tiistai 16. joulukuuta 2014

Outoja ihmisiä ja lähestyvä joulu...

Jouluun on viikko ja joulutunnelma on nyt pahasti kateissa. Viikonloppuna tuntui jo hiukan jouluisemmalta, kun oli muutama milli lunta, mutta eilisen vesisateen myötä joulumieleni valui viemäriin. Huomenna leivotaan äidin kanssa pipareita, ehkä se auttaa. Se on niin ihanan perinteistä kuunnella kun äitini huutaa pää punaisena, kun poltan hänen pipareitaan tai rikon osan hänen herrasväenleivistään. :)

Ja purin sitten hammaslääkäriäni. :D Tilasin samalla tarkastusajan, kun olin siinä hampaan poistossa ja hän laittoi sellaisen röntgenkuvausjutun suuhuni ja käski purra lujaa, joten minähän tein työtä käskettyä. Harmi vain, että hänen sormensa oli edelleen suussani. :D Hän myös kyseli todella tarkkaan kaikesta mahdollisesta(kuten käytänkö nuuskaa?!! Joo en... :D) ja jouduin kiusalliseen tilanteeseen puhuttaessa makean syönnistä. Vastasin totuudenmukaisesti, että syön toisinaan suklaata, mutta en oikeastaan koskaan karkkia ja katsottuaan minua päästä varpaisiin, hän ei selvästikään uskonut minua. Sanoin sitten suoraan, että pidän suolaisesta ja rasvaisesta, koska koin tarvetta selittää ulkomuotoni. Hän ei selvästikään edelleenkään uskonut. Mitä siihen sitten voi sanoa... Hän kysyi vielä monta kertaa, että etkö syö makeaa, enkö edes laita sokeria kahviini... Tämä on aina harhaluulo läskien kohdalla, me syömme ihan mitä tahansa, mitä lyllertäen kiinni saamme. En edes muista, montako kertaa minulle on pyöritelty silmiä, kun olen sanonut, etten yleensä syö karkkia. Ilmeisesti läskit syö kaikkea. Päinvastoinhan minun ruokavalioni on aina ollut pelottavan yksipuolinen, olen syönyt lukemattomia tomaattimozzarellapizzoja ja hurjan määrän Broadway -sipsejä, enkä edes yritä laskea, montako tomaattimozzarella-patonkia olen syönyt elämäni aikana tai edes tänä syksynä.  Ja tosiaan, kerran söin kokonaisen vuoden tomaattimozzarella -pastaa. (Nyt vasta huomasin, että tomaatti ja mozzarella on näköjään minun juttuni... :)) Mutta karkkia syön muutaman kerran vuodessa.

Hän myös kysyi, että pelkäänkö hammaslääkäriä, kun kuulemma vaikutin hermostuneelta. Teki mieli sanoa suoraan, että en minä hammaslääkäreitä pelkää, mutta miehiä kylläkin. Hän on vielä nuori ja hyvännäköinen, mikä pahentaa asiaa. En ole koskaan pelännyt hammaslääkäriä, mutta kun odottelin vuoroani siinä käytävällä, suorastaan tärisin, koska minua ahdisti niin paljon se tieto, että vastassa on mies. Tiedän toki, ettei hammaslääkäri ala herjata minua läskeistäni, mutta olen jotenkin niin tietoinen siitä, että miehet kokee vastenmielisenä kaiken kontaktin rumiin naisiin. Olen yleensäkin varuillani ihmisten seurassa, mutta jouduttuani tekemisiin miehen kanssa, olen ihan uupunut sen jälkeen, koska olen niin hermostunut. Mikä on aivan naurettavaa ikäni huomioiden. No, onneksi hampaat oli kunnossa, niin en joudu ainakaan toistaiseksi uudelleen hänen vastaanotolleen.

Kävin myös kummitätini luona vanhainkodissa ja joku pikkupoika töräytti korvani lukkoon. Siellä oli jokin nuorten orkesteri esiintymässä ja he olivat suoraan selkäni takana ja en edes huomannut heitä ennen kuin joku puhalsi torveensa. Hyppäsin varmaan metrin istuimeltani ja nyt on edelleen toinen korva lukossa! :D Kummitätini on aina ollut sekaisin kuin seinäkello ja nykyään on todella omituista jutella hänen kanssaan, kun hän on melkein tavallinen, ilmeisesti hän ei oikein huolehtinut lääkityksestään ja nyt kun hän on jo vanhainkodissa, hoitajat pitävät lääkkeistä huolen. Tosin hän on huomattavasti tylsempi, minusta hän oli aina kovin viihdyttävä, kun hän saattoi sanoa ihan mitä tahansa. :) Siis ihan mitä tahansa! :D En edes kehtaa toistaa hänen sanomisiaan... Ja törmäsin yhteen vanhaan työkaveriin, joka on vähintään erikoinen tapaus ja hän alkoi kaikkien kuullen selittää kovaan ääneen jotain tarinaa, missä hän käytti useaan otteeseen vähän karkeampaa seksiin viittaavaa sanaa ja ihmiset tuijottivat... Mutta ainakin nyt tiedän, kenen kaikkien kanssa hän on nuoruudessaan p***ut. Ja minä kun vain kysyin, että mitä kuuluu?!! :D

Minusta tuntuu, että tunnen jotenkin poikkeuksellisen kummallisia ihmisiä... Sukulaisteni joukossa on melkoisia sekopäitä ja ainahan sanotaan, että lapsi tulee puolet kummeihinsa ja minun kummitätini ainakin on todella outo tapaus, eikä hänen miehensäkään kaikkein normaalein ole. Ja äitinikin on aika outo ihminen. Onko sitten ihmekään, että minä olen näin omituinen...

