perjantai 13. tammikuuta 2017

Perjantai 13. päivä

Muistini mukaan minulle ei ole koskaan tapahtunut mitään erityisen pahaa perjantai 13. päivänä, mutta silti suhtaudun siihen aina vähän varauksella. En oikeasti tiedä, onko minulle koskaan tapahtunut mitään, minkä voisi laittaa huonojen enteiden piikkiin, mutta silti kun yksi päivä näin mustan kissan juoksevan tien yli, halusin ihan oikeasti kääntyä takaisin kotiin ja hautautua sohvalle koko päiväksi... Tosin tietääkö kukaan, miten kauan huono onni kestää, jos näkee mustan kissan ylittävän tien? Perjantai 13. päivässä on sentään selkeä aikaraja, mutta muut huonot enteet kuulostavat enemmän satunnaisilta... Tosin kerran kuljin tikkaiden alta ja parin minuutin päästä kyseiset tikkaat kaatuivat päälleni ja aiheuttivat ison kuhmun päähäni. Koko tapahtuma johtui kyllä siitä, että olin siirtämässä tikkaita, joten en tiedä, lasketaanko sitä...

Joka tapauksessa, tämä bloggaamisen pariin paluu ei ole nyt sujunut aivan niin kuin kuvittelin, olen kehittänyt taipumuksen unohtua tekemään mitä kummempia asioita ja yhtäkkiä onkin jo ilta. Tänään aamulla heräsin siihen, että puhelimeni antoi jonkin merkkiäänen ja esiin tuli valokuva otsikolla "palaa vuoteen 2008" tai jotain. Minulla on uusi puhelin ja siinä on vähän eri toiminnot kuin vanhassa, joten en ole vielä tottunut siihen ja nytkin vain painoin jotain ja kuva katosi. Mutta nyt olen koko aamun yrittänyt selvittää, mistä ihmeestä kuva tuli. Tunnistin kuvan ja satun myös muistamaan tammikuun 13. päivän vuodesta 2008, mutta olen ottanut kuvan vanhalla digikamerallani, jota en ole käyttänyt vuosiin, siirtänyt sen usb - johdolla vanhaan kannettavaani, jonka olen heittänyt pois vuosia sitten ja kyseisen tietokoneen kovalevy on kyllä tallessa, mutta en ole liittänyt sitä mihinkään minulla nyt olevaan laitteeseen... En yksinkertaisesti tajua, mistä kuva tuli puhelimeeni! Jos joku tietää, niin kertokaa ihmeessä!

Otan myös edelleen lähes joka päivä kuvia omasta naamastani ja joka päivä puhelimeni kysyy "haluatko liittää tämän kuvan tähän sijaintiin?" Joo, ehkä ei... :D Tosin kai se näkyisi vain minulle?!

Olen ajatellut, että voisin kokeilla liittyä Twitteriin ja tehdä siitä widget:in tänne blogiin, koska usein haluaisin vain nopeasti kertoa jotain pientä tai laittaa jonkin kuvan, mutta tuntuisi hassulta tehdä niin täällä  ja minusta myös usein tuntuu, etten ehdi sillä hetkellä kirjoittaa mitään pidempää tarinaa. Tämäkin suunnitelma on vain vähän viivästynyt, koska en pysty päättämään, mitä kirjoittaa ihan ensimmäiseen twiittiini. #ottaa_asiat_ihan_liian_vakavasti #Ihan_liian_vanha_tähän #En_muuten_ole_ollenkaan_varma_tästä_terminologiasta... :D Sean Lock ehti jo tehdä maailman parhaan ekan twiitin: "Due to numerous imposters I have been forced to set up a twitter. Now go fuck yourselves." Tosin kukaan ei kaiketi esiinny minuna twitterissä, mutta tuossa oli sitä oikeaa asennetta. :)

Minulla on jotenkin sellainen tunne, että joulusta on kulunut jo kauan aikaa, vaikka yleensä tähän aikaan vuodesta vielä tarraudun menneeseen jouluun kynsin hampain. Olen voinut ihan hyvin, vaikka olinkin vihainen itselleni, etten kaikesta joulun odotuksesta huolimatta en löytänyt joulutunnelmaa. Minua myös harmitti, että lumi satoi kahdeksan päivää joulun jälkeen, luulen, että se olisi ollut se ratkaiseva elementti joulutunnelmassa! Taisin jo aiemmin sanoa, että olin ihan vihainen siitä, ettei taaskaan lupauksista huolimatta tullut valkoista joulua! En enää ikinä luota Pekka Poutaan ja suosittelen teille muille samaa! Mutta henkisesti olen edelleen ihan ok. :) Tämän hetkinen hulluuteni on ihan uusi lajityyppi ja huomattavasti mielenkiintoisempi kuin ne edelliset, mutta siitä sitten lisää myöhemmin, jos ei parannuskeinoa löydy. :) Huomaan muuten, että jokaisessa postauksessa kerron edelleenkin olevani ihan ok, mutta kun se on vieläkin niin outoa...! Ehkäpä se vielä jonain päivänä on niin normaali asia, etten edes koe tarvetta sanoa sitä. :)

