sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Mielenkiintoista tietoa Sports Trackerista

Kaikki muutkin laihdutus/liikuntabloggaajat aina julkaisee sports trackerista mielenkiintoisia tietoja liikunnoistaan, kuten matkoja ja keskinopeuksia ja karttoja, joten minäkin päätin jakaa tietoa omastani. Kuinka pitkälle kotoaan pääsee ennen kuin huomaa jälleen kerran unohtaneensa pukea housut? Arvauksia? ... 2,1 km! Keskinopeus 7,2 km/tunnissa. Eikö ole mielettömän hienoa, että tekniikan kehittyessä minulla oli nyt jakaa ihan faktatietoa tästäkin saavutuksesta?! Tosin tällä kertaa tilanne ei ollut kovin paha, minä tosiaan olin unohtanut jälleen kerran housut, mutta onnekseni minulla oli tummansiniset pyjamahousut, joten tuskin kukaan edes huomasi mitään. Enhän itsekään huomannut, vaikka minulla nykyään on tapana katsoa eteisen peilistä, että olen edes suunnilleen asiallisesti pukeutunut. Edellisellä kerralla ne oli kirkkaanpunaiset nallekuvioiset. Ja sitä edellisellä kerralla minulla ei ollut housuja ollenkaan. No, näitä sattuu. 

Viime yö oli todella ahdistava ja tänään olen ollut ihan hirveän levoton. Olen nyt taas ollut omalla asunnollani ja olen tylsistynyt. Minulla olisi kyllä kirjoja ja netistähän löytyy vaikka mitä tekemistä, mutta en jaksa keskittyä mihinkään. Ja jokainen vaisto minussa kirkuu, että minun pitäisi syödä ja syödä ja syödä, ihan sama mitä, kunhan vain jotakin. Se on kummallista. Jokin vaisto minussa tuntuu ajattelevan, että ruoka on lääke kaikkeen, vaikka tiedän, ettei syöminen auta levottomuuteen niin tippaakaan, pahentaa vain. No, onneksi huomenna on maanantai. Sekin on outoa, että vaikka en arkenakaan tee mitään erityistä, kehoni kuitenkin tunnistaa sunnuntain ja myös ne ns. arkipyhät ja reagoi levottomuudella ja päänsäryllä ja ahdistuksella. Olen aina inhonnut sunnuntaita, jo joskus ihan lapsena. En oikein edes tiedä miksi. En usko, että minulle on koskaan sunnuntaina tapahtunut mitään erityisen pahaa, mutta olen aina inhonnut niitä, henkisesti ja fyysisesti. Jo lapsena ne olivat niin hitaita ja tylsiä. 

Ulkona tuntuu olevan ihan oikeasti kesä. Tai ainakin kaikki on vihreää ja tuoksuu kesältä. Se tuntuu edelleen oudolta, mutta myös ihan mukavalta. Kohta ehkä saadaan jo kesän ensimmäiset ukkosetkin, rakastan ukkosta ja myrskyä ja sadetta! 

Pitää mennä kohta nukkumaan, niin loppuu tämäkin päivä. Nukuin huonosti, olin hereillä vielä puoli neljältä ja heräsin jo kahdeksalta ihan kauheaan vessahätään. Sitä ennen näin unta vessanpytyistä. Näen usein aamulla sellaista unta, että on ihan kauhea vessahätä ja joka paikassa on pyttyjä, mutta ne ovat kaikki julkisella paikalla ja joka puolella ympärillä on ihmisiä. Mistä lie lapsuuden traumasta sekin kertoo... :) 

Mutta suihkun kautta sänkyyn. :) Kivaa toukokuun viimeistä (!!!) viikkoa! :)

12 kommenttia:

  1. Jos lohduttaa, niin et ole ainoa housuttomana julkisella paikalla liikkunut ;) Taannoin märässä ja savisessa metsässä rämmittyäni nappasin kuraiset housut pois ennen kuin istuin auton kyytiin. Matkalla muistin että pitää käydä kaupassa ja kurvasin ison kauppakeskuksen pihalla. Parkkiksella nousin autosta ylös, otin muutaman askeleen kaupan suuntaan kun tuli olo, että jotain uupuu.. Kappas, ne housut! Ts. seisoin ilman pitkiä housuja keskellä parkkialuetta. Oli syysaika, joten päälläni oli pitkähihainen paita, ja alushousut (ja kengät). Siinä tilanteessa minua nauratti, mutta jälkikäteen kyllä hävetti ja PALJON. Nyt enää naurattaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! :D No, onneksi en ole sitten ainoa! :) Minuakin nyt lähinnä huvittaa tämä, kun onneksi oli tummansiniset pyjamahousut, niin ei kukaan varmaan edes huomannut. Ja se nallepyjama -episodikin näin jälkikäteen lähinnä huvittaa! :) Näitä tosiaan sattuu! :)

      Poista
  2. Toivottavasti kesäkuusi on alkanut hyvin, vaikka säät eivät kovin kesäisiä vielä olekaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Laitoitko milloin tämän kommentin? Se tuli äsken spostiini ja siinä luki 2 päivää sitten...?!!

