lauantai 29. elokuuta 2015

Kun niitä kuvia on pyydetty...

:) Minulta on pyydetty usein kuvia ja olen usein yrittänytkin ottaa kuvia blogia ajatellen, mutta olen valitettavasti todella huono kuvaamaan. Osittain syytän kameraakin... Joskus silloin aikanaan, kun oli filmikamera, kuvan sai otettua samalla hetkellä kuin painoi nappia ja 99 prosenttia kuvista oli hyviä. Digikameralla tai puhelimella kuvatessa saa ottaa kymmenen kuvaa siinä toivossa, että yksi olisi hyvä ja jos kuvaa liikkuvaa kohdetta, se on jo kaukana siinä vaiheessa, kun kamera vihdoin nappaa kuvan. Se tekee kuvaamisesta turhauttavaa.

Joka tapauksessa, moni on ehdottanut aiheeksi kuvia arjestani, mutta koska elän tavattoman tylsää elämää, koin sen vähän vaikeaksi. Katsoin netistä erilaisia kuvahaasteita, mutta niissä kaikissa oli jotain, mikä ei anonyymisti kirjoittavalle sovi. Mietin myös jossain vaiheessa, että ottaisin kuvia, jotka edustaisivat minulle tyypillistä kesää, mutta tämä kesä ei ole ollut kovin tyypillinen. Lopulta löysin yhden kuvahaasteen, jossa oli monta kohtaa, jotka pystyin tekemään ja joka antoi minulle vähän vinkkejä siitä, mitä voisin kuvailla. Kuvahaaste oli tarkoitettu 30 päivän aikana toteutettavaksi, mutta päätin, että otan kuvia yhtenä ainoana päivänä ja teen postauksen sen perusteella, mitä saan aikaan. Luonnollisestikin kasvokuvia en voi laittaa ja esimerkiksi "Outfit of the Day" sisältänee ajatuksen siitä, että olisi nähnyt jotain vaivaakin ulkonäkönsä eteen, eikä meikittömänä lorvisi pyjama päällä vielä kahdelta iltapäivällä... :)  Otin siis kameran esille sillä ajatuksella, että kuvaan ne, mistä saan luontevasti syntymään kuvan, enkä ala tuskailemaan, jos jokin aihe tuntuu liian hankalalta. Mutta siis, tässä haaste:

Ja tässä sen synnyttämät kuvat kuvateksteineen :) :

1. "Me"


Ja heti ensimmäinen kuva oli otsikolla "Me". Aloitin kuvaamisen heti aamulla ja koska olin juuri noussut sängystä, mieleeni tuli, että olen täälläkin vinkunut rumista jaloistani ja varpaistani, joten laitanpa nyt niistä kuvan. :D (Ja voi että minua ärsyttää tuo roska lattialla!) Meillä siis on vähän sukuominaisuutena omituiset jalat, sellaiset on melkein kaikilla. Meillä kaikilla on todella litteät ja leveät jalat ja kummalliset läskit ja vinkurat varpaat(nimettömistä näkee hyvin, mitä tarkoitan). 

Minulle kenkien ostaminen on aina suuri haaste, en voi edes ajatella vain meneväni kauppaan ja ostavani sellaiset, mistä tykkään, vaan minun pitää ostaa ne, jotka sopii jalkaan ja joita pystyn käyttämään. Monet kenkätyypit, kuten sandaalit ja juhlakengät ovat lähes mahdottomuus minulle. Mutta äitini mielestä jaloillamme pysyy hyvin pinnalla suolla. Jotain sekin. :)

2. "Breakfast"


Näin kesällä olen juonut aamupalaksi vain kahvia. Keitän pikakahvia, lisään siihen pikkuisen kaakaota, pari desiä maitoa ja runsaasti jäitä. Kohta pitänee siirtyä lämpimään kahviin ilmojen kylmetessä.

3. "Something I wore"


Paita, jota olen pitänyt tänä kesänä enemmän kuin mitään muuta vaatetta. Tämä on niin ihanan pehmeä ja mukava päällä(ja pyykkiin menossa, siksi ryppyinen). Ostinkin tämän vain siksi, että se oli niin pehmeä ja vasta kotona aloin katsoa, että siinä on näköjään pääkallon kuva. Ei ehkä ihan tyyliseni, mutta edelleen ihanan pehmeä.  

4. "Favourite thing"


Tämä osoittautui liian vaikeaksi, en edes tiennyt, tarkoitettiinko tällä asiaa vai esinettä vai vielä abstraktimpaa asiaa... Joten laitoin kuvan kissoista. :)

5. "Where I sleep"


Suosikkilakanani ovat todella alkaneet kulua loppuun... :( Kuvassa näkyviä sinisiä kukkakuvioisia lakanoita oli meillä lapsuudessani "vieraslakanoina" ja ne muistuttavat minua ikuisesti siitä, miten viikonloppuisin olohuoneen lattia oli täynnä patjoja ja me lapset makailimme patjoilla ja katsoimme tv:tä ja saimme valvoa myöhempään kuin yleensä. Puhtaiden lakanoiden tuoksu tuo aina hyviä muistoja mieleeni.