Mutta viikon päästä ollaan aatonaatossa, ihan kummallinen ajatus! Vaikka olen koko syksyn odottanut joulua, niin nyt tuntuu ihan kummalliselta, että se on näin lähellä... Toivottavasti teillä muilla on lunta ja joulumieltä... :) Ihanaa joulun odotusta joka tapauksessa. :)

6 kommenttia:

  1. Hah, hah, hykertelin taas hauskalle tavallesi kuvata asioita :) . Toivon sydämeni pohjasta, että saisit sinäkin hyvän joulumielen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :)

      Minäkin toivon, että joulumieli vielä jostain löytyisi! Kiitos! :)

      Poista
  2. Mutta oli hammaslääkärikin vähän höpsö jättäessään sormensa sun purtavaks :D

    VastaaPoista
  3. Voi hoh hoh :). Hammaslääkäri olisi varmaan ollut ihan tyytyväinen jos olisit sanonut, että "Joo, syön karkkia valtavasti. Itse asiassa äskenkin, kun katsoit minun röntgenkuviani, niin söin Tuplan" :P. Tiedätkö mistä minä olen ns. taistellut hammaslääkärien kanssa? Siitä, kun minulla on niin reikiintyvä hammaslaatu. Yksi hammaslääkäri sanoi, että ei saa syödä MITÄÄN sokeria sisältävää. Ihan mielenkiintoinen ohje tänä aikakautena, kun oikeastaan kaikessa on piilosokeria. Yhdelle hammaslääkärille selitin, että "Käytän hammaslankaa joka toinen päivä, sähköhammasharjaa, reikiintymistä estävää suuvettä ja xylitol-pastilleja. Mitä voin vielä tehdä?", kun hän ihmetteli reikiä. Arvaatko mitä hän sanoi minulle seuraavana hoitokertana? Hän sanoi: "Sinun täytyy alkaa harjata hampaitasi". Olisin voinut itkeä. Joka tapauksessa vähän tyhmääkin kysellä makean syömisestä, koska happohyökkäykset itsessään ovat hampaille huonoksi.

    Minullakin muuten oli todella komea, nuori mies lääkärinä. Hänellä oli vielä todella outo tapa työskennellä; potilaan pää liki sylissään. Onneksi ei tarvitse enää mennä hänen vastaanotolleen, koska hän teki hoitovirheen kohdallani. Olen tosin kuullut, että toinenkin kunnallinen hammaslääkärimme on komea espanjalaismies :).

    Ihana kuulla, että jollakulla muullakin on outoja sukulaisia :D. Minun mummini sanoi minulle joskus, kun sairastin masennusta, että "No hae joku mies ja nai sen kanssa jos se siitä on kiinni". En tiedä mistä hän tuon keksi :D.

    Joko sinulla alkaa olla yhtään jouluisemmat tunnelmat? Itselläni on jo kuusi koristeltuna ja se auttaa, Tein myös ison joulusiivouksen ja siitäkin tule jotenkin pyhäinen tunnelma. Onneksi koko maahan on sentään lupailtu valkeaa joulua. Ei tarvitse olla "hanget, korkeat nietokset" jos olisi edes pikku pakkanen ja maa valkoisena. Ja vaikka kevyttä lumisadetta. Siitä tulisi ainakin minulle ns. oikean joulun tuntua :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen törmännyt tuohon ajatukseen monta kertaa, ettei ole mitenkään mahdollista, että lihava ihminen ei pitäisi jostakin. Meillä kelpaa ilmeisesti kaikki...

      Sokeritta eläminen olisi kyllä varmaan aika vaikeaa ellei jopa mahdotonta... Kyllähän minäkin siis sikäli syön sokeria, että sitä on monessa suolaisessakin ruoassa. En sitten tiedän, kuinka paljon se vaikuttaa hampaisiin. Minullakin on aika huonot hampaat, mitä ei kyllä välttämättä selitä se, että söin paljon, koska minulla oli paha tapa syödä vain kerran päivässä, mikä kai hampaiden kannalta oli hyvä. Tosin juon limsaa, mikä on todella pahaksi hampaille. Tämäkin mies oli ulkomaalainen, ranskalainen uskoakseni.

      Voi ei! :D Tosin eikö juuri ollut jossain tutkimus, että sperma nostaa naisten mielialaa(epäilemättä miesten sponsoroima tutkimus... :D)?! Joten ei mummosi ihan väärässä ollut! :D Mutta se kyllä sitten selittäisi minunkin masennukseni... :D

      Ei oikein ole joulutunnelmia löytynyt. Olkkari on siivottu ja kuusi koristeltu ja pikkuisen on luntakin, mutta... En tiedä, mikä minua vaivaa! :/ Olen kuitenkin edelleen toiveikas, kun jouluun on kuitenkin muutama päivä...

      Poista