Mutta nyt pitää lähteä tekemään lumitöitä, tuonne on jo kertynyt ihan älyttömät kinokset ja lisää sataa koko ajan.  Edelleen kyllä sanon, että ennemmin teen lumityöt vaikka kaksi kertaa päivässä kuin ajan nurmikon kerran viikossa ja ulkona on ihana talvinen ilma, joten mikäpäs siinä. :)


Varokaa kaikkea mahdollista! 

10 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Minäkin kannatan tätä ehdottomasti!

      Poista
    2. Minun täytyy nyt myöntää, että tunnen Instagrammin vain nimeltä, mutta otan selvää tästä!! :D

      Poista
  2. Mä luulen, että ne kuvat löytyy sun google-tilin kautta, jonne ne on varmuuskopioitu. Esim Picasan kautta tai muuten. Mulle kertoo samaa.
    Etsi puhelimesta sellanen joulutortun muotoinen kuvake, mutta värikäs ja sitä kautta varmaan pääset sinne kuviin :)
    Löytyy ehkä kansiosta Google sieltä sun puhelimest (jos android) ja siellä on mm. google drive ja muita. Mulla siinä ainakin lukee alla, että Kuvat.

    Se menee pilveen sitten näyttään sulle kuvat sieltä.

    Ja suosittelen myös instagramia.

    Oli kiva löytää sut täältä. Mä oon kirjoittanut blogia eri nimillä monta vuotta ja aloitettiin silloin samaan aikaan 2010. Mulla oli silloin blogi Kohti uutta, terveellisempää elämää. Nyt oon taas saman asian äärellä kahden lapsen jälkeen, eli kohti terveellisempää elämää.

    Toivottavasti aktivoidut blogissa. Olis kiva lukea sun juttuja.

    Ja lisäksi taidan palata sinne sun leikkauksen aikaisiin postauksiin, sillä olen nyt itse alkanut harkita samaista asiaa.

    Meille perjantai 13. oli kurja. En oo koskaan uskonut siihen, mutta tällä kertaa meidän 2v koira juoksi kyseisenä iltana auton alle ja kuoli. Samana päivänä meidän oli tarkoitus tulla kotiin reissusta, mutta vatsatauti esti sen. Olen miettinyt, että varmaan oli joku tarkoitus sillä vatsataudilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, anteeksi, unohdin kommenttisi ihan kokonaan! Olen todella pahoillani, luin sen perjantaina, mutten voinut juuri silloin vastata ja tämä viikonloppu oli elämäni omituisin, joten en pahemmin käyttänyt nettiä! :(

      Mutta siis. :) Olin unohtanut koko Picasan, sieltähän ne tosiaan ovat peräisin! Kiitti! :)

      Muistan sinut kyllä, kiva taas e-tavata (e-meet, toimiiko se suomeksi?!! :D)!

      Minulla on tarkoitus kirjoitella kohta vähän syistä, miksi tämä bloggaaminen on lähtenyt käyntiin vähän tahmeasti, mutta yritän kyllä olla jatkossa aktiivisempi!

      Minulle leikkaus oli hyvä päätös. Tosin minullahan kaikki sujui hyvin ja näin vuosien jälkeen hädin tuskin muistan, että olen leikattu, pienemmät annoskoot on nyt niin normaali asia. En leikkaukseen tietysti koskaan kannata lähteä kevyin mielin, mutta jos laihdutus ei vain onnistu, kannattaa sitä ainakin harkita!

      Voi olen pahoillani koirastasi!! Tiedän, miten hirveää rakkaan lemmikin menetys on! Voimia! :)

      Ja toivottavasti jatkat lukemista myöhästyneestä vastauksesta huolimatta! :)

      Poista
  3. Löytänyt miehen??

    VastaaPoista
  4. No kun bloggaamiseen ei enää ole aikaa, niin olet joko löytänyt miehen tai työpaikan. Vai peräti molemmat, miehen työpaikalta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bloggaamisen uusi aloittaminen on takunnut koko ajan, en oikein itsekään tiedä miksi. Ei siihen ole selkeää syytä. Mutta kirjoitin nyt postauksen tilanteestani. Löysin tosiaan miehen, mutta menetinkin hänet jo.

      Poista