6. "Close up"


Lähikuvana Revitalash -katsaus. Ripseni alkoivat keväällä pitkän tauon jälkeen taas kasvaa ja kasvoivatkin ennätyspitkiksi, mutta sitten irtosivat aika lyhyen ajan kuluessa. Nyt ne ovat taas kasvamassa. Tai olisivat, jos en unohtelisi käyttää Revitalashia. Annan niiden kasvaa vielä vähän ja sitten taas siirryn vain käyttämään pari kertaa viikossa, jotteivät ne lyhene.

7. "What I'm reading"


Sain tämän oikeastaan juuri luettua. Olen ajatellut, että minun pitäisi alkaa seurata jotain vampyyrisarjaa, kun ne kai ovat nyt tämän ajan ilmiö ja kun kirjastossa silmäni osuivat kirjoihin, joihin True Blood perustuu, ajattelin lukea. Otin pari seuraavaakin, mutta ne odottavat kaapissa, josko viitsin alkaa niitä lukea.

En oikein tiedä, mitä tästä tykkäsin... No ensinnäkin säälittävästi tämä sai minulle aikaan vähän kurjan olon, koska päähenkilö oli kaunis ja kirjassa oli erittäin vuolaasti kerrottu sen mukanaan tuomista eduista ja tietysti ihan vain päähenkilön ihanuutta korostamassa oli mukana myös säälittävä vanhapiika, joka ei kenellekään kelpaa ja joka oli luonteeltaankin vielä hirveä. Niinpä... Tarvitsevatko kauniit naiset tosiaan tuollaisen hahmon kirjoihin?

Joka tapauksessa; juonessa oli ainesta, mutta kirja jäi todella pinnalliseksi ja tyhjäksi ja aika lapselliseksikin. Nämä kuitenkin olivat aikuisten osastolla ja seksin määrästä päätellen sinne kuuluivatkin. Minua hiukan jäi kiinnostamaan, millainen tv-sarja näistä hahmoista on saatu aikaan, mutta sitten kun googlettelin, päähenkilöiksi valitut näyttelijät eivät minusta tuntuneet yhtään oikeilta rooleihinsa ja sarja ei kuulemma pahemmin edes perustu kirjoihin. Onko täällä ketään True Blood -faneja tai vastakkaisen mielipiteen omaavia? Kannattaisiko alkaa katsoa?

(Onkohan näistä vampyyrijutuista muuten jokin käsikirja, kun tämän kirjan vampyyrit (ja muutkin hahmot) kuulostivat kovin samoilta kuin twilight -vampyyrit...? Tosin nämä vampyyrit saavat sentään joskus hiukan puraistakin. :))

8. "Morning"


Tämä oli yksi vaikeimmista aiheista ja vaeltelin pitkään kamera kädessäni yrittäen kuvata jotain, mikä kuvaisi aamujani. En keksinyt mitään, mutta sitten mietin, että kukothan liitetään aamuun. Meillä ei ole kukkoa, mutta näiden neitien jutusteluun herään aina aamuisin kotona ollessani, jos ikkunani on auki. :)

9. "Someone I love"


Tiedän, ettei saisi olla suosikkikissaa, mutta en voi sille mitään. Minusta muuten yksi söpöimmistä asioista maailmassa on kissantassut.

10. "My shoes"


Ostin nämä joskus vuosia sitten jostain alelaarista vitosella ja joka kesä otan ne esille siinä toivossa, että käyttäisin niitä ja ikinä en käytä. Nyt sitten päätin, että vihdoin otan nämä käyttöön otettuani tuon yllä olevan kuvan ja sitten kävi näin...


Mutta eipä hätää, ostin enemmän vuodenaikaan sopivat kengät tässä jokin aika sitten... :)


Minua huolestuttaa, että olenkohan kehittämässä jonkinlaisen ei-seksuaalisen kumifetissin, kun minulle on kertynyt melkoinen määrä kumisaappaita... Minulla on pinkit muumikumisaappaat ja puutarhakumisaappaat ja matonpesukumisaappaat ja kirkkaanpunaiset kumisaappaat, joita en koskaan käytä mihinkään muuhun kuin Siwassa käymiseen syksyllä sateisella säällä ja nyt nämä uudet. Etolassakin aina suren, miksei niitä hienoja eläinkuvioisia tehdä aikuisille! :) Mutta eipä ainakaan kastu varpaat, vaikka tulisi kuinka sateinen syksy. :)

11. "Guilty Pleasure"


Viimeinen mansikka pitää aina kuorruttaa kermavaahdolla. Tosin tänä vuonna sato on niin huono, että monena päivänä se viimeinen mansikka on myös ainoa mansikka... :/ En tosin kyllä tunne syyllisyyttä mansikoiden syönnistä, kermavaahdollakaan, mutta jotain piti keksiä. :)

12. "Color"


Pystyykö kukaan arvaamaan lempivärini? :D Ei varmaankaan... 

