keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

:)

Täällä taas. :) Olen taas päivittänyt blogia vähän harvemmin, mutta ajattelin jotain kirjoittaa. Kesällä on jotenkin vaikeampi keksiä aiheita jostain syystä. Ja lukijoitakin näkyy aina kesäisin olevan vähemmän, olen huomannut sen jo monena vuonna. Tosiaan monena vuonna, koska tällä viikolla tulee viisi vuotta bloggaamista täyteen; voitteko uskoa?! Olen melko varma, että ainakin kahdessa tai jopa kolmessa tekstissä on ollut jotain järkeäkin! Sen kunniaksi ajattelin järjestää myös pienimuotoisen arvonnan ja varmaan taas jaarittelen jotain tavanomaista blogisynttärien kunniaksi. :) Mutta siitä enemmän lauantaina. :)

En oikein tiedä, mitä kirjoittaisin, koska minulle ei ole tapahtunut mitään tavanomaisesta poikkeavaa. Samaa vanhaa arkea.  :) Tosin on myös ollut jotenkin outo olo. Juhannus on siitä outo, että vaikka olen jo näin vanha, minusta aina juhannuksena tuntuu siltä kuin äiti ei olisi päästänyt minua minnekään. Silloin, kun olin nuori, tunsin itseni aina lapselliseksi ja typeräksi ja oli jotenkin tyhjä olo, koska tiesin, että "kaikki muut" olivat jossain juhlimassa ja minä istuskelin yksin kotona, koska en saanut mennä mukaan. Minusta tuntuu vieläkin samalta joka juhannus. Harmittaa kaikki ne tuhlatut juhannukset nyt, kun saisi mennä, mutta ei ole ketään, kenen kanssa mennä. Muutenkin olen taas ollut kovin yksinäinen. Kummallista, ettei joihinkin asioihin koskaan totu. Minä olen tiennyt varhaisteinistä saakka eli reilusti yli 20 vuotta, etten koskaan olisi parisuhteessa, mutta silti jokin siihen liittyvä vietti tai vaisto ei sammu koskaan. Onneksi se on edes ajoittaista, eikä jatkuvaa. Mutta muistan, että  viime kesänä samoihin aikoihin minusta tuntui samalta, kenties se on jotenkin hormonaalista. :) No, eiköhän se taas mene ohi. Toivottavasti ainakin!

Tänään on satanut niin paljon, että kävin äsken tyhjentämässä täyden sademittarin. Muutenkin on satanut ihan hirveästi. Yleensä tykkään sateesta, mutta ärsyttää, kun ei saa mitään tehtyä. Eikä tämä kylmyyskään kovin kesäiseltä tunnu. Äidin "lastenaltaan" lämpötila on maksimissaan tänä kesänä ollut 13 ja sekin on aivan liian kylmä kunnolliseen uimiseen, mutta sitten taas liian lämmintä siihen tarkoitukseen, että sauna tuntuisi ihanalta. Aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä on ihanaa, kun siellä on vain muutama aste lämmintä. Ei ole paljon ihanampaa tunnetta kuin olla ihan jäässä ja päästä saunan lauteille lämmittelemään ja sitten taas, kun on liian kuuma, päästä jääkylmään veteen.

Olen istunut tässä varmaan puoli tuntia yrittäen miettiä, mistä voisin kertoa, mutta tämä taitaa nyt olla mahdoton tehtävä. Olen katsellut tv:tä, lukenut, pessyt mattoja, leikannut kirottua nurmikkoa, kävellyt sekä yksin että koiran kanssa, yrittänyt olla syömättä liikaa ja sortuillut milloin mihinkin, epäonnistunut katastrofaalisesti kosmetiikkalakossa, viettänyt aivan liikaa aikaa netissä ja spraymaalannut vähän kaikenlaista, mukaan lukien itseäni(joskin vahingossa). Luulen, ettei ole tarpeen kertoa mistään noista yksityiskohtaisesti. :) Lauantaina tosiaan tulee viisi vuotta bloggaamista täyteen, joten ei ihme, että aiheet alkavat loppua. Mutta enköhän sinne silti jotain keksi. :)

Mukavaa kesäkuun viimeistä viikkoa! :)


2 kommenttia:

  1. Moi. Blogiasi on aina mukava lukea vaikkei siellä olisikaan omasta mielestäsi mitään ns."järkevää kirjoitettavaa". Ihanaa lukea kaikista kömmähdyksistä,esim.ilman housuja ihmisten ilmoilla koska olen aivan hajamielinen tumpelo itse :) . Ihanaa kesäkuuta ja vielä parempaa heinäkuuta sinulle ;) !
    t.Ninna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Saisin tosin jo oppia pitämään pöksyt jalassa... :)

      Samoin sinulle! :)

      Poista