lauantai 21. helmikuuta 2015

Väärä suunta

Taas sata grammaa plussaa. :/ En ihmettele, olo on ollut vähän kurja ja ahdistunut ja olen lääkinnyt sitä ruoalla. Pahinta siinä on se, että se auttaa... No, ainakin sillä hetkellä, myöhemmin tietysti harmittaa läskit ja oma laiskuus ja saamattomuus. Jotenkin viime vuoden aikana kehitin huonot ruokailutavat, koska sallin itselleni joka ilta hiukan jotain hyvää, kun en sitten kuitenkaan lihonutkaan niistä huolimatta ja nyt en pääse tavasta eroon. Mutta en kyllä sillä keinolla laihdukaan... Pyhistä lupauksistani huolimatta joka ilta tulee naposteltua jotakin. Haluaisin sanoa, että nyt otan itseäni niskasta kiinni ja vihdoinkin laihdutan nämä loputkin kilot, mutta en oikeasti tiedä, pystynkö siihen. Mutta plussaa ei kyllä enää saisi tulla.

Olen alkanut ottamaan joka päivä kuvan itsestäni tottuakseni omaan ulkonäkööni. Se on ehkä erikoinen kommentti ikäiseni suusta, mutta olen kyllästynyt siihen, että päiväni menee pilalle, jos vahingossa näen itsestäni heijastuksen jossakin. Tarkoitus olisi ottaa joka päivä kuva ja myös tutkia sitä jonkin aikaa ja toivottavasti turtua omaan naamaani. Jossain määrin se on ehkä alkanut toimiakin, koska nykyään oma ulkonäköni välillä naurattaakin minua, eikä vain järkytä. No, riippuu päivästä. :)

Se on sinällään hassua, että ulkonäkö kai on loppujen lopuksi aika pieni osa ihmistä, mutta toisaalta sillä on aivan valtava vaikutus. Joku pystyy tienaamaan miljoonia ulkonäkönsä avulla ja saa elämässä vaikka mitä vain siksi, että on kaunis/komea. Toisessa ääripäässä taas ovat ihmiset, joille esimerkiksi pariutuminen ja lastensaaminen luonnollisin keinoin on mahdotonta. Vain sen takia, miltä näyttää ulospäin, millaiset mittasuhteet on niissä ihan samoissa kasvonosissa, mitkä kaikilla muillakin on. Eikö se ole oikeastaan todella kummallista? Että meillä kaikilla on kaksi silmää ja nenä ja suu ja korvat ja me olemme verrattain samannäköisiä vaikka verrattuna koiriin tai lehmiin, mutta silti yksi saa kaikki tuijottamaan ihastuneina siinä missä toisen kohdalla tavoitellaan tainnutuspyssyä(onneksi minulla on niin paljon läskiä, etten yhdestä nuolesta kaadu...).

Kummallista on, että näytän todella paljon isoäidiltäni(kotimme seinällä on hänestä iso valokuva), mutta siinä missä hän on mielestäni jopa nätihkö, minä en ole. Minun on kuitenkin vaikea hahmottaa, miksi se on niin. Omien kuvien katselu on sikäli mielenkiintoista, että niistä pystyy tarkemmin hahmottamaan omia vikojaan, koska on mahdotonta ottaa kahta täysin samanlaista kuvaa peräkkäin. Minun kohdallani suurimpia ongelmia on tietysti lihavuus, mutta erityisesti kalloni kummallinen muoto ja huono ihoni. Niin ja pikkuruiset sian silmäni. Moni sanoo, että kauneus on kiinni symmetriasta, mutta minä en usko siihen, koska mielestäni olen aika symmetrinen. Ja netissä kun on näitä ohjelmia, joilla voi pisteyttää ulkonäkönsä, nekin ovat sitä mieltä, että olen symmetrinen (joskin pitkäkorvainen...?! :D).