Haalin tästä ympäriltäni kaikkea lähettyvillä olevaa kuvaan, mutta tähän väriin olisi riittänyt kohteita! Ja kuten näkyy, kissaparatkin joutuvat käyttämään pinkkejä pantoja, leikkimään pinkeillä leluilla ja syömään ruokansa pinkistä kupista. Niin myös koirani, vaikka hän on uros. Pidetäänköhän sitä eläinrääkkäyksenä?!1

Vihdoin löysin myös pinkin lompakon. Se on vähän nolosti feikkiChanel, mutta kun etsin pitkään pinkkiä/vaaleanpunaista lompakkoa ja tykkäsin tuosta muuten. En tosin tiedä, kumpi olisi pahempi, se että joku kuvittelisi minun käyttäneen satoja euroja lompakkoon vai se, että joku kuvittelisi minun yrittävän esittää, että käytin satoja euroja lompakkoon. Mutta nuo ceet eivät tuosta lähteneet ihan pienellä väkivallalla ja tuskin kovin moni minun lompakkoani tuijottelee ja kun se on pinkki! :)

13. "Something I bought"


Uusi kannettavani tuli juuri tänään postissa. :) Täytyy muuten sanoa, että onpas harvinaisen ruma! Mutta toivottavasti sitten kuitenkin toimii hyvin. :)

14. "Me again"


Mitä saadaan aikaan, kun on vanha hehkulamppu, rautalankaa ja äiti, joka on aina puhelimessa, kun pitäisi tehdä jotain. Silmät piti lisätä, koska serkun pikkutyttöä suretti sokea kärpänen. :)

15. "Quote"


" I was ripped from my body, I was less than spirit, less than the meanest ghost . . . but still, I was alive."

Rakastan Harry Potteria ja koko sitä lapsekasta maagista maailmaa, mutta J.K. Rowlingin teksti on taidetta. Hän on aivan käsittämättömän hyvä kirjoittamaan ja hänen tekstinsä on niin sujuvaa ja kaunista. Kyseinen lainaus on blogini sivupalkissakin, se on aivan ehdoton suosikkini.

16. "OOTD"
17. "FOTD"

18. "Sky"


Kovin pilvinenhän se on tänä kesänä ollut. Tänään sentään aurinkokin pilkisteli sateisuudesta huolimatta.

19. "Hair"


Tämä kuva on otettu aiemmin. Yritin, mutta omia hiuksiaan on vaikea saada osumaan kuvaan ja sitten muistin, että minulla on koneella kuva hiuksistani, koska löysin taannoin jostain alekorista shokkivioletin hiusvärin ja sen pakkauksen esimerkkikuvan mukaan siitä piti tulla kivasti väriä tummanruskeisiinkin hiuksiin. Mutta ei näissä kyllä näy mitään... No, tulipa kokeiltua. :)

20. "Lunch"


Rakastan intialaista ruokaa! Tai oikeaahan en ole koskaan maistanut, mutta tämä itse tekemäni on herkkua. Kiitos vaan edelleen sille, joka täällä intialaisesta vinkkasi, jos vielä olet lukijani! :)

21. "Random pic"


Olen kesän aikana tehnyt useampia hyönteishotelleja, tässä yksi, jossa on käpyjä sisällä. Eri sisältö houkuttaa eri hyönteisiä, mutta en oikein tiedä, mikä olisi ihanteellinen pölyttäjille. Minun tuurillani minun hyönteishotelleissani pesii paarmoja, hyttysiä ja vaapsiaisia...

22. "Confession"


Minulla ei nyt taida olla mitään kovin kummoisia salaisuuksia enää tunnustettavana, kun olen kertonut blogissa suunnilleen kaiken itsestäni pienimpiä yksityiskohtia myöten, joten otin kuvan jäätelöstä. :) Olen jo vuosia halunnut maistaa Ben & Jerry' s jäätelöä, mutta ne ovat aivan liian kalliita. Joskus heinäkuussa niitä sai kuitenkin 3 kympillä ja ostin kolme. Suklaanmakuisen on äiti syönyt, se oli aivan liian makeaa minulle. Ja nämä kaksikin... Ne ovat kyllä hyviä, mutta en pysty syömään kuin ihan pikkuisen kerralla, ne ovat todella makeita. Mikä on kai hyvä, kun niissä on ihan kivasti kaloreitakin... Tulipa testattua, mutta en osta uudelleen. :)

