sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

Mitä hittoa?!

84.9 kg?!! Ja kun minä olen nyt oikeasti yrittänyt! En ole yli kahteen viikkoon laittanut suuhuni mitään hyvää (paitsi sen jäätelön, jonka Siwasta sai ilmaiseksi...), en edes kahvijuomaa ja olen joka päivä syönyt riittävästi proteiinia ja juonut vettä kuin kameli! En tosin ole laskenut kaloreita kovin alas, mutta olen syönyt terveellisesti, jopa hedelmiä ja keitin porkkanaa, kun en voi syödä sitä raakana ja olen huolehtinut proteiininsaannista ja liikkunut joka päivä ja tässä tulos. Kiva. Äiti on ollut dieetillä nyt viikon ja laihtunut kuusi kiloa! Olen niin kateellinen! Hän siis joutui lääkärin määräämänä todella tiukalle dieetille ja näköjään se tehoaa, ainakin hänelle. Se vain on lähinnä lihan syömistä, joten en voi kokeilla. Ja hänellä on hirveän huono olo ja huimaa, tosin minäkin olen tänään ihan vetämättömissä ja tulimme siihen tulokseen, että taidamme molemmat kuolla.

Kuinkahan monta kertaa elämässäni dieettini on kaatunut juuri tähän... Että kun teen ihan parhaani, eikä siitä ole mitään apua. Minulla on muutenkin huonoin päivä aikoihin, olen niin ahdistunut ja huonolla tuulella, että minusta tuntuu, että voisin räjähtää. Oletan, että kuukautiseni ovat alkamassa. Ehkä painokin siksi oli koholla... Joskus vain on näitä päiviä, kun ihan kaikki on ihan p*****stä! Ja tiedättekö, mikä minusta auttaisi? Jos lähtisin Siwaan ja ostaisin ison kasan herkkuja! (Miksi minun mieleni toimii tällä tavalla; tiedän kyllä, että se vain pahentaisi asiaa, mutta ihan kaikki minussa sanoo, että se on ratkaisu kaikkeen, öh, tähän tilanteeseen...?!) Onneksi olen kotona, enkä tosiaan lähde kymmenen kilometrin päähän vain herkkujen takia. Jos olisin asunnollani... No, en edes kirjoittaisi tästä, vaan kirjoittaisin, että lohduksi mussutan pätkistä. :/ 

Positiivinen uutinen on se, että olen tänään ollut tasan kuukauden ostamatta yhtä ainoaa kosmetiikkatuotetta. (Kuulostan siltä, kuin olisin joku narkkari, mutta kosmetiikkavarastoni ovat kieltämättä hieman lähteneet käsistä...) Tosin varauduin maaliskuun lopulla ostamalla niitä tuotteita, joiden tiesin loppuvan, koska halusin huhtikuussa vihdoin kuluvan nolla euroa kosmetiikkaan ja se oli siihen sopiva kuukausi, kun Livboksinkin sain pisteillä. Olen nyt kyllä maksanutkin sitä seuraavat kolme kuukautta eteenpäin, joten yritän olla ostamatta mitään niin kauan kuin mahdollista ja senkin jälkeen vain ehdottomasti välttämättömän. Ainakin toistaiseksi. :) Samalla olen nyt käyttänyt pois hutiostoksia ja voi että se on ankeaa! Minä kyllä aina katson incin ja nuuhkin tuotetta kaupassa, mutta silti tulee joskus ostettua tuotteita, joista ei vain tykkää ja jotka sitten jäävät kaapin perukoille pyörimään. Ja minä en ihan helposti heitä mitään sinällään käyttökelpoista hukkaan, pitkin hampain käytän hutiostokseni, vaikka se olisi kuinka kamala. Olen nyt saanut alkuvuoden aikana melkein kaikki hutiostokset käytettyä, vielä yksi suihkugeelin jämä ja yksi kosteusvoide ja saan vihdoin siirtyä mukaviin tuotteisiin. 

Minua muuten harmittaa ihan hirveästi sekin, ettei suosikkifetaani enää saa (Arlan Salad Solutions). Se oli niin hyvää, etteä kelpasi minulle ihan herkuksi kurkun kanssa. En ymmärrä, että onko minulla ihan oikeasti niin kummallinen makuaisti, ettei kukaan muu tykkää samoista asioista kuin minä tai ei ainakaan niin moni, että niitä kannattaisi myydä?! Tämä kun ei tosiaan ole ensimmäinen kerta. Huomasin myös Cittarissa käydessäni, että Wasa Sandwichin paprika cream:it oli kolme eurolla, joten ilmeisesti nekin ovat poistumassa markkinoilta. Ja kun nyt olen ollut juomatta -ja siis myös ostamatta- kahvijuomaani, pelkään senkin poistuvan markkinoilta, kun varmastihan nämä menekit on parista paketista kiinni... Voisin oikeasti alkaa julkaisemaan jonkinlaista listaa suosikeistani, niin samoista tykkäävät osaisivat ostaa niitä varastoon, koska ei niitä kohta enää saa! 

Mutta vien nyt koiran ulos, kun sade taukosi, jospa liikunta auttaisi pahimpaan v******seen... 

Hyvää sunnuntaita teille muille kuitenkin! :)

6 kommenttia:

  1. Eroaako nuo fetat Apetina Snack -fetoista? Itse olen syönyt niitä, ja niitä ainakin on edelleen näkynyt. Viime aikoina olen tosin ostanut useammin Rainbow-versiota, joka ajaa sekin asiansa :)

    Ja tsemppiä vaan, ehkä kyseessä on vain se toistuva turvotus. Älä lannistu :)

    Kivaa sunnuntaita ja vapun odotusta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, niissä oli sellainen kirpeä viinietikkamainen(??) kastike, jossa ne fetapalat oli ja ne oli niin hyviä!!

      Toivottavasti tosiaan on vain turvotusta, olin kyllä niin pettynyt... :/

      Kiitti! :)

      Poista
    2. Ok, käytän yleensä pientä lähikauppaani, jossa on vain perusvalikoima fetoja ;) Mutta kyllä mulle tuli aavistus, että olen joskus saattanut tuotakin fetaa maistaa.

      Poista
    3. Ei sitä enää saa mistään! :( Mutta hyvää se oli! Ärsyttää vain, kun kaikki, mistä tykkään, poistuu valikoimista!

      Poista
  2. Kun oikein ahkerasti liikkuu niin paino jumittuu helpostikin. Itselläni on näin liki -60kg:n jälkeen matkaa normaalipainoon kolmisen kiloa ja olen aloittanu teholiikunnan että kiinteytyminen tehostuisi ja lihakset muokkautuisi. Vaaka jarottaa samoissa lukemissa mutta peilikuva ja mittanauha kertoo muutoksesta. Ja yks pv tempaisin ja kiskaisin iltapalaksi voileivän+kananmunaa ja jukurttia, (syön hyvin vähän voileipää tai yleensäkään viljoja koska vatsa reagoi herkästi) ja kappas, aamulla vaaka olikin nytkähtänyt alaspäin ihan mukavan lukeman. Kuukauden jumituksen jälkeen :) Nyt matkaa onki enää 1,7kg siihen että vaakalukema on normaalipainon puolella. Ensimmäistä kertaa 18 vuoteen, ensimmäistä kertaa aikuisiällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeisesti se kerää nestettäkin. Tai niin ainakin itselleni kerron... :)

      Ihan mieletön suoritus muuten, onneksi olkoon! :) Minulle normaalipaino olisi ihan unelma, mutta jo se 75 kg kelpaisi. Todella hienosti olet kyllä onnistunut laihduttamaan!

      Poista