lauantai 17. tammikuuta 2015

Apua...

88,9 kiloa... Tunsin ja tiesin, että painoa on tullut syötyäni joulun ajan aivan niin kuin on huvittanut, mutta tuo lukema näytti kyllä melko hurjalta. En oikein edes tiedä, mitä sanoa, minua hävettää ihan kauheasti! Toivon, että edes osa siitä on pelkkää nestettä. Mutta ei tässä nyt auta mikään muu, kuin yrittää ottaa itseään niskasta kiinni ja laihduttaa nuo kilot. Viimeksi, kun kävin vaa'alla joskus joulukuun alussa, painoin muistaakseni 83, 8 kg, joten olen lihonut 5 kiloa. Se nostaa myös bmi:ni takaisin merkittävään ylipainoon, minne en toivonut enää koskaan palaavani. Ja samalla lopullinen tavoitteeni on nyt 13, 9 kilon päässä. Tämä ei ole hyvä juttu. :/ 


Aion nyt käydä vaa'alla joka lauantai ja päivittää ne painot myös tänne ja toivon, että ihan oikeasti pääsisin tänä vuonna tavoitteeseeni. Viime vuoden tulos kun jäi pyöreään nollaan. Tosin niinhän minä toivoin viime vuonnakin ja edellisenä ja varmaan jo sitä edellisenä... No, ei auta kuin yrittää.

Keskimmäinen kissa on yrittänyt selittää minulle jotain eilisestä saakka, mutta en ymmärrä, mitä hän yrittää sanoa. Hän katsoo minua suoraan silmiin ja maukuu, mutta mikään ei kelpaa, olen antanut erilaisia ruokia ja maitoa ja ottanut syliin ja leikkinyt hänen kanssaan, mutta maukuminen jatkuu. Eilen jo tutkinkin hänet tarkkaan siltä varalta, että hän on jotenkin kipeä tai johonkin sattuu, mutta en löytänyt mitään. Eikä hänen maukumisensa siltä kuulostanutkaan. En ymmärrä, mitä hän tahtoo... Ei hän yleensä edes ole kovin kiinnostunut minusta, hän on täysin äitini kissa. Nytkin hän tuijottaa minua tässä vieressä ja kovasti yrittää selittää jotakin. Hassua, kun hän ihan selkeästi yrittää ilmaista minulle jotakin, mutta olen liian tyhmä ymmärtämään. Kissa parka. :( Tarvitsisin jonkilaisen kissatulkin. Tai sellaisen kissakuiskaajan vai meedion vai miksi niitä kutsutaan?

Mutta ulkona on kaunis ilma, joten aloitan laihdutuksen menemällä metsälenkille koiran kanssa. Siellä on nyt niin paljon lunta, että minäkin saan liikuntaa, vaikka koira onkin mukana. 

Hyvää viikonloppua! :)


12 kommenttia:

  1. Nyt JB, muista ryhtiliike! Nesteitä niistä on kuiten suuri osa. Saat helposti pois.
    T: Uusi blogi, vanha tuttu ;) K...L...Piiju

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko kyllä ottaa itseään niskasta kiinni! :/ Mutta uskon, että ainakin osa on pelkkää nestettä.

      Ihmettelinkin, että minne katosit!

      Poista
    2. Mulla ollu tänä viikonloppuna tankkaus-päivät, kiitos menkkojen. Mutta nyt alkaa taas yövuorot ja sen myötä otan niskasta ittiäni kiinni.

      Maaliskuussa se on 75kg ja uikkari ei ahista kylpylässä ollenkaan. Kuhan ei isoksi kävis ;)

      Nesteitähän on helppo puotella, lähtevät kuin itsestään :)



      Poista
    3. Minäkin olen viikonloppuna syönyt vähän liikaa, mutta huomenna olisi tarkoitus aloittaa ihan virallisesti. Toivon tosiaan, että tässä on nestettä mukana. :/ Toivon, että pääsisin edes tänä vuonna seiskaviiteen!!