23. "TBT"


Tämä oli myös vaikea. Mutta aiemmin puhuin siitä, että harkitsin tekeväni postauksen, jossa olisi kesääni kuuluvia asioita ja yksi olennaisista asioista kesässä on mattojen pesu.  Koska meillä kotona on eläimiä, matot vaihdetaan monta kertaa vuodessa ja ne kaikki pitää pestä kesällä, mikä on teini-ikäisestä saakka ollut minun työni. Jollain kieroutuneella (?) tavalla olen aina tykännyt mattojen pesusta. Käytän myös aina mäntysaippuaa ja juuriharjaa, vaikka kaiketi pelkkä painepesuri riittäisi. Jostain syystä yhdistän mäntysuovan tuoksun vahvasti jouluun, vaikka meillä mattoja tosiaan vaihdetaan aika usein. Se saattaa liittyä siihen, että ainoastaan jouluna ihan jokainen matto vaihdetaan samana päivänä puhtaaseen, joten koko talo tuoksuu mäntysuovalta.

24. "Favourite Lipstick"


Tästä huulipunasta ei nyt yksinkertaisesti saa hyvää kuvaa, mutta kun se on ainoani. 35 vuoden kypsässä iässä olen ensimmäistä kertaa elämässäni käyttänyt aina toisinaan huulipunaa! En oikein itsekään tiedä, miksi... Tässä naamassa jokainen kaunistusyritys on ihan täysin yhdentekevä ja olen aina kokenut huulipunan hankalaksi ja epämiellyttäväksi, enkä ole koskaan löytänyt sopivaa sävyäkään, mutta... Tämä Cliniquen näyte sävyssä pink-a-boo tuli joskus ajat sitten Livboksista, enkä edes avannut sitä, koska ajattelin heti antaa sen eteenpäin. Mutta sukulaislapsi sai sen käsiinsä, eikä sitä enää sen jälkeen voinut antaa kenellekään, joten kokeilin itse. Oli vaikeaa saada realistista kuvaa, mutta tämä on aika neutraali väri kultaisella shimmerillä, mikä antaa huulille vain kiiltoa. Minusta se näyttää minulla ihan kivalta, mutta pelkään kyllä sitä ilmiötä, että kun aikansa käyttää jotakin ja sitten yhtenä kauniina päivänä katsoo peiliin ja ajattelee, että tältäkö minä olen näyttänyt viimeiset kuukaudet...! :/ Mutta kuten sanottu, luontoäiti päätti ihan tosissaan vinoilla minulle geenilotossa, joten ihan sama. Olen nyt käyttänyt tuon näytteen melkein loppuun ja olen aikeissa ostaa täysikokoisen samassa sävyssä. Täysikokoinen huulipuna on myös ulkonäöltään kauniimpi, varsinkin, kun se ei ole kuukausikaupalla pyörinyt jossain käsilaukun pohjalla...

25. "Drink"


Pepsiä, tietysti. En tiedä kenen idea oli, että olisi coolia juoda lasipurkista, mutta kun pinkkikantiseen törmäsin, niin pitihän se ostaa. Se hyvä puoli siinä on, että vaikka laskisi juomansa epähuomiossa lattialle, saa juoda lasistaan yksin... Eläintaloudessa kun sekään ei ole itsestään selvää. :)

26. "B & W"


Tämä oli vaikein, mutta ruusut ovat kaiketi pitäneet runsaasta vedestä, koska ne ovat olleet upeita tänä kesänä...

27. "Favourite Place"


Suosikkipaikkani maailmassa on lapsuudenkotini ja siellä erityisesti sauna. Jossa oli yllättävän vaikea ottaa kuvia.... :D

28. "In my bag"


Laukussani majaili muumiaiheinen kauppakassi, arskat, lompakko, kuulokkeet, huulipuna ja huulirasva, puuteripaperia, paperinenäliinoja, käsivoidetta, avaimet, rakkolaastaripakkaus, kynä, allergialääke ja somac, hiuslenkki, kärrypoletti, kertakäyttölusikka, hajuvettä, varavirtaa kännykkään ja Livboksista tullut lähdevesisuihke, jolle en ole keksinyt mitään järkevää käyttöä, joten olen pitänyt sitä laukussani kuumien päivien varalta.

29 "Loving right now"


Jo monena kesänä olen sattumalta löytänyt jonkin uuden musiikkisuosikin ja tänä kesänä se on ollut of Monsters And Men.  Kyseinen kuvakaappaus on laulusta nimeltä Numb Bears. :) Osa heidän lauluistaan on sadunomaisia, uudemmat taas tyypillisempää pop-musiikkia. 