      Olin tänään ulkona ehkä 2 minuuttia ja sitten palasin hakemaan takin! Ja silti olin ihan jäässä, kun tulin sisälle! Ei kovin kesäistä tosiaan... Mutta muuten kaikki on ihan ok. :) Toivottavasti sielläkin on edes kesätunnelmaa, vaikka -säätä ei olekaan!

      Poista
    2. Kommentissa oleva aika on kyllä ihan oikea :)

      Minusta tuntuu oudolta, että nyt on oikeasti jo kesä! Kevät oli niin pitkä ja kaikki tapahtui luonnossa hitaasti, ja nyt onkin yhtäkkiä kaikki lehdet puissa. Mutta kai se joka vuosi yllättää jossain määrin ;) Tai ehkä tänä keväänä on ollut niin paljon muuta mielessä, etten ole paljon katsellut ympäristöä...

      Kesäisempää loppuviikkoa!

      Poista
    3. Täytyy alkaa seuraamaan näitä kommentteja täältä, tuo sposti-ilmoitus näkyy joskus elävän ihan omaa elämäänsä. :/

      Kevät aina tulee jotenkin niin yhtäkkiä, ettei sitä tajua! Ensin on joulu ja kohta kaikki onkin ihan vihreää! Minut se ainakin myös yllättää joka vuosi. Toivottavasti kaikki on hyvin?

      Kiitos samoin! :)

      Poista
    4. Kyllähän niitä murheita on vaikka muille jakaa, mutta nyt tulin pitkästä aikaa ihastuneeksi... sen ihmisen olen tavannut kerran pari vuotta sitten, mutta nyt sain sattumalta tietää hänestä lisää ja kehitin sitten jotain haaveita ;) Haaveiksi ne varmasti jäävätkin, sillä hän asuu kaukana eikä varmasti ajattele minua sen enempää. No, onpahan ollut jotain uutta jauhettavaa terapiassa :P En tiedä, miten mielenterveyteni kestäisi oikeaa rakastumista kaikkine innostuksen ja epätoivon hetkineen, sen verran raastavaa tämäkin on ollut.

      Poista
    5. Anteeksi, että (taas) kesti, kesän alkamisen tietää ainakin siitä, että on ihan älyttömästi kaikkia töitä! :/

      Voi ei! Voin kuvitella tunnelmasi, itsellenikin sopisi varsin hyvin, jos niin ei enää kävisi. Mutta mitä jos hän olisikin kiinnostunut? Olisiko sinulla jokin keino saada se selville?

      Poista
    6. Kyllä tämä saa toistaiseksi jäädä tähän... On tiettyjä paikkoja, joissa saattaisin hänet joskus kohdata, ja jos niin käy, otan kyllä asiasta selvää ;)

      Kiva, että sulla riittää tekemistä etkä pitkästy! Kirjoittele vaikka niistä jutuista taas joskus blogiinkin :)

      Poista
    7. Kerro sitten, miten käy! :)

      Yleensä olen pessyt mattoja bikinit päällä, tänään oli toppahousut ja fleecetakki ja silti olin ihan jäässä! Kesäistä tosiaan... :/ Ja ihan varmaan tätä kylmyyttä sitten seuraa ihan hullut helteet, joista vingun ihan yhtä paljon! :D

      Aloitinkin jo kirjoittamaan tännekin jotain, mutta harhauduin tuijottamaan big fat quizzia youtubesta. Ensin ajattelin, että olen todella hyvin kartalla maailman tapahtumista, mutta sitten tajusin, että olen nähnyt saman jakson aiemminkin... :D

      Poista
    8. Yhyy! Sain sitten tietää, että tämä henkilö seurustelee :( Pakko myöntää, että kirpaisee, vaikka olinkin jo onnistunut hautaamaan enimmät haaveeni, etenkin pitkän välimatkan takia. Onneksi en ole törmännyt häneen missään, ja jos nyt törmäisin, osaisin olla vain ystävällisen välinpitämätön...(siis ulkoisesti....toivottavasti....tai sitten piileskelisin kulman takana häpeissäni) Pystyn kuitenkin olemaan jossain määrin iloinen hänen puolestaan. Terppa lähti kesälomalle, joten piti kertoa tämä asia jollekulle muulle ;)

      Poista
    9. Voi ei! :/ Kurja tuuri! Mutta nykyään ei oikein suhteet tunnu kestävän, joten ei sitä silti koskaan tiedä!

      Poista