. Moni luottaa hengitystekniikkaan ja pallean painamiseen ja ilmeisesti myös etikka toimii, koska moni vannoi suolakurkkujen ja sinappikurkkusalaatin nimeen. Joitain erikoisempiakin konsteja löytyi, keskustelupalstalta löysin muun muassa vinkin : ): "...myös toinen tapa on pitää nenästä kiinni seisoa yhdellä jalalla vähän niinkun taitolustelijat ja sitten pää alas ja sano kolme kertaa kukkelikuu..." Toinen kirjoittaja oli kehitellyt tätä vinkkiä vähän pidemmälle: "...kannattaa kokeilla laittaa urheilusukka suuhun ja kinkata vasemmalla jalalla ympäri taloa ja elehtiä kuin metso soitimella ja aina välillä sanoa sukka suussa "kukkelikuukuu". Toimii aina ja hikka katoaa!..." Testaan noitakin sitten kun taas saan hikan. :) Ja jos ei mikään toimi, niin aina voi luottaa tähän neuvoon: "kyllä se viimeistään haudassa lähtee". Ei ehkä paras tai lohdullisin vinkki, mutta aivan taatusti toimiva!

Tänään oli ihan järkyttävän kuuma, voin ihan fyysisesti pahoin. :/ Johtui varmaan ukkosesta, harmi ettei satanut. Tosin yksi päivä satoi niin rankasti, että kadut lainehtivat vettä, sitä oli nilkkoihin saakka! Kävin kaupassa ja kun tulin takaisin, kaikki oli kadonnut! Ilmeisesti viemärit jotenkin hetkellisesti tukkeutuivat tai jotain. :) Tämä on kuitenkin ensimmäinen vuosi koskaan (minun ikäiselleni siis) kun nurmikkomme ovat osittain palaneet kuumuudessa. Helteet on edelleen ihan ok, mutta kunnon sade olisi vaihteeksi ihana!