Tämä video on jotenkin vangitseva:


 30. "Me and 30 facts"

Jätetään nämä faktat nyt tällä kertaa välistä, olen jo tehnyt aiemmin muutaman vastaavan haasteen ja minulta alkaa uudet faktat loppua. :)

Toivottavasti tämä ei nyt ollut aivan liian pitkä... Tai tylsä. Tai kumpaakin. :) Mutta tässä joka tapauksessa kuvia, joiden koin edustavan arkeani edes jollakin tapaa. 


Hyvää viikonloppua! :)

30 kommenttia:

  1. Ihana postaus! Lisää näitä ^_^

    VastaaPoista
  2. Hei, tosi kiva postaus, teehän lisää näitä. Sulla on tosi nätti tukka :) Taidan tämän itsekin tehdä omassa blogissani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Kannattaa, tätä oli ihan kiva tehdä! :)

      Poista
  3. Sulla on tosi nätti silmä (varmaan toinenkin), tosi nätti tukka ja tosi nätit huulet. Varpaatkin on ihan normaalit (siis en tajua, miten varpaat vois olla sen paremmin erityisen nätit kuin erityisen rumatkaan). Taitaa se rumuutesi olla ihan vaan omaa kuvitelmaasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos, mutta minulle on valitettavasti kertynyt aika paljon todistajanlausuntoja siitä rumuudesta. :/

      Nyt kun olen koko vuoden ottanut itsestäni kuvia yrittäessäni tottua omaan naamaani, etten järkyttyisi, jos näen itseni jossain vahingossa (kaupoissa on välillä peilejä yllättävissä paikoissa, jolloin näkee itsensä ilman hengistä valmistautumista), olen huomannut, että suuri syyllinen rumuudelleni(ainakin omasta mielestäni) on huono iho(kallon muodon lisäksi, joka on kyllä vielä suurempi syyllinen). Jos kuva on otettu sellaisessa valaistuksessa, ettei ihon viat näy niin selkeästi, niin välillä pidän itseäni lähes taviksena, jos taas valo on realistinen, niin masennun ihan täysin. En tosin tiedä, että mitä sillekään sitten voisin tehdä, kosmetiikan puute ei ainakaan ole ongelma! :D

      Eipä kai kenenkään varpaat erityisen nätit ole, mutta minun on kyllä jotenkin kummalliset! :D

      Poista
    2. Miks sä uskot vaan niitä, jotka sanoo, että olet ruma?

      Poista
    3. No kun ne, jotka sanoo jotain positiivista, sanoo, että olen fiksu. :-)

      Poista
    4. Mutta miksi uskot, että ne rumaksi sanovat ovat oikeassa?

      Poista
    5. Koska olen itsekin sitä mieltä, koska kukaan ei ole koskaan sanonut päinvastaista ja koska jos en olisi, minulla olisi kumppani ja lauma lapsia. Tai no, ainakin lapsia, toki on mahdollista, etten luonteenikaan puolesta voisi olla suhteessa. Niin ja sekin vielä, että miksi kukaan olisi vaivautunut sanomaan ulkonäöstäni yhtään mitään, jos olisin vaikka ihan tavallisen näköinen.

      :)

      Poista
    6. Miksi kukaan olisi vaivautunut sanomaan mitään, no vaikka ihan ilkeyttään? Eikö nää sun käsitykset itsestäsi rumana perustu joihinkin yläasteen koulukiusaajien huuteluihin? Miksi kuuntelet ja pidät totena niitä vieläkin? Ja tosiaan uskon, että se että näet itsesi rumana johtuu juuri tuollaisista ilkeistä kommenteista, ja tää ulkonäköongelma on nyt ihan pääsi sisällä. Ja kyllä sulle on sanottu päinvastaista, ihan tässä tämän kirjoituksen kommenteissakin. Myöskään sillä, että sinulla ei ole parisuhdetta, ei varmasti ole mitään tekemistä ulkonäkösi kanssa, vaan huonon itsetuntosi ja sosiaalisen eristyneisyytesi. Aika monet ei-kauniitkin ihmiset pariutuu, mutta tuskin se kotoa poistumatta tapahtuu.

      Poista
    7. Totta kai ilkeyttään, mutta vain se ääneen sanominen on ilkeyttä, se ajatus, joka siihen johti, on mielipide. Ja onhan minulla peili. :) Se, mikä sieltä tuijottaa takaisin, ei näytä hyvältä! :D

      On toki täällä sanottu, mutta kun eihän täällä kukaan ole nähnyt minua tai edes kuvaa minusta, niin se ei ole realistinen mielipide.

      Poista
    8. Oletko ihan tosissasi sitä mieltä, että se mitä vaikka kiusaaja sanoo, on totta? Että vaikka hän sanoo sen nimenomaan ilkeyttään ja satuttaakseen, taustalla on totuus? Munkin olisi sitten kai pitänyt uskoa, kun 20 vuotta sitten sanottiin koulussa joka päivä tyhmäksi. Olisi vaan voinut jäädä maisterintutkinto ja asiantuntijatehtävät väliin, jos olisin uskonut. Mutta sinun mukaasi siis olisi pitänyt uskoa, ja istua vieläkin kotona säälimässä itseäni.

      En myöskään ymmärrä, miten kauniit silmät + kaunis suu + superkauniit hiukset = susiruma. Siihen, mitä sinä sieltä peilistä näet, vaikuttaa eniten nuo sinun omat ajatuksesi rumuudestasi.

      Poista
    9. Mutta kukaan ei nähnyt sinun pääsi sisälle, ulkonäkö taas on ihan kaikkien nähtävillä. Ja tyhmyydeksi voidaan tulkita vaikka ihan vain ujous (tai kauneus!), ulkonäössä taas ei oikein voi tehdä tulkintoja. Lisäksi älykkyys on ainakin jossain määrin ihan mitattavissakin, ulkonäkö taas on paljolti mielipidekysymys. Minun kohdallani mielipiteet aiheesta ovat olleet kovin yhtenäisiä. :)

      Uskon, että jos olisin ollut vaikka ihan tavis, niin kukaan ei olisi edes huomannut, että olen olemassa. Olin kuitenkin ulkonäöltäni niin silmiinpistävä, että moni tunsi tarvetta ihan kertoa sen minulle. Siksi uskon, että se on totta. Plus sitten sekin, että olen saanut aiheesta ihan "positiivisiakin" kommentteja, esim. yksi vanhempieni ystävä sanoi, että onneksi olen sentään fiksu, kun ei minua ole ulkonäöllä siunattu! :D

      Ja kuten sanottu, kouluajoista on kauan, mutta minä olen edelleen kokematon vanhapiika. Kuitenkin, mitä olen kuullut, niin ihan taviksillakin on suorastaan valinnanvaraa, vaikka ei nyt sentään ihan ovista ja ikkunoista tulvi miehiä. En minä sitä sano, etteikö luonteessanikin olisi vikaa, mutta en ihan heti usko, että kaikki miehet näkee luonteeni jonnekin metrien päähän ja siksi pysyy kaukana.

      Enkä minä sääli itseäni (rumuuden takia), minulle se on vain tosiasia, jolla on ollut paljon vaikutusta elämääni ja en ymmärrä, miksi sitä ei saisi sanoa.

      Poista
    10. Eikö ole hieman ristiriitaista sanoa yhtäältä, älykkyydestä voi itse kukin tehdä tulkintojaan, kun taas ulkonäkö on kaikkien nähtävillä ja siitä ei voi tehdä tulkintoja, ja toisaalta, että älykkyys on mitattavissa, kun taas ulkonäkö on mielipidekysymys? Puhut itsesi pussiin.

      Mun pointti nyt ei kuitenkaan ollut älykkyyden tai kauneuden objektiivinen vs. subjektiivinen arviointi, vaan se, että jos sun ulkonäöstä saama palaute on peräisin kouluaikojen kiusaajilta, niin miksi helvetissä sä yli kolmikymppisenäkin vielä uskot ja kuuntelet sitä? Itsekin olet sanonut, ettei sinulla ole kouluaikojen jälkeen ollut juuri kavereita tai sosiaalista elämää - mistä sä siis sen jälkeen olisit saanut mitään palautetta ulkonäöstäsi tai mistään muustakaan? Ja missä kukaan mies edes voisi lähestyä sua ja kiinnostua tai olla kiinnostumatta silmistäsi tai aivoistasi, jos sun elämä pyörii kotisi, lapsuudenkotisi ja Siwan välillä? Voisit yllättyä siitä, miten erilaisia arvostuksia ihmisillä on vaikkapa nyt parisuhdekumppanien suhteen näin aikuisena kuin teininä, jos antaisit ihmisille tilaisuuden.

      Minä lopetan kuitenkin osaltani vääntämisen tähän, sillä etköhän tähänkin keksi monia hymiöin varustettuja argumentteja siitä, kuinka ruma ja luonnevikainen oletkaan. Jos haluat ajatella niin, niin ajattele toki. Itsehän sä siitä kärsit ja oman elämäsi tuhlaat. Ja kyllä, mun mielestäni se on juurikin sitä itsesääliä.

      Poista
    11. Kyllä sitä palautetta on tullut aikuisenakin, vaikka ei se tietenkään ole enää jokapäiväistä, kuten silloin kouluaikoina. Ja eikö kuitenkin suurin osa ihmisistä pariudu töissä tai opiskellessa? Olen paria viime vuotta lukuunottamatta ollut aina vähintään jommassa kummassa, joskus molemmissakin yhtäaikaa. Ja tässä iässä se nyt olisi joka tapauksessa myöhäistä; teini-iän ja kakkosella alkavat iät olin kuitenkin aina sellaisessa elämäntilanteessa, että kohtasin muita ihmisiä. Ja olenpa jopa kuullut villejä huhuja siitä, miten joitain naisia isketään jopa siellä Siwassa!

      Mielestäni tosiasioiden myöntäminen ei ole itsesääliä, vaan realismia. En edelleenkään ymmärrä, miksi oman rumuutensa myöntäminen on jonkinlainen punainen vaate, eihän minun elämäni siitä miksikään muuttuisi, vaikka itse pitäisin itseäni vaikka kuinka upeana, jos ei vastakkainen sukupuoli ole samaa mieltä. Sitä paitsi totuus nyt vain on, että ei kaikki ihmiset voi olla kauniita ja ihania ja mitä ikinä nyt parisuhdetta ajatellen tarvitaankin. Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka ei ole. Osin omaa syytäni, osin huonojen geenien takia. Näin se nyt vain on.

      Poista
    12. Sen verran pitää toisen anonyymin tässä lisätä, että jos pitäisit itseäsi upeana, se myös näkyisi ulospäin. Ehkäpä hymyilisit, kulkisit pää pystyssä, katsoisit toisia ihmisiä rohkeasti silmiin, käyttäisit nättejä vaatteita, meikkaisit vähän. Mikä tyylisi sitten olisikaan, olisit muille helpommin lähestyttävä ja varmasti saisit myönteistäkin huomiota. Joku muukin pitäisi sua upeana, eikä olisi edes väärässä.

      Poista
    13. Varmasti omalla asenteellakin on merkitystä, en minä sitä kiellä. Mutta ei silläkään silti ihmeitä tehdä.

      On aika vaikea pitää itseään edes tavallisena, kun kaikki ulkopuolelta tullut palaute on ollut negatiivista. En sitten tiedä, miten suuri merkitys sillä olisi ollut, jos silloin nuorena joku olisi nähnyt minussa jotain hyvääkin. Tai ehkä jotkut ei tarvitse mitään ulkopuolelta tulevaa vahvistusta... Mutta minua alettiin haukkua niin nuorena, että en itse ollut sitä ennen ajatellut oikein mitään ulkonäöstäni. Mutta uskon silti, että kyllä niitä positiivisiakin kommentteja olisi tullut, jos niihin olisi ollut aihetta.

      Poista
    14. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että miehet ei kiinnostu sinusta tuon kauhean ruikuttamisen, pessimistisyyden, negatiivisuuden, ärsyttävyyden, vinkumisen, vastaanvänkäämisen ja suoraan sanottuna tyhmyytesi takia?!!!!! Ei ruma ulkonäkösi miehiä karkota, vaan ruma luonteesi! Mitä annettavaa sinulla on kenellekään miehelle??? Ei yhtään mitään! Ja turha vastata tähän mitään, en ikinä enää tule lukemaan ärsyttävää blogiasi! Olet varmasti kamalin ihminen, johon koskaan olen törmännyt!

      Poista
    15. No älä nyt hyvä ihminen turhaan säästele sanojasi, sano suoraan vaan...

      Ihan hyvä, ettet odota vastausta, koska en nyt oikein tiedä, mitä tähän pitäisi vastata. Olen toki tullut ajatelleeksi monenkinlaisia vaihtoehtoja, mutta käytännössä itselleni on oleellista vain se, että jäin yksin, eikä sillä syyllä ole niin suurta merkitystä.

      Poista
    16. Oho, luin koko ketjun ja tuon viimeisen anonyymiviestin jälkeen tuli vähän sellainen olo että "well, that escalated quickly" :D Hirveän rumasti kirjoitettu, mutta ensimmäisessä lauseessa on mielestäni totuuden siemen.

      Kuvittelet itsesi kamalaksi hirviöksi, joten se kuvitelmasi näkyy muille ja karkoittaa ihmisiä. Jos selvästi inhoat itseäsi päästä varpaisiin ja annat muiden (esimerkiksi sukulaistesi) kohdella sinua huonosti ja haukkua, kuinka voit odottaa muiden näkevän sinussa jotain muuta? Jos minulla on finni nenässä ja kuljen kaupungilla yrittäen peitellä kasvojani kämmenellä, mitä ihmiset minussa ensimmäisenä huomaavat? Sen finnin. Jos omistan mielestäni erityisen rumat hampaat, ja peittelen niitä aina nauraessani, kaikki huomio kiinnittyy hampaisiini. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

      Olen lukenut blogiasi varmaan ihan alusta asti, ja olen ollut aina sitä mieltä, että pahin ja huomattavin vikasi on itseluottamuksen puute, eikä ulkonäössäsi ole oikeasti mitään vikaa. Tarvitset vähän itserakkausjuttuu :-)

      Poista
    17. Tuolle anonyymille ei ehkä kannata lähettää faniclubini uutiskirjettä... ;)

      Mutta näkeekö ihmiset oikeasti niin paljon toisista ihmisistä päällepäin? Minä en näe, en ole koskaan osannut vain katsoa ihmistä ja tietää, mitä hän ajattelee ylipäätään mistään, saati itsestään. Minusta tuntuu oudolta, että muut näkisivät niin paljon. Ja jos niin on, jos muilla ihmisillä on kyky lukea toisia ihmisiä niin hyvin, eivätkö he silloin samantien näe kaiken?