      Poista
  2. Kissojen ajatusten etätulkkina voin kertoa kissan sanovan:
    "Miu, olet ihana ihminen, kai muistat sen? Kyllä sinä onnistut!
    ...Etkö vielä uskonut? Sitten minun täytyy toistaa se:"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai sitäkö se olikin?! :) Hän muuten edelleen tuossa vieressä maukuu, tunnen jo itseni vähän hätääntyneeksi, kun toinen yrittää kaikin keinoin kertoa jotakin, mutta en vain ymmärrä. Olen antanut hänelle tänään viittä erilaista ruokaa yhtä aikaa, kahta erilaista kissanmaitoa, kaikkia kissanherkkuja, mitä meillä on ja olen yrittänyt leikkiä hänen kanssaan kaikilla leluilla. Oletan, että hän tahtoo jotain muuta.

      Poista
    2. Toivottavasti kissa on jo saanut sanomansa perille ;)
      Onko teillä aina ollut kissoja? Minä olisin lapsena kovasti halunnut kissan, mutta en saanut allergiariskin takia. Onneksi sain kesäisin hoivata mummolassa serkkujeni kissaa <3 Nykyään en uskaltaisi hankkia, kun on muita eläinallergioita ja jonkinsorttista astmaakin :/
      Tsemppiä huomiseen! Minäkin ajattelin alkaa syödä vähän terveellisemmin, se kun ei ole pahitteeksi juuri kellekään :)

      Poista
    3. :) Ainakin on lakannut maukumasta. :)

      Sain ensimmäisen kissani ehkä 6-vuotiaana, äidillä kyllä oli ollut kissoja joskus aiemmin, mutta ihan varhaislapsuudessani meillä ei ollut. Koiria meillä oli aina. Minäkin olen kyllä allerginen, mutta omiin onneksi tottuu. Muiden ihmisten kissoista alkaa silmät kutista ihan hirveästi ja aivastuttaa. Se on kyllä kurjaa. :/ Varsinkin, jos on niin paha allergia, ettei voi omia ottaa ollenkaan. :(

      Kiitti! :) Täytyy tosiaan saada itsensä kuriin... En kyllä tiedä, miten optimistinen olen sen suhteen... :D

      Poista
  3. Hei taasen! Mua kiinnostaisi tietää missä tilanteessa sun iho menee? Oon saanu pois noin 15 kiloa viime toukokuulta ja mulla on yllättäen jaloissa löysää kun luulin että maha ja käsivarret tipahtais ihan samantien :-/. Tekisitkö ihan oikeen postauksen aiheesta? Koska iho alkoi roikkumaan, mistä se roikkuu eniten, onko palautumista tullut yhtään jne.

    Kiitos jo etukäteen :-).

    Sinivalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Voisin kertoilla tilanteesta vaikka lauantaina, kun muutenkin kirjoitan painopäivityksen ja laihdutusasiaa. :)

      Onnittelut laihtumisesta! :)

      Poista
    2. Kiva juttu :-). Ja kiitos onnitteluista vaikkakin mä yritän päästä ajatusmaailmaan että laihtuminen ei ole asia, josta onnitellaan :-). Eli siis jos siitä onnitellaan, se on jotain jonka ihminen on saavuttanut ja silloin sillä on merkitystä ihan liikaa siihen nähden että se on oikeasti vain ihmisen paino.. Ei ole saavutus laihduttaa koska sillä ei pitäisi oikeasti olla väliä muulloin kuin ääritapauksissa. Ymmärsiköhän tätä kukaan siten kuin tarkoitin? No nää on taas näitä omia pohdintoja enkä todellakaan tarkoita väheksyä kenenkään painonlaskuja :-).

      Äh, liikaa aikaa taas miettiä juttuja :-p.

      T: Sinivalo

      Poista
    3. No, olet toki oikeassa, mutta minä onnittelinkin juuri siitä saavutuksesta! :)

      Yritin äsken kirjoittaa siitä roikkumisesta, mutta huomasin, etten enää muista!! No, kirjoitin sen, minkä muistin! :)

      Poista