Minua pelottaa mennä nukkumaan, koska näen nyt joka yö unta yhdestä yliopiston opettajasta ja se ahdistaa minua ihan hirveästi. Enkä edes tajua miksi. Se oli ihan typerä juttu joka tapauksessa, mutta ahdisti minua ihan hirveästi silloin. Nyt en edes ajattele sitä päivisin, joten en ymmärrä, miksi näen hänestä unta, vuosien jälkeen tapahtuneesta! Kyse oli  yhden kurssin lopputyöstä, jolla oli tietty palautuspäivämäärä, mutta tavoilleni uskollisena aloitin tekemään sitä vasta illalla, joten kun sain sen valmiiksi, vuorokausi ehti vaihtua ja kyseinen opettaja kieltäytyi päästämästä minua kurssista läpi(työ siis palautettiin sähköpostin liitteenä). Se ärsytti minua, joten valitin laitoksen johtajalle, jonka jälkeen tämä opettaja lähetti minulle sähköpostin ja saarnasi opiskelijan vastuusta ja että olisi väärin muita opiskelijoita kohtaan, jos hän päästäisi minut kurssista läpi. Ja en sitten tosiaan päässyt läpi, eikä sitä tietenkään voinut uusiakaan ennen kuin seuraavana vuonna, koska lopputyö oli kirjallinen, ei tentti. Alussa ajattelin, että hänen toimintansa oli naurettavaa pilkunviilausta, koska kyse oli pienestä ajasta, eikä hän niitä muitakaan töitä varmasti alkanut lukea ennen kuin aamulla, mutta sitten minua alkoi hävettää oma aikaansaamattomuuteni ja että jätin työn liian myöhään ja vielä vedin huomion puoleeni valittamalla siitä ja sen jälkeen minusta oli inhottavaa mennä edes kouluun, koska pelkäsin näkeväni kyseisen luennoitsijan. Se ahdisti minua ihan hirveästi koko loppuajan opiskelijana. Onneksi seuraavana vuonna kurssia piti eri opettaja (ja palautin työn muistaakseni jopa viisi minuuttia etuajassa, saaden siitä viitosen! :D), enkä ikinä enää ottanut yhtään ko. opettajan kurssia. Mutta en tajua, mitä mieleni yrittää käsitellä. Se oli silloin hirveän ahdistavaa pitkän aikaa, mutta nyt siitä on vuosia! Viime yönä uni oli sellainen, että olin saanut työpaikan, mutta tuo opettaja ilmaantui paikalle sanomaan, ettei minua kannata palkata. Ja syy oli vielä ihan järjetön, se liittyi jotenkin järven pintaan...! Jotenkin siihen, että olin väittänyt veden pinnan olevan järven keskustassa korkeammalla (mikä itse asiassa on tietääkseni tottakin?!) ja tämän takia tämä opettaja halusi, etten saisi työtä. En ymmärrä, miksi tästä opettajasta jotenkin tuli minulle niin ahdistava henkilö. Ei se valitettavasti ollut ensimmäinen lusmuiluni, kerran löysin tentti-ilmoittautumiskuoren pöydältäni tuntia ennen tenttiä... Kyseinen opettaja vain nauroi, kun kauhuissani menin hänen luokseen ja sanoi monistavansa ylimääräisen paperin. Ja yhden ryhmätyön palautimme viikon myöhässä(mikä ei sillä kertaa ollut minun syyni), eikä siitä edes sanottu meille mitään. Mutta tuo yksi tapaus jotenkin paljasti minut saamattomaksi ja huolimattomaksi ja laiskaksi, se paljasti, etten ollut ahkera opiskelija, vaan että minulla on aina ollut opiskeluasioissa aivan loistava tuuri. Lihavuuteni takia koin aina tarpeelliseksi pitää huolen, ettei minua tunneta, ettei kukaan yhdistä nimeäni ulkomuotoon, koska ajattelin sen vaikuttavan arvosanaan. Tuo yksi opettaja ainakin tiesi tuon jälkeen tarkalleen kuka olen ja se oli inhottava ajatus. Varsinkin kun hän oli muutenkin sellainen ihminen, joita kammoan, huumorintajuton nipottaja, jonka mielestä jokaista sääntöä pitää noudattaa tarkalleen. Minä en osaa toimia ihmisten kanssa, joilla ei ole huumorintajua; olen yleensäkin aika hukassa ihmisten kanssa, mutta huumori on ainoa keinoni ja jos en voi käyttää sitä, koen ihmisen todella ahdistavana. Näin hänet viime syksynä kirjakaupassa ja piilouduin hyllyjen väliin. Todella aikuismaista käytöstä... En tiedä muistaako hän edes minua enää, ei varmasti ylipäätään, mutta en tiedä, muistaisiko hän nähdessään. Enkä tosiaan ymmärrä, miksi hän kummittelee unissani joka yö!

Mutta pakko kai on yrittää taas nukkua, en voi loputtomiin valvoakaan. Kesät näköjään on nykyään huonon nukkumisen ja painajaisten aikaa minulle. :/

Mutta tämä kyllä piristää, ei näille voi kuin nauraa: http://flashbak.com/1970s-80s-finland-land-of-exceptionally-awful-singing-and-dancing-17376/ Varsinkin tuon NMKY:n on pakko olla vitsi? Ei kukaan olisi voinut tosissaan tehdä tuollaista! :D Mutta muistan, että ala-asteella monet tykkäsivät Bat & Ryydista, minä olin auttamattoman epäcool, enkä tajunnut, mikä siinä niin hienoa oli. :) Väitin kyllä tykkääväni, totta kai... :D

2 kommenttia:

  1. Oi voi, noissa videoissahan riittää mulle ihasteltavaa loppuyöksi kun töissä on hiljasta. Ai hirveä tota Armin ja Dannyn videoo. Uskomatonta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo NMKY on kyllä kaikkein pahin... Sen on ihan pakko olla vitsi, ei ole voitu tehdä tosissaan! :D

      Poista