perjantai 8. huhtikuuta 2016

Ei vielä liian vanha p***avaksi!

Pahoittelen kielenkäyttöäni, mutta näin minulle kertoi 17-vuotias (17!!!) poika kysyttyäni, lähettikö hän varmasti viestin oikealle henkilölle, koska olen yli kaksi kertaa hänen ikäisensä. :D Ja ei siinä vielä mitään, viestissä oli pari mukavaa liitetiedostoa… Sitten hän vetäisi kunnon kilarit, kun en suostunut lähettämään kuvia omista vastaavista ruumiinosistani (siinä olisi muuten ollut pojulle kunnon anatomian oppitunti!) ja ilmoitti, että olen taatusti samanlainen kuivahtanut pihtari oikeassa elämässä. Jeps. :D Mutta niin kuin iän puolesta vielä ihan käyttökelpoista tavaraa, kuulemma. Harmi, että pakkauksen puolesta ei kelpaa. :D

Ja nyt täytyy heti tunnustaa, kun juuri viime postauksessa sanoin, etten enää osta ämpärillistä herkkuja…


:) Olen tuosta tainnut jo jotain syödäkin ennen kuvan ottoa… Olin aikeissa ostaa ihan pääsiäisherkkuja, mutta siinä vaiheessa, kun olisin niitä ostanut, ei mitään ollut enää jäljellä! Paitsi jotain hello kitty –munia, mutta taidan olla ohittanut sen iän. Plus niissä on aina pahaa suklaatakin. Nehän on olleet myynnissä kuukausia (ja muuten ainakin Tokmannille oli jo tulleet vapputavaratkin myyntiin ennen pääsiäistä!), mutta kun minähän en voi ostaa sellaisia hyvissä ajoin, koska niitä ei sitten enää ole, kun pääsiäinen tulee… Eikä näköjään ollut nytkään. No, ostin sitten aineet intialaiseen ruokaan ja shakshukaan ja nehän oikeastaan olikin parempi vaihtoehto. Ja tuon ämpärillisen herkkuja Siwasta…


Tosin nyt pääsiäisen jälkeen ostin vielä yhden pääsiäisherkun, ihan vain, jotta sain tuon ihanan rasian! Himoitsen tuollaista joka vuosi, mutta en ole raaskinut maksaa kymppiä siitä, mutta nyt kun olivat puoleen hintaan, niin sain vihdoin sellaisen itselleni. Olin ajatellut, että tekisin siitä vähän z-paletin tyyppisen, mutta se taitaa olla liian syvä. No, keksin sille kyllä jotain käyttöä. :)


Tunnustan, että söin jo nuo suklaatkin sisältä, vaikka asettelin kääreet nätisti takaisin, kun nekin olivat niin kauniita! Eivät kyllä olleet hyvää suklaata, vähän samanlaista kuin halvoissa pääsiäismunissa.

Ja kun tosiaan pääsiäisenä söin kaikkea hyvääkin, nyt taas himoitsen herkkuja ihan hulluna ja tänään jo lastasin kaikenlaista ostoskoriini, kunnes näin nämä:


Eikö ole nätti kulho?! Setti maksoi kahdeksan euroa ja koska kissani eivät tosiaan tarvitsisi enää yhtään uutta lelua tai kulhoa, pystyin oikeuttamaan näiden ostamisen vain viemällä ne herkut kiltisti takaisin hyllyihinsä. Nyt sitten kärvistelen täällä herkkuhimoissani, eikä minulla ole mitään edes etäisesti herkkua muistuttavaa syötäväksi. Kai se tästä taas helpottaa… Ajatus olisi olla täysin ilman herkkuja juhannukseen saakka, mutta katsotaan nyt. :/

Ai niin, tänä vuonna minä muistin ostaa ja istuttaa rairuohot ajoissa ja ne kasvoivatkin oikein hyvin äitini hellässä hoivassa ja olin aikeissa laittaa tänne kuvan todisteeksi tästä harvinaislaatuisesta tapahtumasta! Kunnes sitten päivä ennen pääsiäislomaa äitini kertoi, että kun hän oli aamulla herännyt, pienin kissa oli nukkunut hyvin tyytyväisenä pitkin pituuttaan rairuohoistutuksessani. Eikä ne sitten ne enää nousseet pystyyn. :D Ehkä on aika myöntää, että minun yritykseni saada aikaan rairuohoa pääsiäiseksi vain yksinkertaisesti on tuhoontuomittu! :)


:)

Olen nyt ollut taas aika levoton ja ahdistunutkin ja nukkunut huonosti. Ei mitään pahimpiin aikoihin verrattavaa, mutta vähän kurjaa kumminkin. Olen edelleen lääkityksellä, joten lopettamisesta ei olo johdu, tämä kai on vain sattumaa. Itse asiassa löysin vielä toisenkin avaamattoman lääkepaketin itseltäni, mutta olen henkisesti valmistautunut lopettamaan, joten jääköön ne nyt käyttämättä, vaikka lopettaminen osuukin hiukan huonoon kohtaan. Ja tavallaan on rauhoittava ajatus, että minulla on niitä sitten olemassa, jos mielialani laskeekin ilman lääkitystä ihan pohjamutiin ja lääkäriajan saa seuraavan vuoden tammikuuksi. Minun piti vähentää annostusta eri tavalla, mutta lukion pitkän matikan pohjalta laskin, että jos kahden viikon annoksen puolittaa niin siitä tulee kaksi viikkoa puolella annoksella… Ei menneet nekään kolme vuotta hukkaan! :) Joten minulla on nyt sitten vielä tämän viikon jälkeen kahdeksi viikoksi lääkitys puolikkaalla annostuksella. :) Sen jälkeen nähdään, miten pahasti sekoan. :)

Olen hiukan taistellut flunssaakin vastaan, kun olin viikonloppuna yksissä sukujuhlissa, joissa pahimman taudin kourissa oleva sukulainen päätti liimaantua koko illaksi kylkeeni istumaan. Äitini sairastui ihan kunnolla, en ole ikinä nähnyt hänellä niin pahaa flunssaa ja itselläkin vähän on kurkku kipeä ja yskää, mutta en varsinaisesti ole kipeä. Toivon, että tämä olisi sillä selvä, en kai minä nyt enää voi sairastua…? Silloin joulun jälkeenkin minulla oli vähän aikaa flunssan alkuoireita, mutta en sairastunut kunnolla, eikä minulla ole muutenkaan tainnut olla useampaan vuoteen flunssaa, joten aion ihan tahdonvoimalla olla sairastumatta nytkään.

Mutta nyt pitää yrittää nukkua. :) Täällä on ihan hirveä ilma ja jonkun koira on haukkunut noin aamuneljästä saakka, mutta nyt kun vihdoin on hiljaista, yritän saada nukuttua. En halua olla hereillä aamuyöstä silloin kun olen yhtään ahdistunut, se on aina pahinta aikaa. 

Ja nyt on jo huhtikuu, oletteko huomanneet?!!



2 kommenttia:

  1. 17-vuotiaalle pojalle kelpaa pakkauksen puolesta jokainen alle 65-vuotias nainen, kokeile vaikka!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai niillä 17-vuotiaillakin jokin taso sentään on! :D Taidan nyt jättää kokeilun väliin. :) Tai hän jo saikin minusta tarpeekseni, kun en edes kuvia lähettänyt.

      Poista