Jos joku nyt kiinnostui näistä testeistä, niin tässä linkki pariin: www.anaface.com ja www.prettyscale.com. Jälkimmäinen antaa kuulemma kaikille hyvät pisteet, joten jos on huono päivä, kannattaa testata sitä. Ensimmäinenkin on liian kohtelias, mutta realistisempi. Mutta sen mukaan tosiaan symmetrisyys ei ole minun kohdallani ongelma, mutta muut mittasuhteet onkin sitten pielessä.


Kumpikaan ei kuitenkaan huomioi esimerkiksi ihoa, mikä tietysti on merkittävä osa hyvää ulkonäköä. Toisaalta iholle voi hiukan jotain tehdäkin, luustolleen ei.

Ehdottomasti maailman kaunein nainen Samantha Brick (Olenko kamala ihminen, kun olen vilpittömästi iloinen, että jollain muulla on enemmän päässä vikaa kuin minulla?!) sai samasta testistä 8.01. Täytyy muuten varmaan laittaa tuohon parin kauneimpana pitämäni julkkisnaisen kuva ja katsoa, mitä he saavat tulokseksi...

Kaikkein jännimpiä ovat ne ihmiset, jotka toisinaan ovat suorastaan nättejä ja toisinaan ihan taviksia. Minulla oli nuorena yksi sellainen kaveri, enkä koskaan pystynyt määrittämään, mitä eroa hänessä oli niinä nätteinä ja ei niin nätteinä päivinä. Eikä tämä ollut vain minun mielipiteeni, vaan myös äitini ja yhden toisen kaverin kanssa puhuimme siitä. Ja sekin on hassua, että vaikka tavallaan ihmiset vanhetessaan näyttävät ihan samalta kuin aiemminkin, silti kauneus katoaa jonnekin. Vaikka ei taaskaan oikein edes osaa sanoa, missä se ero on.

Mutta joka tapauksessa, tänä vuonna yritän ottaa joka ikinen päivä kuvan omasta naamastani ja tavoitteena on, että jos vuoden lopulla näen vahingossa itseni peilistä, vilkaisen ja jatkan matkaa sen sijaan, että luikkisin häntä koipien välissä kotiin miettimään, mitä menen ostamaan Siwasta, kun tulee tarpeeksi pimeää, jotten järkytä liian montaa viatonta ohikulkijaa matkalla sinne. :)

Nyt pitää mennä koiran kanssa ulos. Siellä on niin liukasta, ettei koirani oikein pysy pystyssä, toivottavasti hän ei satuta itseään. Keskimmäinen kissa juoksi eilen pihalla ja kaatui takapuolelleen ja liukui varmaan kymmenen metriä hölmistyneen näköisenä. Kamala ihminen kun olen, nauroin hänelle ja hän loukkaantui niin, ettei vilkaisutkaan minua koko iltana. :D

Hyvää viikonloppua! :)

2 kommenttia:

  1. Hei! Luulen kyllä, että olet ihan hyvän ja tavallisen näköinen! Ja painokaan ei ole niin mahdoton! Mitä jos leikkaisit hiukset ja ottaisit jonkun kivan värin? Se piristää ihmeesti! Mulla jos on tukka huonosti on kaikki huonosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen tyytyväinen, jos opin nauramaan ulkonäölleni itkemisen sijaan! :D Painon suhteen olen sikäli tyytyväinen, että kun olen painanut niin paljon enemmänkin, niin siihen verrattuna jo tämäkin on ihan hyvä. Mutta haluaisin kyllä kerran elämässäni onnistua laihtumaan ihan tavoitteeseeni saakka! Tosin en mitenkään kauhean optimistinen sen suhteen ole... :)

      En usko, että hiuksiani voi värjätä... Tai ne täytyisi sitten ensin kai vaalentaa jotenkin ja vasta sitten värjätä ja luulen, että siinä kävisi huonosti. En ole muuten koskaan käynyt kampaajalla, pitäisi varmaan joskus kokeilla! Tosin tällä hetkellä annan niiden kasvaa, leikkasin ne viime kesänä lyhyemmiksi kuin koskaan ja heti vannoin, ettei ikinä enää! :D

      Poista