tiistai 2. joulukuuta 2014

Läskien joulukalenterin 2. luukku

Tämän olisi nyt pitänyt olla ekassa luukussa, mutta vähän ryssin, kun unohdin koko jutun. Olin ajatellut, että alkuun tekisimme kuntotestin tyyppisen harjoituksen, jotta sitten voisi aattoaamuna testata, onko kunto yhtään kohonnut. Törmäsin joskus aiemmin netissä juttuun, jossa käsiteltiin sitä, mikä on hyvä peruskunto ja sitä neuvottiin testaamaan kolmella liikkeellä; ihan perus vatsalihasliikkeillä, punnerruksilla ja jalkakyykyillä. 30 sekuntia kutakin, punnerruksissa saa pitää polvet maassa. Ja kuulemma jokaisen pitäisi pystyä tekemään vähintään 10 istumaan nousua, 15 punnerrusta ja 20 jalkakyykkyä 30 sekunnissa. Testaan itsekin vasta huomenna miten onnistuu, mutta en ole liian optimistinen kyllä noiden suhteen, minullahan on suuria vaikeuksia saada tehtyä ollenkaan noita vanhanaikaisia vatsalihasliikkeitä. :/ Kirjoittakaa tulokset itsellenne ylös (tai kommenttiboksiin, jos haluatte :)), aattona teemme tämän uudelleen. Tai no, ehkä ennemminkin aatonaattona. :) 

Ja tuon testin lisäksi ajattelin taas kokeilla joogaa. Minusta jooga kuulostaa ajatuksena kivalta, mutta käytännössä se on vain omituista... Tämän nimenomaisen videon valitsin, koska ohjaaja ei ärsyttänyt minua. :D


Tämä on tarkoitettu aamuksi ja laitan tämän taas ajastettuna ilmestymään aamuseitsemältä, mutta eiköhän samat harjoitukset voi tehdä illallakin. Tämä on kivan rauhallinen, eikä vaadi mitään apuvälineitä, joten tämä sopii myös loppuverryttelyksi, jos joku harrastaa enemmän liikuntaa. 

Ja koska loppuviikoksi on luvattu plusasteita ja vesisadetta, huomiseksi keksin jotain ulkona tehtävää. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti