lauantai 27. kesäkuuta 2015

5 vuotta bloggaamista!

Blogillani on tänään 5 -vuotissynttärit! Ihan uskomatonta. Aloitin aikoinaan bloggaamisen ihan hetken mielijohteesta, enkä edes ajatellut asiaa sen kummemmin, mutta en varmaan olisi uskonut, että vielä viisi vuotta myöhemminkin kirjoitan. Blogi oli alussa olevinaan laihdutusblogi, sen jälkeen kerroin suunnilleen kaikki ajatukseni ja mielipiteeni, mitä minulla on ikinä ollut ja nykyään kirjoitan lähinnä ihan arkisia kuulumisia. En ole onnistunut kehittelemään uusia ajatuksia, eikä niitä vanhoja kai tarvitse toistaa. :)

Olen jo monta kertaa harkinnut lopettamistakin, ihan siksi, että minusta tuntuu, ettei minulla ole enää mitään uutta sanottavaa ja että sen takia blogini muuttuu teksti tekstiltä tylsemmäksi. Mutta tosiasia on, että teen tätä itsekkäistä syistä ja se on saanut minut jatkamaan. Minusta on mukavaa, että on joku, jolle kertoa asioistani, vaikka ne eivät niin mielenkiintoisia olisikaan ja että joku yleensä kommentoikin ja saan sitä kautta jutella ihmisten kanssa ja sosiaalisia kontakteja. Kirjoittaminen selkeyttää omia ajatuksia ja palautteen avulla saan toisenlaisia näkökulmia ajatuksiini. Ja kun tämä ei maksa kenellekään mitään, ei ole niin suurta painetta yrittää tuottaa laadukasta sisältöä. Ne lukevat, jotka haluavat ja muille onneksi netissä on pilvin pimein sisältöä. :) Onko muuten mukana enää ketään, joka olisi lukenut alusta asti? Ei varmaankaan, ainakin nykyään kommentoi ihan eri ihmiset kuin silloin alkuaikoina.

Minäkin olen kuitenkin muuttunut paljon bloggaamisen alkuajoista; olen nykyään pienempi, nukun öisin ja olen myös toipumassa masennuksesta. Kaikki kolme, mutta varsinkin jälkimmäinen herättää kysymyksen siitä, että kukahan minä nykyään oikeastaan olen... No, eiköhän sekin tässä selviä. :)

Ja olen monta kertaa puhunut tästä aiemminkin, mutta olen ollut vielä niin onnekas, että minulle on osunut aivan poikkeuksellisen ihania lukijoita, jotka jaksavat olla mukavia ja kannustaa ja kirjoittaa pitkiä, selvästi ajateltuja kommentteja. Ja erityisesti siitä olen ollut kiitollinen, että niitä negatiivisia kommentteja on tullut todella vähän ja kritiikkikin on esitetty asiallisesti. Minua saa totta kai kritisoida, mutta joissain blogeissa näkee ihan pelkkää ilkeilyä ja haukkumista ja minä en ole saanut kuin aivan muutaman sellaisen viestin, mikä on ollut todella hienoa.

Saan myös jonkin verran sähköpostia ja siitä pitää sanoa sellainen asia, että joskus en vain saa aikaiseksi vastata viesteihin ja yht'äkkiä on kulunut monta kuukautta, enkä enää kehtaa vastata mitään, kun minua hävettää, kun on kulunut niin paljon aikaa. Aina siis vastaan uusiin viesteihin, mutta joskus niin käy ihmisten kanssa, joiden kanssa olen kirjoitellut pidempään. Toivottavasti kukaan ei ole ottanut sitä henkilökohtaisesti, se on vain omaa aikaansaamattomuuttani ja sitä seuraavaa häpeää omasta aikaansaamattomuudestani. Minulla on luonnoksissa lukemattomia puoliksi kirjoitettuja vastauksia... :/

Minulla on muuten koko ajan sellainen tunne, että ihan juuri oli viime kesä... Välillä ajattelen tehneeni jotain "yksi ilta" ja sitten tajuan, että sen täytyi olla viime kesänä tähän aikaan! Minulla on kyllä ilmeisesti ihan oma ajantajuni; kun minulla oli nukkumisongelmia, en herätessäni tiennyt, onko aamu vai ilta, varmaan kaksi vuotta minusta tuntui siltä, kuin koko ajan olisi ollut ihan eri vuodenaika kuin oikeasti on, kerran kadotin kokonaiset 24 tuntia, enkä koskaan onnistunut selvittämään mitä niille tapahtui ja ihan yhtenään minusta tuntuu, että aika vain katoaa jonnekin jättämättä mieleeni mitään kiinnekohtia. Olen nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa vuosiin onnistunut elämään hetkessä, en toivo, että olisipa jo syksy tai joulu, vaan näin on ihan hyvä. Tai no, olisi, jos ei koko aikaa sataisi! Nytkin tuolla ulkona sataa. Tykkään sateesta, mutta siitä nauttisi enemmän, jos olisi ensin joutunut sietämään oikein kunnon hellettä. :)

Ai niin; jos on jotain toivepostauksia, kysymyksiä, kirjoitusvinkkejä tai muuta, niin voi laittaa tähän alle. Joitain minulla onkin jo varastossa, on vain jäänyt kirjoittamatta (sielläkin on luonnoskansiossa kaikenlaista keskeneräistä...). Kuvia on aiemmin pyydetty paljon ja olen yrittänyt kunnostautua siinä, mutta kun olen niin hirveän huono ottamaan kuvia... Siis otan kyllä nykyään paljon kuvia, kun otan ne puhelimella, joka lähettää ne itsekseen koneelleni(ennen meni aina välillä kuukausia ennen kuin jaksoin ryhtyä tavattoman vaativaan usb-johdon käyttöön... :)),  mutta kun ne ovat niin huonolaatuisia, ettei niitä kehtaa minnekään laittaa! :D En aina itsekään tiedä, mitä olen yrittänyt kuvata! Mutta lupaan edelleen yrittää kovemmin ja laittaa edes joskus jotain kuvia. :)

Ja laitoin juuri ennen tätä myös pienen arvonnan, käykää osallistumassa, jos palkinnot kiinnostaa.

Mutta, kiitos kaikille lukijoille, olette aivan ihania ja yksi parhaista asioista elämässäni! Toivottavasti jatkossakin on ihmisiä, jotka jaksavat lukea! Ja kohti 6 -vuotissynttäreitä... ! :)

25 kommenttia:

  1. Onnea blogille ja blogin kirjoittajalle!

    VastaaPoista
  2. Aivan ihana blogi sinulla, olen tykännyt siitä aina ja luen joka postauksen :) Onnea 5-vuotissynttäreistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Kiitos myös onnitteluista! :)

      Poista
  3. Luen noin 300 blogia (mulla ei selvästi ole elämää) ja sinun blogisi on niiden top kympissä. Ellei vitosessa... Tämä varmaan siksi että olet peittelemättömän rehellinen.

    Blogeissa harva tuo esille loppujenlopuksi kovin paljon itseään. Sen takia sitä monesti ajattelee että melkein kenelläkään muulla ei ole tällaisia heikkouksia tai ajatuksia mitä itsellä kun noilla kaikilla muilla on niin ihana ja sliipattu elämä! Mutta täällä, monta kertaa tämän blogisi parissa olen saanut ahaa-elämyksiä siitä että kyllä muutkin ajattelevat päänsä sisällä kaikenlaista ei niin ruusuista ja ehkä minäkin olen sitten aika normaali.

    Älä vaan heittäydy tulevaisuudessakaan pintapuoliselle linjalle, ne ajatukset mitä itse pidät arkisina ovat just blogin parasta antia. Lisäksi on ollut kiva näin ulkopuolisena nähdä miten alkuajoista olet saanut paljon positiivisemman elämänotteen, olet nyt ihan erilainen kuin alussa. Luulen että viiden vuoden päästä tästä sulla on vaikka vauva ja muutenkaan et pidä mahdottomina ajatuksia jotka siltä ehkä nyt tuntuvat.

    Joo, ja näin lukijana tykkäisin kovasti kuvista. Ei tarvitse olla mitään ihmeellistä, laita vaikka kuva kahvikupista välillä :) Arkinen asia mutta elävöittää kovasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinullekin! :)

      Minulle tästä blogista tuli jossain vaiheessa lähes kokeilu, halusin kertoa kaiken ihan suoraan, koska oikeassa elämässä en kauheasti mitään henkilökohtaista kerro. Mutta on ollut hienoa voida kertoa ihan kaikki ja myös niinkin päin, että sitten minullekin on tultu kommentoimaan, etten ole yksin tai ainoa. Minulla on nyt myös hyvin vahva tunne siitä, että olen paranemassa. Se on todella kummallinen tunne, mutta tietysti hyvä juttu! Olen itsekin utelias näkemään, millainen minusta vielä tulee! :D

      Aina välillä yritän ottaa jotain kuvia blogi mielessä, mutta kun en aina sitten myöhemmin edes tiedä, mitä olen yrittänyt kuvata... :D

      Poista
  4. Onnea 5-vuotiaalle! Kyllä minäkin elämääsi seuraan, olethan tuolla minun blogini "näitä seuraan" -listalla. Itselleni on tullut tietokoneväsymys, bloggaamisväsymys ja vaikea hetki omassa elämässä. Toisin kuin sinun blogisi, minähän en kovin omakohtaista kerro. Joskus kyllä olen miettinyt ihan uuden blogin aloittamista, josta ei tietäsi kukaan ja jossa voisin olla ihan rehellinen.