      Toiseksi myös se, että jos vaikka vain samassa huoneessa on mies, en mielelläni puhu mitään kenellekään, saati sitten, että puhuisin suoraan jollekin miehelle, joten miten he voisivat tietää, millainen luonne minulla on tai mikä älykkyysosamääräni on... Ei kai nyt sitäkin sentään päällepäin näe?!

      Minulla oli nuorena kaveri, jolla oli huono itsetunto ja joka myös koko ajan sanoi kaikenlaista, millä toi sen esille, mutta ei se silti estänyt minua näkemästä myös hänen hyviä puoliaan. Plus sitten sekin, etten minä itse joskus lapsena ajatellut ulkonäöstäni yhtään mitään, joten ei se haukkuminen ollut ainakaan aluksi reaktio omiin ajatuksiini itsestäni. Pidin kai itseäni ihan tavallisena, kunnes muut alkoivat sanoa minua rumaksi.

      Olen aina kuullut paljon ihmisten äänestä ja äänenpainosta ja sanavalinnoista, mutta ilman ääntä en pysty sanomaan ihmisestä mitään, joten minun on vaikea ymmärtää, että muut ilmeisesti sitten kykenee siihen. Mutta jos niin on, niin kyllähän he sitten kykenisivät näkemään myös ne positiiviset puolet, jos niitä olisi.

      Voit hyvinkin olla oikeasssa, mutta kuten sanottu, ei sillä syyllä ole minulle väliä. Joka tapauksessa jokin minussa on syyllinen tähän tilanteeseen, jossa olen ja vaikka se syy olisi jokin muu kuin kuvittelen, ei se mitään muuta. :)

      Poista
  4. Wau, miten upea tukka sulla on!

    Olen palannut blogimaailmaan, uudella nimellä ja uudella blogilla, joka keskittyy aika paljon juoksuun. Jatkan blogisi seurailua :)

    T: Ex-Amanda

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Olen puoliksi peikko, ilmeisesti, ainakin tästä tukan määrästä päätellen. :D

      Oi kiva, olenkin kaipaillut sinua! :) Lähetin muuten joskus sinulle spostia, mutta et ehkä saanut sitä?

      Poista
  5. Oletko laittanut hiuksesi tuota kuvaa varten vai onko sinulle luonnonkiharaa?

    Mitä kynsilakkaa sinulla on noissa varvaskuvissa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on suorat hiukset, mutta koska ne on aina kiinni, niihin tulee tuollaisia laineita.

      Hmmm...! Tuo vaaleanpunainen on Avonin lakkaa sävyssä Pink Pearl, kultainen on Make up Revolutionin Cupid in disguise, mutta sitten tuo glitteri... Se on joko Essencen Icy fairya tai the glass slipper:ia... Ei sillä tosin ole väliä, ne on niin samanlaiset. :) En pysty kuvan perusteella sanomaan, kumpaa mahdoin sutia... :)

      Poista
  6. Tosi kauniit hiukset,huulet,silmä (!) Sussa on paljon kaunista, usko pois !!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kiitos, mutta jos voisin laittaa kuvan ihan kokonaisuudesta, niin ymmärtäisitte. :) Mutta se ei nyt anonymiteetin takia oikein käy.

      Poista
  7. Minunkin täytyy sanoa, että pää, jossa on noin sievä silmä (tai vaikka kaksi), herttaiset huulet ja tuuhea tukka, ei voi olla ruma! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sattumalta kai tuossa haasteessa tuli esille nyt niitä vähän edustavimpia osasia, mutta kun tuohon lisäisi ne huonot osat, niin kokonaisuus ei näytä hyvältä. En vain uskalla enää laittaa enempää osia, ettei kukaan saa tehtyä minusta kuvankäsittelyohjelmalla kokonaista ihmistä (siinäpä monimerkityksinen lause! :D)! Mutta kiitti! :) Kuten tuossa jollekin aiemminkin kertoilin, niin olen nyt vuoden aikana huomannut, että kummallisen kalloni lisäksi huonolla iholla on kyllä todella suuri merkitys ulkonäköön. :(

      Poista