    Minustakin kuvat ovat kiva lisä. Ei sen tarvitse esittää yhtään mitää järkevää, voisi olla vaikka kahvikuppi. Mutta mukava, että jatkat! Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Ikävä kuulla, että on ollut vaikeita aikoja, toivottavasti ne on kohta ohi!

      Minulla ei kukaan oikeassa elämässä tiedä bloggaamisestani ja olen yrittänyt olla kertomatta mitään sellaista, minkä perusteella kukaan voisi arvata oikeaa henkilöllisyyttäni, joten siksi olen voinut kertoa kaikesta ihan suoraan. Se on kyllä ollut kaikin puolin positiivinen kokemus.

      Pitää yrittää ottaa kuvia, jospa jopa kehittyisin kuvaamisessa! :D

      Poista
  5. Onnea vaan blogin vuosipäivästä! Olen ollut lukijasi muutaman vuoden, vaikka en tosin ihan alusta asti. Lihavuusleikkaus-guugelointi tänne johdatti. Kykysi kertoa arkisista asioista hillittömällä itseironisella huumorilla höystettynä on ilmiömäinen ja toivonkin että jatkat.
    Warda

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Nyt ainakin tällä hetkellä olisi tarkoitus jatkaa, pitää vain itsekin hyväksyä se, että blogi on ajan kuluessa muuttunut. :)

      Poista
  6. Onnittelut blogille!! Pysyn mukana jatkossakin!

    VastaaPoista
  7. Onnittelut blogille!

    Älä vaan lopeta blogin kirjoittamista! Rakastan huumoriasi! Odotan aina uusinta kirjoitusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinullekin! :) En nyt ainakaan tällä hetkellä ole lopettamassa. :)

      Poista
  8. Minä luen aina kaiken, koska nautin hyvin kirjoitettujen tekstien lukemisesta. Onnea blogillesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset sinnekin! :) Kiva kuulla, ettette ihan unilääkkeenä tätä käytä! :D

      Poista
  9. Onnea blogille! :) Olkoon se pystyssä ainakin seuraavat viisi vuotta ;)
    Minulle tulisi sinua ikävä, jos lopettaisit kirjoittelun!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Oi apua, mistäköhän minä kirjoittelen viiden vuoden kuluttua! :D

      Poista
  10. Parisuhdeongelmista ja lapsen kasvatuksesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se olisikin mielenkiintoista, kaikille osapuolille! :D

      Poista
  11. Paljon onnea myös tältä näppikseltä! Vielä roikutaan mukana ja mukana aiotaan myös pysyä ��. Mä vaan jaksa enää ollenkaan niin kommentoida (sitä aikaansaamattomuutta...) mut aina joskus mä yllätän itsenikin ja here I am (will you send me an angel.. Scorppareita tähän väliin... don't ask...) ��.

    Vauvauutisia odotellessa ��.

    Sinivalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh, paskat ne hymiöt sitte mitään näkyny. Eka hymiö oli hymynaama, toka oli thumbs up ja kolmas sillee viattomasti hymyilevä hymynaama. Nuo kun ynnäät sinne kys.merkkien tilalle (kaks merkkiä per hymiö siis) niin suat oikeen viestin :-).

      Sinivalo (ögen)

      Poista
    2. Kiitos! :) Joo, nuo hymiöt ei aina ihan toimi, mutta sain muodostettua oikeanlaisen viestin! :D

      Luulen, että vauvauutisia edeltäisi melkoinen määrä tekstiä blogissa, joten yllätyksenä ei ainakaan tulisi kenellekään! :)

      Poista
  12. Myöhäiset onnittelut blogisynttäristä! Toivottavasti et lopeta, sillä puet hirvittävän hyvin sanoiksi ajatuksenkulkuja ja vaikeitakin miettimisen aiheita. Annat paljon lukijoillesi ja kirjoitat hirvittävän hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Todella kiva kuulla! :)

      Poista